Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Bager »

Til kanterne har vi Messi, Alexis, Iniesta, Cesc, Pedro, Villa, Afellay, Thiago, Cuenca og Tello til at spille. I øjeblikket er Afellay og Villa langtidsskadede, men ellers har vi nogle stærke alternativer. Træerne groer ikke ind i himlen fordi man henter en profileret spiller som eksempelvis Suarez. Han kender jo for det første slet ikke konceptet. Og på et tidspunkt kommer Afellay og Villa osse tilbage. Kan slet ikke forstå tankegangen bag at ville hente Suarez.
Man kan altid opstille scenarier om at hvis vi skulle pådrage os flere langtidsskader i angrebet, så ville vi være sårbare. Der er jo ikke nogen hold i verden der ville være uberørte over hvis de havde 3-4 stamspillere i angrebet ude. Vi har en model hvor mange af vores spillere kan spille både på midtbanen og i angrebet. Jeg mener det gør os forholdsvist resistente overfor sådanne scenarier.
Visca el Barca

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men virkigheden PT er jo at vi netop har flere stamspillere skadet/tvivlsomme i *angrebet*:
Villa ude i lang tid
Pedro kæmper for at komme i form efter sin skade
Alexis kæmper for at komme i form efter sin skade
Alternative angrebsspiller Iniesta lige blevet skadet igen igen
Affelay (ikke stamspiller men back up) ude med langtids skade...

Hvad har vi så på hylderne som klasse angriber som erstatning for Villa. Pedro er jo naturlig starter side om side med Villa.

Hvem er den naturlige erstatning til Villa? Pep har sagt Cuenca... jeg håber Cuenca indfrier forventningerne, men jeg ville foretrække en klasse angriber der har prøvet de store ligaer og kan skabe noget giftighed og opmærksomhed ved sin bare tilstedeværelse så han trækker forsvarsspillere til sig som skaber plads til de andre.

Men ja, jeg håber Cuenca har pontientialet, og jeg synes vældig godt om ham, men jeg kan ikke forstå at man bare trækker på skuldrene når en af vores højst profilerede indkøbte angribere, Spaniens all time mest scorende spiller på landsholdet bliver langtidsskadet og man tror at en ung spiller fra b holdet bludselig kan overtage den rolle med alle de store kampe, der kræver erfaring osv...
Men hey, det er nok bare mig der bekymrer mig for meget.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Jurij »

Kan ikke se hvorfor du trækker Villas landsholdskarriere ind i diskussionen. Hvad har den med noget som helst at gøre? Faktum er, at Villa var småskadet i starten af sæsonen, og Cuenca har været i storfrom, i de kampe hvor han har fået chancen til at vise sit værd. Jeg mener ikke at lappeløsninger med midlertidige spillere er en god ide. Specielt ikke når man tænker på vores talenter, som har enormt potentiale. Skadesperioder burde bruges til at afprøve nye spilsystemer og nye spillere. Villa har kun scoret 5 mål i La Liga i denne sæson, kan ikke se hvorfor vi skulle savne ham? Vi har scoret 50 mål indtil videre i La Liga, dvs. Villa kun har scoret 10% af målene. Det er bare ikke særlig imponerende.

... og Affelay? Hvad har han vist indtil videre? Hvordan er han svær at undvære?
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jurij skrev:Kan ikke se hvorfor du trækker Villas landsholdskarriere ind i diskussionen. Hvad har den med noget som helst at gøre? Faktum er, at Villa var småskadet i starten af sæsonen, og Cuenca har været i storfrom, i de kampe hvor han har fået chancen til at vise sit værd. Jeg mener ikke at lappeløsninger med midlertidige spillere er en god ide. Specielt ikke når man tænker på vores talenter, som har enormt potentiale. Skadesperioder burde bruges til at afprøve nye spilsystemer og nye spillere. Villa har kun scoret 5 mål i La Liga i denne sæson, kan ikke se hvorfor vi skulle savne ham? Vi har scoret 50 mål indtil videre i La Liga, dvs. Villa kun har scoret 10% af målene. Det er bare ikke særlig imponerende.

... og Affelay? Hvad har han vist indtil videre? Hvordan er han svær at undvære?
Affelay.. ingenting, men jeg nævner jo også kun ham for at vise vores nuværende angrebsproblemer i form af skader und so weiter...

Villa har netop ikke været flyvende i denne sæson, ydermere er han definitivt ude 4-5 mdr. Han er aldrende og skal afløses af en klasse angriber. Pep, og du og andre peger på Cuenca. Jeg håber virkelig også han kan løfte opgaven.

Men i lyset af at både Pedro og Alexis er først ved at kæmpe sig tilbage i form efter skader og ini er ude med skade, og selv backup'en Affelay er ude med skade er vores angreb ikke ligefrem skræmmende (bortset fra mr. Leo).

Derfor mener jeg at man skulle lede efter en kvalitets angriber der har erfaring, for det bliver der brug for i alle turneringer.. eks. CDR og CHL hvor vi højst sandsynlig rammer ind i RMA.

Det er her jeg mener at Suarez med sin internationale erfaring og det han har prøvet lidt af hvert i forskellige ligaer og er et stort navn, her ville han kunne bruges til at tiltrække sig opmærksomhed fra forsvarsspillere. Uanset om Villa har en dårlig sæson eller ej vil han altif trække opmærksomhed i et forsvar, fordi han netop er mister all time record scorer i spansk landsholdsfodbold... Det er det element jeg savner i Cuenca. Plus han ikke rigtig har prøvet noget stort endnu... men ja vi får se, jeg håber som sagt du/i har ret, jeg er blot ret bekymret.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SirJonas »

Jeg kan sagtens se ideen i at LEJE!! en angriber til resten af sæsonen. En ældre spiller som er god for nogle mål. Selvom Iniesta, Cesc og Thiago alle tre godt kan spille angrebspladserne (kanterne?) så er det ikke den perfekt løsning. Altså jeg kan i hvert fald ikke forestille mig et angreb bestående af Iniesta- Cesc- Thiago. Altså, det giver ligesom for lidt målnæse og for meget playmaker (okay, Cesc har da været god for nogle mål :cool: ) hvis i forstår hvad jeg mener. Hvis der findes en spiller en god spiller som har småproblemer i sin klub kunne det været noget - fx i stil med Adebayor - Og Nej han skal aldrig komme til barca. Men en spiller i samme alder som ham og med et niveau der ligner hans.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Jurij »

Fedtmule skrev:Jeg kan sagtens se ideen i at LEJE!! en angriber til resten af sæsonen. En ældre spiller som er god for nogle mål. Selvom Iniesta, Cesc og Thiago alle tre godt kan spille angrebspladserne (kanterne?) så er det ikke den perfekt løsning. Altså jeg kan i hvert fald ikke forestille mig et angreb bestående af Iniesta- Cesc- Thiago. Altså, det giver ligesom for lidt målnæse og for meget playmaker (okay, Cesc har da været god for nogle mål :cool: ) hvis i forstår hvad jeg mener. Hvis der findes en spiller en god spiller som har småproblemer i sin klub kunne det været noget - fx i stil med Adebayor - Og Nej han skal aldrig komme til barca. Men en spiller i samme alder som ham og med et niveau der ligner hans.
Så du mener det er realistisk, at både Messi, Cuenca, Alexis og Pedro bliver skadede i løbet at det næste halve år? PÅ SAMME TID! For det er virkelig den eneste grund til at Iniesta, Cesc og Thiago skulle i angrebet sammen! Og hvis det kommer så vidt at 4 angribere er skadet på samme tid, ja så er mesterskabet nok tabt, og vi kommer nok til at bruge B-spillere som Tello. B-spillerne kender systemet, i modsætning til en ny spiller, som først skal vænne sig til tingene. Pep kører en meget vanskelig spillestil, som selv kanon gode spillere, har haft svært ved at tillære.

At bruge en enkelt afløser i angrebet er ikke så slemt igen. Thiago spillede venstre kant mod Santos, og han gjorde det ok. Iniesta kan spille samme plads. Og Cesc har scoret meget mere end Villa, det ville da være 5 gange være for angrebet at have ham skadet. Han har vist at han kan score mål, så kan ikke se hvorfor vi lige pludselig, skal begynde at tvivle på ham?

Jeg forstår slet ikke hvor vores problem er? Men jeg ville da selvfølgelig ikke sige nej til at leje Suarez.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

For lige at få tråden tilbage til Suarez:

[youtube]5wwREHz7k5s[/youtube]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af zqa »

Ha ha ha ha!
#jesuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hov hov hov...

Hvem er nr. 3 på listen her:

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=8 ... rnering=10
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Xavi.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

hahahah :-) DUH!

Jeg mente self. nr. 4!!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af zqa »

"Anerkendt fodboldmagasin"?? Hvad for et anerkendt fodboldmagasin?
#jesuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Mander »

World Soccer, som er det første, der nævnes i brødteksten?

I øvrigt helt ude i hampen, at Suárez ligger nr. fire.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

BarçaDK

Re: Luis Suárez

Indlæg af BarçaDK »

De må stemme stærkt ud fra turneringer med landshold. Xavi vandt i 2010, hvor han jo ud over at være glimrende for Barça og brillerede for Spanien og vandt VM.
Suárez leverede en super indsats i sommers og vant Copa América, det må være grunden til han ligger nummer fire - Forlán er nummer 6, det må også have noget med Copa América at gøre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Latterlig liste. Hvor er Abdul Sule?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster