Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Basketball

Indlæg af Skydefinten »

Er det meget svært at få billetter til el clasico basket version.

Har muligheden i november i Barcelona.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

PuyolErGud
Indlæg: 10788
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Basketball

Indlæg af PuyolErGud »

Tror det afhænger en del af hvordan situationen ser ud i ligaen. Det skulle ikke være umuligt at få billetter. Sidste år på samme tidspunkt, havde jeg ikke specielt svært ved at kunne få fat i en billet, men det koster en del euros. Stemningen er tilgengæld så også god.

PuyolErGud
Indlæg: 10788
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Basketball

Indlæg af PuyolErGud »

OKC er i øjeblikket på tour rundt i Spanien, og i aften spiller de kamp mod Barcelona. Den bliver sendt på tv2sport 22.45. Det er dog forskudt. Hvis man vil se den live kan den Ses på TV2 play kl 20.

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk

FCBSOCI
Indlæg: 2492
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1209 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Basketball

Indlæg af FCBSOCI »

Skydefinten skrev:Er det meget svært at få billetter til el clasico basket version.

Har muligheden i november i Barcelona.
Jeg kan anbefale, at du køber billetterne hjemmefra på Barcelonas officielle hjemmeside. Så kan du enten printe dem ud hjemmefra eller gemme dem på din mobil. Billetterne er dog ikke til salg endnu, men du kan blive skrevet op, så du får besked, så snart de kommer til salg. Bare lad som om du vil bestille, så får du at vide, at billetterne ikke er til salg endnu, men at du kan få besked, når de kommer til salg.
Så selv en kamp mod Real Madrid for ikke så længe siden. Vi førte med mere end 20 point, kom bagud men endte med at vinde. Stemningen? Fuldstændig vanvittig, glæd dig. God fornøjelse...

FCBSOCI
Indlæg: 2492
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1209 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Basketball

Indlæg af FCBSOCI »

Billetter til Barca mod Real Madrid er nu frigivet for medlemmer. Kan varmt anbefale ALLE at se kampen. Stemningen er helt og aldeles suveræn. Og som medlem får man 5% rabat :glad: på de, synes jeg, lidt dyre billeter.
!Visca el Barca!

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Basketball

Indlæg af Madbassen »

FCBSOCI skrev:Billetter til Barca mod Real Madrid er nu frigivet for medlemmer. Kan varmt anbefale ALLE at se kampen. Stemningen er helt og aldeles suveræn. Og som medlem får man 5% rabat :glad: på de, synes jeg, lidt dyre billeter.
!Visca el Barca!
Vi er enige om, at det kun er VIP-billetter, ikke?
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15148
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1709 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Basketball

Indlæg af Lopezzz »

Westbrook kommer fra samme planet som Messi. Det er jo helt sindsygt hvad han er i gang lige nu.

Billede
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Lopezzz skrev:Westbrook kommer fra samme planet som Messi. Det er jo helt sindsygt hvad han er i gang lige nu.

Billede
Synes du?

Westbrook er en freak of nature og burde ikke kunne gøre det, han gør. Det er jeg helt enig i, men hvis man skal sammenligne nogen i NBA med Messi, ville jeg nok mere kigge på en mere elegant spiller som Kyrie Irving, end jeg ville Westbrook.

Westbrook er mere end Ronaldo. Vanvittig atlet, power og kraftfuld, men ikke den højeste IQ, hvad angår spillet. Ja, jeg ved godt, at Westbrook laver mange assist, men han tager godt nok i mange kampe helt absurde valg, fordi han vil køre heroball.

Kyrie Irving derimod. Han er fuldkommen massiv rent offensivt. Det er så sygt, hvad han kan af ball handling skills. Som at se Messi på en bane, hvordan Irving bare dribler forbi spillere med den største lethed, som om det var ingenting.

Men hvad sker der for Zaza Pachulia er All Star i år? NBA og Adam Silver må da ændre de her fan-votes, så sådan et scenarie ikke finder sted igen, at et helt land som Georgien kan stemme på Zaza. Det er jo helt væk, at den mand er foran Cousins, Davis, Marc Gasol, Green og Gobert.

Noget helt andet, der er sygt i denne sæsons NBA er Brook Lopez. Manden, der i sidste sæson kun skød 14 3'er lige pt. er på 176 3'er skudsforsøg og lavet 64 3'er, der giver en hitrate på 36,3 %. Hvor fanden kan man bare over en sommer lige pludselig bare finde ud af at skyde 3'er som big man? Imponerende bedrift synes jeg.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Taget antallet af assists i betragtning, er NBA-pendanten til Messi vel nærmere James Harden.

For så vidt angår Brook Lopez, så han har jo altid haft en god form på sit jumpshot og har længe været dygtig fra midrange. At tage det sidste skridt ud bag linjen, er egentlig ikke så svært rent teknisk. Det er mere et spørgsmål om at omstille sig mentalt. Lopez har formentlig brugt hele sin sommer på at stå bag trepoints-linjen - både hans postgame og hans midranger er så udviklede, at han ikke behøver at udvikle de dele af hans spil - og når man så samtidig kører med en playbook, hvor der er flere plays der er designet specifikt til at give Lopez en god, åben treer, så er udviklingen egentlig ikke så vanvittig.

Det er reelt bare Lopez og Brooklyn, der begge har lagt sit spil om. Det er præcis det samme vi ser i Memphis, hvor Marc Gasol skyder 3,4 treere per kamp og rammer 39% af dem, mens Zach Randolph skyder 1,2 treere per kamp. I sidste sæson skød Marc Gasol 3 treere i hele sæsonen, mens Zach Randolph skød 0,4 per kamp.

Der er generelt flere og flere hold, der indser hvor brugbart et skud treeren er. Lige nu er Houston godt i gang med at bevise, at det godt kan lade sig gøre at være et playoff-hold, hvis man går all-in på trepointsskudet og så bare er gennemsnitlig defensivt. De outscorer simpelthen deres modstandere i langt de fleste kampe, og de tager stort set ingen skud fra midrange. Deres point kommer på treere, under kurven og på freethrows.

Dermed ikke sagt, at man ikke kan vinde kampe på midrange jumpers. Det er ikke andet end nogle dage siden at CJ McCollum dræbte Timberwolves helt alene, bare ved at tage en ordentlig røvfuld midrange jumpers.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Taget antallet af assists i betragtning, er NBA-pendanten til Messi vel nærmere James Harden.

For så vidt angår Brook Lopez, så han har jo altid haft en god form på sit jumpshot og har længe været dygtig fra midrange. At tage det sidste skridt ud bag linjen, er egentlig ikke så svært rent teknisk. Det er mere et spørgsmål om at omstille sig mentalt. Lopez har formentlig brugt hele sin sommer på at stå bag trepoints-linjen - både hans postgame og hans midranger er så udviklede, at han ikke behøver at udvikle de dele af hans spil - og når man så samtidig kører med en playbook, hvor der er flere plays der er designet specifikt til at give Lopez en god, åben treer, så er udviklingen egentlig ikke så vanvittig.

Det er reelt bare Lopez og Brooklyn, der begge har lagt sit spil om. Det er præcis det samme vi ser i Memphis, hvor Marc Gasol skyder 3,4 treere per kamp og rammer 39% af dem, mens Zach Randolph skyder 1,2 treere per kamp. I sidste sæson skød Marc Gasol 3 treere i hele sæsonen, mens Zach Randolph skød 0,4 per kamp.

Der er generelt flere og flere hold, der indser hvor brugbart et skud treeren er. Lige nu er Houston godt i gang med at bevise, at det godt kan lade sig gøre at være et playoff-hold, hvis man går all-in på trepointsskudet og så bare er gennemsnitlig defensivt. De outscorer simpelthen deres modstandere i langt de fleste kampe, og de tager stort set ingen skud fra midrange. Deres point kommer på treere, under kurven og på freethrows.

Dermed ikke sagt, at man ikke kan vinde kampe på midrange jumpers. Det er ikke andet end nogle dage siden at CJ McCollum dræbte Timberwolves helt alene, bare ved at tage en ordentlig røvfuld midrange jumpers.
James Harden er også helt fantastisk (Bare en nulbong i defensiven), men jeg synes lige, at Kyrie edger den med hans sindssyge ball handling skills, selvom Harden også er vild en handler.

Når okay. Jeg må have dårlig hukommelse angående Brook Lopez. Anså ham mere som en regulær postspiller med et fint jumpshoot, men troede ikke, at han så nemt kunne omstille sig.

Og ja, Marc Gasol har også gang i en flot udvikling med sit 3-pointsspil nu. Flot sæson ham og Memphis har haft gang, til trods for at Conley stadigvæk er skrøbelig og misser en del kampe i ny og næ.

Og Houston med D'Antoni er for sygt! Det har også hjulpet i den grad, at de har fået hentet Ryan Anderson, og Eric Gordon fra bænken kan hjælpe til med de 3'ere der. Men jeg tvivler, at Houston får lavet ravage i playoff. Deres forsvar er simpelthen for dårligt, for jeg tror simpelthen ikke, at Houston får lov til at skyde så mange 3'ere afsted, når vi er i playoff. Der vil modstanderen være lige lidt mere hårde ved dem, tror jeg.

Jeg hører Tv2 Sports Basket Podcast, da jeg er vild med Peter Wang, og han kom op med en statistik, der sagde, at alle 30 hold i år skyder over 30 3'ere afsted pr. kamp. Sidste år var det 24 og forrige år 19. Så man kan tydeligt se, at den trend, Golden State starte med at fyre 3'ere afsted, at det har fået resten af franchisene rundt omkring ti lat være med.

Forresten, Blau. Hvem har du som MVP? Vi er vel enige om, at alt andet end Russ The Beast and James The Beard ville være useriøst?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Når okay. Jeg må have dårlig hukommelse angående Brook Lopez. Anså ham mere som en regulær postspiller med et fint jumpshoot, men troede ikke, at han så nemt kunne omstille sig.
Han har været en af de mest konsistente bigs fra midrange gennem de sidste 3 sæsoner, hvor han ikke har skudt lavere end 42,5% fra midrange. Sidste sæson skød han 4,6 midrange jumpers per kamp. I denne sæson skyder han kun 1,4.
MessiPogba skrev:Forresten, Blau. Hvem har du som MVP? Vi er vel enige om, at alt andet end Russ The Beast and James The Beard ville være useriøst?
Westbrook. Det er bare noget helt specielt og unikt at snitte en triple-double. Selv hvis han ikke ender sæsonen med at snitte en triple-double, så er det for vanvittigt at han gør det halvvejs i sæsonen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Når okay. Jeg må have dårlig hukommelse angående Brook Lopez. Anså ham mere som en regulær postspiller med et fint jumpshoot, men troede ikke, at han så nemt kunne omstille sig.
Han har været en af de mest konsistente bigs fra midrange gennem de sidste 3 sæsoner, hvor han ikke har skudt lavere end 42,5% fra midrange. Sidste sæson skød han 4,6 midrange jumpers per kamp. I denne sæson skyder han kun 1,4.
MessiPogba skrev:Forresten, Blau. Hvem har du som MVP? Vi er vel enige om, at alt andet end Russ The Beast and James The Beard ville være useriøst?
Westbrook. Det er bare noget helt specielt og unikt at snitte en triple-double. Selv hvis han ikke ender sæsonen med at snitte en triple-double, så er det for vanvittigt at han gør det halvvejs i sæsonen.
Jeg tror grunden til min overraskelse er også, at det er sjældent, jeg har gidet at se Nets, fordi de er så pivhamrende ringe. Så det er måske nok der, min overraskelse stammer fra.

Ja, jeg er nok i samme bås med dig. Jeg synes også, at Harden lige har den fordel, at han har bedre medspillere omkring sig, hvorfor det Westbrook gør er endnu sindssygt. Nok laver han triple doubles efter behag, men Thunder vinder også størstedelen af de kampe, Westbrook har lavet sine 19 triple doubles i. Jeg tror, den står i 15-4 nu i sejrens favør. Det er for vildt.

Westbrook er nok den vildeste atlet, jeg nogensinde har set. Ham og LeBron. Det er umenneskeligt, hvad de to udøver rent atletisk i deres kæmpe kroppe. Westbrook er ligeså høj som Pique. Bare for at sætte det op med hinanden. Pique ligner sommetider på en bane en sløv, stivnakekt skildpadde. Det er vildt at tænke på at være 193 og være så fandens atletisk.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Noget helt andet. Pelicans har fået Motiejunas til holdet, efter hans mærkelige situation med Rockets. Det er en god spiller, som Davis kan få hjælp fra.

Det er simpelthen ulideligt at se Anthony Davis rende rundt i Pelicans. Jeg håber, at han snart finder ud af, hvad der skal ske, for det er synd, at hans massive talent skal gå til spilde på et hold, der ikke ved, hvem de er, selvom de på det seneste har haft en godkendt formurve, siden Holiday vendte tilbage, men det er stadigvæk ikke nok til en superstjerne som Davis.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Blaugrana92 skrev:Apropos likeable hold så er jeg virkelig, virkelig vild med Celtics. De har bare gang i noget mega spændende. Brad Stevens er dygtig og de har bare nogle super fede spillere. Isaiah Thomas er jo bare så sej. Hold kæft, hvor er det cool at blive valgt som den allersidste spiller i draften i 2011 og 4 år senere være en vigtig brik på et af de mest traditionsrige og stærkeste franchises i NBA.
phpBB [video]


:!:

Efterhånden på grænsen til MVP kandidat.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
Blaugrana92 skrev:Apropos likeable hold så er jeg virkelig, virkelig vild med Celtics. De har bare gang i noget mega spændende. Brad Stevens er dygtig og de har bare nogle super fede spillere. Isaiah Thomas er jo bare så sej. Hold kæft, hvor er det cool at blive valgt som den allersidste spiller i draften i 2011 og 4 år senere være en vigtig brik på et af de mest traditionsrige og stærkeste franchises i NBA.
phpBB [video]


:!:

Efterhånden på grænsen til MVP kandidat.
Han er eddermeme vild i denne sæson. Noget af en transformation at gå fra at være 2 round, 30th pick til at være så god, som han er lige nu. Det er i hvert fald Mr. 4. quarter. Han får i den grad smadret points ind, når det gælder.

Vildt at være 175 cm i blandt en folk mutanter på over 2,05 og stadigvæk smide så mange skud afsted over dem. Fantastisk spiller.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster