Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "Thank you very much to all of you. We are the best club in the world, and we're going to work to try and win many titles. We cannot afford to lose. We have to win every game."

"Fans, we need you more than ever. We are in a difficult situation."

"I'm really excited. That's the word. Tomorrow we'll start. I'm back at home. We're in a difficult situation, but we have the ambition. I'm thankful for the confidence of the club."

"To the players I want to convey positivity, demand... We must seek excellence."

"The medical services? We are worried. We have to put order and see what the problem is. We will try to make the players stay fit for as long as possible. There are still talks with the President pending, but this problem must be solved."

"We want high pressure, get the ball back on the opposing half, be intense, go on the attack, a team that leaves the soul on the pitch."

"We are talking about many things and one of them is the winter market. We have wingers of a good level, we have to recover the injured players, we have to see what the forecast is with Ansu... I want to play with wide wingers."

"Dembélé, well prepared, can be the best player in the world in his position, he has the qualities to make a difference at Barça and to become a world star."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Antimadridista »

Det lyder sku alt sammen meget godt!! Så skal det “bare” sættes i værk :thumbup:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

Juanjo Brau, the head of physiotherapy has been sacked. [RAC1]
Well, it has begun... :grin:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Holdkæft jeg glæder mig til næste kamp :glad: Nu skal vi først stille roligt indhente RM, overtage første pladsen og vinde ligaen.
Og selvfølgelig også vinde de resterende 5 titler :lol: :lol: :lol:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af PeterPedal »

Xavi Hernandez er en meget, meget, meget modig mand. Dyb respekt for det.
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af JHMark »

PeterPedal skrev:
man nov 08, 2021 9:11 pm
Xavi Hernandez er en meget, meget, meget modig mand. Dyb respekt for det.
Hvad får dig til at skrive det? 🤔 :smile:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Barca fans lige nu: Huraaaa, Xavi er ny træner - kan ikke få armene ned af glæde!!

Barca fans om 6-12 måneder: Er det ikke snart tid til at Laporte giver ham sparket!?! Det er f***ing træls det her!!

Magen til lignende hype omkring en uprøvet træner skal man lede længe efter!! Han bliver nærmest hyldet som profet på sociale medier :eek:

Hold jeres forventninger helt nede folkens. Siger det bare så I ikke bliver mega skuffet. Der venter en SINDSSYG opgave for Xavi grundet de nuværende (uhørte) problemer i Barca, desværre :(

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Rekick »

Barca80 skrev:
man nov 08, 2021 10:37 pm
Barca fans lige nu: Huraaaa, Xavi er ny træner - kan ikke få armene ned af glæde!!

Barca fans om 6-12 måneder: Er det ikke snart tid til at Laporte giver ham sparket!?! Det er f***ing træls det her!!

Magen til lignende hype omkring en uprøvet træner skal man lede længe efter!! Han bliver nærmest hyldet som profet på sociale medier :eek:

Hold jeres forventninger helt nede folkens. Siger det bare så I ikke bliver mega skuffet. Der venter en SINDSSYG opgave for Xavi grundet de nuværende (uhørte) problemer i Barca, desværre :(
Synes nu jeg har set rimelig realistiske forventninger fra Barcelona fans. De urealistiske forventninger kommer fra medierne og folk som ikke ved hvilken situation klubben er i.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Madameskrald »

Barca80 skrev:
man nov 08, 2021 10:37 pm
Barca fans lige nu: Huraaaa, Xavi er ny træner - kan ikke få armene ned af glæde!!

Barca fans om 6-12 måneder: Er det ikke snart tid til at Laporte giver ham sparket!?! Det er f***ing træls det her!!

Magen til lignende hype omkring en uprøvet træner skal man lede længe efter!! Han bliver nærmest hyldet som profet på sociale medier :eek:

Hold jeres forventninger helt nede folkens. Siger det bare så I ikke bliver mega skuffet. Der venter en SINDSSYG opgave for Xavi grundet de nuværende (uhørte) problemer i Barca, desværre :(
Hvis du har læst bare lidt med herinde, så skulle jeg mener, at det har fremstået tydeligt, at det primært har været den manglende og tilsyneladende planløse spillemæssige udvikling, som Koeman har fået hug for.

Noget som jeg tænker, at man kan være relativt sikker på med Xavi, er den spillemæssige tilgang. Han kommer ikke til at gå på kompromi med spillestilen - det er do or die - så spørgsmålet er, om han 1) formår at installere spillestilen succesfuldt med den nuværende truppen og 2) vinde tilstrækkeligt med kampe med den stil med den tilgængelige trup.

Step 1 burde kunne lade sig gøre - det boldmæssige talent er der, men der skal en stor portion coaching og tålmodighed til. To afhænger virkeligt meget af, om visse nøglepersoner stepper op og bliver bærende spille- og personlighedsmæssigt. Meget afhænger således, om Xavi kan få rystet nyt liv i Pique og Busq og/eller sætte De Jong, Pedri, Ter Stegen og evt. Araujo/Garcia tisltrækkeligt i scene.
Der skal etableres en grundstamme af en 5-6 spillere hurtigt, og det er et stort spørgsmål hvem det vil/bør blive lige pt.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Madameskrald skrev:
tirs nov 09, 2021 12:15 am
Barca80 skrev:
man nov 08, 2021 10:37 pm
Barca fans lige nu: Huraaaa, Xavi er ny træner - kan ikke få armene ned af glæde!!

Barca fans om 6-12 måneder: Er det ikke snart tid til at Laporte giver ham sparket!?! Det er f***ing træls det her!!

Magen til lignende hype omkring en uprøvet træner skal man lede længe efter!! Han bliver nærmest hyldet som profet på sociale medier :eek:

Hold jeres forventninger helt nede folkens. Siger det bare så I ikke bliver mega skuffet. Der venter en SINDSSYG opgave for Xavi grundet de nuværende (uhørte) problemer i Barca, desværre :(
Hvis du har løst bare lidt med herinde, så skulle jeg mener, at det har fremstået tydeligt, at det primært har været den manglende og tilsyneladende planløse spillemæssige udvikling, som Koeman har fået hug for.

Noget som jeg tænker, at man kan være relativt til sikker på med Xavi, er den spillemæssige tilgang. Han kommer ikke til at gå på kompromi med spillestilen - det er do or die - så spørgsmålet er, om han 1) formår at installere spillestilen succesfuldt i truppen og 2) vinde tilstrækkeligt med kampe med den stil med den tilgængelige trup.

Step 1 burde kunne lade sig gøre - det boldmæssige talent er der, men der skal en stor portion coaching og tålmodighed til. To afhænger virkeligt meget af, om visse nøglepersoner stepper op, og bliver bærende spille- og personlighedsmæssigt. Meget afhænger således, om Xavi kan få rystet nyt liv i Pique og Busq og/eller sætte De Jong, Ter Stegen og evt. Araujo/Garcia i scene.
Der skal etableres en grundstamme af en 5-6 spillere hurtigt, og det er et stort spørgsmål hvem det vil blive lidt pt.
Jeg har læst meget med herinde på forummet, og ja, der er faktisk flere som er med på den helt groteske hype omkring Xavi.

Nu skriver du "det er do or die" mht. spillestilen. Og det er præcis det som jeg frygter meget i forhold til Xavi. Han er ensformigt. Han har ingen plan B eller plan C når det brænder på - han kører samme stil igen og igen, indtil holdet evt. dør (die).

Jeg tror ikke det tager lang tid for andre trænere, at læse Xavi. Og tror slet ikke Xavi kan følge med når han står overfor rutinerede taktikkere som Ancelotti og Simeone eller Klopp og Tuchel.

Den eneste grund til Xavi er blevet ansat er pga. hans NAVN - at han er en legende i klubben som spiller! Han har utrolig meget at bevise som træner. Han har noget af et bjerg at bestige.

Jeg gætter på at Xavi er fyret inden år 2022 er omme (sorry to say). Jeg håber jeg tager fejl for Barcas skyld, men bliver bare nød til at forholde mig til realiteten.

Hele idéen med, at det er godt hvis en træner kender klubben på forhånd eller ligefrem har spillet i klubben, har vist sig at være en fiasko utallige gange:

- Henry i Monaco

- Solskjær i Man Utd

- Lampard i Chelsea

- Pirlo i Juventus

- Alan Shearer i Newcastle

- Gatusso i AC Milan

- Dalglish i Liverpool

- Ossie Adiles i Tottenham

Alle de nævnte er legender i de pågældende klubber de har trænet. Ingen af dem har haft stor succes og mange af dem har været en kæmpe fiasko. Hvorfor skulle Xavi være anderledes??

Der er naturligvis nogle få undtagelser som Guardiola og Zidane, men husk på, at de begge havde legendariske spillere som Messi og Ronaldo til rådighed. Hvorimod Xavi har intet af dette, og alt i Barca's nuværende tilstand taler imod at Xavi kan blive en succes.

EDIT: Nu skal jeg ikke lyde som en konspirationsteoretikere, men tror Laporte har ansat Xavi, ikke fordi han tror på kæmpe succes, men for at lave et røgslør overfor alt den kritik som har været rettet imod ham (bl.a. pga. Messi). Han ved at Xavi er ligesom junkfood, noget som fansene ønsker, og at det giver ham nogle billige point på kontoen som præsident.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
tirs nov 09, 2021 1:14 am
Madameskrald skrev:
tirs nov 09, 2021 12:15 am
Barca80 skrev:
man nov 08, 2021 10:37 pm
Barca fans lige nu: Huraaaa, Xavi er ny træner - kan ikke få armene ned af glæde!!

Barca fans om 6-12 måneder: Er det ikke snart tid til at Laporte giver ham sparket!?! Det er f***ing træls det her!!

Magen til lignende hype omkring en uprøvet træner skal man lede længe efter!! Han bliver nærmest hyldet som profet på sociale medier :eek:

Hold jeres forventninger helt nede folkens. Siger det bare så I ikke bliver mega skuffet. Der venter en SINDSSYG opgave for Xavi grundet de nuværende (uhørte) problemer i Barca, desværre :(
Hvis du har løst bare lidt med herinde, så skulle jeg mener, at det har fremstået tydeligt, at det primært har været den manglende og tilsyneladende planløse spillemæssige udvikling, som Koeman har fået hug for.

Noget som jeg tænker, at man kan være relativt til sikker på med Xavi, er den spillemæssige tilgang. Han kommer ikke til at gå på kompromi med spillestilen - det er do or die - så spørgsmålet er, om han 1) formår at installere spillestilen succesfuldt i truppen og 2) vinde tilstrækkeligt med kampe med den stil med den tilgængelige trup.

Step 1 burde kunne lade sig gøre - det boldmæssige talent er der, men der skal en stor portion coaching og tålmodighed til. To afhænger virkeligt meget af, om visse nøglepersoner stepper op, og bliver bærende spille- og personlighedsmæssigt. Meget afhænger således, om Xavi kan få rystet nyt liv i Pique og Busq og/eller sætte De Jong, Ter Stegen og evt. Araujo/Garcia i scene.
Der skal etableres en grundstamme af en 5-6 spillere hurtigt, og det er et stort spørgsmål hvem det vil blive lidt pt.
Jeg har læst meget med herinde på forummet, og ja, der er faktisk flere som er med på den helt groteske hype omkring Xavi.

Nu skriver du "det er do or die" mht. spillestilen. Og det er præcis det som jeg frygter meget i forhold til Xavi. Han er ensformigt. Han har ingen plan B eller plan C når det brænder på - han kører samme stil igen og igen, indtil holdet evt. dør (die).

Jeg tror ikke det tager lang tid for andre trænere, at læse Xavi. Og tror slet ikke Xavi kan følge med når han står overfor rutinerede taktikkere som Ancelotti og Simeone eller Klopp og Tuchel.

Den eneste grund til Xavi er blevet ansat er pga. hans NAVN - at han er en legende i klubben som spiller! Han har utrolig meget at bevise som træner. Han har noget af et bjerg at bestige.

Jeg gætter på at Xavi er fyret inden år 2022 er omme (sorry to say). Jeg håber jeg tager fejl for Barcas skyld, men bliver bare nød til at forholde mig til realiteten.

Hele idéen med, at det er godt hvis en træner kender klubben på forhånd eller ligefrem har spillet i klubben, har vist sig at være en fiasko utallige gange:

- Henry i Monaco

- Solskjær i Man Utd

- Lampard i Chelsea

- Pirlo i Juventus

- Alan Shearer i Newcastle

- Gatusso i AC Milan

- Dalglish i Liverpool

- Ossie Adiles i Tottenham

Alle de nævnte er legender i de pågældende klubber de har trænet. Ingen af dem har haft stor succes og mange af dem har været en kæmpe fiasko. Hvorfor skulle Xavi være anderledes??

Der er naturligvis nogle få undtagelser som Guardiola og Zidane, men husk på, at de begge havde legendariske spillere som Messi og Ronaldo til rådighed. Hvorimod Xavi har intet af dette, og alt i Barca's nuværende tilstand taler imod at Xavi kan blive en succes.

EDIT: Nu skal jeg ikke lyde som en konspirationsteoretikere, men tror Laporte har ansat Xavi, ikke fordi han tror på kæmpe succes, men for at lave et røgslør overfor alt den kritik som har været rettet imod ham (bl.a. pga. Messi). Han ved at Xavi er ligesom junkfood, noget som fansene ønsker, og at det giver ham nogle billige point på kontoen som præsident.
Hvor ved du fra, hvilken spillestil Xavi praktiserer? Og. når du nævner de "fiaskoer", der har været, hvor klublegender har fejlet i træner rollen, så er det interessant, at der ikke er én eneste fra Barca på den liste, selvom man godt kunne have tilføjet Koeman. Til gengæld, så har der været tre yderst succesfulde legende trænere i Barca, som været med til at definere fodbolden, ikke bare i Barca, men i verdenen. Derudover, så har der været et par klubtrænere, som har gjort det hæderligt. Så spørgesmålet, du skule stille dig selv, er nok nærmere, hvor for det fungerer så godt i Barca?

Derudover, når du snakker om succes, hvilke kriterier opstiller du så? Mit eget er, at Barca begynder at spille god fodbold igen, Hvad er dit?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Barca80 skrev:
tirs nov 09, 2021 1:14 am

Jeg tror ikke det tager lang tid for andre trænere, at læse Xavi. Og tror slet ikke Xavi kan følge med når han står overfor rutinerede taktikkere som Ancelotti og Simeone eller Klopp og Tuchel.
Hvis du kender en træner lige nu der er perfekt for Barca og kan vende billedet inden årskiftet må du gerne nævne ham.

Xavi er her for at banke selvtilliden og glæden i spillerne så de har det godt igen. Han vil samle truppen og gøre dem til en stor familie.
Det er hans første prioritet.
Bagefter kommer resultaterne ;-)
MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Madameskrald »

Barca80 skrev:
man nov 08, 2021 10:37 pm

Jeg har læst meget med herinde på forummet, og ja, der er faktisk flere som er med på den helt groteske hype omkring Xavi.

Nu skriver du "det er do or die" mht. spillestilen. Og det er præcis det som jeg frygter meget i forhold til Xavi. Han er ensformigt. Han har ingen plan B eller plan C når det brænder på - han kører samme stil igen og igen, indtil holdet evt. dør (die).

Jeg tror ikke det tager lang tid for andre trænere, at læse Xavi. Og tror slet ikke Xavi kan følge med når han står overfor rutinerede taktikkere som Ancelotti og Simeone eller Klopp og Tuchel.

Den eneste grund til Xavi er blevet ansat er pga. hans NAVN - at han er en legende i klubben som spiller! Han har utrolig meget at bevise som træner. Han har noget af et bjerg at bestige.

Jeg gætter på at Xavi er fyret inden år 2022 er omme (sorry to say). Jeg håber jeg tager fejl for Barcas skyld, men bliver bare nød til at forholde mig til realiteten.

Hele idéen med, at det er godt hvis en træner kender klubben på forhånd eller ligefrem har spillet i klubben, har vist sig at være en fiasko utallige gange:

- Henry i Monaco

- Solskjær i Man Utd

- Lampard i Chelsea

- Pirlo i Juventus

- Alan Shearer i Newcastle

- Gatusso i AC Milan

- Dalglish i Liverpool

- Ossie Adiles i Tottenham

Alle de nævnte er legender i de pågældende klubber de har trænet. Ingen af dem har haft stor succes og mange af dem har været en kæmpe fiasko. Hvorfor skulle Xavi være anderledes??

Der er naturligvis nogle få undtagelser som Guardiola og Zidane, men husk på, at de begge havde legendariske spillere som Messi og Ronaldo til rådighed. Hvorimod Xavi har intet af dette, og alt i Barca's nuværende tilstand taler imod at Xavi kan blive en succes.

EDIT: Nu skal jeg ikke lyde som en konspirationsteoretikere, men tror Laporte har ansat Xavi, ikke fordi han tror på kæmpe succes, men for at lave et røgslør overfor alt den kritik som har været rettet imod ham (bl.a. pga. Messi). Han ved at Xavi er ligesom junkfood, noget som fansene ønsker, og at det giver ham nogle billige point på kontoen som præsident.
Du har da fuldstændig ret i, at Xavi har rigtig meget at bevise som træner. Men det vil de fleste trænere skulle i Barcelona - Barcelona er speciel, da spillestilen tradionelt bør være relativt låst.

Klubben har haft utallige trænere tilknyttet, som aldrig har bevist sig i klubben - senest er det vel kun de to trænere af egen avl, der kan defineres som regulære succeser resultatmæssigt (fra min optik knap så meget LE spillemæssigt).

En kæmpe fordel ved Xavi er, at han 100% ved, hvad han går ind til - og syntes at have en ret klar plan for processen. Men det er naturligvis et kæmpe spørgsmålstegn, i hvor høj grad og hvor hurtigt, at han formår at installere hele det spillemæssige setup.

Det er ekstremt krævende at spille på den måde, som Xavi gerne vil - det kræver blandt andet masse af coaching og det rigtige materiel, så forhåbentligt er Xavi også tilpas pragmatisk, da han i høj grad skal modulere den nuværende trup, uden betydelige indkøb den første tid.

Fra mit perspektiv er det ikke isoleret set interressant, om han kan matche Simone og des lige taktisk. Succeskriteriet lige nu er ikke at matche overmagten - det vil være et kæmpe plus, men den forventning vil fra mit perspektiv være naiv. Spillemæssig fremgang (herunder udvikling af den betydelige talentmasse, der findes i truppen), perspektivrige tilkøb og top4 placeringer vil være absolut acceptabelt i denne og i næste sæson, hvis du spørger mig. Derfra kan man så sætte videre mål i henhold til status - Barcelonas diatustion vs. konkurrenterne.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af VicValde »

Lopezzz skrev:
tirs nov 09, 2021 7:41 am
Barca80 skrev:
tirs nov 09, 2021 1:14 am

Jeg tror ikke det tager lang tid for andre trænere, at læse Xavi. Og tror slet ikke Xavi kan følge med når han står overfor rutinerede taktikkere som Ancelotti og Simeone eller Klopp og Tuchel.
Hvis du kender en træner lige nu der er perfekt for Barca og kan vende billedet inden årskiftet må du gerne nævne ham.

Xavi er her for at banke selvtilliden og glæden i spillerne så de har det godt igen. Han vil samle truppen og gøre dem til en stor familie.
Det er hans første prioritet.
Bagefter kommer resultaterne ;-)
Ten Haag. 100 gange mere oplagt baseret på meritter og erfaring. Og han praktiserer en Barca spillestil.

Xavi er et kæmpe sats og jeg er fuldstændig enig med dig, Barca80 - alle er hoppet i med begge ben.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af PeterPedal »

JHMark skrev:
man nov 08, 2021 10:19 pm
PeterPedal skrev:
man nov 08, 2021 9:11 pm
Xavi Hernandez er en meget, meget, meget modig mand. Dyb respekt for det.
Hvad får dig til at skrive det? 🤔 :smile:
Fordi hans chancer for succes er indlysende meget mindre end chancerne for fiasko. Alene hans navn får jo folk til at tro at vi vinder CL i næste uge. Og at holder allerede i næste kamp spller champagnebold (det hedder vel egentlig cava-bold på de kanter).

Håbene og forventningerne er noget nær umulige at indfri - alt andet lige. Han har ikke det spillermateriale, som Rijkard havde. Eller Pep. Eller Luis E for den sags skyld. Han overtager ikke en toptrimmet båd i medvind, men en utæt jolle i høj sø.

Derfor er det imho f**** modigt af ham at sige "ok, den udfordring napper jeg".
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster