Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej tak til Suárez. Gider ham simpelthen ikke. Jeg er sikker på at Pep og Zubizaretta kan komme med nogle bedre løsninger. Jeg vil sgu hellere have Neymar så.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Min liste:

1) Persie
2) Neymar
3) Suarez
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20528
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1094 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Min liste:

1) Cuenca
2) Dongou
3) Deulofeu

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

FCBarcelonaChr skrev:Min liste:

1) Cuenca
2) Dongou
3) Deulofeu
What about Tello?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20528
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1094 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af FCBarcelonaChr »

SpillerSomMESSI skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Min liste:

1) Cuenca
2) Dongou
3) Deulofeu
What about Tello?
I must udvide then:

1) Cuenca
2) Dongou
3) Tello
4) Deulofeu

;-)

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Bager »

SpillerSomMESSI skrev:Bager, det indlæg kan jeg ikke give dig en stjerne for!

Suarez storspiller i VM kval. - og han er en rigtig teknisk dygtig spiller... ikke en decideret afslutter, men en driblestærk teknisk dygtig spiller.

Jeg synes ikke han virker usympatisk, og jeg tror ikke rigtig på det der rasisme. Han diver, men det gør alle jo hvis du ser youtube film.. f.eks. også Pedro... men det er jo ikke sandheden om Pedro, ej heller om Suarez.
De gange jeg har set ham har han overhovedet ikke imponeret mig teknisk. Bevares, der er videoer hvor han laver nogle fine ting, men hvis du leder længe nok kan du få selv Bendtner til at have Ronaldinhos teknik.

Iøvrigt synes jeg det er forbløffende så glade folk er for Cuenca. Folk har kun set ham spille hvad? 4 gange? som indskifter. Ingen aner jo hvad han egentlig kan og hvad hans svagheder er. Tello har folk set én gang. Deleufeo har sine kæmpe mangler i øjeblikket. Han er overhovedet ikke klar til førsteholdet. Taktisk mener jeg ikke engang han er klar til andetholdet. Hvis han forbedrer sig kan det være han er klar om et par år til førsteholdsfodbold.

Af Suarez, Persie og Neymar er det for mig at se kun sidstnævnte der kunne være kompatibel. Verdens største talent, og selv ham ville det nok tage 0,5-1 år at vænne sig til spillestilen.
Visca el Barca

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Mander »

Mht. Cuenca, så er der næppe nogen, der har udnævnt ham til verdensstjerne endnu - men 10 kampe, 4 mål, kombineret med hans ret friske tilgang, det er vel nok til at erklære ham spændende?

Og det kan vel ikke undre, at Deulofeu ikke er klar til førsteholdet endnu, når han er 17 år..
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af zqa »

Luis Suarez har en meget, meget fin teknik. Det har han vist gentagne gange for Ajax, Uruguay og Fools. Jeg synes han lider lidt under Liverpools stil, og totale mangel på offensiv kreativitet. Han trækker jo næsten deres offensiv alene. Plus at han altså kun er 24 år.
#jesuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Bager skrev: De gange jeg har set ham har han overhovedet ikke imponeret mig teknisk. Bevares, der er videoer hvor han laver nogle fine ting, men hvis du leder længe nok kan du få selv Bendtner til at have Ronaldinhos teknik.

Iøvrigt synes jeg det er forbløffende så glade folk er for Cuenca. Folk har kun set ham spille hvad? 4 gange? som indskifter.

Mht. Suarez, så ser jeg alle Liverpools kampe, fordi jeg er Liverpool supporter og efter Torres forlod Englands bedste klub (host host) var jeg meget spændt på om Suarez kunne være den rigtige afløser for Torres.

Derfor er intet at det jeg vurderer Suarez på baseret på YouTube videoer overhovedet.

Jeg så Suarez til VM og Copa America og nu i Liverpool og han imponerer mig rent teknisk. Han har også sine off dage. Det der er mest bekymrende ved ham er (ligesom Torres) at han kan spille en fantastisk kamp og afdrible 3 modstandere men ikke være skarp nok til at putte den i kassen. Det er nok en Liverpool syndrom som Torres har taget med sig til Chelsea.

Mht. Cuenca, ja så har vi set ham siden oktober måned og i de kampe vi har set ham har han vist hurtighed, god dribleteknik og god spilforståelse... men han er jo ikke Messi klasse, bevares, men *alt* det jeg har set med Cuenca (selvom det ikke er mere end måske 6 kampe, hvoraf et par stykker var som starter) har han været en af de bedste på banen. Det er jo bare lovende, og når man ser ham nu i forhold til Villa og Pedro så er han ikke langt fra deres niveau.. selvom han er en helt anden type spiller.

Jeg tror ikke jeg har set flere kampe med Neymar end med Cuenca, og Cuenca har imponeret mig mere end Neymar i de kampe, (måske også fordi holdet omkring begge spillere er meget forskellige).
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:Ha ha ha! Ikke bedre end Pedro og Affelay? Jeg ler lige lidt mere.. Ha ha ha.
Hvad er det der gør ham til en bedre spiller end Pedro i topform? Som sagt, han er jo ikke ligefrem en teknisk vidunder ala Ronnie, Leo m.fl, og som sagt, selvom Pedro ikke har spillet godt i denne sæson, så har han virkelig god teknik. Suarez er ikke bedre på det punkt.

Han har så scoret en helvedes masse mål i Ajax, og det er jo meget fint, men helt ærligt, det er den hollandske liga, Alves, Ruiz og Huntelaar scorede ogsaå mål på samlebånd da de var der. Ja selv Junker scorer squ mange mål i Holland!. Han brænder rigtig mange chancer, faktisk rigtig rigtig mange, og jeg mener at Pedro er mere kynisk foran mål end Suarez er. Pedro sparker næsten lige godt med begge ben, Suarez er ikke ligeså god når det kommer til spark med begge ben. I pasningsspillet vil jeg sige, at de begge to minder meget om hinanden, måske plus til Pedro, fordi han trods alt er mere vant til spillestilen end Suarez ( det er dog ikke Suarez' skyld).

Suarez er en vigtig spiller for Uruguay og han havde en god slutrunde ved VM, men husk at Pedro også blev en vigtig spiller for Spanien tilsidst.

Jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor Suarez skulle være meget bedre, eller overhovedet bedre, end Pedro når begge spillere er i topform. Grunden til at man måske anser Suarez for en bedre spiller er vel, at han har kostet kassen, er stjernen i Liverpool og han får dermed masser af medieomtale. Pedro får ikke så meget omtale, men han er stadig en meget meget vigtig spiller og faktisk en rigtig dygtig spiller, ligeså dygtig som Suarez.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca El Barca skrev:
zqa skrev:Ha ha ha! Ikke bedre end Pedro og Affelay? Jeg ler lige lidt mere.. Ha ha ha.
Hvad er det der gør ham til en bedre spiller end Pedro i topform? Som sagt, han er jo ikke ligefrem en teknisk vidunder ala Ronnie, Leo m.fl, og som sagt, selvom Pedro ikke har spillet godt i denne sæson, så har han virkelig god teknik. Suarez er ikke bedre på det punkt.

Han har så scoret en helvedes masse mål i Ajax, og det er jo meget fint, men helt ærligt, det er den hollandske liga, Alves, Ruiz og Huntelaar scorede ogsaå mål på samlebånd da de var der. Ja selv Junker scorer squ mange mål i Holland!. Han brænder rigtig mange chancer, faktisk rigtig rigtig mange, og jeg mener at Pedro er mere kynisk foran mål end Suarez er. Pedro sparker næsten lige godt med begge ben, Suarez er ikke ligeså god når det kommer til spark med begge ben. I pasningsspillet vil jeg sige, at de begge to minder meget om hinanden, måske plus til Pedro, fordi han trods alt er mere vant til spillestilen end Suarez ( det er dog ikke Suarez' skyld).

Suarez er en vigtig spiller for Uruguay og han havde en god slutrunde ved VM, men husk at Pedro også blev en vigtig spiller for Spanien tilsidst.

Jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor Suarez skulle være meget bedre, eller overhovedet bedre, end Pedro når begge spillere er i topform. Grunden til at man måske anser Suarez for en bedre spiller er vel, at han har kostet kassen, er stjernen i Liverpool og han får dermed masser af medieomtale. Pedro får ikke så meget omtale, men han er stadig en meget meget vigtig spiller og faktisk en rigtig dygtig spiller, ligeså dygtig som Suarez.
Jo jeg er til dels ening med dig... nu snakkede jeg personligt også om Suarez som erstatning for Villa.. Pedro skal ikke erstattes.

Spørgsmålet er om vi har nok i Alexis-Messi-Pedro med Cuenca-Affelay på bænken og evt. Cesc som midtbane/angriber? Jeg mener at Villa er en af vores vigtigste angribere og da han med 100% sikkerhed er ude de næste 4-5 mdr. hva så? Kan Cuenca overtage en så erfaren spillers rolle i 2 X CDR mod Real og så videre?
Jeg mener Suarez er en spiller der kan gå ind og være rigtig giftig sammen med Messi og Alexis/Pedro på toppen.

Forestil jer at Alexis bliver skadet igen, eller Messi for den sags skyld, hvad har vi så af angribere: Affelay som har været langtidsskadet, Pedro som kæmper med at komme i form efter skade, Alexis som kæmper for at komme i form efter sin skade, og så er der Cuenca som har haft 5-6 kampe, mest som indskifter, og ... that's it.

Ellers kunne man vel spille uden deciderede angribere og stille med: Valdes:Alves,puyol,pique,abidal:Busi,Xavi,Thiago,Iniesta,Cesc,Messi
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg ved hvad du mener, og efter Villas skade er det helt på sin plads at tænke i disse baner :). Som du skriver, hvis vi er endnu mere uheldige med skader (Gud forbyde det), så kan vi blive tvunget til at spille mod Real med en Afellay som lige er vendt tilbage fra skaden eller Cuenca, og det kan godt tippe opgøret til deres fordel. Men på den anden side, Pep foretrækker at arbejde med en smal trup, han må have gjort sig disse tanker også, men hvis han ikke mener der skal købes en erstatning for Villa, så skyldes det sikkert at han er tilfreds med de spillere han har i truppen, og mener de kan løse opgaven. Derudover ville det ikke være holdbart at give mange penge for Suarez, samtidig med at man har Villa i truppen. Villa er ikke over the hill, langtfra, selvom mange måske mener det modsatte. Han har stadig en rolle at spille, og jeg er ikke i tvivl om, at han nok skal komme stærkt tilbage.

Når han skal afløses om 2-3 år, så synes jeg der er bedre alternativer end Suarez.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af # 23 »

FCBarcelonaChr skrev:Min liste:

1) Cuenca
2) Dongou
3) Deulofeu
Er det fordi, du anser Dongou som et større talent end Deulofeu eller hvad? Af de videoer jeg har set, ligner Dongou bare et fysisk monster, som anvender det til at score sine mål. Ikke noget umiddelbart teknisk dygtig eller lignende, hvorimod Deulofeu ligner en stjerne i svøb qua hans tekniske kvaliteter, selvom han mangler en del herunder det taktiske. Reply please, for det er ikke sådan jeg har anset Dongou, at han er det helt store talent, selvom han scorer angiveligt mange mål hos Barcas Juvenil-hold.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:Er det fordi, du anser Dongou som et større talent end Deulofeu eller hvad? Af de videoer jeg har set, ligner Dongou bare et fysisk monster, som anvender det til at score sine mål. Ikke noget umiddelbart teknisk dygtig eller lignende, hvorimod Deulofeu ligner en stjerne i svøb qua hans tekniske kvaliteter, selvom han mangler en del herunder det taktiske. Reply please, for det er ikke sådan jeg har anset Dongou, at han er det helt store talent, selvom han scorer angiveligt mange mål hos Barcas Juvenil-hold.
Jeg hiver lige et citat af Graham Hunter frem, som zqa postede i en anden tråd:
Graham Hunter skrev:“In the Juvenil team coach by Oscar Garcia, who I think potentially should be the next Barça coach after Pep, there is one guy who is the best I have ever seen. I saw Messi at sixteen but Dongou from Cameroon is the best footballer at sixteen I’ve ever seen in my life. He is phenomenally quick, finishes brilliantly and works, he has been taught to work and press a lot.”
Uanset hvordan man vender og drejer det er Dongou et fantastisk stort talent. Det er altså ikke bare nok at være et fysisk monster for at score mål. Så ville Oguchi Onyewu have været angriber med en 7-800 mål på sit CV. Dongou er en vanvittigt dygtig afslutter. Han er så kynisk og så træfsikker - og det har ikke meget med hans fysik at gøre.

I øvrigt er det ikke 'angiveligt' at han scorer mange mål. Det gør han.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:
# 23 skrev:Er det fordi, du anser Dongou som et større talent end Deulofeu eller hvad? Af de videoer jeg har set, ligner Dongou bare et fysisk monster, som anvender det til at score sine mål. Ikke noget umiddelbart teknisk dygtig eller lignende, hvorimod Deulofeu ligner en stjerne i svøb qua hans tekniske kvaliteter, selvom han mangler en del herunder det taktiske. Reply please, for det er ikke sådan jeg har anset Dongou, at han er det helt store talent, selvom han scorer angiveligt mange mål hos Barcas Juvenil-hold.
Jeg hiver lige et citat af Graham Hunter frem, som zqa postede i en anden tråd:
Graham Hunter skrev:“In the Juvenil team coach by Oscar Garcia, who I think potentially should be the next Barça coach after Pep, there is one guy who is the best I have ever seen. I saw Messi at sixteen but Dongou from Cameroon is the best footballer at sixteen I’ve ever seen in my life. He is phenomenally quick, finishes brilliantly and works, he has been taught to work and press a lot.”
Uanset hvordan man vender og drejer det er Dongou et fantastisk stort talent. Det er altså ikke bare nok at være et fysisk monster for at score mål. Så ville Oguchi Onyewu have været angriber med en 7-800 mål på sit CV. Dongou er en vanvittigt dygtig afslutter. Han er så kynisk og så træfsikker - og det har ikke meget med hans fysik at gøre.

I øvrigt er det ikke 'angiveligt' at han scorer mange mål. Det gør han.
Dejligt at høre. Som sagt, jeg bedømte ham kun ud fra nogle videoer, hvor han reelt set kun score i dem uden at vise sit helt store tekniske kunnen, hvorimod videoer med Deulofeu viser hans aktioner i den tekniske del. Men hvis han er blevet spået så stor, glæder jg meget til at se ham! Især, hvis Graham Hunter mener, at som 16-årig var bedre end en 16-årig Messi. Selvom fodboldudvikling hos en talent kan forgå hurtigt, så er det da et vildt bås at blive sat i.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster