Francesc "Tito" Vilanova

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Lopezzz »

Hvis han smutter så må Puyol overtage ;-)
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af JonasV »

Jeg håber, han bliver - og at den kommende sæson får en helt anden fornemmelse af stabilitet. På alle måder. Vil gerne se hvad han kan under omstændigheder nogenlunde tilsvarende dem, andre trænere har at arbejde med.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af OliverDK »

Lopezzz skrev:Hvis han smutter så må Puyol overtage ;-)

Drømmescenarie. At se Puyi i jakkesæt på sidelinjen.

Selvom....... Det nok er usandsynligt

Billede

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af emo »

JonasV skrev:Vil gerne se hvad han kan under omstændigheder nogenlunde tilsvarende dem, andre trænere har at arbejde med.
Mm, netop. Og efter sådan en sæson kan/burde man så tage stilling til hans arbejde i/for klubben. Jeg giver Tito lang snor, han har ikke skuffet mig endnu, så det gør ondt. Der har været svipsere og set fra sidelinjen underlig beslutningen, men jeg kan aldrig få mig selv til at klage over at han efter 11/12 har erobret La Liga titlen igen, og holdt stabiliteten med at få os mindst til semi-finalerne i CHL.
Allez...

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af OliverDK »

emo skrev:
JonasV skrev:Vil gerne se hvad han kan under omstændigheder nogenlunde tilsvarende dem, andre trænere har at arbejde med.
Mm, netop. Og efter sådan en sæson kan/burde man så tage stilling til hans arbejde i/for klubben. Jeg giver Tito lang snor, han har ikke skuffet mig endnu, så det gør ondt. Der har været svipsere og set fra sidelinjen underlig beslutningen, men jeg kan aldrig få mig selv til at klage over at han efter 11/12 har erobret La Liga titlen igen, og holdt stabiliteten med at få os mindst til semi-finalerne i CHL.

Enig. At nogle folk allerede vil have ham udskiftet, mener jeg, er fuldstændig hovedløst. Hvis Tito får en helt sygdomsfri næste sæson, skal vi nok se forbedringer og udvikling i hans trænerevner.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Kubala »

Det vil være super ærgerligt, hvis han vælger, at træde tilbage. Jeg kan ikke se hans umiddelbare afløser.



Edit: Altså jo, det kan jeg godt, hvis man vil videre i samme spor, altså The Aviator(AVB), men jeg tror ikke, at han vil skifte lige foreløbigt. Samtidig synes jeg ikke, at Tito har skuffet så voldsomt, at vi skal skille os af med ham, og jeg kan godt se for mig, at han sagtens kunne sætte sit aftryk på holdet næste år. Han har prøvet, at implementere visse ting til spillet i år, men han er ikke lykkes med alt. Han har også haft hårde odds imod sig.

Drake
Indlæg: 4332
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Drake »

Jeg har svært ved at forklare mig mht. hvad jeg mener omkring Tito, og hvorfor jeg mener at vi skal have en ny træner. Og omkring holdet generelt.

Så jeg tillade mig at kopirer nogle af de mange indlæg, fra kamp tråden Bayern München - FC Barcelona , som rammer rigtigt godt.


Visca El Barca » 23. apr 2013, 22:55

Jeg gentager det gerne igen. Det er altså sygt, at Barca fans, som er så krævende og så kritiske normalt, fuldstændig ser bort fra Titos mangler og hans fejltagelser, ikke bare i denne kamp, men set over en hel sæson.


Enhver anden var blevet slagtet, jeg undrer mig over, hvorfor Tito er fredet?

Helt seriøst, på alle ledder og kanter er det bare ikke godkendt. Vi vinder La Liga ja, men vi taber til Real og spiller uafgjort mod dem. Vi taber S.C, efter at have vundet den første kamp. Vi taber CDR, efter at have fået 1-1 med hjem fra Bernabeu. Real vinder endda klart på Camp Nou i den kamp. Vi kæmper i Milan, men spiller så pragt kamp hjemme (cadeau til Tito), vi spiller meget usikkert mod PSG og nu det her. Et 4-0 nederlag til Barca, det er jo uhørt.

Alligevel hører man, at forklaringen skal findes alle andre steder end hos Tito, det er underligt. Ja det er faktisk unuanceret.

Lad os da lige tage et kig på de fejl som Tito har begået. Den inkompetence han har vist.

Det hele startede med sommerens transfer vindue. Han ser fuldstændig bort fra det kæmpe behov, Barca har i forsvaret. Hvad var hans begrundelse? At man har tillid og tiltro til Bartra, ja goddag, hvor meget tillid har man vist ham? Klubben siger vi mangler penge, man melder ud, at man skal spare så meget man kan. Hvad gør man så? Man smider 20 millioner euro efter Song, en spiller man tydeligvis ikke har den store tiltro til. Ja, en af de centrale forklaringer bag hans køb var, at han er fleksibel, grunden til man købte ham er, at han blandt andet kan spille i midterforsvaret. Hvad sker der så? To, ja i hørte det godt, to træningspas før El Clasico beder man en mand, der aldrig før har spillet i midterforsvaret, om at spille i midterforsvaret. Er det modigt? Nej, det er da panik-agtigt og hasarderet. Ok, vi begår fejl, inkøbene er heller ikke kun Titos fejl, det er også Rosell, Zubi og Bartomeus fejl.

Den næste fejl han begår er, at han spiller med de samme spillere. IGEN OG IGEN OG IGEN! Man kan sige, at Pep gjorde det også næsten, men der er væsentlig forskel. Næsten hver sæson, hev Pep 1-2 La Masia talenter op, som fik gennembrud. Hvem er Titos La Masia talent? Noget andet, jeg er jo en mand der følger rigtig meget med i alt der rører sig omkring Barca. Tito sagde selv, og gentog det optil flere gange, at man under ham ikke skulle forvente at spille 3 kampe i stræk eller 3 kampe på en uge. INGEN spiller skulle gøre det. Har han holdt dette løfte? Nej, igen er han gået væk fra det. Har han brugt de folk, som må betegnes som reserver, nok til at stamspillere kunne være friske nu? Svaret må være nej. Det er igen Titos fejl, det kan man ikke komme udenom!

Dernæst er der alle de problemer. Vi har kæmpet på standardsituationer, det har vi gjort hele sæsonen igennem! Hvorfor har man ikke kunne løse det? Ja det er faktisk så nemt, der burde være fundet en løsning. Det er de samme fejl vi ser og den samme forklaring man hører, at forsvaret ikke er godt nok. Ok forsvaret har været ringe, så langt så godt. Men hvis man ved at ens forsvar er meget sårbar overfor standardsituationer, så skal man da for alt i verden prøve at undgå at give hjørnesparks og begå frisparks tæt på eget mål.

Hvordan gør man det? Det gør man ved, at man tiltvinger sig overtag, at man tvinger modstanderen til at spille på Barcas præmisser. Det gør man ved, at man tvinger modstanderens spil midt på banen, sætter deres kanter ude af spil. Det var noget Pep var mester i f.eks. Det gør man med etableret genpres, det gør man med taktisk frispark som man begår på modstanderens egen bane halvdel. Det gør man absolut ikke, ved at spille mere direkte, med flere risiko-betonet afleveringer. Gør man det, giver man netop modstanderen chance for, at komme over kanten og slå indlæg, oftest resulterer det i hjørne spark. Det er bare nogle af de fejl, Tito ikke har været i stand til at fixe. Manglende genpres, hans manglende evne til at sætte spillerne op, hans svag taktiske sans, er andre.

Det sidste, som for mig får bageret til at flyde over næsten, er hans valg omkring pressen og pressemøder. Det er da latterligt, at han ikke gider at stille sig til rådighed for pressen mere, men i stedet sender sin assistent. Det er i den grad at lægge ansvaret fra sig, det sender et signal, at man ikke er klar til at svare på kritikken. Journalister kan da spørge ligeså tosset de vil, hvad Roura synes om Titos fejl, eller om han overhovedet har begået fejl, eller hvorfor han har foretaget sig de valg, så længe Tito ikke er der selv, til at svare på det, er det langt ude. Det er egentlig uhørt i en så stor klub som Barca, at man gør det så kontinuerligt. Jeg fatter det simpelthen ikke.

I min optik har Tito en hel del spørgsmål, som han skal svare på! Der er flere spørgsmålstegn ved hans hold og hans spil, meningen var, at han helst skulle finde svar på sidste sæsons mangler. Det har han ikke kunnet.

Forstå mig ret, jeg var den første der sagde at man ikke skal forvente at Tito kommer til at præstere det samme som Pep, ingen anden Barca træner kommer nok til det. Det er slet ikke det. Jeg er ikke skuffet over, at Barca ikke vinder The Treble, jeg er mere skuffet over, at det for mig virker som om, Tito er rystende usikker. Han kan ikke stå fast ved de vlag, han foretager i første omgang. Det hele virker så halvhjertet, og det er bare ikke godt nok.


Champione » 23. apr 2013, 23:47

Jeg er lidt rystet over folkens herinde, som vender kinden til, og stiller sig tilfredse med at have tabt så pinligt som 0-4 til Bayern.. Ikke en finger at sætte på Bayern indsats, de får nogle kontroversielle mål, men bliver i den grad også snydt for straffespark i flere situationer..

Jeg vil faktisk tillade mig at komme med min analyse af det nuværende mandskab og trænerteam - og vil meget gerne bakke op med Viscas udlæg af Tito ageren som træner..

Vi bliver simpelthen nød til at finde en måde at revolutionere vores spil på, vores måde at spille på virker til tider uddateret og for nem at læse..
Jeg frygtede rigtig rigtig meget at Tito ville forsøge at brygge videre på Peps ideer, og det ser vi konsekvensen af nu.. Forskellen er bare at Pep var en gigantisk inspirator, med masser af ideer, og med nytænkning generelt men også i kampene vi befandt os i, der var ide bag tankerne han havde og bag han ageren på sidelinien.. Hvor mange gange har han ikke vendt vitale situationer med en taktisk forandring.. Tito står fuldkommen passiv og reagerer..
I det her game må vi agere.

Det er helt igennem fantastisk at have en mand som Messi, som kan score 60% af vores mål - men man kan også vende den om, og se om det ikke er single-point-of-failure?
Jeg må efterhånden erkende at taktikken får flere til ikke at levere, end den får folk til at levere. Samtidig vil jeg vove at påstå at Messi spillede langt bedre under Pep, end nu, selvom statistikkerne ikke er med mig her.
Messi har levet højt på at være outstanding individuelt, og han har vundet kampe på egen hånd!

Men magien er ganske enkelt væk! Endnu engang kan vi konstatere at vi ikke skaber en chance i åbent spil - Bayern stærke eller ej, det gjorde vi heller ikke mod Milan ude, og vi blev reddet at et straffe mod PSG og en genialtet af Alves/Messi. Mod PSG fortjente vi vel reelt ikke at gå videre?

Vi må erkende at den her boldbesiddende tanke i øjeblikket ikke udformes på særlig god manér, de giftigeste hold i verdenen spiller effektiv omstillingsspil (Bayern, Dortmund, Real, PSG, City - to sidstnævnte kæmper dog med relativt nye mandskaber), og vi må ærligt erkende at vi ikke formår at skabe meget i åbent spil.. Det bliver endnu engang ALT for meget boldflytteri - ja faktisk ligegyldig boldflytteri... Under Pep formåede vi at levere denne spilleform.. Dels på grund af et langt mere flydende spil, men pga. bevægelse! Bevægelse er nøgleordet.. Vi rev seriøst 90% af de forsvar vi spillede mod over - og lavede det ene magiske mål efter det andet..
Idag er vi slet ikke målsøgende - det bliver simpelthen ikke farligt.
Messi trækker ned i banen, og vi kombinerer rundt - fløjene får bolden og er nødsaget til at stoppe op og returnere bolden.
Vi søger ikke dybden nok, løbene bliver ellers taget men pasningen falder aldrig derned.. Der er slet ikke løb nok fra den centrale del af banen (slet ikke dybdeløb) og vi udfordrer alt for sjældent..

Havde vi ikke haft Messi, så havde det her været en alvorlig mellemsæson - som måtte have haft konsekvenser på den ene eller andet måde..
Vi er så langt fra Peps Barca, vi har INTET aggressivt presspil - det var nøgleordet under Pep - 10 sek. reglen hvor man ikke fattede hvor aggressive vi var - idag falder vi tilbage.. Og det koster defensivt at presset udebliver højere op på banen, hvilket får vores defensiv til at se elendig ud..
Arbejdsraseriet er væk - (nogle kalder det sult), der er slet ikke den her fight der skal til.. Det virker faktisk som om at troen på konceptet er væk.. Har Messi en dårlig dag rent kreativt, så bliver det ikke til noget..

Jeg er ked af at sige det - men Neymar og en centerforsvar er ikke nok.. Der skal altså langt flere mønstre ind, specielt i angrebet, men også i det fælles presspil, organisation og i det etableret angrebsspil..
Vi bliver ganske enkelt nød til at have en mere direkte spillestil, man kan se hvor effektivt det er at være direkte, Bayerns fjerde viser trenden i moderne fodbold.
Vi har i ALT for mange kampe stået og kombineret fuldkommen ligegyldigt pasningsspil - og skal man det, så skal man kunne eksplodere i spillet - det kunne vi under Pep, vi var faktisk rigtig rigtig dygtige til det under Pep - vi kan det ikke mere.
Folk vil sikkert sige, "hvordan kan vi så køre ligaen så sikkert hjem?" - jamen det er jo fordi at det stadig er gudsbenået fodboldspillere i vores trup - men Tito får altså bare ikke det bedste frem i dem.. Og niveauet i den bedste spanske række gør at vi skal udfolde os med 70-80% - og så kører vi sejrene hjem, vi har jo heller ikke de bedste resultater mod de bedste hold i Spanien.. (Valencia hjemme 1-0 og 1-1 ude - Real Madrid hjemme 2-2 og 1-2 ude - dog 4-1 over Atl. Madrid hjemme, og mangler dem ude)..
I alt for mange kampe har vi hevet sejrene med hiv og sving - og så har vi jo generelt givet ALT for mange chancer væk..

Vi var langt bedre under Pep - for pokker hvor jeg savner ham :cry:


Bager » 24. apr 2013, 08:04

Jeg har vel efterhånden været barca-fan i 10 år cirka. Jeg har været med til alt. At vinde stort, at vinde småt, at tabe småt og nu - efter 10 år - har jeg også prøvet at tabe stort. Man er nødt til at have lidt perspektiv efter sådan en omgang. Man skal se kampen på den korte bane såvel som i det store billede. På den korte bane er det et kollaps. I det store billede er det selvfølgelig dejligt at vinde ligaen, men vi må nok til at indrømme, at tiden hvor vi dominerer Europa er ved at være forbi.
Når man skal forsøge at forklare årsagen til nederlaget, kan man tage fat i en masse forskellige teorier. Her er mine.

Der er ikke samme sult længere. Man kan sige man er sulten til pressemøder, man kan sikkert også vise det sporadisk i kampe, men den der sult der kommer indefra, den mangler ved nogle af vores erfarne spillere. Jeg håber det her nederlag gør ondt, for det er den eneste måde man kan genfinde motivation. At erkende man ikke længere er så god som man troede. Og i det her tilfælde at erkende man ikke længere er verdens bedste.

Hvis der er nogen der har ansvaret for nederlaget igår må det være Tito. Jeg har mistet troen på, at han kan få det bedste ud af holdet eller udvikle vores spil.
Igår blev vi læst før vi gik ud af flyet. Bayern München sad fuldstændig på os. De afmonterede os. Der skal nye idéer på bordet. Man er nødt til at spørge Tito om hvad hans plan er for næste sæson. Hvis man blot ønsker at fortsætte i samme spor, men med nogle få nye ansigter, så er det ikke godt nok. Jeg siger ikke vi skal rykke ved angrebskonceptet eller boldbesiddelses-princippet der er vores kendetegn, men faktum er at vi nærmest ikke skabte en chance i åben spil igår. Og det er ikke første gang. Vi så det bl.a. mod Milan og mod Real Madrid.
Hvis man tager fat i det Luna sagde igår (Gud bevare hendes hellige væsen), så sagde hun at spillerne var fysisk trætte. Jeg synes på forhånd det var en mærkelig udtalelse fordi vi for en gangs skyld havde mulighed for at forberede os godt fysisk til denne kamp med pauser til nøglespillere osv. Men vi virkede alt andet end friske igår. Jeg forstår ikke manglen på rotation igennem hele sæsonen. Der er blevet trukket (unødvendige) veksler på nogle nøglespillere samtidig med at man har negligeret at introducere nye spillere til holdet, bl.a. i form af Bartra. Igår valgte man så at kaste ham for løverne. Manden er en udemærket spiller, men har ikke erfaring på det her niveau eller endnu værre; særlig meget erfaring på niveauet umiddelbart under. Det er bare dårlig disposition af trænerne.

Hvis Messi insisterede på at spille, så var det Messi leverede utilgiveligt. Det er respektløst over for trøjen, klubben og dens fans. Manden stod stille eller gik rundt stort set hele kampen. Hvordan kan man gøre det? I en CL-semifinale? Jeg håber virkelig han stadig var skadet. Det er bare mærkeligt han kan spille mere ugideligt tre uger efter skaden opstår end efter én uge. Trænerstaben manglede mod, valgte det gamle koncept og spillede en halvskadet spiller frem for at sætte på en ny konstellation. Det er altid svært at undvære en spiller som Messi, men hvis man havde arbejdet på en idé uden Messi i løbet af året, havde vi haft en reel chance igår. Igår var spillerne ladt i stikken.


Brombi » 24. apr 2013, 00:13

Det er mig en gåde hvad der foregår inde i TItos hoved. Ærlig talt. Hvad har manden udrettet af taktiske genistreger, ja han har været igennem et sygdomsforløb, men Roura har været hans 'The Gimp'. Ja et nederlag idag var sikkert uundgåeligt, men hvordan kan manden lade være med at skifte ud i 84 minutter, og endda efter 4 mål?! Manden var fuldstændig handlingslammet, ikke en gang i Guardiolas sidste tid så vi ham sådan.

Det er ligeledes mig en gåde, hvorfor Messi skal spille 90 minutter, når han TYDELIGVIS ikke er klar - manden lignede en som var i smerte og løb knap nok. Ja hans tilstedeværelse gør en forskel, men mod et hold som Bayern går det bare ikke at spille med en mand i undertal, og da slet ikke på deres bane!

Der er ingen skam i et tabe til et bedre hold, det handler om at tage det som en mand, og det må man sige at vores spillere gør. Tito kunne godt have taget de 10-15 minutter på pressemødet. Drop jobbet hvis du ikke kan klare det, sorry to say, men det er heller ikke en bog-klub det her.

Sådan et nederlag som i aftes kan være sundt for både at give et wakeup-call, gøre spillerne opmærksomme på at de ikke er udødelige. Men ikke mindst for at få skilt fårene fra bukkene, rent fansmæssigt - vi ses fanboys.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Kubala »

Men intet af det skrevne understøtter din påstand om, at Messi har vundet ligaen for os. Visca mener, at Titos dispositioner har været forkerte, men han mener ikke, at man skal skille sig af med ham, når man læser hans andre indlæg. Champione mener så ikke, at Tito har det store mindset, som Pep besad, men trods alt er en ok duelig træner, det samme er tilfældet med Bager og Brombi, men ingen af dem understøtter din påstand. Den er bare så unuanceret, som den kan blive, undskyld jeg skriver sådan, men nu har jeg hørt det samme om og om igen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg vil stadig ikke dømme Tito. Overhovedet. Jeg har svært ved at danne mig et ordentligt helhedsindtryk af ham, efter sådan en sæson som denne her.
A) Han har været syg i store dele af sæsonen, hvor fodbolden selvsagt og ganske forståeligt ikke har været den absolutte førsteprioritet.
B) Vi har haft flere skader end vi har scoret mål, hvilket har betydet at vi i flere omgange er endt med at benytte nogle lappeløsninger, der hverken på papiret eller i praksis har været bare i nærheden af det optimale.
C) Han har haft en enorm opgave, alene i at være 'den der kom efter Guardiola'. Det er velsagtens den tungeste arv der har været at løfte i topfodbold i rigtig mange år, i hvert fald hvad angår trænerpositionen.

Han vinder ligaen for os. Så kan vi alle sammen sidde og pege på Messi og sige at han har gjort det hele, men faktum er at Tito sætter holdet og står for de taktiske dispositioner. Så kan det godt være at det ikke altid har fungeret lige godt, men han ender ikke desto mindre med en ligatitel og at være nået til en Champions League semifinale, så - selvom jeg startede med at sige at jeg ikke ville dømme ham - han har efter min bedste overbevisning bestået sin første sæson. Nu bliver opgaven at få løst ovenstående problemer, primært B), eftersom A) og C) i virkeligheden allerede er løst. Der skal simpelthen mere bredde til på holdet. Det skal han stå for at få fat i, sammen med Zubi og Sandro.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Kubala »

Præcis, Blau.

Jeg kunne også have nævnt samtlige af de ting, du har nævnt, for folk glemmer bare alt det, når de skal kritisere ham. Folk tror bare, at alt vil løse sig, hvis vi får en ny træner, men det gør det ikke(der er mange problemer forbundet med det også). Vi skal ikke begynde, at ligne de klubber, hvor træneren får en sæson, og derefter får sparket. Han har trods alt vist, at han er en god træner, for man vinder ikke bare ligaen, med 13 point ned til Real, samt når CL semi og semi i Copa del rey.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af rummenigge »

Jeg er enig at Tito klart skal fortsætte hvis det er dét han vil. Han skal have chancen for at rette op på de ting som er gået galt. Selvom forskellen kan synes stor på Barca i dette forår og så i de gode Pep år, så er det kun få trup ændringer samt ny gejst der skal til får at opnå ektase niveauer igen, lidt ligesom da Pep trådte til.

Tilgengæld skal Tito gå af hvis han selv ikke mener at han kan ofre sit liv for Barca (forstå mig nu ret), f.eks. hvis sygdommen tager for meget fokus. Hvis ikke det er tilfældet så skal han helt sikkert have chancen for at rette op og rette til på et mæt hold og nogle fejldispositioner selv de bedste gør.

De smertelige valg til sommer Bartomeu snakker om er nok at Villa skal væk, VAldes stille og roligt udfases og så ryger der nok et hoved, to eller tre i forsvaret.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Luis Enrique »

rummenigge skrev: Tilgengæld skal Tito gå af hvis han selv ikke mener at han kan ofre sit liv for Barca (forstå mig nu ret), f.eks. hvis sygdommen tager for meget fokus.
Helt og aldeles enig. Villanovas indsats i år får et lille godkendt, også fordi vi ender med at vinde mesterskabet. Der er ingen saglig grund til at afskedige ham, og så skal det selvfølgelig ikke ske.

MEN: Villanova har forhåbentlig afvejet sin sygdom med klubbens behov, som formentlig bliver forstærket næste år, for at have en træner med 100 procents dedikation.

Jeg håber, at to muligheder er blevet overvejede. Dels at rykke Villanova til en anden, mere tilbagetrukket rolle ("General Manager"), alternativt at hyre en højtprofileret assistent, som man i højere grad er sikker på kan styre holdet, hvis Villanova skal behandles igen. Laurent Blanc er arbejdsløs, siger jeg bare.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:
rummenigge skrev: Tilgengæld skal Tito gå af hvis han selv ikke mener at han kan ofre sit liv for Barca (forstå mig nu ret), f.eks. hvis sygdommen tager for meget fokus.
Helt og aldeles enig. Villanovas indsats i år får et lille godkendt, også fordi vi ender med at vinde mesterskabet. Der er ingen saglig grund til at afskedige ham, og så skal det selvfølgelig ikke ske.

MEN: Villanova har forhåbentlig afvejet sin sygdom med klubbens behov, som formentlig bliver forstærket næste år, for at have en træner med 100 procents dedikation.

Jeg håber, at to muligheder er blevet overvejede. Dels at rykke Villanova til en anden, mere tilbagetrukket rolle ("General Manager"), alternativt at hyre en højtprofileret assistent, som man i højere grad er sikker på kan styre holdet, hvis Villanova skal behandles igen. Laurent Blanc er arbejdsløs, siger jeg bare.

Tror ikke at Laurent Blanc takker ja til assistent job, desværre. Ellers vil en spansk talende Kasper Hjulmand være perfekt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Brombi »

Pressemøde med Tito, fra Barcastuff
Vilanova: "I feel very good after the treatment. I didn't give press conference earlier because there were still some side effects, voice.."
Vilanova: "I feel better every day. I feel strong enough and I'm very motivated to continue next season, if my health allows it." #fcblive
Vilanova: "I never though about quitting. Afte two days at home, I'm bored. Being a coach is not a an effort." #fcblive
Vilanova: "It's very difficult to stay on top, to keep on winning. If we win the Liga, it would be the 4th in 5 seasons." #fcblive
Vilanova: "I don't think this is the end of an era. Let's see if we are able to get to 7 CL semis in a row next season, that would be huge."
Vilanova: "We're Barça, we play at home. I won't say we'll turn the CL tie around, but we have to show we can win, and then we'll see."
Vilanova: "It wasn't an easy situation for the club when I had my relapse. I would have accepted any decision they'd have made." #fcblive
Vilanova: "The result against Bayern doesn't change my evaluation of the squad or my plans for the future of the team." #fcblive
Vilanova: "The best way to keep on winning is that the defeats still hurt the players." #fcblive
Vilanova: "Pep and I are close friends since we're kids. Of course things cool down a bit when there's a distance." #fcblive
Vilanova: "Renewal Abidal? It is a very special situation. We cannot yet know how he will recover if there are games every three days."
Vilanova: "For me, it wouldn't be a problem if Victor wants to continue another season. I didn't talk to him, but his decision was clear."
Vilanova: "I don't care where or when we would win the league, I just want to win it, against the best Madrid in history." #fcblive
Vilanova: "I don't think there will be many changes in the squad. 6 signings? Who'd you sign, it's not easy to improve this team."
Vilanova: "I'm grateful to Jordi (Roura) for everything he has done. It wasn't an easy situation for him, but he did great." #fcblive
Vilanova: "Bayern were the better team, we deserved to lose, but not with 4-0. And less if you see how some of the goals were scored."
Vilanova: "Messidependent? It's nothing new and it's normal since he's the best in the world. Hope to be dependent for many years."
Vilanova: "What we should change in the first place is not the players, but for example conceding less corners." #fcblive
Vilanova: "On Wednesday we won't go out with the idea of scoring four goals, but thinking about playing a good game and trying to win."
Vilanova: "Playing 3-4-3 on Wednesday? Playing one-on-one against Ribery and Robben is very difficult." #fcblive #ucl
Vilanova: "We're not in our worst moment physically, but not in our best either. Bayern on the other hand seemed to be on top form."
Vilanova: "When we beat Bayern 4-0 or Shakhtar 5-1, we didn't go into the second game feeling relaxed either." #fcblive #ucl
Vilanova: "Centre back? Don't want to talk about transfers, not good for squad and maybe there aren't that many good centre backs for Barça"
Vilanova: "When you're Barça coach, you know you'll be criticized. I understand people are disappointed. Criticism will help us to improve."

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Francesc "Tito" Vilanova

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:Pressemøde med Tito, fra Barcastuff
Vilanova: "I feel very good after the treatment. I didn't give press conference earlier because there were still some side effects, voice.."
Vilanova: "I feel better every day. I feel strong enough and I'm very motivated to continue next season, if my health allows it." #fcblive
Vilanova: "I never though about quitting. Afte two days at home, I'm bored. Being a coach is not a an effort." #fcblive
Vilanova: "It's very difficult to stay on top, to keep on winning. If we win the Liga, it would be the 4th in 5 seasons." #fcblive
Vilanova: "I don't think this is the end of an era. Let's see if we are able to get to 7 CL semis in a row next season, that would be huge."
Vilanova: "We're Barça, we play at home. I won't say we'll turn the CL tie around, but we have to show we can win, and then we'll see."
Vilanova: "It wasn't an easy situation for the club when I had my relapse. I would have accepted any decision they'd have made." #fcblive
Vilanova: "The result against Bayern doesn't change my evaluation of the squad or my plans for the future of the team." #fcblive
Vilanova: "The best way to keep on winning is that the defeats still hurt the players." #fcblive
Vilanova: "Pep and I are close friends since we're kids. Of course things cool down a bit when there's a distance." #fcblive
Vilanova: "Renewal Abidal? It is a very special situation. We cannot yet know how he will recover if there are games every three days."
Vilanova: "For me, it wouldn't be a problem if Victor wants to continue another season. I didn't talk to him, but his decision was clear."
Vilanova: "I don't care where or when we would win the league, I just want to win it, against the best Madrid in history." #fcblive
Vilanova: "I don't think there will be many changes in the squad. 6 signings? Who'd you sign, it's not easy to improve this team."
Vilanova: "I'm grateful to Jordi (Roura) for everything he has done. It wasn't an easy situation for him, but he did great." #fcblive
Vilanova: "Bayern were the better team, we deserved to lose, but not with 4-0. And less if you see how some of the goals were scored."
Vilanova: "Messidependent? It's nothing new and it's normal since he's the best in the world. Hope to be dependent for many years."
Vilanova: "What we should change in the first place is not the players, but for example conceding less corners." #fcblive
Vilanova: "On Wednesday we won't go out with the idea of scoring four goals, but thinking about playing a good game and trying to win."
Vilanova: "Playing 3-4-3 on Wednesday? Playing one-on-one against Ribery and Robben is very difficult." #fcblive #ucl
Vilanova: "We're not in our worst moment physically, but not in our best either. Bayern on the other hand seemed to be on top form."
Vilanova: "When we beat Bayern 4-0 or Shakhtar 5-1, we didn't go into the second game feeling relaxed either." #fcblive #ucl
Vilanova: "Centre back? Don't want to talk about transfers, not good for squad and maybe there aren't that many good centre backs for Barça"
Vilanova: "When you're Barça coach, you know you'll be criticized. I understand people are disappointed. Criticism will help us to improve."

Grunden til, hvorfor han ikke gav pressekonferencer. Min mosters mand gennemgår behandling på anden omgang, og der var en periode, hvor han ikke kunne tale, for det var for vanskeligt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster