Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

JonasV skrev:
Blaugrana92 skrev:
JonasV skrev:Bulls vs. Pacers
Spoiler
Vis
Hvem havde troet at jeg skulle sidde og være ved at rive håret af mig selv, på trods af at Bulls var så komfortabelt foran. Idiotisk at ødsle en 20 p føring væk på den måde. Kan ikke vurdere hvor meget der er pga. Bulls fåk-ups (katastrofal Q4 offensivt - Rose virkede desværre helt væk) og hvor meget det er Pacers der skal have æren. En kombi, velsagtens.
Nå, vil glæde mig over en 7W streak og så bare prøve at glemme 4. quarter...
Spoiler
Vis
Jeg synes afgjort at det i højere grad var Bulls' egne fejl end det var Pacers' fortjeneste. Chris Copeland var godt nok brandvarm, men Bulls spillede helt uden intensitet, både defensivt og offensivt. Som så mange tidligere kampe med Bulls, sad jeg men en klar fornemmelse af, at de kunne skrue tempoet op når de havde lyst. I nat var det bare som om, at de ikke rigtigt ville det. Butler sørger dog for at redde Bulls som han har gjort så mange gange i denne sæson, da han vinder kampen med sine 3'er med cirka et minut tilbage.

Jeg havde dog meget svært ved at forstå, at Bulls ikke brugte Pau Gasol noget oftere. Det var et fantastisk mismatch for Bulls, at have Hibbert på Gasol. Hibbert er en mærkelig spiller. Han har det tydeligvis fint, med at træde uden for the paint i offensiven og tage et jumpshot (til trods for at han virkelig er en ringe jumpshooter), men i defensiven kan han slet ikke bevæge sig uden for the paint og da slet ikke for at blokere et skud. Det betød at Gasol havde åbne skud fra the top of the key. Og den distance er som slik for Pau.

Men de vandt. Det er vel det eneste der tæller. Hvad var det, 7 i streg nu?
Spoiler
Vis
Ja, jeg sad også med fornemmelsen af at det var Bulls egne fejl, der åbnede kampen igen - har dog endnu ikke helt samme blik for spillet som dig, Brombz m.fl. så måtte lige have eksperternes bud ;-)
Men ja, når man har så stærkt et hold som Bulls pt. kan mønstre, må Pacers simpelthen ikke få lov at slippe afsted med et 20-0 pt run i fjerde quarter.
Bort set fra det er jeg helt enig; Bulls præstationer afhænger meget af hvilken grad af intensitet og koncentration de kan bringe til fadet. Hvis de kan undgå for mange blundere i stil med i går, ser det ret godt ud - omvendt er det ulideligt at se på når de ødsler chancer væk med så gode kort på hånden.

Også enig mht. Gasol vs. Hibbert, det skulle have været udnyttet mere. Det virkede jo som om han var decideret umarkeret flere gange.

Jep, 7. sejr i træk. 7 sejre siden jeg købte League Pass. Det er god timing. Eller Illuminati.
Billede

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Magic vs. Heat
Spoiler
Vis
Heat må æde endnu et nederlag :cool:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Nets vs. Bulls
Spoiler
Vis
Jeg skrev:7. sejr i træk. 7 sejre siden jeg købte League Pass.
Aaaaaaaaaand it's jinxed.

Edderma'me opad bakke. De dårlige takter fra Pacers-kampen, bare værre. Butler og Rose var jo helt væk. Og når Nets' defensiv så sørger for at lukke af for alt andet end FG's, er det godt nok svært. Det gør jo decideret ondt at se Rose så tåget og uskarp. Det var Noah og Dunleavy der holdt Bulls tilnærmelsesvis inde i kampen så længe det nu varede.

Bulls er tydeligvis egen værste fjende. Man er ikke forpligtet udover sine evner ...men man er altså forpligtet til at gøre det så godt man kan. Pinligt at så godt et hold kan spille så dårligt. 2nd quarter var så elendigt. Nets gav oven i købet Bulls rig mulighed for at komme tilbage i 3. quarter, men offensiven blev bare ved at sejle.

I øvrigt idiotisk af Brooks at blive udvist, og så så tidligt i kampen. Han manglede virkelig senere.

Og så alt det fis med at brokke sig over dommerkald i starten. Tyrepis. Fokus, tag jer sammen, tak!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Wizards - Thunder (rimelig fed kamp hvis i vil se den, om ikk andet så condensed). Den viser lidt hvad jeg har skrevet om tidligere :)
Spoiler
Vis
Den her kamp viser virkelig noget af det jeg har skrevet om tidligere, altså at der skal en del mere til end bare 3 points skud til for at vinde en kamp. Det er total dejligt, og ofte rigtig befriende at ramme 3'eren, men det er langt fra hvad der afgører kampene (i min optik). Selvfølgelig er det lækkert hvis Ibaka kan ramme 1-2 gange 3'ere hver kamp, men det er langt fra hvad der er vigtigt fra hans side. Istedet bør han fokusere på sit defensive spil og sit offensive spil i low posten. Hvis ikke man kan lukke ned defensivt, er det lige meget hvilke point man skyder. Derudover er det let for modstanderen, i løbet af en kamp at lukke ned for jumpshots, og derfor at kampen "in the paint" og under kurven enorm vigtigt.

John Wall er nok en af de bedste PG lige pt, han er seriøst grunden til at Wizards er så gode lige nu. Jaja de har også andre gode spillere, og deres store spillere gør også en forskel. Men John Wall er bare så god til at facilitere spillet og samtidig ramme buckets. Hans første halvleg var med til at dræbe OKC, men så snart holdet kollektivt går ned, og det hele står på hans skuldre, bliver det også svært. Han starter som sagt stærkt ud og slutter lidt fesent, og formår kun at score 14 points, dog står han alligevel for 12 assists hvilket bare viser at han er facilitatoren på banen. Det er især 4. quarter at det bolden ikke rigtig rammer kurven. Ellers havde Beal og Rasul Butler også en god kamp. Her er min pointe:

Wizards skyder 52% (11-21) 3-points hvilket er højere end hvad de skyder inden for 3-pointslinjen. Alligevel taber de kampen. Som alle kommentatorere siger: 'you live by the 3 and you die by the 3'. (med mindre du er GSW)

Hvorfor vinder Wizards ikke når de har så gode tal?
1. God defence i 4. quarter af OKC
2. Kevin Durant

31 minutter, 34 points, 2 assists, 8 rebounds, 1 blok.
Han skyder 67% (12-18) inden for linjen og 57% (4-7) bag 3-pointslinjen. Han gør sit arbejde defensivt! Alle 8 af hans rebounds er defensive rebounds. Han sørger for at Wizards ikke kommer til 2. bolde når de ikke lige rammer kurven. Det er så vitalt det arbejde han laver. Umiddelbart vil jeg mene at OKC er et middelmådigt hold uden Durant. De burde ikke have vundet idag, men de har Durant så det gjorde de! Det vilde er, at han faktisk havde en række kendelser fra dommerne imod sig, så hans statline kunne have været endnu bedre.

I første halvleg skyder Ibaka vist 4 3-pointsforsøg (og rammer 1), og lukker alt ind defensivt. I anden halvleg begynder han at holde sig til det defensive arbejde. Skyder 0 gange men rebounder 6 (2-4).

Westbrook havde en af de kampe hvor han ikke spillede specielt godt, men alligevel bankede 22 points i kurven.


Det her billede forklarer kampen rimelig godt. Rasul Butler dækker Durant rimelig godt af, men Durant laver step back og scorer alligevel.
Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Er jeg den eneste der ikke rigtig kan li' Mavs? Jeg har respekt for Nowitsky men jeg kan sgu ikke li ham. Han er dirty og får alt for lang snor af dommerne. Synes virkelig ofte han begår fejl uden at de bliver dømt, og når dommerne går imod ham råber han af dem i flere minutter uden at få technicals. Synes ofte at veteranerne har længere snor end de yngre - det gælder fx også Kobe og Duncan.

Mavs-Celtics
Spoiler
Vis
Kedelig kamp. Selvfølgelig vinder Mavs uden problemer, de er for alvor contenders. Tror ikke at hold som OKC går videre mod dem i en 7-points serie. Det kunne sagtens blive Mavs-Bulls i finalen, hvor Bulls vinder.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Rockets-Pels
Spoiler
Vis
Lækkert at se Brewer fejle så meget som han gjorde. 4 for 12, 0 for 5 bag 3-pointslinjen og 2 turnovers på ca 30 min. Så er du bare heller ikke bedre, når der bare er lidt pres på. Du er en comfortspiller, der kun kan når Harden gør det hårde arbejde. Irriterende at Pels vinder, når det nu er dem OKC kæmper imod om 8th seed til playoffs. OKC har nogle rigtig svære kampe de næste par kampe, så må man bare håbe at Pels også taber nogle (Suns må iøvrigt også gerne snart tabe nogle flere kampe)

Houston bliver bitchslapped hårdt i New Orleans. Det gør mig ikke så meget. A.D. er et bæst, og hvis han kan gøre sit offensive spil lidt bedre, bliver han uovervindelig. Stort set alle spillede godt for NOP, de har sgu fået sig et godt hold efterhånden.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Celtics vs. Bulls
Spoiler
Vis
Endnu en kamp hvor Bulls gør tingene sværere for sig selv end nødvendigt ved at spille med al for lidt intensitet. Energiniveauet skal virkelig op når Rockets kommer på besøg!
Butler manglede også i dag. Til gengæld var Pau et bæst, med 29 pts / 16 reb / 5 blk. Brooks havde også en god aften og var i høj grad med til at vende kampen da det haltede allermest.
Men der skal godt nok steppes op hvis de næste W skal i hus. Langt mere intensitet, langt større præcision.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Pau har allerede lavet flere bloks de sidste 6 kampe end hvad Boozer gjorde i hele sidste sæson. Godt trade i har fået lavet jer der ;)

Som med så mange andre hold, så spiller Bulls i forhold til hvordan modstanderen spiller. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis det havde været imod GSW eller Hawks, så havde du set en anden kamp. Bulls ved de skal op i mod et svækket hold, uden nogen form for rigtig styrke. Sæsonen er over 80 kampe lang, det handler om at spare energi hvor man kan :) Når det er sagt er det nok lidt dumt at komme i OT mod Celtics ;)

Når det er sagt synes jeg ikke at Tom Thibodeau er den bedste træner til mandskabspleje. Han slider spillerne så hårdt op! Det kan blandt andet ses Loul Deng i år, som er fuldstændig smadret.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

wtf Reggie Jackson traded med Knicks og Dion Waiters er kommet til OKC?!


EDIT:!!!
Ikke reggie alligevel Pyha!

Lance Thomas for Dion? hahahahahaha wtf Cavs?!

Cavs get: JR Smith, Iman Shumpert
Knicks get: Lance Thomas, Alex Kirk, Lou Amundson, Future 2nd rounder (from Cavs)
Thunder get: Dion Waiters

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Nah, så vidt jeg har forstået så havner Lance Thomas i NYC, så det har vel ikke noget med Cavs at gøre. De får trods alt Shumpert ud af det. Og JR kan jo også godt en gang i mellem. Altså:

Fra Cavs til Knicks: Dion Waiters, Lou Amundson, Alex Kirk
Fra Knicks til Cavs: Iman Shumpert, JR Smith
Fra OKC til Knicks: Lance Thomas
Fra Knicks til OKC: Dion Waiters

Så det er Knicks der åbenbart mener at Lance Thomas for Dion Waiters er et fint trade.

Dertil forlyder det at Knicks vil waive alle tre spillere, altså Amundson, Kirk og Thomas. Samtidig forsøger de at trade Samuel Dalembert, så de ikke behøver at træffe en beslutning på onsdag om hvorvidt han skal waives eller ej. Knicks er i full on rebuilding mode. Melo kan ligeså godt bare træne resten af sæsonen og droppe kampene.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Nah, så vidt jeg har forstået så havner Lance Thomas i NYC. Altså:

Fra Cavs til Knicks: Dion Waiters, Lou Amundson, Alex Kirk
Fra Knicks til Cavs: Iman Shumpert, JR Smith
Fra OKC til Knicks: Lance Thomas
Fra Knicks til OKC: Dion Waiters

Dertil forlyder det at Knicks vil waive alle tre spillere, altså Amundson, Kirk og Thomas. Samtidig forsøger de at trade Samuel Dalembert, så de ikke behøver at træffe en beslutning på onsdag om hvorvidt han skal waives eller ej. Knicks er i full on rebuilding mode. Melo kan ligeså godt bare træne resten af sæsonen og droppe kampene.
Phil Jackson er for alvor gang i at gøre Knicks stærke.
Phil Jackson has traded Chandler just to get rid of Felton, sent Shumpert away to get JR Smith out of MSG, waived the three incoming contracts and has almost every contract expiring at the end of this season. Amare's awful deal is almost over.
Prigioni, Acy, Early and Wear's contracts expire after next season.
Only Melo, Hardaway, and Calderon are signed passed next season.
Damn good job Phil Jackson. Now that he has all of this money let's see what guys he brings in.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Lille spoiler fra Bulls' kamp (stillingen i slutningen af 1. periode), men her er et godt block fra Jimmy G.



Læg lige mærke til, hvordan han bare går væk derfra. Fuldstændig ligeglad. Damn it feels good to be a gangsta'!

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Basketball

Indlæg af fidanho »

Dejlig kamp mellem GSW og OKC!
Spoiler
Vis
Splash Brothers er flyvende efter 1Q, hvorimod KD og Westbrook er helt væk. Tror ikke engang KD har ramt et FG
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Total fedt. Jeg sad og nød min kop kaffe og tænkte at jeg ville nyde en forlænget frokostpause på at se thunder-GSW, men om misandten ikke tv2news skulle spoile hvad kampen blev. What are the fucking odds. Tak for at ødelægge min kamp. Siden hvornår er de begyndt at være så fucking smarte og lave indslag om Thunder?! Zubi er lige blevet fyret, kunne i ikke have skrevet om ham? Argh!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Nå men jeg valgte at se Houston-Bulls eftersom den ikke blev spoilet af lorte tv2 :D Feeed kamp, jeg lader være med at skrive noget indtil Jones har set den :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster