Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jesni »

Belitime skrev:Contador vandt Giroen, selvom Aru og især Landa var bedre i bjergene. Nu har Contador en undskyldning for at tabe stort til Froome, Quintana og Nibali i Touren.
Aru bedre i bjergene? Så vi samme løb?

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Ja Aru slog ham på alle etaperne i højderne, undtagen en etape, nemlig 16 etape hvor Aru havde en off-days. Contador slog ham kun samlet pga enkeltstart.

Dog skulle Astana havde kørte for Landa fra starter af, så havde de vundet Giroen stort, men det er altid nemt og være bagklog.
Senest rettet af Belitime tors jun 04, 2015 11:03 pm, rettet i alt 2 gange.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, og den eneste grund til at Aru slog Contador, hvis vil ikke medregner de to tidskørsler, var at Contador også selv havde en massiv off-day på 20. etape. Uden tidskørslerne var forskellen mellem Aru og Contador på lige præcis 1 minut. Contador tabte over to minutter på 20. etape. Så jeg ved ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg.

I øvrigt er det jo umuligt at sige om Lands havde holdt til det psykiske pres, hvis han havde været Astanas kaptajn fra start.

Realiteten er den at Contador vandt Giro d'Italia, endda med et ret komfortabelt forspring.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Det var kun hjælprytter/løjtnanter Contador var imod i Giroen og dem tabte han cirka 3 minutter til på to bjergetaper. Hans hold og ham selv skal være i langt bedre form, hvis han skal havde den mindst chance mod kaptajnerne i Touren.

Nibali er min favorit lige foran Froome og Quintana. Nibali er mere alsidig end de andre og Astana har bevist mange gange efterhånden at de kan få folk til cykle vanvittig hurtigt. Contador, Valverde og Rodriguez er niveauet under de 3. Rodriguez mangler altid det sidste, Valverde skal agere hjælper for Quintana og Contador har jeg ikke troede på i TDF sammenhæng siden han i 2010 var dopet og selvfølgelig kørte for Astana.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Blaugrana92 skrev:Realiteten er den at Contador vandt Giro d'Italia, endda med et ret komfortabelt forspring.
Han vandt ikke engang med to minutter og vandt heller ikke en eneste etapesejre. I det felt der, bør han helt klart vinde med 8 min og 4 etapesejre undervejs ligesom Nibali i Touren sidste år.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ooookey dokey ... 8 minutter og 4 etapesejre. Så siger vi bare det.

/jesuschrist

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Froome udpeger Contador som sin værste rival i touren. Ikke Nibali, ikke Quintana, men Contador. Det er ikke for sjovt at næsten alle peger på Cotador som værende en speciel rytter, og den mest komplet Grand Tour rytter.


http://www.feltet.dk/nyheder/froome_con ... our-rival/
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jesni »

Belitime skrev:
Blaugrana92 skrev:Realiteten er den at Contador vandt Giro d'Italia, endda med et ret komfortabelt forspring.
Han vandt ikke engang med to minutter og vandt heller ikke en eneste etapesejre. I det felt der, bør han helt klart vinde med 8 min og 4 etapesejre undervejs ligesom Nibali i Touren sidste år.
4 etapesejre og 8 minutter alligevel? :P

Jeg skal ærligt indrømme, jeg ikke fulgte Giroen så minutiøst som jeg følger Touren, men mit indtryk var at Contador var klart den bedste rytter. Landa kørte som minimum lige så godt som Contador i bjergene og Aru viste sig ikke at være den udfordrer, folk troede.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Visca El Barca skrev:Froome udpeger Contador som sin værste rival i touren. Ikke Nibali, ikke Quintana, men Contador. Det er ikke for sjovt at næsten alle peger på Cotador som værende en speciel rytter, og den mest komplet Grand Tour rytter.


http://www.feltet.dk/nyheder/froome_con ... our-rival/
Det siger folk (ikke alle, ikke mig f.eks) jo hver eneste år før løbet starter også for to år siden hvor Froome og Quintana smadrede ham fuldstændig. Det samme sagde folk også om Armstrong, da han gjorde comeback i 2009. På det tidspunkt havde Armstrong ikke vundet TDF i mange år, ligesom Contador nu, sjovt nok er de begge to taget for doping sidste gang de var en TDF vinder.
Senest rettet af Belitime fre jun 05, 2015 2:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Jesni skrev: 4 etapesejre og 8 minutter alligevel? :P

Jeg skal ærligt indrømme, jeg ikke fulgte Giroen så minutiøst som jeg følger Touren, men mit indtryk var at Contador var klart den bedste rytter. Landa kørte som minimum lige så godt som Contador i bjergene og Aru viste sig ikke at være den udfordrer, folk troede.
Ja det gjorde Nibali jo i Touren sidste år, i et bedre felt.

Det var 5 bjergetaper der slutter opad et bjerg:
1 bjergetape: Contador taber 15 sekunder til Landa.
2 bjergetape: Contador taber 5 sekunder til Landa.
3 bjergetape: Contador taber 38 sekunder til Landa.
4 bjergetape: Contador taber 1 minut og 18 sekunder til Aru. (Landa blev nød til at blive i gruppe med Contador for ikke at trække noget med op til Aru)
5 bjergetape: Contador taber 2 minut og 25 sekunder til Aru. (Landa blev kaldt tilbage for at hjælpe Aru)

Contador blev altså sat ganske klart på alle bjergetaper. Landa var klart den bedste rytter på alle bjergetaper, den eneste grund til at han ikke vandt de to sidste bjergetaper var pga idioterne i Astana bilen.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jesni »

Hvordan var forholdet mellem Contador og Aru på de første tre bjergetaper, du nævner? Jeg tror de fleste er enige med dig, at Landa var bedste kørende i bjergene. Derudover kan man i så fald begynde at diskutere Contadors ikke-eksisterende hold i bjergene. Der havde Aru stor hjælp.
Senest rettet af Jesni fre jun 05, 2015 2:52 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Præcis, Jesni. Hvis man kan begynde at snakke om at Aru kun tabte Giro'en på grund af to tidskørsler og en off-day, så kan man ligeså vel snakke om Contadors dårlige holdkammerater og at han var tvunget til at sprinte op ad Mortirolo, for at indhente Astana-toget.

Det er ærligt talt en latterlig diskussion, det her. Contador vandt Giro'en, og det vel at mærke med mere end to minutters forspring.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Godt i har lært lidt, nu er vi tilbage til det jeg startede med at skrive ;-)
Belitime skrev:Contador vandt Giroen, selvom Aru og især Landa var bedre i bjergene. Nu har Contador en undskyldning for at tabe stort til Froome, Quintana og Nibali i Touren.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jesni »

Belitime skrev:Godt i har lært lidt, nu er vi tilbage til det jeg startede med at skrive ;-)
Belitime skrev:Contador vandt Giroen, selvom Aru og især Landa var bedre i bjergene. Nu har Contador en undskyldning for at tabe stort til Froome, Quintana og Nibali i Touren.
Øh? Jeg troede vi snakkede om, hvorvidt Aru egentlig var en bedre rytter i bjergene end Contador, med de underliggende grunde til det netop ikke var tilfældet, men ok.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.feltet.dk/nyheder/uci_og_wad ... ziger-sag/

Både UCI og WADA har droppet ankesagen mod Kreuziger, det betyder vel at han er frikendt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster