Håndbold

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Hans Lindberg kunne også blot prøve at komme i tanke om, hvordan han skyder straffe når han har en HSV-trøje på. Der plejer han ikke at brænde.

Den der "kilometer-i-timen-tæller" er i øvrigt altid underholdende. Der er tryk på. Ungarn-Island, der blev spillet tidligere på aftenen, var forresten en fremragende håndboldkamp.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:
Brombi skrev:Fed kamp so far, Landin er for vild og bliver kun bedre! Så dog gerne et mere tændt publikum, håndboldommere er så let påvirkelige, så det skal vi seriøst udnytte. Og synd for Mensah, han er god at have!
Publikum var dog ganske pænt tændt i Boxen. Der var temmelig meget tryk på, i hvert fald set fra ståtribunen. Landin er i øvrigt en helt absurd fantastisk håndboldmålmand; den bedste siden Andrei Lavrov.

Det bliver i øvrigt et spændende EM. I niveauet under Danmark og Kroatien - de store forhåndsfavoritter - er der meget åbent. Jeg håber på at svenskerne, mine traditionelle favoritter, klarer sig godt.
Nu ved jeg så ikke hvor stor forskel der er på at være derinde sammenlignet med at høre det her i fjernsynet, men sammenlignet med det franske publikum i Golden League, så er der kæmpe forskel. Har altid syntes at det danske publikum, hvad end det er fodbold eller håndbold, har virket kedelige eller dårlige til at skabe en vild stemning - nu sammenligner jeg naturligvis med lande som Frankrig, Tyskland, England og sågar Sverige.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Brombi skrev: Har altid syntes at det danske publikum, hvad end det er fodbold eller håndbold, har virket kedelige eller dårlige til at skabe en vild stemning - nu sammenligner jeg naturligvis med lande som Frankrig, Tyskland, England og sågar Sverige.
Dansk publikum taber ofte pusten, bestemt. Det konstante, infernalske pres er ret fremmed for danske tilskuere. Dels er der et halvt jantelovs, halvt dovenlars-aspekt -- man gider ikke bakke et dansk hold op, der fører med seks-syv-otte mål, for de klarer den jo nok alligevel. Nu skal de heller ikke forvente for meget og komme for godt igang. Dels er der en snert af pænhed, der dog er på vej væk. Der blev buhet svagt af Kiril Lazarov, for ham ved man dog er farlig, men ellers findes der slet ikke dén konsekvente piften og buhen når modstanderen er i angreb, eller når en spiller, der har gjort sig uheldigt bemærket, har bolden. I den henseende behøver man blot bevæge sig femten kilometer syd for grænsen til Campushalle/Flens-Arena i Flensborg - hvor jeg har været utallige gange - for at finde en helt anden indstilling. Her kan forfølgelsen af en af modstandernes spillere lynhurtigt blive konsekvent over 60 minutter. Jeg havde f.eks. tinnitus i en uges tid, efter at have stået på tribunen i Campushalle til Champions League-finalen mod Celje i 2004. Støjen er her som på en landingsbane, og det var den bestemt ikke i Boxen i søndags.

Jeg synes dog også der er nogle gode træk ved et dansk hjemmepublikum. Makedonerne så kendeligt trykkede ud, da 13.800 danskere sang nationalsangen a capella fra tribunerne. Det kyser et hold lidt fra begyndelsen, men omvendt betyder det hele måske ikke meget alligevel. Langt hovedparten af spillerne ved slutrunderne spiller jo til daglig i haller, hvor både hjemmebane- og udebanestemningen er infernalsk, det være sig i Tyskland, delvist Spanien eller Østeuropa/Balkan, som jo er notorisk berømt for heksekedler. Spillernes dagsform og kampmoral er stadig det mest afgørende; det man i sidste ende vinder en håndboldkamp på. Celje endte jo f.eks. med at vinde den Champions League-titel i 2004.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Jeg er sgu lidt skuffet over at tv2 eller dr1 ikke viser de andre landes håndboldkampe.. Det er trods alt Danmark som er værtslandet, så vis dog lige nogle flere kampe.. Men fedt med skolehåndbold :)

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Ja, der bliver ikke givet ved dørene. Fra nabolandenes tv er der dog mulighed for at følge Sverige og modstandere, men det er jo heller ikke meget. Viaplay er eneste mulighed mod en heftig betaling, dog er kvaliteten god.

Gruppe C byder jo i dag på to kampe med tryk på: Rusland-Serbien og Polen-Frankrig. De to førstnævnte har begge ryggen mod muren.

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Håndbold

Indlæg af ulrich »

Tv3 sport 1 viser også mange kampe.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

ulrich skrev:Tv3 sport 1 viser også mange kampe.
Hey tak.. Ungarn og Island har været en rimelig spændende kamp de sidste 10-15 minutter.. og er du gal der er nogle søde piger på lægterne.. Især fra Ungarn! :D

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Brombi skrev:
ulrich skrev:Tv3 sport 1 viser også mange kampe.
Hey tak.. Ungarn og Island har været en rimelig spændende kamp de sidste 10-15 minutter.. og er du gal der er nogle søde piger på lægterne.. Især fra Ungarn! :D
Der er som regel mindst én sød pige, når TV3 Sport viser håndbold. Om ikke andet i studiet.

Rusland-Serbien lige nu er også en fin kamp. En topklasse-skytte i hver ende - Marko Vujin og Sergei Gorbok - og et russisk hold, der langsomt er ved at vågne fra den dvale de har været i siden 2004. Bare ærgerligt, at de må undvære et par profiler.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:
Brombi skrev:
ulrich skrev:Tv3 sport 1 viser også mange kampe.
Hey tak.. Ungarn og Island har været en rimelig spændende kamp de sidste 10-15 minutter.. og er du gal der er nogle søde piger på lægterne.. Især fra Ungarn! :D
Der er som regel mindst én sød pige, når TV3 Sport viser håndbold. Om ikke andet i studiet.

Rusland-Serbien lige nu er også en fin kamp. En topklasse-skytte i hver ende - Marko Vujin og Sergei Gorbok - og et russisk hold, der langsomt er ved at vågne fra den dvale de har været i siden 2004. Bare ærgerligt, at de må undvære et par profiler.
Tina Müller, mums.. Ivan Nikcevic går mig på nerverne, det har alle dage gjort.. Ved ikke helt hvorfor..

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg havde en nydelig udsigt fra min ståplads til Tina Müller, særligt fra "studie-bordet" og nedefter, da jeg var i Boxen i søndags. Jeg kedede mig ikke ved afbrydelser, hun havde været så elskværdig at tage en kort kjole på.

Nikcevic er klam. Til gengæld er Pavel Atman en aldeles fortræffelig og sympatisk håndboldspiller.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Endnu en fed kamp, Rusland-Serbien! Er du gal Atman spillede en god kamp!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Håndbold

Indlæg af Lopezzz »

Luis Enrique skrev:
Brombi skrev:
ulrich skrev:Tv3 sport 1 viser også mange kampe.
Hey tak.. Ungarn og Island har været en rimelig spændende kamp de sidste 10-15 minutter.. og er du gal der er nogle søde piger på lægterne.. Især fra Ungarn! :D
Der er som regel mindst én sød pige, når TV3 Sport viser håndbold. Om ikke andet i studiet.
Så skulle i have været i Randers i sommers, der var EM i Beach Handball og Ukraine var med :cool:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Og igen en god kamp, Polen-Frankrig. Det bliver temmelig vanvittigt hvis Polen vinder - så står hvert hold med en sejr og et nederlag; puljen er så helt åben før sidste kamp.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Ja det er en fed kamp.. Polen ser godt nok stærke ud..

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Brombi skrev:Ja det er en fed kamp.. Polen ser godt nok stærke ud..
Ja, jeg tror de har flest kræfter til sidst og gør puljen helt åben. Men det bliver intenst.

Man bør forresten lige sende et hat tip til Jérôme Fernandez, som nok snart takker af. 1406 mål i 360 landskampe før EM, debut 27. november 1997. 3 verdensmesterskaber, 2 europamesterskaber, 2 gange OL-guldmedaljer, plus tre løse bronzemedaljer. På klubplan talrige titler, heriblandt 2 Champions League-titler. Og ikke mindst en af FC Barcelonas bærende kræfter i flere år.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster