Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

Michman skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:Fuglsang fortjener så meget mere..
Fuglsang er bare ikke bedre. Han ville køre klassement, men kan ikke. Han går efter etapesejr, men kan ikke.
Han bør vel få det røde rygnummer imorgen?
Hvad skal han bruge det til? Det røde rygnummer er sgu lidt ligegyldigt, når man ikke vinder noget.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8365
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Cykling

Indlæg af Michman »

Kubala skrev:
Michman skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:Fuglsang fortjener så meget mere..
Fuglsang er bare ikke bedre. Han ville køre klassement, men kan ikke. Han går efter etapesejr, men kan ikke.
Han bør vel få det røde rygnummer imorgen?
Hvad skal han bruge det til? Det røde rygnummer er sgu lidt ligegyldigt, når man ikke vinder noget.
Ikke en pind. Men jeg synes godt man kan være stolt af Fuglsang idag, han manglede det sidste.. Men det er fandme godt gået.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

Michman skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:Fuglsang fortjener så meget mere..
Fuglsang er bare ikke bedre. Han ville køre klassement, men kan ikke. Han går efter etapesejr, men kan ikke.
Han bør vel få det røde rygnummer imorgen?
Hvad skal han bruge det til? Det røde rygnummer er sgu lidt ligegyldigt, når man ikke vinder noget.
Ikke en pind. Men jeg synes godt man kan være stolt af Fuglsang idag, han manglede det sidste.. Men det er fandme godt gået.
Jo, altså han prøvede. Det kan man være stolte af, selvfølgelig.

PuyolErGud
Indlæg: 10778
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Kubala skrev:
Michman skrev:Fuglsang fortjener så meget mere..
Fuglsang er bare ikke bedre. Han ville køre klassement, men kan ikke. Han går efter etapesejr, men kan ikke.
Nu sad han jo så næsten også med den værste man han kunne. Ikke mange Ville kunne følge Rodriguez' ryk.

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

PuyolErGud skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:Fuglsang fortjener så meget mere..
Fuglsang er bare ikke bedre. Han ville køre klassement, men kan ikke. Han går efter etapesejr, men kan ikke.
Nu sad han jo så næsten også med den værste man han kunne. Ikke mange Ville kunne følge Rodriguez' ryk.

Men det er vel vilkårene nogle gange. Man kan jo ikke selv bestemme, hvem man skal sidde med, ligesom man ikke selv kan bestemme, hvem man skal kæmpe med om klassement.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

"Bak vinder i morgen, båm"

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8365
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Cykling

Indlæg af Michman »

Brombi skrev:"Bak vinder i morgen, båm"
Dont jinx it..!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

PuyolErGud
Indlæg: 10778
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Kubala skrev:
PuyolErGud skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:Fuglsang fortjener så meget mere..
Fuglsang er bare ikke bedre. Han ville køre klassement, men kan ikke. Han går efter etapesejr, men kan ikke.
Nu sad han jo så næsten også med den værste man han kunne. Ikke mange Ville kunne følge Rodriguez' ryk.

Men det er vel vilkårene nogle gange. Man kan jo ikke selv bestemme, hvem man skal sidde med, ligesom man ikke selv kan bestemme, hvem man skal kæmpe med om klassement.
Selvfølgelig er det vilkårene, men det skal jo heller ikke lyde som om, at Fuglsang er en elendig rytter der bare ikke kan vinde.

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

PuyolErGud skrev:
Kubala skrev:
PuyolErGud skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:Fuglsang fortjener så meget mere..
Fuglsang er bare ikke bedre. Han ville køre klassement, men kan ikke. Han går efter etapesejr, men kan ikke.
Nu sad han jo så næsten også med den værste man han kunne. Ikke mange Ville kunne følge Rodriguez' ryk.

Men det er vel vilkårene nogle gange. Man kan jo ikke selv bestemme, hvem man skal sidde med, ligesom man ikke selv kan bestemme, hvem man skal kæmpe med om klassement.
Selvfølgelig er det vilkårene, men det skal jo heller ikke lyde som om, at Fuglsang er en elendig rytter der bare ikke kan vinde.
Altså elendig eller elendig, det sagde jeg ikke noget om, men han er bare ikke bedre, som jeg skrev. Der bliver snakket om ham og det har der gjort i efterhånden et stykke tid, men måske er han bare ikke bedre.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Altså nu er jeg ikke en cykel eskspert, men jeg har ladet mig fortælle at han heller ikke har de bedste hjælpere. Derudover har der vist også været noget med, at han har været vildt skadesplaget. Vandt han ikke vm eller noget ligne på et tidspunkt?

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

Hvis det er Fuglsang, Brombi, så er han jo hjælperytter for Nibali, eller det var han, indtil Nibali blev sat ud af spillet. Og nej, han har ikke vundet VM, dog blev han nr. 7 i klassementet i Tour de France tilbage i 2013, men altså det ligner lidt, at det var en enlig svale, noget man også har set med nogle af de andre ryttere, hvor de så ikke rigtigt har kunnet leve op til det(eller det synes jeg i hvert fald).

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ok, nu er det virkelig ved at være synd for Sagan ...

Sendt fra min fede telefon, bitches!

PuyolErGud
Indlæg: 10778
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Ja, hvis der findes retfærdighed i verden, vinder Sagan en af de resterende etaper.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg gravede lige lidt for at finde Chris Froomes tid på Col de Soudet. Han kørte de 15,7 kilometer op til La Pierre-Saint-Martin på 41 minutter og 43 sekunder, hvilket vil sige at han kørte med en gennemsnitlig fart på 22,58 km/t. Det er ny rekord for så vidt angår gennemsnitsfart på Col de Soudet, men de andre gange der er blevet kørt på stigningen, har man ikke kørt helt til toppen, hvorfor der er et par tider der har været hurtigere end Froomes tid.

De andre gange den er blevet kørt, har man således kun kørt 14,5 kilometer, altså næsten en kilometer kortere. Alligevel er Froomes gennemsnitlige hastighed, en del højere end hvad en lang, lang række tidligere og kendte dopingsyndere kunne præstere.

Da man kørte Col de Soudet i 2003, var Tyler Hamilton hurtigste mand med en gennemsnitlig hastighed på 21,79 km/t. David Millar kørte op med en gennemsnitsfart på 20,58 km/t, mens Nicki Sørensen kørte op med 20,49 km/t. Hamilton blev snuppet efter OL i 2004 og indrømmede i 2011 sit dopingmisbrug. Millar indrømmede brug af EPO i 2004. Sørensen har for ganske nylig indrømmet at have brugt doping tidligere i karrieren. Michael Rasmussen peger endda specifikt på 2003, som året hvor han og Nicki Sørensen hentede EPO på Mallorca.

Stigningen blev også kørt i 1996, hvor en gruppe med flere ryttere kom først over. I denne gruppe sad blandt andet Richard Virenque, Bjarne Riis og Jan Ullrich. De kørte alle op med en gennemsnitlig hastighed på 21,75 km/t. Virenque var en del af det Festina-hold, der blev fanget med hænderne i kagedåsen i 1998. Riis indrømmede sin brug af doping i 2007 og Ullrich gjorde det samme i 2013.

Efter denne gruppe kom en anden gruppe med blandt andet Tony Rominger, Miguel Indurain, Abraham Olano, Bo Hamburger, Leonardo Piepoli og Paolo Savoldelli. De kørte op med 20,78 km/t. Rominger og Savoldelli var begge klienter hos Dr Michele Ferrari. Indurain var klient hos Dr Francesco Conconi. Hamburger indrømmede sit dopingmisbrug i 2007 og Piepoli gik til bekendelse i 2009. Abraham Olano står nævnt i en rapport udgivet af det franske senat, som indikerer at han brugte EPO.

I 1996 kom en gruppe med blandt andre Claudio Chiapucci og Michael Boogerd også over, med en gennemsnitlig hastighed på 19,61 km/t. Chiapucci var, ligesom Indurain, klient hos Conconi, mens Boogerd i 2013 indrømmede sit dopingmisbrug.

Det vil altså sige at Froome kørte hurtigere end følgende kendte dopingsyndere – til trods for at han skulle køre næsten en kilometer længere – da han vandt på Col de Soudet forleden:

Tyler Hamilton – 2003 (testede positiv i 2004 og indrømmede brug af doping i 2011).
David Millar – 2003 (indrømmede brug af doping i 2004).
Nicki Sørensen – 2003 (indrømmede brug af doping i 2015).
Richard Virenque – 1996 (Festina taget i brug af doping i 1998).
Bjarne Riis – 1996 (indrømmede brug af doping i 2007).
Jan Ullrich – 1996 (indrømmede brug af doping i 2013).
Leonardo Piepoli – 1996 (indrømmede brug af doping i 2009).
Michael Boogerd – 1996 (indrømmede brug af doping i 2013).
Bo Hamburger – 1996 (indrømmede brug af doping i 2007).


Derudover kørte han også hurtigere end følgende ryttere, der alt andet lige ser ud til at have benyttet sig af doping i løbet af deres karriere:

Tony Rominger – 1996 (var klient hos Dr Michele Ferrari).
Paolo Savoldelli – 1996 (var klient hos Dr Michele Ferrari).
Miguel Indurain – 1996 (var klient hos Dr Francesco Conconi).
Claudio Chiapucci – 1996 (var klient hos Dr Francesco Conconi).
Abraham Olano – 1996 (nævnt i rapport fra det franske senat, der indikerer brug af EPO).


Hvis Chris Froome – der ved sit pludselig gennembrud i 2011, lignede en mand der ikke ville få forlænget sin kontrakt hos Team Sky – ikke er propfyldt med doping, så vil jeg købe mig en dyr hat og fortære den i fuld offentlighed. Mit bud er at Froome ikke benyttede sig af doping tidligt i karrieren, men var desperat i 2011 da hans plads på Team Sky så ud til for alvor at være i fare, hvorfor han valgte at ty til doping. Han fandt, i løbet af Vuelta a España, ud af hvor godt det fungerede for ham, og sidenhen er hans metoder efter alt at dømme bare blevet mere og mere raffinerede. Det er en videnskab for ham og han er dygtig til det; det skulle ikke undre mig, hvis han hjælper en rytter som Geraint Thomas med det. Men rent mel i posen har han simpelthen ikke. Not a chance.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Det er ingen beviser på doping i det du kommer med, kun at Froome var hurtig, ligesom Rohan Dennis på enkeltstarten, ligesom når der bliver slået en ny verdensrekord i svømning eller atletik, hvilket der gør mange gange hvert år, netop fordi grænsen for hvad der er muligt hele tiden bliver bedre. F.eks OL final i 100 meter løb. I 2000 var der kun to der løb under 10sek (9.87 og 9.99) og i 2012 løb alle under 10sek (undtagen Asafa Powell der blev skadet under løbet) og 4 af dem løb 9.80 eller under. Kort sagt kunne man i 2000 vinde OL sølv i tiden 9.99 og 12 år senere løb alle i finalen hurtigere end det (undtagen Asafa Powell der blev skadet under løbet). I 2004 vandt Justin Gatlin OL guld i tiden 9.85 (han var dopet der) og her den anden dag løb han 9.75 ved et Diamond League-stævne.
Senest rettet af Belitime lør jul 18, 2015 9:31 am, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster