Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Dillier har kørt fantastisk, men jeg håber ikke, at det ender i en ny Hayman-situation. Sagan må meget gerne køre solo snart. Mine nerver holder ikke til en spurt.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

KOM SÅ SAGAN!!!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Fuck yes!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Har aldrig set Sagan være så glad efter en sejr. Jeg er også pænt tilfreds, hvor er det smukt!!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Nu mangler vi bare nogle gode nyheder om Goolaerts.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Sagan er noget helt specielt.
  • 3 x VM.
  • 1 x EM.
  • 5 x Slovakisk mester.
  • 1 x Slovakisk mester i enkeltstart.
  • 1 x Paris-Roubaix.
  • 1 x De Ronde van Vlaanderen.
  • 3 x Gent-Wevelgem.
  • 1 x E3 Harelbeke.
  • 2 x GP de Quebec.
  • 1 x GP de Montréal.
  • 1 x Kuurne-Bruxelles-Kuurne.
  • 1 x De Brabantse Pijl.
  • 1 x GP Industria & Commercio di Prato.
  • 1 x GP Camaiore.
  • 8 etaper i Tour de France.
  • 4 etaper i Vuelta a España.
  • 7 etaper i Tirreno-Adriatico.
  • 2 etaper i Paris-Nice.
  • 15 etaper i Tour de Suisse.
  • 16 etaper og én samlet sejr i Tour of California.
  • 3 etaper og én samlet sejr i Tour de Pologne.
  • 4 etaper i Eneco Tour.
  • 1 etape i Tour Down Under.
  • 4 etaper i Tour of Oman.
  • 3 etaper i Driedaagse De Panne-Koksijde.
  • 3 etaper og én samlet sejr i Giro de Sardegna.
  • 4 etaper i USA Pro Challenge.
  • 3 etaper i Tour of Alberta.
Billede

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Efter min mening var i dag hans største og flotteste sejr. Nu plejer hans problem altid at være, at alle øjne peger på ham, så fedt han udnytter den ene dag, hvor alle har fokus på at slå Quick Step.
Håber han tager Amstel og Liege med. Når Matthews og Avermaet kunne sidde med i finalen i sidste års Liege, så kan jeg ikke se hvorfor Sagan ikke skulle kunne, og ellers er målet om det 4.VM i træk i hvert fald umuligt.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Det er nu bekræftet, at Goolaerts er død. Så forfærdeligt..

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det er meget tragisk. Kun 23 år. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan familie og venner må have haft det når de så ham ligge livløs i vejkanten på live-tv.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, tre dage til der tages hul på Ardennerne med Amstel Gold Race. Hvem tror I på?

For mig er der umiddelbart ni navne, der stikker ud fra mængden. I vilkårlig rækkefølge herunder.
  • Michal Kwiatkowski. Nummer to sidste år, vinder i 2015 og nummer fem i 2014. Han vandt Tirreno-Adriatico tidligere på sæsonen, og har generelt set utroligt stærk ud, selvom han lige manglede lidt i Baskerlandet, hvor stigningerne måske var lige en tand for lange til ham.
  • Julian Alaphilippe. Blev holdt ude sidste forår på grund af skader, men i 2016 blev han nummer seks og året forinde blev han nummer syv. I både Paris-Nice og i Baskerlandet Rundt gik han ned, og det er ikke noget nyt, at han har problemer i de uge-lange etapeløb. Men! Især i Baskerlandet så han forrygende stærk ud de første dage, så når han møder veludhvilet og frisk op til Amstel Gold Race, tror jeg virkelig at han kan være farlig.
  • Alejandro Valverde. Behøver jeg overhovedet skrive mere?
  • Michael Matthews. Er sluttet i top ti de seneste tre år, og i 2014 havnede han lige præcis udenfor top ti, som nummer 12. Så generelt meget stærke præstationer i Amstel. Han prøvede benene af på en stigning i Baskerlandet, hvor han rykkede og gav den fuld gas. Han så relativt stærk ud, men kunne ikke rykke fra ryttere som Alaphilippe og Teuns. Hvis han skal vinde, skal de komme hjem samlet.
  • Tiesj Benoot. Bomstærk. Vinder af Strade Bianche og nummer fire i Tirreno-Adriatico. Han kan virkelig det hele, og i går blev han nummer tre i De Brabantse Pijl, hvor han faktisk kørte lige op med Sonny Colbrelli i spurten om andenpladsen, hvor han dog lige blev slået med et mulehår.
  • Ion Izagirre. Måske lidt en overraskelse på listen over favoritter, men han er virkelig fænomenalt kørende i denne sæson. Han blev nummer syv sidste år, og er blevet nummer fire i Paris-Nice og nummer tre i Baskerlandet i denne sæson. Brormand Gorka er den hurtigste af dem - han blev to'er på første etape af Paris-Nice, hvor han næsten kørte lige op med Arnaud Démare - men Ion har bare været forrygende her i foråret.
  • Tim Wellens. Vandt De Brabantse Pijl i går, hvor han tog 20-25 sekunder på et stærkt felt i løbet af de sidste kilometer. Han kørte simpelthen latterligt hurtigt, og han har generelt set ekstremt stærk ud i denne sæson. Blev nummer fem i Paris-Nice. Forhåbentlig bliver denne Ardenner-sæson, sæsonen hvor Wellens for alvor slår igennem, for han er en fantastisk cykelrytter der oser af panache.
  • Dylan Teuns. Der er ikke mange, der kan køre op med Dylan Teuns på de kortere og ekstremt stejle stigninger. Det er vel nærmest kun Valverde og Alaphilippe, der har samme acceleration og bund i sine ryk, når procenterne er over de 15%. Det kræver dog at Teuns rammer dagen, og det har svinget lidt her i foråret. Han kørte flot i Paris-Nice, hvor han blev nummer seks, og så lagde han rigtig svagt ud i Baskerlandet. Selvom han kom efter det, og blev nummer 11 samlet, har det været rigtig meget op og ned med Teuns her i foråret.
  • Sonny Colbrelli. Forrige års tredjeplads, der også blev nummer ni sidste år. Har udviklet sig til en stærk rytter i det kuperede terræn, og har vel på mange måder formet sig selv efter Peter Sagan. Han er dog ikke helt ligeså hurtig som de hurtigste sprintere, men til gengæld er han en af de allerbedste klatrere, blandt de hurtigste ryttere. Han blev nummer to i De Brabantse Pijl i går, hvor han kørte relativt aggressivt, og ikke bare ventede og håbede på en samlet afslutning. Kan nyde godt af, at feltet også skal holde øje med 2 x Izagirre og Nibali.
Dertil er der fire ryttere, som man bare skal have med i ligningen.
  • Philippe Gilbert. Kongen af Ardennerne har vundet løbet to gange de sidste fire år.
  • Greg van Avermaet. Han har ikke set så stærk ud i år, som de seneste år, men han må aldrig udelukkes.
  • Vincenzo Nibali. Hajen fra Messina viste i Milano-San Remo, at han kan vinde stort set alle cykelløb. Han viste også i Flandern Rundt, at han også sagtens kan køre hurtigt, selvom han er længere nordpå.
  • Peter Sagan. Første gang i mange år, at han kører Amstel Gold Race. Han blev nummer tre for syv år siden. Hvis der er nogen, der kan overraske alle de hurtige klatretyper, så er det vel Peto.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Fantastisk interview med Silvan Dillier. Jeg kan især godt lide den her beskrivelse af Sagan på brostenene:

"What was it like riding behind Sagan on treacherous cobbles like the Carrefour de l’Arbre?"

"First, it was amazing just how hard he hit the cobbles. I mean it was near sprinting speed. And then just how fast he took the corners. I mean, he barely touched the brakes. He would just stop pedaling a couple of meters before and that was it. He would just bomb around the corner without touching the brakes and then attack full gas out of the corner."

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Jeg smider lige Rui Costa ind i listen over ryttere, der skal nævnes. Han så virkelig godt kørende ud i Baskerlandet rundt, efter at have været en skygge af sig selv i flere år.

Det bliver også spændende at følge danskerne. Valgren er før blevet nr 2 i løbet, og har niveauet til at køre med om de sjove placeringer. Søren Kragh er forhåbentlig ved at nå den form han viste sidste sæson, og så der Fuglsang. Han vinder næppe løbet, men jeg forventer en god præstation af ham.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis Rui Costa rammer dagen, er han helt sikkert også et godt bud. Jeg synes dog ikke at han så overbevisende ud i Baskerlandet. De første dage blev han sat fuldstændig til vægs, og det var egentlig kun på etapen til Eibar, at jeg var imponeret over ham, men selv da kunne han slet ikke følge med Izagirre, Verona og Landa på den stejle stigning inden mål. Det er selvfølgelig helt klart til hans fordel, at stigningerne er markant kortere i Ardennerne. De passer ham utvivlsomt bedre, end dem han kørte i Baskerlandet. Generelt er jeg dog skeptisk overfor UAE. De leverer bare ikke rigtigt varen, hvorfor jeg heller ikke har nævnt Daniel Martin eller Diego Ulissi. Det er dog helt klart tre ryttere, der alle har niveauet og profilen til at vinde, hvis de rammer dagen.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Han var også godt kørende på sidste etape, hvor han kom ind i gruppen efter Roglic, med blandt andet Mollema og Bardet. Det er i hvert fald det bedste han har klatret i flere år.
Martin og Ulissi har derimod intet vist, og løbet passer alligevel ikke særlig godt til Martin.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Costa gjorde det okay på Usartza, men i mine øjne heller ikke mere end det. Bardet var ret skidt kørende bortset fra første etape, og hvis jeg ikke husker helt forkert, udtalte han da også selv før løbet, at han ikke var i god form, og kun var kommet for at få kilometer i benene. Uanset hvad var Costa langt fra at kunne følge Teuns, Landa og Izagirre, mens en rytter som Mühlberger - der også er til start i overmorgen - også så stærkere ud.

Ulissi var i øvrigt fænomenalt kørende både i Australien og i Abu Dhabi, hvor han kørte op sammen med Costa på Jebel Hafeet. Umiddelbart synes jeg at Ulissi har været bedre kørende samlet set i løbet af sæsonen, men det er klart at Abu Dhabi efterhånden er noget tid siden, og at Ulissi ikke så videre stærk ud i Baskerlandet. Generelt vil jeg dog ikke give nogle af de tre UAE ryttere emmer af favoritværdighed.

Bahrain Merida forventer jeg mig virkelig meget af. Det er et ekstremt stærkt hold, med dobbelt Izagirre, Nibali, Colbrelli og Gasparotto, med en åndssvagt erfaren vejkaptajn i Pellizotti. De viste i Milano-San Remo at de hellere end gerne tager teten og kører offensivt, og både Colbrelli og Gasparotto var særdeles aktive i De Brabantse Pijl. Hvis de undgår større uheld, har de virkelig mulighed for at eksplodere løbet og sætte de andre hold under ekstremt meget pres. De har reelt fem rigtig, rigtig, rigtig gode kort at spille.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster