Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

En alternativ teori er, at stigningen af Salbutamol i urinen skyldes, at Froome efter Los Machucos-etapen fik en blodtransfusion, der i forvejen indeholdt en stor mængde Salbutamol, og Froome derfor kom til at overdosere. Jeg har ikke nok forstand på de medicinske og fysiologiske aspekter til at kunne vurdere om det er en plausibel forklaring, men jeg ved, at andre cykelryttere er blevet fældet på lignende måder.

EDIT: ok, dårlig alternativ teori...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

https://ekstrabladet.dk/sport/cykling/h ... ag/6995009

Lidt mere om Team Sky og britisk cykelunion. Men alle de undskyldninger og bortforklaringer....
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Sæsonstarten nærmer sig, med Tour Down Under lige om hjørnet! Der blev kørt People's Choice Classic i dag og efter ca. 51 kilometer rundt i Adelaide endte Sagan som vinder af løbet, foran Greipel og Ewan. Viviani lå rigtig dårligt med et par hundrede meter tilbage, men så uhyggeligt hurtig ud og endte som nummer 4. Lidt mere fintuning hos Quick-Step, og så tror jeg nemt at Viviani kan få en ekstremt flot sæson. Kristoffer Halvorsen styrtede i sit første løb som pro og brækkede hånden, så han kommer ikke til start i Port Adelaide den 16. Mads Würtz Schmidt kørte endnu engang en flot spurt, og blev nummer 12, blandt andet foran Phil Bauhaus og Sam Bennett.

Jeg er spændt på at se, om ikke Mads kan køre et par gode resultater i Australien. Han var stærkest i begyndensen af sæsonen sidste år, og jeg ved at han har trænet rigtig meget og rigtig hårdt henover julen og nytåret. Niklas Eg bliver også spændende at følge. Han debuterer for Trek-Segafredo.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Chris Froome stiller til start ved Ruta del Sol. Det er ærligt talt én stor joke, hele den her sag.

I øvrigt en utrolig flot sæsonstart for danskerne.
- People's Choice Classic: 12. plads til Mads Würtz Schmidt foran både Phil Bauhaus og Sam Bennett.
- Tour Down Under: Top 10 for Mads Pedersen og Mads Würtz Schmidt på sidste etape. Michael Valgren og Lars Bak begge i top 30 samlet.
- Race Melbourne: 7. plads til Mads Würtz Schmidt, kun slået af Sam Bennett, Elia Viviani, Steele von Hoff, Nikias Arndt, Caleb Ewan og Jens Debusschere; altså ene af rigtig dygtige, rigtig hurtigere sprintere.
- Cadel Evans Great Ocean Road Race: Top 10 for Lars Bak.
- Herald Sun Tour: Mads Pedersen nummer to og Lasse Norman Hansen nummer tre på prologen. Lasse Norman Hansen som vinder af 1. etape. Mads Pedersen som vinder af 2. etape. Casper Pedersen i top 10 på sidste etape. Niklas Eg samlet nummer 12.
- Volta a la Comunitat Valenciana: Jakob Fuglsang nummer tre på anden etape, kun bag Alejandro Valverde og Luis León Sánchez. Fuglsang nummer seks på fjerde etape. Fuglsang på podiet samlet.
- Dubai Tour: Magnus Cort nummer to på første etape, kun slået af Dylan Groenewegen og foran en formstærk Elia Viviani.

Virkelig, virkelig lovende sæsonstart. Jeg er spændt på at se, hvad særligt Mads Pedersen kan opnå i denne sæson.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

https://ekstrabladet.dk/sport/cykling/k ... ng/7061936
Det er ret så sygt, at SKY kan have så meget magt, at ingen tør røre dem. De har angiveligt bestilt doping, Froome har afleveret mistænkelig dopingprøve, Wiggins undersøges. alt imens SKY og Brailsford alle de år har haft travlt med at lege moralens politi. De har jo langet ud efter alt fra ryttere til holdmanagers og trænere.

Det er også typisk, at cykelsporten som sådan bare lukker øjnene. Jeg mener, det her er jo ikke første gang at et hold doper sig så systematisk. AStana, Festina, Telekom, Postal osv osv. Det er selvfølgelig svært at gardere sig helt imod sådan, men systematisk doping i cykelsporten skyldes efter min mening det faktum, at man bare lukker øjnene.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Frooms dopingprøve var ikke bare mistænkelig - den var langt over den tilladte grænse, og dermed praktisk talt en positiv dopingprøve. Det ville overraske mig, hvis det ikke førte til en karantæne, også selvom UCI under Cookson sikkert bare havde fejet det ind under gulvtæppet.

Jeg tror i det hele taget ikke, at det varer længe før Sky styrter sammen. De dårlige sager har hobet sig op i de seneste par sæsoner, og General Medical Council-undersøgelsen ser ud til at være ret seriøs.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tror ikke engang, at det kun er Team Sky, der er i overhængende fare. Hele British Cycling hænger efterhånden i en tyndere og tyndere tråd.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Men det hele skal selvfølgelig ikke bare være kedelige dopingsager. Strade Bianche i morgen. Jeg glæder mig. Sagan, Kwiatkowski, van Avermaet og Stybar er selvfølgelig umiddelbart blandt favoritterne. Især Stybar kunne være et godt bud, hvis forholdene er helt forfærdelige og vejene også er derefter. Han kører altid godt i Strade Bianche, og hvis grusvejene er helt hen i vejret, kommer hans erfaring fra CX ham virkelig til gode. Hvis det er tilfældet, at vejene er elendige, er Stybar min favorit, men tæt forfulgt af Wout van Aert, der ikke bare er en fænomenal CX rytter, men også elsker det dårlige vejr og er blevet bedre og bedre på landevejen. Ellers er Benoot, Gilbert og Dumoulin selvfølgelig også gode bud. Hvis Wellens dog bare havde været med, så havde en vinder været lidt lettere at forudse.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Jeg tror ikke engang, at det kun er Team Sky, der er i overhængende fare. Hele British Cycling hænger efterhånden i en tyndere og tyndere tråd.
Ja, og det burde sprede sig til andre sportsgrene, men mon ikke Craig Reedie og Sebastian Coe får stoppet det.

Det er totalt off-topic, men norsk vintersport kunne også godt trænge til at blive grundigt kulegravet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:
Blaugrana92 skrev:Jeg tror ikke engang, at det kun er Team Sky, der er i overhængende fare. Hele British Cycling hænger efterhånden i en tyndere og tyndere tråd.
Ja, og det burde sprede sig til andre sportsgrene, men mon ikke Craig Reedie og Sebastian Coe får stoppet det.

Det er totalt off-topic, men norsk vintersport kunne også godt trænge til at blive grundigt kulegravet.
Ja, de norske langrendsløbere og biathleter, såvel som de kenyanske langdistanceløbere, er virkelig nogle af de mest oversete - men alligevel åbenlyse - syndere. Jeg mener det var ARD, der for et par år siden, lavede en mindre undersøgelse i Iten, hvor de fandt ud af, hvor uhyggeligt nemt det var at skaffe EPO, og hvor uhyggeligt lidt - altså ingen - kontrol der var i området.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Men det hele skal selvfølgelig ikke bare være kedelige dopingsager. Strade Bianche i morgen.
Et af årets allerbedste løb. Det er sjældent man får mulighed for at se brostenseksperterne køre mod bakkeeksperterne. Og hvis det som lovet kommer til at regne, så bliver det totalt kaos.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:
Blaugrana92 skrev:Men det hele skal selvfølgelig ikke bare være kedelige dopingsager. Strade Bianche i morgen.
Et af årets allerbedste løb. Det er sjældent man får mulighed for at se brostenseksperterne køre mod bakkeeksperterne. Og hvis det som lovet kommer til at regne, så bliver det totalt kaos.
Sidste år imponerede Thibaut Pinot, men han er ikke til start i år. Er spændt på at se, hvad Romain Bardet kan levere. Han plejer jo gerne at køre ekstremt offensivt og modigt, så jeg kunne godt se ham forsøge sig med noget.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Vanmarcke skal også nævnes. Nok den stærkeste rytter i sidste weekend, og han har klatret imponerende godt i denne sæson. Samt Moscon og Valverde,- der dog har været syg de sidste par dage.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Vanmarcke har bare - udover et enkelt år, hvor han blev 4'er - ikke klaret sig voldsomt godt i Strade Blanche. Men det kan selvfølgelig hurtigt vende. Valverde ville jeg normalt regne som en af favoritterne, men det dårlige vejr gør mig lidt mere skeptisk. For så vidt angår Moscon, så håber jeg bare at Sky brænder ham af som hjælperytter for Kwia. Jeg hader Moscon.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

https://ekstrabladet.dk/sport/cykling/t ... ar/7065558

Ja SKY og Brailsford er på den igen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster