Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Ja, jeg er helt enig. Det skulle ikke ses som et forsvar af ham på nogen måde, for det kan man ikke.
Bare den måde han nærmest spurtede fra Contador på, virkede helt umenneskeligt. Lignede noget fra en dårlig b-film.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

- Lance Armstrong havde samme dominans som Froome. Senere så jeg ham græde hos Oprah. Jeg er for voksen til at tro på eventyr, skriver han.
Oleg Tinkov på twitter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Han er desværre ikke selv bedre, der var masser af rygter om doping på hans Tinkov Credit hold i sin tid, men underholdende er han i hvert fald.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

@ammattipyoraily fik Froomes tid på de sidste 15,65 km til ca. 48:35 (+/- 5 sek). Det er et godt stykke fra Mayo 2004 og Pantani 1994, men meget tæt på Pantani 2000, Armstrong 2002 og Contador 2009. I forhold til sportens udvikling i de seneste par år var det forventet, at tiden ville ligge omkring 50:45. Angiveligt var der medvind noget af vejen, men det ligner alligevel en fænomenal tid af Froome.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:@ammattipyoraily fik Froomes tid på de sidste 15 km til ca. 48:35 (+/- 5 sek). Det er et godt stykke fra Mayo 2004 og Pantani 1994, men meget tæt på Pantani 2000, Armstrong 2002 og Contador 2009. I forhold til sportens udvikling i de seneste par år var det forventet, at tiden ville ligge omkring 50:45. Angiveligt var der medvind noget af vejen, men det ligner alligevel en fænomenal tid af Froome.
Sådan som jeg kan se, er hans tid hurtigere end Lance Armstrong, Pantani, Contador og Andy Schleck, meget suspekt.

Noget helt andet, et spørgsmål til dig Flax. Du var allerede sidste år meget skeptisk overfor Froomes kørsel, men ikke så meget overfor Wiggins samt Sky.

Mener du, der foregår en organiseret doping på hele holdet (med tanke på deres kørsel og især Richie Porte, som ligner løbets næst bedste klatrer), eller tror du det kun er Froome som er doopet?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Sådan som jeg kan se, er hans tid hurtigere end Lance Armstrong, Pantani, Contador og Andy Schleck, meget suspekt.
Ja, det er nu anden bjergafslutning, hvor Froome formentlig ligger på den forkerte side af både pVAM og dpVAM, altså højere VAM end forventet i forhold til både ikke-dopede og dopede resultater. Plus han også lige knuste alle undtagen verdensmesteren på en pandekageflad enkeltstart. Meget suspekt, ja. Særligt når man tænker på, at Froome var en decideret nobody for et par sæsoner siden.
Visca El Barca skrev:Noget helt andet, et spørgsmål til dig Flax. Du var allerede sidste år meget skeptisk overfor Froomes kørsel, men ikke så meget overfor Wiggins samt Sky. Mener du, der foregår en organiseret doping på hele holdet (med tanke på deres kørsel og især Richie Porte, som ligner løbets næst bedste klatrer), eller tror du det kun er Froome som er doopet?
Mja, det er svært at vurdere. Uden Froome havde det ikke været suspekt, men med ham ligner det jo en fuldstændig kopi af Armstrong og hans overstærke US Postal-løjtnanter.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Meget enig i dine betragtninger, tak for svaret.

Jeg tænker, hvor lang tid der kommer til at gå, før de snupper ham og SKY. Det kan ellers have den modsatte effekt. Folk snakker jo om, at cykelsporten er på vej til at blive renere, ved ikke om det tilfældet, men hvis det er, mon ikke andre vil ty til doping igen, for at kunne hamle op med Froome/Brailsford/Porte og deres gode trænere samt træningspas. Sker det, er sporten tilbage til de gode gamle tossede dage.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det ser ud til, at eksperterne har lidt svært ved at analysere dagens etape.

Kort fortalt kørte de meget langsomt de første 5 km. Det havde taget dem ca. 55 min. hvis de havde holdt den fart. Mayos rekord fra en Dauphine-enkeltstart er 45:47, mens pVAM, som er den forventede tid i forhold til de seneste års langsomme bjergafslutninger, var 50:46, så det var en meget langsom start. Froome og Porte fik dog sat tempoet lidt op, så angiveligt endte Froome med en tid på ca. 49 min. Det er stadigvæk langt fra Mayos rekord, men lige omkring på Contador 2009, Armstrong 2002 og Pantani 2000, tre klassiske dopede årgange, og altså også næsten to minutter hurtigere end forventet. Mest interessant er dog måske, at Froome kørte sidste 6,15 km på 17:41, hvilket er 12 sekunder hurtigere end Armstrong i hans stormagtstid i 2002. Vroom vroom!

Parla
Indlæg: 797
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 69 gange

Re: Cykling

Indlæg af Parla »

Froome er satme vild, har aldrig set noget lignende :P

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, Froomes accelerationer, hvor han bare bliver siddende i sadlen og rent faktisk bliver nødt til at bremse i svingene, var noget af det mest mærkværdige, jeg længe har set.

Desuden tror jeg, at hvis man fjerner tiderne fra enkeltstarterne (1999 og 2004), hvor der gives fuld gas fra bunden og hvor der ikke skal køres 200 km inden, så vil Froomes tid nærme sig top 5. I sådan en sammenligning er Froomes sidste 6-8 km nok noget nær de hurtigste nogensinde.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jamial »

Jeg synes godt nok folk er optimistiske omkring doping herinde. Der findes jo ikke en toprytter der ikke er dopet. Der findes ingen 100-/200-/400-/800-/..osv meter løber der ikke er dopet. Der er penge i skidtet, folk gør alt hvad de kan for at vinde, og holdene har brug for sejrene, så selvfølgelig er de dopet.

Det samme gælder højst sandsynligt fodbold.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Har læst lidt at Alberto havde samme takter da han kom frem som Froome har det nu. Alberto ownede Wiggins på TT i 08, ownede Fabian som var verdensmester osv... Men Alberto var dopet, nu mangler vi bare et svar på Froome.


Kom så...
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Ikke så meget med cykling at gøre, men ser ud til, at de Jamaicanske atleters dominans i atletik er ikke kun alene på grund af hård træning og gode trænere.

http://sporten.tv2.dk/2013-07-14-k%C3%A ... %A5-stribe
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jamial »

Visca El Barca skrev:Ikke så meget med cykling at gøre, men ser ud til, at de Jamaicanske atleters dominans i atletik er ikke kun alene på grund af hård træning og gode trænere.

http://sporten.tv2.dk/2013-07-14-k%C3%A ... %A5-stribe
I rest my case. ;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Det helt korte svar, når jeg bliver spurgt, om jeg stoler på Chris Froome, er: ’Nej’. Det lidt længere svar er, at det simpelthen går for hurtigt. Det var for voldsomt, hvad vi så på Mont Ventoux, skriver Michael Ramussen.

'Kyllingen' kørte selv fra alt og alle i bjergene under Tour de France i 2007 med ulovlige doping-medikamenter i blodet. Og det er netop de erfaringer, han trækker på, når han ser Team Sky-rytteren blæse al modstand baglæns i årets udgave.

- Når man har haft sin gang i feltet i mange, mange år, og selv har været på den forkerte side af rigtigt og forkert, så kan man godt få en ret klar fornemmelse af, hvornår noget er hurtigt, og hvornår noget er FOR hurtigt. Det, vi så i går, var FOR hurtigt, skriver Michael Rasmussen.
Uddrag fra Michael Rasmussens klumme i BT. Mistanken bliver større og større, alt imens SKY viser den dobbeltmoral, som hersker i alle slags sport. De giver udtryk for, at de er helhjertet interesserede i at rydde op i sporten, de vil gå forrest for at skabe en så ren cykelspor, som det er overhovedet muligt. De har endda fyret sportsdirektør og ryttere, som enten tidligere har brugt doping, eller ikke kunne garantere at deres navn ikke ville dukke op i en dopingsag, så langt så godt, selvom det lugter mere af at man ikke vil have ballade, end oprydning. Det er at værne om sit image.

Omvendt har de ryttere, som kører meget meget mistænksomt, men de bliver bare ved med at sige, at det udelukkende er et resultat af hård træning og gode træningsprogrammer. Når dette sker, er det meget svært at tro, at folk som Dave Brailsford, Carsten Jeppesen og Nicholas Portal er uvidende omkring dopingbruget/snyd på SKY teamet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Froome er trist: I spolerer min lykke med dopingsnak
:sørgelig: :sørgelig: :sørgelig: :cry: :cry: :cry:

LINK:http://sporten.tv2.dk/tour/2013-07-15-f ... dopingsnak
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster