Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Andrew Bogut. 58 sekunder på gulvet for Cavs. Brækket skinneben. Derfor skriver man ikke med Andrew Bogut (eller Greg Oden eller Brandon Roy eller [indsæt flere kontinuerligt skadede spillere]). Miami fører i øvrigt med 16 point i starten af 4. quarter. Heat mod Spurs i finalen?
Argh, man kan da ikke lige forudse et brækket ben. Det er bare uheld. Men ja, han har en okay stor skadeshistorik, men sgu lidt svært at gardere sig mod et brækket skinneben, ville jeg mene.

Hvis Durant ikke kommer tilbage i, så er jeg sikker på, at Spurs kommer i finalen. Hold kæft, hvor er Kawhi Leonard dog en fuldkommen fænomenal spiller - han er jo fuldkommen absurd god. Bæst i begge ender. For tre år siden kunne han ikke skyde, om det så gjaldt hans liv, i dag er han også Spurs ledende spiller i deres offensiv.

Det giver bare mere næring til, at hvis Kawhi kan få trænet et skud op, så den er god, som den er nu, at hvorfor fanden kan centers som Drummond, DeAndre Jordan og andre vanvittige elendige free throw-skyttere ikke bare få trænet et nogenlunde free throw-skud?

Det er jo for sindssygt, at der i mange år altid har været centers, der bare ikke kunne skyde, om det så gjaldt deres børns liv. Hvordan fanden kan man blive prof, hvis du ikke kan det mest elementære i selve spillet? Ville jo svare til, at du som prof. fodboldspiller ikke kan lave et halvlæggende aflevering.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

phpBB [video]


Efter fem gange at have udlignet den, slog Ricky endelig rekorden for flest assists i en enkelt kamp for Timberwolves! 19 assists, 10 af dem alene i første quarter. Oveni hatten smed han lige 22 point, 5 rebounds og 3 steals. Siden All Star Break er hans statline 14.9pts/5.2reb/11.8ast/1.9stl/3.1tov med shooting splits der hedder .455/.391/.854.

I den periode er Timberwolves 6-3 med sejre over Utah (4. seed i West), Clippers (5. seed i West), Golden State (2. seed i West) og Washington (3. seed i East). De 3 nederlag har været ude mod Houston (3. seed i West), ude mod Milwaukee (8. seed i East) og så et nederlag i OT ude mod San Antonio (1. seed i West).

Det er så vildt. Rubio har udspillet CP3, Steph Curry og John Wall i løbet af de sidste 4 kampe. Hvad sker der?

phpBB [video]


KAT bidrog også lige med stille 39 pts og 13 reb. Han blev kåret til Western Conference Player of the Week i sidste uge. I den her sæson ser jeg reelt kun Boogie som en bedre Center (igen, jeg har ikke AD med i betragtning). Gobert er selvfølgelig fantastisk defensivt, men KAT har en statline for sæsonen der hedder 24.5pts/12.3reb/2.8ast/1.4blk med shooting splits på .534/.353/.815.

Det er vanvittigt at snitte 24/12. De sidste 10 spillere til at gøre det? DeMarcus Cousins, Kevin Love, Kevin Garnett, Tim Duncan, Shaquille O'Neal, David Robinson, Charles Barkley, Patrick Ewing, Hakeem Olajuwon og Karl Malone. Kun Shaq havde en sammenlignelig alder. Alle andre har minimum været et par år ældre i deres respektive sæsoner.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Hold nu op, et spændende projekt, der er i gang i Philadelphia. De har nogle helt vildt spændende spillere i Okafor, Embiid, Holmes, Saric og så Simmons, som ikke har spillet endnu.

Især Saric har godt nok været vild de sidste 6 ugers tid, hvor han bærer holdet sammen med Covington.

Det eneste, de lige mangler, er måske en overall defensiv monster a la Tony Allen på et af deres backcourt-pladser fra hans velmagtsdage eller en decideret leder a la Chris Paul, som bliver free agent her til sommer. Jeg tror dog ikke, at Paul er interesseret i at tage til et rebuilding-hold, når han ikek har så meget tid igen af sit absolutte prime, men kunne de få ham, ville det være godt, selvom 76ers plan er at køre Simmons ind som playmaker og PG.

Men det er fandme et godt hold de har rent talentmæssigt.

C - Joel Embiid
PF - Dario Saric
SF - Robert Covington
SG - Staukas/Henderson
PG - Ben Simmons

Som sagt, hvis de kan hente et defensivt monster på SG for at blive bedre i defensiven eller en leder, så tror jeg, at de sammen med Blaugrana92s Wolves kan blive title contender om 3 års tid, hvis de hele flasker sig.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Okafor er jeg virkelig ikke specielt imponeret af, især fordi han er snothamrende dum. Hans TS% er godt og grundigt under ligaens gennemsnit, og det er godt nok uimponerende, når man ser på hvor stor en andel af hans skud der kommer tæt under kurven. Det hjælper selvfølgelig heller ikke, at skyde 67% på FTs.

Embiid ligner jo i øvrigt bare en ny Greg Oden. Desværre, for han er ellers så dygtig og underholdende. Indtil han lærer hvordan man falder rigtigt, så bliver hans bidrag til processen begrænset, for så bliver han ved med at få skader. Simmons er fuldkommen umulig at vurdere. Indtil Embiid lærer at falde rigtigt, synes jeg reelt kun at det er Saric og RoCo, som Philly kan stole på som dygtige spillere i fremtiden. RoCo er jo i øvrigt den her lockdown defender, som du efterspørger. Hvis modstandernes primære scoring option er en SG, så er der jo intet i vejen for at RoCo bare guarder ham på D.

CP3 er en total pipe dream for Philly. Der er ingen som helst chance for at det sker. Så er det langt mere sandsynligt, at han tager 'hjem' til NOLA og danner en ny powertrio med AD og Boogie - eller også forlænger han bare med Clippers.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Okafor er jeg virkelig ikke specielt imponeret af, især fordi han er snothamrende dum. Hans TS% er godt og grundigt under ligaens gennemsnit, og det er godt nok uimponerende, når man ser på hvor stor en andel af hans skud der kommer tæt under kurven. Det hjælper selvfølgelig heller ikke, at skyde 67% på FTs.

Embiid ligner jo i øvrigt bare en ny Greg Oden. Desværre, for han er ellers så dygtig og underholdende. Indtil han lærer hvordan man falder rigtigt, så bliver hans bidrag til processen begrænset, for så bliver han ved med at få skader. Simmons er fuldkommen umulig at vurdere. Indtil Embiid lærer at falde rigtigt, synes jeg reelt kun at det er Saric og RoCo, som Philly kan stole på som dygtige spillere i fremtiden. RoCo er jo i øvrigt den her lockdown defender, som du efterspørger. Hvis modstandernes primære scoring option er en SG, så er der jo intet i vejen for at RoCo bare guarder ham på D.

CP3 er en total pipe dream for Philly. Der er ingen som helst chance for at det sker. Så er det langt mere sandsynligt, at han tager 'hjem' til NOLA og danner en ny powertrio med AD og Boogie - eller også forlænger han bare med Clippers.
Okafor er ikke just den skarpeste, helt enig, men han giver dem noget fra bænken, vil jeg mene. Det er et godt våben at have for 76ers, når second unit skal på gulvet, og starterne lige kan få fri. Du ser det jo lidt med Wizards, selvom det har hentet Bogandovic, hvordan de ofte er ved at smide hele lortet på gulvet, så snart second unit kommer på gulvet, og man derfor er nødt til at trække for meget læs på Wall og Beal samt Morris.

Ja, Covington er en dygtig lockdown defender, men synes stadigvæk, de mangler en mere. Deres defensiv er stadigvæk ikke godt nok, og da mange af nutidens bedste scorere er backcourt spillere såsom Lillard, McCollum, Westbrook, Klay, Curry, Kawhi, Harden osv, ville jeg mene, det ville være bedre at have en mindre spillere, som ikke er de 2.10, men som er lidt mindre og mere atletisk, så de kan følge med. Derfor vil jeg mene, at SG'eren ville være guld værd for 76ers, hvis de kan finde en pure primeter defender, så Embiid, Saric og Simmons kan koncentrere sig hovedsageligt om pointene, så kan RoCo og en Allen-klon trække det helt store læs på defensiven.

Jeg håber virkelig, virkelig, at din forudsigelse af Embiid som Ogden II ikke er sand. Det ville være så synd, men ja, indtil videre er det ikke skide opmuntrende at se Embiid være så skadesplaget, omend det er lidt opmuntrende, at det ikke er samme skade alle gangene, men forskellige, så måske skal han bare lige lære at klare den fysiske most, så kan det være, at han bliver en hærdet fyr, der kan spille regelmæssigt. Man så det også med Steph Curry i sin tid, hvor meget skader var ved at ødelægge det for ham, men så ændrede man hele hans tilgang til spillet, og han har ikke set sig tilbage siden. Håber det samme for Embiid, at 76ers sammensætter de klogeste fysilogiske hoveder og læger, som kan prevente det skadeshistorik, som Embiid indtl videre har haft.

Og ja, Paul var også bare mere en ønsketænkning for 76'ers, men håber da, at de gør forsøget, for det er lige sådan en der, de har brug for, som kan guide alle de her unge spillere, selvom jeg nægter at tro, at Paul vil være del af en rebuilding-team i den alder, han har nu. Jeg tror sgu ærligt, at hvis NOLA formår at hente en god backcourt-kammerat til NOLA, så kunne jeg godt være fristet til at tænke, at Paul signer med dem, for Holiday smutter nok til sommer. Ham og Paul kunne snildt være en god duo sammen. NOLAs træner, Alvin Gentry, er igang med et forsøg lige nu, hvor Holiday er SG, og Frazier er PG, så det kan være, at de prøver at resigne Holiday og så gå på markedet for en rendyrket PG.

Synes der sker en masse spændende ting i NBA lige nu.
- Raptors har gang i noget godt med deres signing af Ibaka, og at han selvfølgelig resigner. De har Carroll, Valanciunus og DeRozan på lange kontrakter, så fundamentet er der. hvis de kan få resignet Lowry og Patterson her til sommer.

- Celtics er godt kørende med deres fremtid også grundet deres rettigheder til Nets-draftpick (Hold nu kæft selvmord, der blev begået der af Nets-organisationen set i bagklogskabens kloge lys), og den vilde opblomstring af Thomas.

- Bucks har været uheldige med skader, men nu er Middleton tilbage, og de er 12-5 med ham, siden han er kommet tilbage, og når Parker forhåbentligt kommer tilbage til næste sæson med samme styrke, så er det meget lovende. De har også en god bænk anført af Monroe og Brogdon, som giver dem lidt pusterum. Kræver selvfølgelig Monroe resigner.

- Wolves har fantastiske unge spillere, selvom LaVine har smadret sit knæ. Må håbe, at han ikke mister noget af sine atletiske evner pga. sit overrevne korsbånd, som man har set det med D-Rose. De har også nu fået en god skytte i Casspi, så de er på rette vej.

Ja, det hele ser spændende ud fra mit synspunkt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:- Wolves har fantastiske unge spillere, selvom LaVine har smadret sit knæ. Må håbe, at han ikke mister noget af sine atletiske evner pga. sit overrevne korsbånd, som man har set det med D-Rose. De har også nu fået en god skytte i Casspi, så de er på rette vej.
Ser nu bare Casspi som en midlertidig nødløsning. Vi har ikke været heldige med skaderne. Først røg Zach for sæsonen - som i sig selv var et stort slag for offensiven - og så lige da det var begyndt at køre røg Bjelica også. Bjelica var ellers begyndt at spille helt fantastisk, og var en stor del af at det gik så godt lige efter ASB. Uden både ham og Zach, vinder vi ikke mange kampe resten af sæson, for vores bænk er stort set ikke-eksisterende. Bazz er eneste mand der kommer med noget, men det er kun offensivt og det er kun interior scoring. Han er iskold på 3'erne for tiden. Han er 3-22 i marts. Helt håbløst. Til gengæld hedder Rickys shooting splits for marts .475/.429/.900.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:- Wolves har fantastiske unge spillere, selvom LaVine har smadret sit knæ. Må håbe, at han ikke mister noget af sine atletiske evner pga. sit overrevne korsbånd, som man har set det med D-Rose. De har også nu fået en god skytte i Casspi, så de er på rette vej.
Ser nu bare Casspi som en midlertidig nødløsning. Vi har ikke været heldige med skaderne. Først røg Zach for sæsonen - som i sig selv var et stort slag for offensiven - og så lige da det var begyndt at køre røg Bjelica også. Bjelica var ellers begyndt at spille helt fantastisk, og var en stor del af at det gik så godt lige efter ASB. Uden både ham og Zach, vinder vi ikke mange kampe resten af sæson, for vores bænk er stort set ikke-eksisterende. Bazz er eneste mand der kommer med noget, men det er kun offensivt og det er kun interior scoring. Han er iskold på 3'erne for tiden. Han er 3-22 i marts. Helt håbløst. Til gengæld hedder Rickys shooting splits for marts .475/.429/.900.
Casspi kunne være en god bænkspiller for jer med hans skyttespil - især hvis denne trend med masser af 3'ere fortsætter med GSW og D'Antonins i spidsen, der bare hagler 3'ere afsted, så kunne han da være et godt våben at have.

Nåeh ja, havde lige glemt at Bjelica er gået i smadrer. Synd for Wolves og for ham. Men Wolves har da stadigvæk rettighederne til deres draft-picks i år, ikke? Mange af eksperterne siger, at der er fandens meget talent i år, så måske kan Wolves være heldige at få endnu en meget lovende spiller.

I har også en del at kunne give ud af i salary, så måske kan Wolves formå at hente en god spiller i free agent. Der er en del gode spillere, der bliver UFA i år.

Og ja, hvad sker der for Rubio lige pludselig? Manden, der næsten er kendt for at ikke kunne skyde, om det så gjaldt hans liv, spiller lige pludselig, som var han en skytte a la Steph Curry.

Og apropos en PG, der hellere ikke aldrig har kunne skyde, så er også Rondo på 48,5 procent for 3'ere i marts. Ligner slet ikke ROndo, for han har aldrig ejet et skud.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Og endeligt, har du lagt mere til ham den uuholdelige pappa, LaVar Ball, der allerede er i gang med at pådutte sine sønner ualmindelige meget pres ved at være ret rapkæftet med hans bl.a. kommentar, at han ville kunne smadre MJ i one-on-one i hans prime? En prime, der talte, at han bl.a. lavede hele magiske 2,2 point i hans unge dage for et college. Storslående spiller. Stakkels sønner.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Jo, vi har vores pick til sommer og hvis vi fortsætter med at tabe, ser det jo ret lyst ud. Jonathan Isaac eller Lauri Markkanen kunne være godt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Jo, vi har vores pick til sommer og hvis vi fortsætter med at tabe, ser det jo ret lyst ud. Jonathan Isaac eller Lauri Markkanen kunne være godt.
Nu er jeg ikke sådan en type, der læser op på alle talenterne, som kommer til sommernes draft, så hvad for nogle typer er de da?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Jeg bliver seriøst aldrig klog på Russell Westbrook. Jeg kan ikke finde ud af, om han er virkeligheden en klog spiller med en fantastisk basketball IQ som du ser det med Chris Paul f.eks., når han sommetider kan smide 18-20 assist afsted og skyde 55 procent på gulvet for så dagen efter kun have 8 assist og skyde horrible 20 procent.

Det er som om, at han er fanget mellem to verdener. Han kan snildt være den totaldominerende PG, der kan det hele, når han ikke skal skynde sig, men så er der den anden verden, hvor han skal være The Second Kobe Bryant og bare skyde på alt og skide højt og helligt på sine holdkammerater og være en ball-hog og skyde 5-26 fra gulvet og 2-13 fra 3'eren. Det giver sommetider ingen mening, det han har gang i. Ved godt, at han ikke har de bedste holdkammerater, men ja ..

Her nu er han 6-6 på gulvet, 11 rebounds og 14 assist og 18 point. Det er som PG hele fantastiske stats.

Jeg håber virkelig, at når han får fuldendt sit korstog mod at blive den første spiller med en treble-double i regular season, at han til næste år, tager næste step og prøver at blive mere en leder og ikk ebare være en stat-padding psykopat, der bare vil det hele.

Det, han har brug for er en SG, der kan skyde fantastiske 3'er, så han kan stoppe med at skyde de hovedløse 3'ere. Ved godt, de har Oladipo på SG, men hvis jeg var Thunder, ville jeg gå efter J.J. Redick til sommer, som bliver free agent. Fænomenal skytte og en dygtig forsvarsspiller, som kan bytte på screnninger og give Thunder fin pondus på defensiven. De mangler virkelig en fantastisk 3 pointsskytte på holdet.

Så kunne Oladipo i første omgang blive en 6th man, som man ser det rundt omkring med Eric Gordon og Lou Williams i Rockets, som kan give Thunder momentum, når Westbrook og co. får hvil.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blau, hvem vil du mene er NBAs rendyrkede bedste offensive spiller?

Jeg er lidt i tvivl mellem Durant eller Kyrie Irving på 1. pladsen og så Harden på 3, Steph Curry på 4. pladsen og så enten Westbrook eller Kawhi på 5.

Men jeg synes bare, at Irving pound for pound er et angrebsunikum. Han kan drive til kurven og være fuldstændig ligeglad med, om det er en Gobert, der står ind og vifter med hele kroppen. Han skal nok snoe sig omkring dig layuppe den ind. Hvis du lukker nøglehullet ned, jamen så skyder han da bare treeren, og på FT-linjen er han altid på de 90 % sådan ca, så han kan hurtigt brænde fuldstændig af og smadre 25 point i et quarter, hvis det skulle være.

Det samme med Durant. Du kan ikke guarde ham med hans 2.11 m over landskabet. Han skyder bare over dig.

Hvad er dit bud?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Helt klart KD. Siden hans rookieseason - hvor han "kun" snittede 20 per kamp - har han aldrig været under 25 PPG. Det er absurd så konsistent han er rent offensivt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

35

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Så tuder han kraftdeme igen, den kære LeBron Tudefjæs.

http://cavsnation.com/lebron-james-says ... toughness/

Den mand er så forskruet oppe i sit hoved.

Bare denne kommentar er til at brække sig over:
Um, one thing about it: I always bring toughness to the game. I know that. That’s for sure.”
Du mener, når du begynder at tude, når du ikke får dine kald, og du flopper konstant?

Fantastisk spiller, men jeg hader hans personlighed som basketballspiller.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster