Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Om jeg så havde hjælpemotor på cyklen og verdens laveste gear, så var jeg ALDRIG kommet op af de stigninger der. Føj.

Glimrende løb!
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Hold da fast en afslutning! Battaglin lignede slet, slet ikke en vinder!!
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Hold nu kæft, det er vildt af Bardiani det her. To etaper i streg. Det er sikkert dobbelt så godt som de overhovedet havde turdet håbe på. Og snak lige om at ramme muren. Vanvittigt så meget at Pantano og Cataldo gik ned til sidst.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cykling

Indlæg af Storken »

zqa skrev:Om jeg så havde hjælpemotor på cyklen og verdens laveste gear, så var jeg ALDRIG kommet op af de stigninger der. Føj.

Glimrende løb!
Hvis jeg havde støttehjul på ville jeg køre baglæns ned ad stigningerne :-) ellers var jeg bare væltet på siden grundet manglende fremdrift.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, fantastisk slutspurt af Battaglin. Helt vildt comeback. Favoritterne foldede sig måske ikke helt ud, men det var lovende, at Pozzovivo og Quintana kunne sætte Uran. Det bliver en vild sidste halvdel af Giroen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Storken skrev:
zqa skrev:Om jeg så havde hjælpemotor på cyklen og verdens laveste gear, så var jeg ALDRIG kommet op af de stigninger der. Føj.

Glimrende løb!
Hvis jeg havde støttehjul på ville jeg køre baglæns ned ad stigningerne :-) ellers var jeg bare væltet på siden grundet manglende fremdrift.
Hahaha, ja præcis.

Bliver virkelig nogle vilde næste etaper!!
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:ellers var jeg bare væltet på siden grundet manglende fremdrift.
Det har jeg prøvet. Det er ret ydmygende. Der var heldigvis ikke andre mennesker. Men når man rammer 20% stigning, som man ikke vidste ville komme, i et lidt for højt gear, kan det være svært lige at nå at klikke ud. Og så er der kun én ting at gøre: Hånden ud til siden, så man kan tage fra med den.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cykling

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:ellers var jeg bare væltet på siden grundet manglende fremdrift.
Det har jeg prøvet. Det er ret ydmygende. Der var heldigvis ikke andre mennesker. Men når man rammer 20% stigning, som man ikke vidste ville komme, i et lidt for højt gear, kan det være svært lige at nå at klikke ud. Og så er der kun én ting at gøre: Hånden ud til siden, så man kan tage fra med den.
Jeg har engang på en cykeltur på nordfyn haft så meget syre i benene, at jeg ikke kunne få mit ben over cyklen. Det endte med at jeg træk cyklen ud i siden af vejen og væltede med siden ned i græsset. Der lå jeg så de næste 5min inden jeg igen kunne bevæge mig. Det var en virkelig 'syret' oplevelse :)

Det var så også sidste gang, at jeg (i min evige elendige form) valgte at cykle mere end 40km.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Wauw, sikke en etape igen i dag. Fantastisk kørt af Aru. Sikke et talent. Quintana sætter endnu engang Uran til vægs. Men hvor bliver Majka af?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

... der var Majka. Han taber godt nok tid igen i dag, men jeg synes altså virkelig at han viser karakter. For han giver ikke op og finder sit eget tempo, i stedet for at prøve på at køre over grænsen. Han kører virkelig, virkelig modent. Lidt Evans-agtigt, det her med at finde sit eget tempo og skide på hvad alle de andre gør. Men til forskel fra Evans så har Majka selvfølgelig også et fint ryk.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis man lægger de seneste to etaper sammen, så kunne det godt ligne en kamp mellem Aru og Quintana om at indhente Uran:

Aru
Quintana +18
Majka +56
Uran +1.03
Pozzovivo +1.23
Evans +1.29

Det bliver spændende at se om styrkeforholdet ændrer sig efter hviledagen. Mon ikke. Det er virkelig en åben Giro. Favoritterne er ekstremt lige. Og så er der ryttere som Rolland og Duarte, der også kommer til at angribe. Det skal sgu nok blive godt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Romain Bardet var ude at træne i dag: http://www.strava.com/activities/145349873/overview
Max hastighed på 100 km/t.

Strava er i øvrigt fantastisk. Nu bruger jeg det godt nok selv, men jeg kan varmt anbefale at man opretter en bruger derinde, hvis man interesseret sig for cykling - også selvom man ikke selv cykler og ikke har noget at lægge op. Der er nemlig en del proffer der bruger det og som smider data op hver dag. Det er virkelig vildt at se hvordan den kører 150 kilometer på en træningstur, hvor de så samtidig lige snupper 2000 højdemeter. Jeg ved i hvert fald at Ben King, Carlos Verona, Christian Knees, Daniel Oss, David Lopez, Graeme Brown, Jetse Bol, Joe Dombrowski, Koen de Kort, Lars Petter Nordhaug, Laurens ten Dam, Marco Pinotti, Marcus Burghardt, Niki Terpstra, Rémi Pauriol, Romain Bardet og Taylor Phinney alle har brugere derinde.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Wilco Kelderman er der sørme også. Så kan man lige se hvor hårdt der egentlig bliver kørt i Giro'en:

http://www.strava.com/activities/145447460

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cykling

Indlæg af emo »

Brian din gamle gris. Hold fingrene for dig selv.
Allez...

brilleaben
Indlæg: 231
Tilmeldt: søn nov 27, 2011 2:03 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cykling

Indlæg af brilleaben »

Den er ikke helt god for hr holm. Han har også altid virket lidt halv-slesk..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster