Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Parla »

Tak for denne gang Xavi, var dog alt for tidligt i din trænerkarriere du blev stillet med opgaven. Tak for mesterskabet som ingen så før sæsonen.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1195 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af FCBSOCI »

I La Liga er det første gang siden 1963/64 sæsonen, at Barca lukkede fem mål ind i en kamp. Det er en periode på 60 år!
Jeg synes, at det er den rigtige beslutning at Xavi stopper, ikke kun baseret på kampen i går, men også på Barcas middelmådige præstationer de seneste måneder.

Xavi har dog ikke kun været en fiasko. Trods alt vandt Barca La Liga sidste år. Hertil kommer, at han med en vis succes har fået spillere fra La Massia implementeret på holdet. I denne sæson har skaderne også væltet ned over Barca, hvilket ikke just har givet Xavi gode arbejdsbetingelser. Endelig har økonomien også sat en grænse for, hvem Barca kunne hente. Der er altså i hvert fald nogle forklaringer, som til dels kan undskylde Xavi.

Når alt det er sagt, synes jeg ikke Xavi har præsteret godt nok. Særligt synes jeg, at spillerne frem for at udvikle sig generelt er faldet i niveau.

Spændende bliver det i hvert fald, hvem der kommer til at afløse Xavi. Pep, Klopp, Michel, eller?

DrGink
Indlæg: 695
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af DrGink »

FCBSOCI skrev:
søn jan 28, 2024 1:39 am
I La Liga er det første gang siden 1963/64 sæsonen, at Barca lukkede fem mål ind i en kamp. Det er en periode på 60 år!
Jeg synes, at det er den rigtige beslutning at Xavi stopper, ikke kun baseret på kampen i går, men også på Barcas middelmådige præstationer de seneste måneder.

Xavi har dog ikke kun været en fiasko. Trods alt vandt Barca La Liga sidste år. Hertil kommer, at han med en vis succes har fået spillere fra La Massia implementeret på holdet. I denne sæson har skaderne også væltet ned over Barca, hvilket ikke just har givet Xavi gode arbejdsbetingelser. Endelig har økonomien også sat en grænse for, hvem Barca kunne hente. Der er altså i hvert fald nogle forklaringer, som til dels kan undskylde Xavi.

Når alt det er sagt, synes jeg ikke Xavi har præsteret godt nok. Særligt synes jeg, at spillerne frem for at udvikle sig generelt er faldet i niveau.

Spændende bliver det i hvert fald, hvem der kommer til at afløse Xavi. Pep, Klopp, Michel, eller?
Kunne ikke have skrevet det bedre selv

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Antimadridista »

Udviklingen er gået i stå ja, men også skrøbeligheden er steget. Spillerne virker forvirrede og uden egentlig ide om hvad der skal foregå!!

Jeg tror Xavi, når det ikke spiller, er en ilter bombe der planter mere usikkerhed og forvirring end ro, fornuft og en plan.

Og igen, hvordan pokker skal det her blive ok resten af sæsonen. Hvad er det der pludselig bliver fint og gnidningsløst fordi han forsvinder om 5 måneder…?? INTET.

Du fortæller jo heller ikke hustruen, at til sommer så er det slut, så har jeg fået alt på plads med elskerinden…men vi fortsætter lige indtil da..come on!

Og hvis det så pludselig kører….Hva så, skal han så blive…!!

Top 4 er altså ikke en garanti med Real, Girona, Atlético og Bilbao alle på god kurs!

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af SuperBarca »

Eneste alternativ er at forfremme B-holdets træner indtil sommer og så vælge en mere permanent løsning der. Men jeg ved ikke om det er bedre end at lade Xavi køre sæsonen ud. Klubben har brug for at gøre forarbejdet med at finde den rette kandidat og ikke tage en hurtig beslutning som alligevel ikke fungerer. Der er selvfølgelig aldrig garantier og det bliver interessant om den næste træner formår at ændre ting. Kan være vi om et år ser tilbage og konstatere at Xavi måske ikke var problemet.

Man Utd har jo også været igennem en del trænere siden Ferguson og ingen har rigtig formået at løse deres problemer.

Filten
Indlæg: 1920
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
søn jan 28, 2024 10:57 am
Udviklingen er gået i stå ja, men også skrøbeligheden er steget. Spillerne virker forvirrede og uden egentlig ide om hvad der skal foregå!!

Jeg tror Xavi, når det ikke spiller, er en ilter bombe der planter mere usikkerhed og forvirring end ro, fornuft og en plan.

Og igen, hvordan pokker skal det her blive ok resten af sæsonen. Hvad er det der pludselig bliver fint og gnidningsløst fordi han forsvinder om 5 måneder…?? INTET.

Du fortæller jo heller ikke hustruen, at til sommer så er det slut, så har jeg fået alt på plads med elskerinden…men vi fortsætter lige indtil da..come on!

Og hvis det så pludselig kører….Hva så, skal han så blive…!!

Top 4 er altså ikke en garanti med Real, Girona, Atlético og Bilbao alle på god kurs!
Han stopper uanset om han skulle vinde CL har han udtalt 🤣
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Diabolito »

Jeg synes det er den helt rigtige beslutning af Xavi, men den rammer mig alligevel hårdt.

Xavi har igennem hele min tid som Barca-mand været min yndslingsspiller, ham jeg ikke ville indse en dag skulle stoppe, og ham der gav mig nostalgiens magi tilbage, da jeg hørte han skulle være træner.

Han overtog holdet i den absolut værste tid jeg kan erindre, og fik på ret kort tid stabiliseret mandskabet, der overraskede alle og vandt ligaen sidste sæson.

Jeg tror en flok psykologistuderende kan bruge en del tid på at finde forklaringer på hvorfor det er gået som det er i år, for hvis vi vandt ligaen med næsten identisk trup sidste år, må det være noget mentalt. Det har langt hen af vejen været søvndyssende og frustrerende fodbold i år, men dataen lyver aldrig, og som en anden bruger skrev, burde vi paradoksalt nok have ført ligaen ift. xPTS.

Hvor det sidste sæson var stolpe-ind i næsten alt vi foretog os, har det været stolpe-ud i år. Modstanderen scorer på nærmest de eneste chancer de har imod os, hvor vi pludselig ikke kan ramme målet hvis vi står frit 2 meter foran. Som Morten Bruun rigtig nok sagde I gårsdagens kamp, er momentum bare alfa omega i fodbold. Det gælder både i kampene, men også i sæsonen som helhed. Når alt går mod en, bliver det hurtigt en ond spiral hvor selvtilliden daler og giver spillerne endnu mindre tro på tingene.

Egentlig sidder jeg og tænker at denne sæson og sidste burde være byttet rundt. Undskyldningen med at vi er et hold i opbygning går ikke når vi er forsvarene mestre, og det hele virker bare retrogressivt i stedet for progressivt.

Jeg vil glæde mig over Xavi hev et uventet mesterskab hjem, gav en masse unge talenter chancen og forsøgte med noget Barca-ideologi igen. Desværre har spillerhandler, skader og selvtillid ikke kunne underbygge sidstnævnte.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Ja, Xavi skulle ALDRIG have været ansat i klubben i første omgang! Jeg skrev utallige indlæg i sin tid, om hvorfor Xavi var en meget dårlig idé. Nedenstående er et eksempel blandt mange (fra september 2021):
Barca80 skrev:
tirs sep 21, 2021 5:09 pm
Hvis Xavi bliver ansat, så bliver det dødsstødet for Barcelona. Klubben rammer bunden!! Han er den sidste jeg håber bliver træner ud af de navne som bliver nævnt. En total uprøvet træner med NUL erfaring. Fordi man er et stort navn, gør ikke en til en stor træner.

Barcelona skal have en træner som kan motivere og disciplinere igennem 90 min., på banen, og samtidig er villig til at tilpasse sig Barcelonas stil.
Det var bl.a. hvad jeg skrev, men fik modstand herinde og blev endda kaldt sortsynet og være for negativ ! Jeg fatter ikke hvorfor så mange Barca fans (også herinde) var så ultra hypet over Xavi, når ALT tydet på, at han ville mislykkes med et brag! Og her står vi så, hvor MERE END 2 ÅR er blevet spildt under Xavi's ledelse :? :? :?

Den næste Barca træner skal have erfaring og en motiverende personlighed, samt have succes i mere end én klub. Jo flere klubber med succes, jo bedre. Og så skal han naturligvis være forberedt på at spille Tiki Taka.

nosslo15
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Glimrende skrevet Diabolito, jeg er meget enig.

Denne sæson har indtil videre også været et mysterium for mig, men det nemme og måske? eneste rigtige er måske blot at konstatere, at Xavi var fantastisk i modgang, men at der skete noget mentalt, som du siger, da holdet, mod al forventning, blev mestre. Hans manglende trænererfaring gjorde åbenbart, at han ikke formåede at fastholde og bygge på. Måske?

Måske var Xavi hele tiden tænkt som en træner, som pga. sine enorme meritter som spiller, kunne afbløde reaktionerne fra klubbens fans, når og hvis det gik galt- og når hans tid så var ude, så var klubben kommet længere med den økonomiske opbygning, som, trods alt, var den vigtigste.

Jeg er, ligesom andre, bange for vores muligheder for at kvalificere os til CL. næste år, men er også bange for at et trænerskifte lige nu, kun vil gøre tilstanden værre.

Håber Xavi finder sig en mindre klub, hvor presset er mindre og, hvor han kan få noget mere erfaring.

Synes ikke helt, han fortjener at blive smidt under bussen, som mange herinde gør. Deres erindring er meget kort.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af ladislau »

Jeg er faktisk ikke helt enig, jo i respekten og kærligheden til Xavi, og det er helt bestemt godt skrevet.

Problemet er bare, det her er altså et hold i opbygning uagtet vi vandt et mesterskab sidste, som var billigt til salg.
Uanset om vi vil det eller ej, så er det et ungt hold, og et hold som desperat mangler en identitet og en spillestil. Hvilket er problem vi har haft i årevis nu.

Xavi stopper jo groft sagt den spillemæssige udvikling af holdet halvt inde i sidste sæson. Det var udelukkende resultatbold, men vi kørte et mesterskab hjem, som var godt for klubbens selvforståelse.
I år har det hverken været fugl eller fisk. Resultater og udvikling er helt væk.
Jeg køber helt og aldeles Xavis præmis, når han siger vi er under opbygning, men han har jo så også forsømt eller bare ikke magtet den opgave.

Så kan vi også diskutere, om han her blevet smidt lidt under bussen. At Laporta står og proklamere vi er kandidater til CL og kan vinde det hele, det giver jo ikke den arbejdsro et mesterskab burde give os.

Ønsker Xavi alt det bedste. Han er også min favoritspiller gennem tiden. Hans tid som træner er dog en mærkelig størrelse. Jeg forstår den egentlig ikke helt tror jeg. Den passer bare ikke til mit billede af Xavi og Barca, som jo også næsten er det samme.
At tingene hænger så dårligt sammen spillemæssigt, når det var spilleren, der fik det hele til at hænge sammen. Det fucker lidt med hjernen

nosslo15
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Vi bliver nok klogere på forløbet, når der er gået noget tid, jeg sidder også tilbage med en underlig følelse af, at denne sæson forekommer uvirkelig eller fornuftsstridig - sådan som det er gået.

Men holdet er meget ungt og Xavi uerfaren, mange skader og - thats it. Måske er der ikke så meget mere. Som Barca 80 skriver og skrev, fordi man er en meget dygtig og intelligent spiller, behøver man ikke at være et naturtalent som træner.

Men mon ikke, det også handler om nogle krav oppefra? Altså at det virker kontraproduktivt, når "man er med i kampen om alle titler" og samtidigt er i opbygning - samtidigt med, at fans ikke lader sig tilfredsstille med 1-målssejre?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Tiki-Taka holdet har løftet baren så højt at de fleste Barca fans kan ikke acceptere andet end det. Derfor peger vi fingre på alt og alle. Bare fucking acceptere det at vi kommer sikkert aldrig mere på samme niveau igen. Vi skal ændre vores spillestil, specielt i forsvaret.
Xavi har muligvis også jagtet Peps stil men hvad hjælper det når spillerne ikke forstår en skid.
Jeg vil hellere beholde Xavi og skille mig af med mindst 4 spillere.
Men i min øjne er ledelsen den største skurk. De har udlejet/solgt nogle gode spillere som ønskede at blive og kæmpe for holdet. Ez Abde for eksempel er dobbelt så farlig end Lewandowski. Chadi Riad, Ansu Fati, Nico?
De kunne have gjort meget bedre end nogle af nuværende spillere.

Jeg ønsker at Xavi bliver fordi jeg er træt af trænerskifte cirkusen.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Lopezzz skrev:
man jan 29, 2024 6:56 am
Tiki-Taka holdet har løftet baren så højt at de fleste Barca fans kan ikke acceptere andet end det. Derfor peger vi fingre på alt og alle.
Ingen forventer at vi spiller Tiki Taka på allerhøjeste niveau, som vi så det under de gyldne tider. Glem Tiki Taka, for under Xavi har vi heller ikke set Niki Naka, Siki Saka eller Pipi Paka. Vi har intet set andet end lort i meget lang tid. Det er fuldstændig en anonym tilgang til fodbold.
Lopezzz skrev:
man jan 29, 2024 6:56 am
Xavi har muligvis også jagtet Peps stil men hvad hjælper det når spillerne ikke forstår en skid.
Vi har en midtbane bestående af Gündogan, Pedri og FdJ, som i allerhøjeste grad har egenskaberne til at spille Tiki Taka. Vi har også backerne, bestående af Cancelo og Balde som kan indordne sig Tiki Taka. Wing spillerne bør også kunne indgå i systemet.

Der er andre hold i Europa, som har langt dårligere spillere end os, men som spiller tættere på Tiki Taka, samt spiller langt bedre end os. :roll:

Jeg er overbevist om, at det primært er en mental ting, som Xavi ikke har lykkes at sparke ind i hovedet på spillerne. Med mentalt menes der; diciplin, motivation og koncentration over 90 minutter hos spillerne.

Ja, der er sikkert nogle enkelte spillere som bør udskiftes på holdet, men den hviler på Xavi i sidste ende, da han STYRER tonsvis af ting i dagligdagen, alt fra træning, taktik, læse modstanderen, forberede spillerne mentalt og snesvis af andre ting.

Nu har han haft trænersædet i over to år, og der er intet tegn på fremgang, tværtimod. Vi må bare anerkende, at han var en stor spiller, men en dårlig træner, som vi har set med så mange andre storspillere som var legender i fodbold, men fejlede som træner; fx Pirlo, Henry, Shearer, Gullit, Maradona, Neville, Mattheus, Klinsmann, osv osv. :?

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Parla »

Barca80 skrev:
man jan 29, 2024 9:38 am
Lopezzz skrev:
man jan 29, 2024 6:56 am
Tiki-Taka holdet har løftet baren så højt at de fleste Barca fans kan ikke acceptere andet end det. Derfor peger vi fingre på alt og alle.
Ingen forventer at vi spiller Tiki Taka på allerhøjeste niveau, som vi så det under de gyldne tider. Glem Tiki Taka, for under Xavi har vi heller ikke set Niki Naka, Siki Saka eller Pipi Paka. Vi har intet set andet end lort i meget lang tid. Det er fuldstændig en anonym tilgang til fodbold.
Lopezzz skrev:
man jan 29, 2024 6:56 am
Xavi har muligvis også jagtet Peps stil men hvad hjælper det når spillerne ikke forstår en skid.
Vi har en midtbane bestående af Gündogan, Pedri og FdJ, som i allerhøjeste grad har egenskaberne til at spille Tiki Taka. Vi har også backerne, bestående af Cancelo og Balde som kan indordne sig Tiki Taka. Wing spillerne bør også kunne indgå i systemet.

Der er andre hold i Europa, som har langt dårligere spillere end os, men som spiller tættere på Tiki Taka, samt spiller langt bedre end os. :roll:

Jeg er overbevist om, at det primært er en mental ting, som Xavi ikke har lykkes at sparke ind i hovedet på spillerne. Med mentalt menes der; diciplin, motivation og koncentration over 90 minutter hos spillerne.

Ja, der er sikkert nogle enkelte spillere som bør udskiftes på holdet, men den hviler på Xavi i sidste ende, da han STYRER tonsvis af ting i dagligdagen, alt fra træning, taktik, læse modstanderen, forberede spillerne mentalt og snesvis af andre ting.

Nu har han haft trænersædet i over to år, og der er intet tegn på fremgang, tværtimod. Vi må bare anerkende, at han var en stor spiller, men en dårlig træner, som vi har set med så mange andre storspillere som var legender i fodbold, men fejlede som træner; fx Pirlo, Henry, Shearer, Gullit, Maradona, Neville, Mattheus, Klinsmann, osv osv. :?
Problemet er at alle de midtbanespillere du nævner er bedre offensivt og ikke vinder nogle bolde. Sidste sæson var Gavi og Busquets de to spillere på holdet som vandt flest bolde med stor margin. Fraværet af dem er tydeligt. Vores hold fungerer fint offensivt mht at skabe chancer er vi det andet bedste hold I top5 ligaerne (efter psg) dog har vi dog la ligas værste chance to goal ratio (tak levandowski). Vores forsvar gik fra at være det bedste til det dårligste er 100% en mental ting det har du ret I, specielt når aurojo er med fremme.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Parla skrev:
man jan 29, 2024 10:12 am
Problemet er at alle de midtbanespillere du nævner er bedre offensivt og ikke vinder nogle bolde. Sidste sæson var Gavi og Busquets de to spillere på holdet som vandt flest bolde med stor margin.
Ja, du har en pointe. Det ville også være bedre med en vaskeægte DM på holdet.

Men selv med bolderobrende Busquest og Gavi har Xavi altså heller ikke ligefrem imponeret som træner. Synes der er så mange aspekter i spillet der har fejlet alt for længe. Svingende præstationer, samt præstation over samtlige 90 minutter er the main issue på holdet, hvilket er en mental ting imo. Det også sjældent vi lukker en kamp når vi kommer foran, hvilket sidste sæsons mange smalle sejre også var et udtryk for.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster