Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja for fanden. Tror det bliver et brag af en kamp, det her! :D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Jeg er på Clippers i den her.. Er stadig ikke kommet over hvordan Spurs tabte til Pels xD

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Kan godt lide begge hold, men håber Spurs tager serien, for det ville give den bedst mulige finale i West. Elsker virkelig at se Spurs spille. En smuk omgang basketball.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Ja Spurs må gave tage serien, men i aften må Clippers gerne vinde :)

Prøv tænk hvor vild en center DeAndre Jordan ville have været hvis han havde skudt FT's ligesom Marc Gasol!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Altså, hvis DeAndre havde sin egen fysik og bare kunne halvdelen af hvad Marc kan rent teknisk, så ville han være ligaens bedste center. Men han er simpelthen for en dimensionel sammenlignet med netop en spiller som Gasol.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Nu tænkte jeg ikke Marc sådan rent teknisk, men bare hans straffeprocenter :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Mjah, ville stadig mene at DeAndre var for en dimensionel. DeAndre kan man lade stå væk fra kurven, selv hvis det stadig er in the paint, fordi han bare ikke har noget jumpshot. Jeg synes han mangler meget mere end gode straffeprocenter, men det ville selvfølgelig være en god start.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Nu tænker jeg, at hvis man skyder 80% på FT's, så har man automatisk også lidt bedre FG% i spil. Når det er sagt, så bruges Jordan ikke som en jump shooting center, som eksempelvis Pek? Altså det er lidt det samme med Shaq; hvis han skød 80% på sine straffe, ville han være fuldstændig dødbringendel, og meget mere end han i forevejen var! Det er rigtigt at Jordan måske kun skyder nedad, men jeg tror ikke han er dårlig under kurven :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Mjah, ikke nødvendigvis. Det er to vidt forskellige bevægelser, at skyde free throws og at skyde jumpshots - og psykologisk er der også ekstremt stor forskel - men det er selvfølgelig klart at det indikerer en eller anden tilstedeværelse af teknik og et soft touch, hvis man er god til at skyde free throws.

Netop Pek har jo tidligere vist - primært i sidste sæson - at han også mestrer et midrange jumpshot. Fysikken har ikke tilladt ham det i denne sæson, men i sidste sæson gjorde han det ved adskillige lejligheder. Derudover har han virkelig et soft touch, nogle solid post moves og Pek kan afslutte med både højre og venstre. Hvis han ikke var så skadesplaget, tror jeg virkelig at han ville være en af de bedste centers i NBA, men han lider nok desværre under at være så stor og tung. Anklerne kan tydeligvis ikke holde til det.

Shaq var jo et monster under kurven med post moves i absolut verdens klasse. Det synes jeg overhovedet ikke at DeAndre Jordan har. Han har da et par post moves, men han lever helt og aldeles på sin vanvittige fysik. Han er vel som en ny Dwight Howard, selvom jeg synes at selv Dwight har bedre post moves end DeAndre har - og Dwight har faktisk aldrig imponeret mig i forhold til post moves, selvom han har forsøgt at forbedre sig, ved at arbejde sammen med Hakeem Olajuwon.

Men jeg er ikke sikker på at det er noget problem for Clippers, at DeAndre er så en dimensionel som han er. Han er deres vigtigste spiller i defensiven, fordi han yder så vanvittig en rim protection, så at han ikke lige er specielt alsidig i offensiven, tror jeg ikke er noget stort problem for Clippers, når nu de har så mange andre gode spillere i netop denne fase af spillet. De har ikke halvt så meget brug for DeAndre i offensiven - andet end at slås for rebounds - som de har brug for ham i defensiven. Lidt ligesom spillere som Noah og Bogut. Og så alligevel ikke, for Noah og Bogut er begge fremragende facilitators, der nærmest kan agere som en kæmpe stor ekstra point guard.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Men så er vi også lidt tilbage til hvor vi startede. Forestil dig en Jordan i Clippers som skød 80% fra straffe :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Vil gerne se Blake tage lidt færre jumpers, og se ham køre low post

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Fuck.. CP3 spiller ikke 8 minutter uden at fejle en gang mere..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Fuck hvor var Chris Paul bare vild i går, især efter fejl nummer 5! Jeg troede ærlig talt at han ville løbe ind i endnu en fejl, især fordi dommerne var ret hurtige til at dele fejl ud. Men damn, hvor var han bare vild!

Nu siger jeg lige noget hurtigt og lidt vildt: Hvis CP3 kan holde niveauet fra i nat, resten af playoffs, og Blake kan holde niveauet fra kamp 1, resten af playoffs, så tror jeg sagtens at Clippers kan gå hele vejen. De har også vist at de kan slå GSW! Ah okay, det kræver også at resten af holdet spiller godt, men fuck de var gode i går ;)

Austin Rivers gjorde det forresten også rigtig godt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tror ikke de kommer videre fra denne serie. Austin Rivers havde kæmpe andel i deres sejr i går, og jeg tror simpelthen ikke at han kan levere en præstation der bare ligner gårsdagens i resten af serien. Det er han i mine øjne ikke god nok til.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Nej det tror jeg nu heller ikke, men sådan som CP3 spillede i 4. quarter, så kunne de sagtens. Det er i mine øjne på et niveau som kan afgøre alle kampe, sådan lidt Kobe agtigt. Men ja, realistisk set leverer hverken Blake, Rivers eller Chris Paul den slags præstationer resten af serien.

Håber den går i 7 den her serie, og så har jeg ikke noget imod Spurs tager den. Det er de fedeste kamp :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster