Håndbold

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Det hele var bare ikke så godt i dag. En ting jeg undres over er, hvorfor Mensah startede inde i stedet for Mogensen? Ikke at det var afgørende for kampen, men virker mærkeligt, at ændre på en startsyver der endelig var kommet i gang.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

PuyolErGud skrev:Det hele var bare ikke så godt i dag. En ting jeg undres over er, hvorfor Mensah startede inde i stedet for Mogensen? Ikke at det var afgørende for kampen, men virker mærkeligt, at ændre på en startsyver der endelig var kommet i gang.
Fordi han har spillet en virkelig god turnering :)

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Brombi skrev:
PuyolErGud skrev:Det hele var bare ikke så godt i dag. En ting jeg undres over er, hvorfor Mensah startede inde i stedet for Mogensen? Ikke at det var afgørende for kampen, men virker mærkeligt, at ændre på en startsyver der endelig var kommet i gang.
Fordi han har spillet en virkelig god turnering :)

Så har han heller ikke spillet bedre. Mogensen har spillet min. ligeså godt, og de havde nu startet et par kampe i træk sammen. Ikke at Mensah er skyld i nederlag eller noget, overhovedet ikke, men virker bare lidt mærkeligt for mig.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Hat og briller. Landsholdet bør overveje to ting:

1) Hvordan kan de glemme, hvordan de slog et meget stærkt, motiveret kroatisk landshold i semfinalen, oven i købet når de i perioder af kampen var bagud?

2) Kan det tænkes, at man bliver påvirket af en form for selvfedme, også jf. ovenstående? Pressen udråber kollektivt danskerne til guldfavoritter, subsidiært allerede europamestre før kampen. Er man motiveret og fokuseret? Analyserer man franskmændenes forventede taktik tilstrækkeligt?

På det mere personlige plan kunne jeg godt tænke mig, hvis man ellers sådan kunne bestille håndboldspillere, at det danske landshold disponerede over en spiller som Marko Kopljar. Et 210 cm højt fysisk pragteksemplar, der kan intimidere enhver, selv Nikola Karabatic, og som - ideelt set - kan skyde over selv det stærkest tænkelige forsvar, helt ude fra tremeteren.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

PuyolErGud skrev:
Brombi skrev:
PuyolErGud skrev:Det hele var bare ikke så godt i dag. En ting jeg undres over er, hvorfor Mensah startede inde i stedet for Mogensen? Ikke at det var afgørende for kampen, men virker mærkeligt, at ændre på en startsyver der endelig var kommet i gang.
Fordi han har spillet en virkelig god turnering :)

Så har han heller ikke spillet bedre. Mogensen har spillet min. ligeså godt, og de havde nu startet et par kampe i træk sammen. Ikke at Mensah er skyld i nederlag eller noget, overhovedet ikke, men virker bare lidt mærkeligt for mig.
Synes ikke det var så mærkeligt, man kan altid være bagklog. Mensah er virkelig dygtig til at sætte spillet op til noget hurtigt håndbold, ikke at Mogensen ikke er det, Mensah er imo bare mere kreativ. Mogensen har igennem turneringen spillet både virkelig godt men også rigtig skidt - virkelig utilregneligt. Derfor kan jeg godt forstå hvorfor WIlbek starter med Mensah. Han har igennem de sidste 3 kampe, som i øvrigt har været de sværeste, spillet nærmest fejlfrit.

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

På det mere personlige plan kunne jeg godt tænke mig, hvis man ellers sådan kunne bestille håndboldspillere, at det danske landshold disponerede over en spiller som Marko Kopljar. Et 210 cm højt fysisk pragteksemplar, der kan intimidere enhver, selv Nikola Karabatic, og som - ideelt set - kan skyde over selv det stærkest tænkelige forsvar, helt ude fra tremeteren.[
Det har man jo egentlig også i en Nikolaj Markussen, som bare skadet, og spiller samme position som Mikkel Hansen.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:Hat og briller. Landsholdet bør overveje to ting:

1) Hvordan kan de glemme, hvordan de slog et meget stærkt, motiveret kroatisk landshold i semfinalen, oven i købet når de i perioder af kampen var bagud?

2) Kan det tænkes, at man bliver påvirket af en form for selvfedme, også jf. ovenstående? Pressen udråber kollektivt danskerne til guldfavoritter, subsidiært allerede europamestre før kampen. Er man motiveret og fokuseret? Analyserer man franskmændenes forventede taktik tilstrækkeligt?

På det mere personlige plan kunne jeg godt tænke mig, hvis man ellers sådan kunne bestille håndboldspillere, at det danske landshold disponerede over en spiller som Marko Kopljar. Et 210 cm højt fysisk pragteksemplar, der kan intimidere enhver, selv Nikola Karabatic, og som - ideelt set - kan skyde over selv det stærkest tænkelige forsvar, helt ude fra tremeteren.
Der skal bare sprøjtes flere penge ind i sporten :D

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Brombi skrev:
PuyolErGud skrev:
Brombi skrev:
PuyolErGud skrev:Det hele var bare ikke så godt i dag. En ting jeg undres over er, hvorfor Mensah startede inde i stedet for Mogensen? Ikke at det var afgørende for kampen, men virker mærkeligt, at ændre på en startsyver der endelig var kommet i gang.
Fordi han har spillet en virkelig god turnering :)

Så har han heller ikke spillet bedre. Mogensen har spillet min. ligeså godt, og de havde nu startet et par kampe i træk sammen. Ikke at Mensah er skyld i nederlag eller noget, overhovedet ikke, men virker bare lidt mærkeligt for mig.
Synes ikke det var så mærkeligt, man kan altid være bagklog. Mensah er virkelig dygtig til at sætte spillet op til noget hurtigt håndbold, ikke at Mogensen ikke er det, Mensah er imo bare mere kreativ. Mogensen har igennem turneringen spillet både virkelig godt men også rigtig skidt - virkelig utilregneligt. Derfor kan jeg godt forstå hvorfor WIlbek starter med Mensah. Han har igennem de sidste 3 kampe, som i øvrigt har været de sværeste, spillet nærmest fejlfrit.
Ja, han har spillet godt, men ikke som starter. Det ikke for, at være bagklog, men DK havde sikkert tabt kampen ligemeget hvem der var startet inde.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Det var ham den gamle idiot med "Europa Mester 2014"-trøjen der jinxede det! :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Frankrig havde bare noget som det danske landshold overhovedet ikke havde: Vindermentalitet. Det der fjerne og tomme blik, nærmest helt opgivende, var meget sigende for spillet. Der manglede lige dele fokus og vildskab. Selv da franskmændene var foran med 8-9 og der resterede 7 minutter, dækkede de op som at det stod helt lige. At lukke over 40 mål ind i en finale er jo bare en uhørt ringe defensiv præstation. Abalo, Porte og Guigou er fantastisk dygtige, men jeg har da aldrig set så ringe en defensiv præstation - og når hverken Landin elle Green spiller så dårligt, at de ikke engang ville kunne redde en badebold, er det klart at det skal ende godt og grundigt galt. Værst af alt er dog manglen på en leder. Der er ingen der tager ansvar. Offensivt tog Mikkel Hansen godt nok sagen i egen hånd midt i anden halvleg, men defensivt sejlede han forfærdeligt meget.

Nå, men det er håndbold. Jeg overlever nu nok.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Hvis det kan trøste nogen, kan man sige at næsten hele FC Barcelona Intersport har vundet medaljer ved dette mesterskab :)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Håndbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Vi fik røvfuld og det gør mig egentlig ikke spor. Frankrig var bare dét bedre og Danmark kunne intet stille op. Det vil jeg ikke græde snot over, da håndbold ikke kan få mig op af stolen. Det er da fint nok at se på, men det kan bare ikke få min puls op, som en rigtig god fodbold kamp kan. Glæder mig til Barça-bold om 1 time og 22 minutter!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

Kunne det tænkes at dommerene gav slip på deres DK favorisering, og dette var så udfaldet. DK kan ikke kæmpe med de store uden hjælp, og på hjemmebane SKULLE de i finalen, for showets skyld.

Lizzom!
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

PuyolErGud skrev: Det har man jo egentlig også i en Nikolaj Markussen, som bare skadet, og spiller samme position som Mikkel Hansen.
Delvist. Markussen har højden, men slet ikke tyngden og fysikken; han er ranglet og kan derfor stadig slås ud af kurs. Med lidt held kunne man skabe en Volker Zerbe (211 cm høj og ranglet tysk, både forsvars- og angrebslegende) ud af ham, han ligner oven i købet lidt, men dertil tror jeg han mangler noget drive og vindermentalitet. Han giver for hurtigt op.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:
PuyolErGud skrev: Det har man jo egentlig også i en Nikolaj Markussen, som bare skadet, og spiller samme position som Mikkel Hansen.
Delvist. Markussen har højden, men slet ikke tyngden og fysikken; han er ranglet og kan derfor stadig slås ud af kurs. Med lidt held kunne man skabe en Volker Zerbe (211 cm høj og ranglet tysk, både forsvars- og angrebslegende) ud af ham, han ligner oven i købet lidt, men dertil tror jeg han mangler noget drive og vindermentalitet. Han giver for hurtigt op.
Han kan, om nogen, spille svingene. Han har et enormt lavt bundniveau.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster