Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Raman93 »

Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Kæft, en latterlig liste. På en eller anden måde, så er Bob Bradley, José Pekerman og Edgardo Bauza åbenbart bedre trænere end Rafael Benitez, Vicente del Bosque og Antonio Conte. En eller anden Ibenge fra Congo og Lagerbäck er åbenbart også bedre end Morten Olsen. Fuck af med sådan en Goal-agtig liste, FourFourTwo. Havde godt nok forventet bedre fra dem.

Sendt fra min fede telefon, bitches!
Ja, meget underlig. Van Gaal som nummer 16? Det forstår jeg ikke. Og Enrique som nummer 3? I min optik skal han lige vise noget mere i flere klubber.

Ahhhh?? Så Ferguson var ikke i top3 over trænere igennem næsten hele sin tid? Eller da Pep havde brugt fire år hos os?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Blaugrana92 »

Raman93 skrev:
Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Kæft, en latterlig liste. På en eller anden måde, så er Bob Bradley, José Pekerman og Edgardo Bauza åbenbart bedre trænere end Rafael Benitez, Vicente del Bosque og Antonio Conte. En eller anden Ibenge fra Congo og Lagerbäck er åbenbart også bedre end Morten Olsen. Fuck af med sådan en Goal-agtig liste, FourFourTwo. Havde godt nok forventet bedre fra dem.

Sendt fra min fede telefon, bitches!
Ja, meget underlig. Van Gaal som nummer 16? Det forstår jeg ikke. Og Enrique som nummer 3? I min optik skal han lige vise noget mere i flere klubber.

Ahhhh?? Så Ferguson var ikke i top3 over trænere igennem næsten hele sin tid? Eller da Pep havde brugt fire år hos os?
Nej, Ferguson var så sandelig ikke i top 3 i starten af sin tid i United. Men han kom i allerhøjeste grad efter det. På samme måde vil jeg ikke vurdere at Pep kunne smides i top 3 efter én sæson - Triplete eller ej - hos os, ligesom jeg heller ikke mener at man for alvor kan gøre de med Luis Enrique. Hvis vi udelukkende vurderer trænerne ud fra deres præstation i den forgangne sæson, så kan det fint forsvares med Luis Enrique i top 3, men så synes jeg til gengæld ikke at det kan forsvares med José Mourinho som nummer 1.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Raman93 »

Blaugrana92 skrev:
Raman93 skrev:
Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Kæft, en latterlig liste. På en eller anden måde, så er Bob Bradley, José Pekerman og Edgardo Bauza åbenbart bedre trænere end Rafael Benitez, Vicente del Bosque og Antonio Conte. En eller anden Ibenge fra Congo og Lagerbäck er åbenbart også bedre end Morten Olsen. Fuck af med sådan en Goal-agtig liste, FourFourTwo. Havde godt nok forventet bedre fra dem.

Sendt fra min fede telefon, bitches!
Ja, meget underlig. Van Gaal som nummer 16? Det forstår jeg ikke. Og Enrique som nummer 3? I min optik skal han lige vise noget mere i flere klubber.

Ahhhh?? Så Ferguson var ikke i top3 over trænere igennem næsten hele sin tid? Eller da Pep havde brugt fire år hos os?
Nej, Ferguson var så sandelig ikke i top 3 i starten af sin tid i United. Men han kom i allerhøjeste grad efter det. På samme måde vil jeg ikke vurdere at Pep kunne smides i top 3 efter én sæson - Triplete eller ej - hos os, ligesom jeg heller ikke mener at man for alvor kan gøre de med Luis Enrique. Hvis vi udelukkende vurderer trænerne ud fra deres præstation i den forgangne sæson, så kan det fint forsvares med Luis Enrique i top 3, men så synes jeg til gengæld ikke at det kan forsvares med José Mourinho som nummer 1.
Skriver fra min telefon, så mine svar er lidt utydelige. Men skrev "næsten hele sin tid" og "da Pep havde brugt fire år".

Min pointe er bare, at man ikke behøver vise sit værd i flere klubber, som Jesni skrev, før man kan betragtes som en toptræner.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Jesni »

Raman93 skrev:
Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:Kæft, en latterlig liste. På en eller anden måde, så er Bob Bradley, José Pekerman og Edgardo Bauza åbenbart bedre trænere end Rafael Benitez, Vicente del Bosque og Antonio Conte. En eller anden Ibenge fra Congo og Lagerbäck er åbenbart også bedre end Morten Olsen. Fuck af med sådan en Goal-agtig liste, FourFourTwo. Havde godt nok forventet bedre fra dem.

Sendt fra min fede telefon, bitches!
Ja, meget underlig. Van Gaal som nummer 16? Det forstår jeg ikke. Og Enrique som nummer 3? I min optik skal han lige vise noget mere i flere klubber.

Ahhhh?? Så Ferguson var ikke i top3 over trænere igennem næsten hele sin tid? Eller da Pep havde brugt fire år hos os?
Jo, han er undtagelsen for "reglen". En træner, der har sat flere generationsskifte igennem i United er naturligvis verdensklasse og som bare har vundet, vundet og vundet. Jeg ruller bare lidt med øjnene, når folk mener Luis Enrique skal overgå stortset alle fordi han vinder The Treble efter én sæson i Barcelona med nok det bedste hold i Europa. Det samme var egentlig min "kritik" af Pep.

Man kan jo vurdere det forskelligt, men jeg er mere imponeret af en træner, der tager noget middelmådigt og gør det rigtig godt, end en træner, der smutter til Barca, Bayern etc. og vinder hvad man kan forvente af de hold. Men det er jo en individuel sag at vurdere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Barca var jo ikke verdens bedste hold da Lucho tog over. Det var det hold som pep overtog forresten heller ikke. Jeg mener personligt ikke at lucho er en af verdens bedste trænere (endnu) men den der med at "holdene er så gode at det er nemt" tror jeg ikke et sekund på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Tolquhon »

En lille artikel om kritikken af Lucho og hans (manglende) brug af cantera-spillere: http://www.totalbarca.com/2015/youth/th ... d-isnt-it/

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20903
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1143 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Picture: Luis Enrique went on a bike trip during the team's day off today #fcblive [@luisenrique21]
Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Luis Enrique: "Nominated as Best Coach of the Year? It's like being nominated for the Golden Cucumber. I prefer to focus on team trophies."
Haha! Klasse!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20903
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1143 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Luis Enrique: "Clasico best game as Barça coach? No, we played great games last season but this stands out more because it's against Madrid"
Luis Enrique: "January transfer window? You always want to strengthen your team in a transfer window, and that's what we'll try to do."
Luis Enrique: "Praise makes you weaker and we get a lot of praise, but this team is intelligent and knows we didn't yet achieve anything."
Luis Enrique: "Messi on Saturday? Did well, now he just needs to get some more match rhythm. We'll again be able to enjoy the best Leo."
Luis Enrique: "We analyzed our defensive problems and we've worked on it. If you want to win titles, you have to be solid in defense."
Luis Enrique: "It's great that Aleix and Arda can join in January, especially because you see they're suffering as they can't help the team"
Luis Enrique: "Mascherano? Got serious knock, didn't train today, so normal thing would be he doesn't play tomorrow, no need to take risks."

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

FCBarcelonaChr skrev:
Luis Enrique: "Clasico best game as Barça coach? No, we played great games last season but this stands out more because it's against Madrid"
Luis Enrique: "January transfer window? You always want to strengthen your team in a transfer window, and that's what we'll try to do."
Luis Enrique: "Praise makes you weaker and we get a lot of praise, but this team is intelligent and knows we didn't yet achieve anything."
Luis Enrique: "Messi on Saturday? Did well, now he just needs to get some more match rhythm. We'll again be able to enjoy the best Leo."
Luis Enrique: "We analyzed our defensive problems and we've worked on it. If you want to win titles, you have to be solid in defense."
Luis Enrique: "It's great that Aleix and Arda can join in January, especially because you see they're suffering as they can't help the team"
Luis Enrique: "Mascherano? Got serious knock, didn't train today, so normal thing would be he doesn't play tomorrow, no need to take risks."
Han siger generelt nogle fornuftige ting. Det skal han have ros for.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Blaugrana92 »

Generelt har vi været ret heldige de sidste 10 års tid, med hvordan vores trænere håndtere medierne på. Rijkaard var cool. Stille og rolig. Pep var endnu mere cool. Ekstremt streng selvdisciplin i sin håndtering af medierne, men han bed fra sig hvis man gik over stregen. Med Tito var det fuldstændig det samme. Tata var lidt svær rigtig at blive klog på. Lucho er nogenlunde ligesom Pep og Tito, men med lidt mere glimt i øjet og lidt mere swagger.

Nu skrev jeg at vi har været heldige, men i virkeligheden er det jo nok noget vores ledelse er ekstremt bevidste omkring. Det skal de have ros for, lige fra Laporta over Rosell til Bartomeu; vores træner skal som udgangspunkt udvise klasse og behandle medierne ordentligt, men hvis man går over stregen må de gerne bide fra sig.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:Generelt har vi været ret heldige de sidste 10 års tid, med hvordan vores trænere håndtere medierne på. Rijkaard var cool. Stille og rolig. Pep var endnu mere cool. Ekstremt streng selvdisciplin i sin håndtering af medierne, men han bed fra sig hvis man gik over stregen. Med Tito var det fuldstændig det samme. Tata var lidt svær rigtig at blive klog på. Lucho er nogenlunde ligesom Pep og Tito, men med lidt mere glimt i øjet og lidt mere swagger.

Nu skrev jeg at vi har været heldige, men i virkeligheden er det jo nok noget vores ledelse er ekstremt bevidste omkring. Det skal de have ros for, lige fra Laporta over Rosell til Bartomeu; vores træner skal som udgangspunkt udvise klasse og behandle medierne ordentligt, men hvis man går over stregen må de gerne bide fra sig.
Jeg synes helt sikkert at Lucho indtil nu har været den bedste til at håndtere pressen - af alle fra og med Rijkaards tid.

Tata var den KLART dårligste. Tata brugte retorik som "vi må ikke tabe..." og lign, det er no-go retorik i sportspsykologiens abc. Jeg tror at kulturforskellen var for stor for Tata.

Rijkaard og Pep har nok været ca lige gode. Pep, selvom jeg stadig elsker ham, var lidt for excentrisk efter min smag (overdrev for meget modstandernes niveau for pressen) og Rijkaard lidt kedelig. Tito (må han hvile i fred) var god, men lidt uden for bedømmelse da han måtte udgå med sin sygdom efter en halv sæson.

Lucho er klart en vinder! Han har samtidig formået at gøre hele holdet lidt schweizerknivsagtig hvilket var hans trademark, og lige præcis den egenskab er alfa-og-omega i moderne fodbold. Lucho har sat standarden for hvordan man roterer mellem spillerne. Efter min mening har han haft endnu mere held med det end Pep havde.

Jeg er ved at blive en stor fan af Lucho. Desværre har vi ham kun på lånt tid, lidt som med Pep.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Luis Enrique har været elegant, ingen tvivl om det, men jeg vil stadig mene, at Pep var/er klart den bedste til at håndtere pressen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Klasse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Damn. De to første + en kamp der var under kontrol. Ikke køn, og måske kunne vi ikke have vundet, men den samlede sejr virkede aldrig i fare.
qepd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: FCBarcelonaChr, FCBSOCI og 8 gæster