Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Basketball

Indlæg af Tello »

Og gud hvor jeg dog slet ikke kan tåle Shumpert, Smith eller de konstante fucking timeouts og spilstop.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ser ikke nogle af de sidste to kampe. Det er så tydeligt at NBA gør alt hvad de kan, for at fremtvinge kamp 7 og den leg gider jeg ikke være med til, for lige at lege Pernille Skipper. NBA var pisse ligeglade med hvad Draymond Green gjorde overfor Steven Adams da Warriors var i problemer mod OKC. De ville gerne have trukket den serie ud, så det ville være skidt at suspendere Draymond. Nu var Cavs nede i et dybt hul og de så sit snit til at suspendere Draymond Green, for en brøkdel af hvad han gjorde overfor Adams, for at trække denne serie ud. Jeg gider det ikke.

Dertil er det vildt hvor meget Cavs slipper afsted med offball på defense. De hiver, flår, skubber og trækker i både Klay og Curry, når de forsøger at løbe fri og rundt om screeninger. LeBron kan reelt slå Curry over håndleddet, endda så højt af mikrofonerne opfanger det, uden at blive kaldt for noget.

Det er ulækkert, så inkonsistent dommerne konsistent dømmer, ene og alene for at trække serien ud og få den her kamp 7. Jeg vil ikke være med i deres spil.

Jeg har svært ved at snuppe Draymond Green når han er på gulvet, men jeg håber alligevel at han scorer 80 point, henter 30 rebounds, har 25 blocks og 20 steals i kamp 6, giver hele Quicken Loans Arena fingeren, kalder LeBron en bitch og giver K Love et kram. Det ville være det ultimative - og fortjente - fuck you til NBA.

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Basketball

Indlæg af Tello »

@BG92: Amen!

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Basketball

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Jeg ser ikke nogle af de sidste to kampe. Det er så tydeligt at NBA gør alt hvad de kan, for at fremtvinge kamp 7 og den leg gider jeg ikke være med til, for lige at lege Pernille Skipper. NBA var pisse ligeglade med hvad Draymond Green gjorde overfor Steven Adams da Warriors var i problemer mod OKC. De ville gerne have trukket den serie ud, så det ville være skidt at suspendere Draymond. Nu var Cavs nede i et dybt hul og de så sit snit til at suspendere Draymond Green, for en brøkdel af hvad han gjorde overfor Adams, for at trække denne serie ud. Jeg gider det ikke.
Du har tydeligvis sat dig ind i tingene.

Det er jo ikke fordi, at NBA gav Green en flagrant 2 for situationen med Steven Adams og "kun" gav Green en flagrant 1 for situationen med LeBron.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Du har jo ikke engang læst mit indlæg ordentligt. Og hvis du har, så har du ikke fanget pointen.

Det her handler ikke om at han bliver suspenderet for det her. Det handler heller ikke om at det var for at favorisere LeBron. Det handler heller ikke om deres flagrant foul point system.

Det handler om at NBA kunne og burde have suspenderet Draymond efter sparket på Adams. Det burde de have gjort i forlængelse af at de gav ham en flagrant 2 og en bøde på 25.000$ på baggrund af video materiale. Men de lod være og der er slet ikke nogen tvivl om, at det var for at trække serien ud.

NBA er en voldsom pengemaskine og det er isoleret set ikke noget problem, men når man begynder retroaktivt at dømme inkonsistent for at presse citronen lidt mere, så bliver det for meget.

Problemet er ikke at Draymond Green bliver suspenderet nu. Problemet er at han ikke blev suspenderet efter sit nummer overfor Steven Adams.

Og ja. Jeg har faktisk sat mig ret godt ind i tingene, Storken. Hvis det er gået din næse forbi kan jeg oplyse dig om at jeg har fulgt med i NBA i en håndfuld år nu og brugt ufatteligt lang tid på det.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Basketball

Indlæg af Storken »

Du skrev indledningsvis, at "NBA så sit snit til at suspendere Draymond Green, for en brøkdel af hvad han gjorde overfor Adams, for at trække denne serie ud".

NBA suspenderer ikke Green for en brøkdel af, hvad han gjorde overfor Adams. De tildeler ham en flagrant 1 i denne omgang, hvor han fik en flagrant 2 i situationen med Steven Adams.


Nu skriver du, "Det her handler ikke om at Green bliver suspenderet for det her" & "Problemet er ikke at Draymond Green bliver suspenderet nu".

Hvordan stemmer det helt nøjagtig overens med, at du lige før brokkede dig over, at NBA i følge dit udsagn "så sit snit til at suspendere ham"?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, nej. Teknisk set er det "bare" en flagrant 1 og ikke en karantæne, men NBA var helt klar over hvad konsekvensen af at tildele ham en flagrant 1 var. Og at vurdere situationen til en flagrant 1 giver ingen mening når man ser på den linje der hidtil har været lagt i finaleserien. Traditionelt set lader man spillerne spille hårdere. Det er derfor at et spil som dette kun bliver vurderet som en common foul. Det er derfor at et spil som dette og dette ikke engang resulterer i en fejl. Det er derfor at Matthew Dellavedova ikke blev ramt af en flagrant foul, hverken 1 eller 2, da han slog Andre Iguodala i skridtet. Så, jo. NBA så sit snit til at suspendere Draymond Green, for det er stik imod den linje der hidtil er lagt i finaleserien at give en flagrant 1 for situationen med LeBron James.

Så selvom min største anke stadig går på at man ikke smed en suspendering i hovedet på Draymond Green efter bataljen med Steven Adams - altså oveni den flagrant 2 man gav ham - så skal det også understreges, at det er helt ude af trit med den linje dommerne hidtil har lagt, at give en flagrant 1 for situationen med LeBron James.

Desuden er det meget skægt, hvordan du har en tendens til at fyre provokationer af og så enten redigere i dit indlæg eller fuldkommen slette det. Hvad er idéen helt præcist i det? For jeg nåede godt at se hvad du skrev og jeg kan næsten gengive det. Det var noget i retningen af: "Du virker mere inkonsistent i dine meninger end NBA gør i deres dømmen. Men du er sikkert bare sur over at Oklahoma chokede og det lader du så gå udover NBA." Det er sikkert ikke helt ordret, men det var cirka det du skrev. Jeg er ikke sur over at de "chokede". Jeg var træt af det, men jeg kan godt lide at se Warriors spille.

Inkonsistens blandt dommerne er generelt et stort problem i NBA. I løbet af de 5 år jeg nu har fulgt med, har det været åbenlyst at big market franchises bliver behandlet markant bedre end small market franchises. Det er endnu mere udtalt når man ser på hvad stjernespillerne får af dommerne, sammenlignet med hvad den ordinære spiller får. To af de værste eksempler gik udover mine egne Timberwolves. Grunden til at det er slemme eksempler, er at det var i end of game situations.

Her er det Shawn Marion der klokkeklart fejler Kevin Love på et 3 points forsøg lige foran dommer David Guthrie. Kampen kunne være vundet. Men Dallas er et stort marked og det er vigtigt at få en spiller som Dirk Nowitzki med i slutspillet. Her er det Kobe Bryant der klokkeklart fejler Ricky Rubio, men dommer Jason Phillips - igen lige ved siden af situationen - vælger at ignorere det, til fordel for Kobe og Lakers. Rubio kunne have sendt kampen i OT. Det er to eksempler jeg har på stående fod og hvis jeg gad bruge bare 5 minutter på at researche, er jeg sikker på at jeg kunne finde en helt masse andre eksempler.

Inkonsistente dommerpræstationer er et gennemgående og større problem i NBA, som de fleste er klar over eksisterer men ikke kan gøre så meget ved. Jeg kan også godt leve med det. Jeg kan godt leve med at dommerne på gulvet begår fejl, og at de hist og her giver den bedre spiller the benefit of the doubt. Men når man retrospektivt begynder at dømme så inkonsistent som NBA har gjort her med Draymond Green, så bliver det så stort et problem at jeg ikke kan vende det blinde øje til.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Desuden er det meget skægt, hvordan du har en tendens til at fyre provokationer af og så enten redigere i dit indlæg eller fuldkommen slette det. Hvad er idéen helt præcist i det? For jeg nåede godt at se hvad du skrev og jeg kan næsten gengive det. Det var noget i retningen af: "Du virker mere inkonsistent i dine meninger end NBA gør i deres dømmen. Men du er sikkert bare sur over at Oklahoma chokede og det lader du så gå udover NBA." Det er sikkert ikke helt ordret, men det var cirka det du skrev. Jeg er ikke sur over at de "chokede". Jeg var træt af det, men jeg kan godt lide at se Warriors spille.

LOL, hvorfor overhovedet diskutere det her komplekse emne med en som ikke har en skid forstand på NBA.

@Storken
NBA så sit snit til at suspendere Draymond Green for noget som normalt ikke en gang giver flagrant 1. Årsagen kan vi egentlig stadig kun spå om, men det virker efterhånden ret åbenlyst at den pengemaskine NBA nu engang er, gerne vil have at final 4 kampene går i 7. Det forklarer meget godt hvorfor Green ikke bliver suspenderet for at sparke Adams i bollerne, men at Jones, en langt mindre vigtig spiller, bliver suspenderet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Basketball

Indlæg af Storken »

Billede

Jeg er dog glad for, at NBA har aftalt tingene på forhånd. Der er ikke noget bedre end en kamp 7.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Hahah når man ikke aner hvad man skal svare.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Stærkt svar, Storken. Du tager virkelig fat. Men jeg burde måske vente med at svare, indtil jeg er sikker på at du ikke redigerer eller sletter dit indlæg.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Basketball

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Stærkt svar, Storken. Du tager virkelig fat. Men jeg burde måske vente med at svare, indtil jeg er sikker på at du ikke redigerer eller sletter dit indlæg.
Jeg overvejede faktisk at citere og kommentere på en enkelt linje fra dit indlæg :razz:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Gør det.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Basketball

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Gør det.
Jeg holdt mig i skindet. Jeg kan ikke lide, når du skælder ud :grin:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15141
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Basketball

Indlæg af Lopezzz »

El Classico finalen, første kamp :mrgreen:

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster