Håndbold

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:
Heartbreaker skrev:Så går det den rigtige vej. Mums
Jiiiiiiinx. FML. Skal trøsespise. Kims med dip <3
hahah og du siger jeg blir tyk.. :D

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Heartbreaker »

Haha. Der værste er, at min roomie også valgte at give mig en halv pose tortilla chips med salsa.
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Mere rod end spænding i dag. Ujævnt spil fra både Spanien, Island, Norge og Ungarn.

Af de fire har jeg mest fidus til Ungarn som bud på en overraskelse ved EM.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Fuldt tryk på mellemrunden fra begyndelsen.

I gruppe 1 har Danmark nu pludselig de vanskelige modstandere - Spanien, Ungarn og Island - hvorimod de tre nævnte har et måske mere overkommeligt kampprogram, hvor de, udover opgøret mod Danmark, jo har Makedonien og Østrig som modstandere. Både Makedonien og Ungarn vil slås som vilde i deres indbyrdes opgør i dag, i og med de hhv. kan komme á eller 1 point med/fra Danmark og Spanien, når et af de to hold formentlig taber dagens opgør. Island kan også blive giftige, hvis de kommer godt fra start i dag mod Østrig, i og med de gemmer den sværeste modstander til sidst.

Situationen i gruppe 2 er stort set den samme. De to hold med 4 point - Frankrig og Kroatien - mødes i gruppens første runde, og Sverige og Polen kan derfor bringe sig á point med et af dem med en sejr i deres respektive kampe, med mindre de to hold spiller uafgjort.

Jeg tror vi får en af favoritterne videre fra hver pulje og så to, mere outsiderprægede. Danmark/Kroatien og Ungarn/Sverige, måske.

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Jeg tror tilgengæld ikke at Spanien ryger ud i mellemrunden. Selv hvis de taber til Danmark, så kan de få 8 point, hvilket vil betyde, at Island og Ungarn ikke kan nå dem, og heller ikke Makedonerne, da jeg ser dem tabe til Spanien. Spanien er for gode til, at tabe til Makedonien og Østrig. Så Danmark videre som 1'er og Spanien som 2'er.

Den anden mellemgruppe er tilgengæld mere spændende synes jeg. Kan Sverige spille op mod Frankrig eller er franskmændene for stærke? Frankrig har en sikker sejr mod Hviderusland mens Sverige har hårde kampe mod Serbien og Polen. Især Polen kan blive farlige nu, hvor de fik 2 point med over. Men om de kan nå 2. pladsen tror jeg ikke på.

Jeg håber selvfølgelig på, at Sverige kan komme videre, men det bliver svært.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

PuyolErGud skrev:Jeg tror tilgengæld ikke at Spanien ryger ud i mellemrunden.
Det kan du have ret i, men det var også set - mod min natur, ellers - med rød/hvide-briller. Sandsynligheden for et dansk exit er desværre større end et spansk, netop fordi Danmark har de svære mellemrundemodstandere; Island har vi det f.eks. sædvanligvis svært med. Ungarn viser nu forresten - dog måske på en halvbillig baggrund - at de er en seriøs semifinalekandidat. De spiller rigtig fint mod Makedonien.

Kampen mellem Frankrig, Polen og Sverige om en semifinaleplads skal også nok blive hård. Polen-Sverige på anden spilledag bliver uhyggelig spændende. Jeg tror, som nævnt, ikke at franskmændene har nok drive til at gå videre. De taber mod Kroatien, lunter en sejr hjem mod Hviderusland, og så sikrer svenskerne sig forhåbentlig avancementet i deres sidste opgør. Men det kræver også et bedre svensk fokus, særligt fra skytterne. Samt en sejr over Polen.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Heartbreaker »

Vi tager sgu guldet. Ellers giver jeg flødeboller.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Blaugrana92 »

OMFG. Jeg holder ikke med DK i resten af turneringen. Havde penge på en sejr med mellem 4 og 7 mål. Med 2 minutter tilbage førte de med 6. Men næh nej. Mikkel Fucking Hansen skulle selvfølgelig have en to minutters udvisning, mens resten i øvrigt slet ikke gad mere. Fuck nu af, en lorte dag på oddset. Havde også City med handicap på -2. Scoring i 90. minut til 4-2 reducering. Jeg giver op.

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Blaugrana92 skrev:OMFG. Jeg holder ikke med DK i resten af turneringen. Havde penge på en sejr med mellem 4 og 7 mål. Med 2 minutter tilbage førte de med 6. Men næh nej. Mikkel Fucking Hansen skulle selvfølgelig have en to minutters udvisning, mens resten i øvrigt slet ikke gad mere. Fuck nu af, en lorte dag på oddset. Havde også City med handicap på -2. Scoring i 90. minut til 4-2 reducering. Jeg giver op.

Derfor skal man aldrig oddse handicap på håndbold. Det kan alt for hurtigt gå den anden vej, især hvis det ene hold fører komfortabelt til sidst. Så scorer det andet hold hurtigt 2-3 mål. Har også lært det på den hårde måde.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Heartbreaker skrev:Vi tager sgu guldet. Ellers giver jeg flødeboller.
Danmarks mellemrundepulje synes i hvert fald afgjort: Spanien og Danmark går videre. Spanien har to temmelig overkommelige modstandere, og bør uden problemer kunne få 8 point. Nok viser de svaghedstegn, men hverken Makedonien eller Østrig har jo reelt noget at byde på. Man kan godt ærgre sig over, at Serbien og Norge er blevet sendt hjem på de to holds bekostning. Ikke mindst når man ser til den anden pulje, hvor Hviderusland også stikker ud som en temmelig latterlig mellemrundedeltager.

Eneste hypotetiske situation jeg kan forestille mig - og der plejer at være en overraskelse - er et dansk nederlag til Ungarn og så uafgjort mod Island. Hvis Ungarn samtidig klarer Østrig i sidste kamp er de videre til semifinalerne. Nok har Ungarn vist et pænt niveau, men Danmark viser jo et klart europamester-niveau og bliver meget svære at bremse.

Overraskelserne skal måske/formentlig så findes i den mellemrundepulje, der begynder i dag. Opgøret mellem Kroatien og Frankrig er jo en egentlig finale-premiere mellem to af sportens giganter, og Polen og Sverige vil begge slås for at få fire point.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Og så burde en eller anden forresten stikke Bent Nyegaards overskæg ned i halsen på ham.

Først og fremmest bør man hade medkommentatorer generelt. For det andet, hvis man endelig insisterer på en medkommentator, bør det så være en ekspertkommentator og ikke et sludrechatol, der siger det åbenlyse en million gange: Spilafbrydelse, forsvaret går væk, en spiller går alene hen med bolden foran målmanden - "Straffekast til X". Desuden er han leveringsdygtig i vognlæs af usaglig-populistisk dommerkritik. Det serbiske dommerpar dømte fortræffeligt i går, og de dømte mange straffekast fordi de dømte straffekast efter reglerne.

I Danmark har vi uendelig stor respekt for praktisk erfaring, dvs. hvis man har spillet 159 landskampe (Lasse Boesen) eller trænet GOG og Team Tvis (Bent Nyegaard), så må man være god til at kommentere/analysere håndbold. Lige som man må være god til at kommentere/analysere fodbold, hvis man har spillet 424 kampe for Silkeborg IF, eller 69 kampe for MSV Duisburg mellem 1997 og 2000 og 41 landskampe ved siden af. Gæt selv hvem der er tale om.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Luis Enrique skrev:Lige som man må være god til at kommentere/analysere fodbold, hvis man har spillet 424 kampe for Silkeborg IF, eller 69 kampe for MSV Duisburg mellem 1997 og 2000 og 41 landskampe ved siden af. Gæt selv hvem der er tale om.
Det er i hvert fald ikke Mikkel Bischoff.

I øvrigt så er det mest irriterende ved Nyegaard nok når han siger "Teknisk fejl af Danmark". Hold nu kæft.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Kubala »

Lige som man må være god til at kommentere/analysere fodbold, hvis man har spillet 424 kampe for Silkeborg IF, eller 69 kampe for MSV Duisburg mellem 1997 og 2000 og 41 landskampe ved siden af. Gæt selv hvem der er tale om.
Det er ham her:

Billede


Og også ham her:


Billede

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Solid ørefigen til Sverige. Polen må være en seriøs semfinalekandidat; kampen mod Kroatien i morgen bliver meget spændende.

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Luis Enrique skrev:Solid ørefigen til Sverige. Polen må være en seriøs semfinalekandidat; kampen mod Kroatien i morgen bliver meget spændende.
Hvis Polen nu skulle gå hen og vinde, så ville de blive meget farlige i en semifinale. Måske endda farligere end Kroatien, selvom Kroatien på papiret har et meget stærkere hold. Men den bølge Polen ville ride på ville være farlig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster