Francesc "Tito" Vilanova

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Culé »

Enig i at de Boer ville være spændende og helt klart et oplagt emne taget hans fortid i klubben i betragtning og ikke mindst hans holds spillestil. Han har bare lige forlænget sin kontrakt for yderligere 4 sæsoner så tror at det er et større projekt han har gang i i Ajax.

Jeg ville hverken være tilhænger af at få Ancelotti eller Bielsa ind, men Laudrup er en helt anden sag. Hvis Tito ikke ville kunne fortsætte er jeg klar fortaler for at senor Laudrup kom ind. Går virkelig og tror at han kan udrette store ting hvis han havner i en klub med store økonomiske midler til rådighed og hans filosofi som træner ligger sig jo klart opad Barcas.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Quaresma »

Barcelona-legenden Johan Cruyff råder Tito Vilanova til at træde tilbage som Barcelona-træner efter hans kræftsygdom.
Tito Vilanova bør træde tilbage som Barcelona-træner. Det mener klublegenden Johan Cruyff.

Ikke af sportslige grunde efter en fin debutsæson, hvor Tito Vilanova førte holdet til et suverænt spansk mesterskab, men pga. den kræftsygdom, som holdt Tito Vilanova langt væk fra holdet i store perioder af sæsonen.

- I hans tilstand er det ikke tilrådeligt at fortsætte som træner. Kan man virkelig være Barcelona-træner, hvis éns fysik ikke er 100 procent i orden? spørger det hollandske fodboldkoryfæ retorisk over for Catalunya Radio.

- Jeg ville råde Tito til at passe på sig selv. Han er ikke så stærk og erfaren som Pep Guardiola. Han har en stor udfordring over for sig med sygdommen, og han må sætte helbreddet først.

66-årige Cruyff har ikke længere nogen formel tilknytning til Barcelona, hvor han har været både spiller og træner. Han blev udnævnt til ærespræsident i 2010, men fik senere samme år taget titlen fra sig af den nye præsident Sandro Rosell.
http://www.bold.dk/nyt/Cruyff-Vilanova-boer-stoppe
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af emo »

Cruyff du har haft din tid, lad andre om at styre Barca nu. Senest med Neymar udtalelser og nu Tito, I accept NOT!
Allez...

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Mkj 77 »

Er jeg den eneste der er oprigtig bekymret for udviklingen her? Det virker som om han rydder ud blandt de yngre, døllefølle til dortmund, thiago mister vi nok, alberto til liverpool samt måske tello, bojan til milan, forståeligt nok og hvem mere? Syntes han trækker det hen mod en købeklubs retning og ikke længere vil rotere med de unge talenter.
Korriger mig endelig hvis jeg blot er røget i et sort hul, og når det så er sket, må i gerne trække mig op derfra;)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Brombi »

Mkj 77 skrev:Er jeg den eneste der er oprigtig bekymret for udviklingen her? Det virker som om han rydder ud blandt de yngre, døllefølle til dortmund, thiago mister vi nok, alberto til liverpool samt måske tello, bojan til milan, forståeligt nok og hvem mere? Syntes han trækker det hen mod en købeklubs retning og ikke længere vil rotere med de unge talenter.
Korriger mig endelig hvis jeg blot er røget i et sort hul, og når det så er sket, må i gerne trække mig op derfra;)
luis alberto er fra Sevilla på lån og stærkt overvurderet.. I de kampe jeg har set ham, har han været utrolig klodset, og ind i mellem lavet noget lettere heldigt, som så passer til en youtube video. Men ellers er jeg enig. Hvis Thiago ryger har Tito virkelig sovet i timen! Dølle til Dortmund er nok meget smart..

Parla
Indlæg: 797
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 69 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Parla »

Mkj 77 skrev:Er jeg den eneste der er oprigtig bekymret for udviklingen her? Det virker som om han rydder ud blandt de yngre, døllefølle til dortmund, thiago mister vi nok, alberto til liverpool samt måske tello, bojan til milan, forståeligt nok og hvem mere? Syntes han trækker det hen mod en købeklubs retning og ikke længere vil rotere med de unge talenter.
Korriger mig endelig hvis jeg blot er røget i et sort hul, og når det så er sket, må i gerne trække mig op derfra;)
Håber da de har tænkt sigt at smide en fornuftig tilbagekøbs klausul på Deulofeu hvis han skal til Dortmund.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af zqa »

Jeg ser nu ikke noget problem i, at skippe spillerne videre, såfremt de bare ikke er gode nok. Og leje dem ud, hvis de ikke er klar til førsteholdsbold og er for gode til b-holdet. Nu har både Montoya, Bartra og Tello fået spilletid i denne sæson, Thiago presser på for en mere central rolle, osv. Husk, at det desværre ikke er altid man lige kan hive en Busquets, Thiago, osv op, og så må man købe. Især hvis vi vil bibeholde vores nuværende status som ét af verdens bedste hold, så kræver det mere end bare talenter.

Men derudover, så ser jeg slet ikke noget problem heller. Vores start 11' kan stadig gøres i ren La Masia drenge, og stadig være god. Desuden burde vi kun være stolte af, at vi kan levere SÅ mange spillere til middel-og større klubber rundt om i Europa.
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Visca El Barca »

Ikke desto mindre er det lidt tankevækkende, at det ser ud til, at vi mere og mere ligner Real Madrid på dette punkt. Vi lejer eller sælger talenter, med tilbagekøbsklausul. Det går imod den strategi, som klubben og også den nuværende ledelse har fokuseret så meget på, udadtil i hvert fald. De har jo snakket om, at man hvert år vil rykke 2-3 talenter op, kombineret med nogle køb. Jeg kan ikke rigtig se, hvem de 2-3 talenter er, som bliver rykket op til næste sæson. Dem der er mest åbenlyse, bliver lejet ud.

Generelt kan jeg heller ikke pege på en spiller, hvor man siger, ham her er en Titos opfindelse. Bartra var allerede en del af førsteholdet under Pep, og på vej op. Montoya ligeså. Lidt tankevækkende at man under Peps tid, i samarbejde med Tito næsten hver sæson fandt 1-2 spillere, som spillede en central rolle. Det virker som om, Tito kæmper med ledelsen på nogle punkter, det er blandt andet kommet frem, at nogle af de køb og manglen på samme, var ikke Titos valg, men at ledelsen fik det trumfet igennem. Det ligner lidt det gamle Barca (som Zubizarreta var en del af), og det er jeg ikke så glad for.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Mkj 77 »

Man kan jo reelt set ikke vide om de er gode nok og vil slå til, så længe de ikke får chancen og netop den manglende chance vil utvivlsomt influere deres vilje og lyst til at blive ved med at kæmpe.
Det er demotiverende i en sådan grad at blive i en klub hvor man ikke føler sig værdsat.
Som visca påpeger er det madrid stil og det strider imod klubbens kultur.
Ja lige nu kan vi stille med et hold hvor kernen er fra masia, men hvad med næste sæson, det var et retorisk spørgsmål. Der stopper xavi måske og puyol er ej heller en vårhare, så er der dømt indkøb igen, fordi man har sovet i timen med spilletiden til de unge. Vi så det egentlig allerede med indkøbet af song og flere kan nævnes.
Der er sgu noget helt galt med prioriteringerne

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Blaugrana92 »

Mkj 77 skrev:Er jeg den eneste der er oprigtig bekymret for udviklingen her? Det virker som om han rydder ud blandt de yngre, døllefølle til dortmund, thiago mister vi nok, alberto til liverpool samt måske tello, bojan til milan, forståeligt nok og hvem mere? Syntes han trækker det hen mod en købeklubs retning og ikke længere vil rotere med de unge talenter.
Korriger mig endelig hvis jeg blot er røget i et sort hul, og når det så er sket, må i gerne trække mig op derfra;)
Nu er Luis Alberto jo ejet af Sevilla og ikke os. ;-)

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Mkj 77 »

Tak blau- godt nok kan jeg være sløvere end en gammel ciao, men nu fes den sgu ind;)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Blaugrana92 »

Oh, havde ikke lige set Brombz' indlæg. Apologies.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Mkj 77 »

No need blau- ren sjov

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Brombi »

Mkj 77 skrev:Man kan jo reelt set ikke vide om de er gode nok og vil slå til, så længe de ikke får chancen og netop den manglende chance vil utvivlsomt influere deres vilje og lyst til at blive ved med at kæmpe.
Det er demotiverende i en sådan grad at blive i en klub hvor man ikke føler sig værdsat.
Som visca påpeger er det madrid stil og det strider imod klubbens kultur.
Ja lige nu kan vi stille med et hold hvor kernen er fra masia, men hvad med næste sæson, det var et retorisk spørgsmål. Der stopper xavi måske og puyol er ej heller en vårhare, så er der dømt indkøb igen, fordi man har sovet i timen med spilletiden til de unge. Vi så det egentlig allerede med indkøbet af song og flere kan nævnes.
Der er sgu noget helt galt med prioriteringerne
Ja. Problemet er, at ledelsen insisterer på at b-holdet skal forblive i segunda og derfor henter de kræfter udefra. Hvis ledelsen havde lidt større boller, og ikke købte spillere udefra til b-holdet, men udelukkende spillede med Masia spillere, så ville talentudviklingen fungere en del bedre - og ikke nødvendigvis rykke ned. Bare i startopstillingen er der 3 eller 4 som ikke er fra La Masia, og nogle gange flere. Stod det til mig, vil jeg næsten lave Bilbao tilstande på b-holdet (overdrivelse fremmer forståelsen), hvor kun La Masia spillere fik lov at spille :)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af zqa »

Igen, det ville være utopi hvis vi kunne hive 1-3 spillere op med niveau hver sæson. Det kan simpelthen bare ikke lade sig gøre. Der vil være år hvor årgangene mangler niveau eller er for unge.. Desuden ved vi jo ikke, om Døllefø smutter, det er blot rygter - jeg tror personligt han kommer op og snuse lidt - og hvis man føler ham "overflødig", så er det da kun klogt at leje ham ud. Vores hold er fremtidssikret, med La Masia kerne (Cesc, Piqué, Iniesta, Messi, Thiago, Pedro, Tello, Montoya, Alba osv osv).

Og selvfølgelig kan man se om de er gode nok. Det andet er da noget sludder.
Madrid tilstande? Jeg må le. Haha.
Jeg kan ikke se hvor det er, at vores prioriteringer er forkerte.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster