Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Har Liverpool intet at skulle have sagt? De rammes satme også hårdt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes ærligt talt at det er totalt hul i hovedet at købe Luis Suárez. Hvis vi havde problemer med angrebet kunne jeg måske forstå det. Men det har vi jo ikke. Vi har den velsagtens bedste angriber og målscorer der er set i fodboldens historie, et af de allerstørste offensive talenter, der lige nu voldtager hold på den største scene i fodboldens verden, VM, samt en Alexis der lige har spillet sin bedste sæson, hvor han var knivskarp og brandvarm. Vi risikerer at ødelægge noget ved at hente Suárez. Om ikke andet synes jeg i dén grad at vi sender et forkert signal til en mand som Neymar.

Dertil kommer der al den ballade han laver. Han snyder som vandet driver og er dertil dygtig til at lave svinestreger - og så har jeg endda ikke engang nævnt hans bid og hans racistiske ytringer endnu. Jeg er godt klar over at vi ikke blåstempler ham og siger at alt han gør er i orden hvis vi køber ham, men ikke desto mindre påtager vi os en del af ansvaret for hans handlinger hvis vi henter ham, i og med at han er en del af vores ansigt udadtil og skal være med til at repræsentere klubben. Det vil jeg personligt ikke være med til. Der har vi i skrivende stund en trup bestående af fantastisk individer, der ved hvordan man skal opføre sig på en fodboldbane, selvom der selvfølgelig har været små svipsere.

Så selvom Suárez er en fantastisk fodboldspiller, kan jeg ikke engang få øje på at det ville være en god idé rent sportsligt at hente ham. Som sagt synes jeg at risikoen for at ødelægge Messi og/eller Neymar er for stor, for hvis man henter Suárez kan de ikke fortsætte med at have så stor indflydelse på vores spil og være så involverede som de har været indtil nu. Det kan ikke lade sig gøre, for hvis vi skal have en mand som Suárez, og han også skal være bare nogenlunde tilfreds med at spille hos os, så kommer han til at kræve en stor og vigtig rolle på banen. Det siger sig selv.

Suárez skal holde sig væk. Der er ikke én eneste fiber af min krop, der ønsker at se den mand i en Barcelona-trøje, uanset hvor god en spiller han er, og uanset at jeg eventuelt ville kunne tilgive ham hans totalt uacceptable opførsel. Jeg vil ikke have ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Luis Enrique, responding to criticism of his desire to sign Suárez: "Stoichkov deliberately trod on a referee but he was a great player".

Det er sagt til AS så ved ikke helt om det er sandt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Visca El Barca »

Amen Blau, du siger det, jeg har på hjertet. Thumbs up!

Piquen: jeg håber AS bare finder på, det er ellers en mærkelig udtalelse synes jeg, især hvis der ligesom ikke er sagt mere om det end blot det ene citat.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal sige til det. Ligeså meget jeg hader hans adfærd ligeså meget elsker jeg at se ham spille. IMO var han verdens klart bedste spiller sidste sæson. Desuden kan han bringe noget vildskab ind på et hold som virker til at være lidt for søde. Vi har brug for noget kant.

Men hans tossede eskapader må han simpelthen ikke tage med sig. LE's sportspsykolog skal være på ham 24/7 og få indprentet ideen om mes que un club i ham. Hvis det sker så har vi en fantastisk spiller (hvilket han selv viste i sidste sæson hvor han ikke lavede noget dumt efter karantænen).

Spørgsmålet er så om man kan fjerne de psykopatiske tendenser helt. Jeg tvivler men jeg må indrømme at jeg stadig er for. Mener at man skal slå til når man har muligheden for at hente en spiller af suarez' kvalitet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal sige til det. Ligeså meget jeg hader hans adfærd ligeså meget elsker jeg at se ham spille. IMO var han verdens klart bedste spiller sidste sæson. Desuden kan han bringe noget vildskab ind på et hold som virker til at være lidt for søde. Vi har brug for noget kant.

Men hans tossede eskapader må han simpelthen ikke tage med sig. LE's sportspsykolog skal være på ham 24/7 og få indprentet ideen om mes que un club i ham. Hvis det sker så har vi en fantastisk spiller (hvilket han selv viste i sidste sæson hvor han ikke lavede noget dumt efter karantænen).

Spørgsmålet er så om man kan fjerne de psykopatiske tendenser helt. Jeg tvivler men jeg må indrømme at jeg stadig er for. Mener at man skal slå til når man har muligheden for at hente en spiller af suarez' kvalitet.
That's good and all, men har du slet ingen sportslige bekymringer? Tror du at han bare kan glide ind på holdet uden videre og at det vil fungere fint for Messi og Neymar? Og synes du ikke at man sender et forkert signal til Neymar? Neymar må jo sidde og tolke det her som om at ledelsen mener, at han og Messi ikke er gode nok til i samarbejde at vinde titlerne for os; at ledelsen mener at der er brug for et stjerneindkøb i de forreste rækker? Bekymrer det dig overhovedet ikke?

Desuden gik det jo ikke fremragende sidst vi hentede en kontroversiel angriber. Og på forhånd nej; jeg mener ikke at Suárez, modsat Zlatan, som spillertype passer som fod i hose hos os.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes i øvrigt at dette tweet er ret godt (selvom jeg selv har modificeret det en lille smule):

"Okay, we've got Messi, Neymar, Alexis and Pedro, who scored 96 goals last season. Our centerback situation is an absolute dumpster fire. BUY SUAREZ!"

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

LE må have en plan. Og jeg kan ikke bedømme den før jeg har bare den mindste ide om hvad han vil. Så nej jeg er ikke bekymret - endnu.

Når det kommer til messi og neymar så må jeg indrømme at jeg ikke ser det store problem. Som barca spillere ved de at klubben vil vinde alt og derfor tit går efter toppen af poppen. Så længe de ikke ryger på bænken og der er plads til dem i systemet så kan jeg ikke se dem blive negative.

Men nu må vi se... At du er mod ham er helt fint og kan sagtens følge dine bekymringer. Men som "fan" af spilleren suarez (og ikke psykopaten) kan jeg ikke være andet end positiv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af klogfyr »

Jeg er også selv meget i tvivl, om det er en god ide at smide Suarez ind i en cocktail, hvor Messi og Neymar også er. Neymar har ikke spillet i barca, som han gør for Brasilien, om det bare er startvanskeligheder eller om det er pga. at spillet hovedsagligt går igennem Messi, det vil tiden vise.
Nu vil vi så smide endnu en spiller ind, der går fra at være den ubestridte stjerne til at skulle indordne sig under Messi. Det kan i værste tilfælde gøre mere skade end gavn. På den anden side ville det jo også være et vildt angreb, hvis det fungerer. Men er det værd at smide en helvedes masse penge efter en spiller, der er 1 bid til væk fra måske at blive udelukket et halvt år (hvis vi regner med at den næste straf vil være højere end 4 måneders udelukkelse)?
Vi allerede har en klassespiller i Alexis, der ingen problemer har med at indordne sig, selvom Tata af en eller anden grund spillede ham alt for lidt.

Selvom vi virkede mætte sidste sæson, så skifter vi jo meget ud i truppen ligemeget om Suarez kommer eller ej, så der burde komme rigeligt med sultne spillere ind. Jeg synes, vi gambler, hvis vi køber Suarez og smider en masse penge (plus en klassespiller i Alexis) væk for noget, der ser godt ud på papiret, men som er mere tvivlsom i praksis.

Brugeravatar
Niklas
Indlæg: 53
Tilmeldt: søn sep 30, 2007 10:44 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Niklas »

Fokuser nu hellere på en CB Enrique, i stedet for en ussel rotte som vil skabe et forfærdeligt image af vores klub. Suarez moral ændrer sig jo tydeligvis ikke, little cheat.
Ronaldinho is my passion

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

klogfyr skrev:Jeg er også selv meget i tvivl, om det er en god ide at smide Suarez ind i en cocktail, hvor Messi og Neymar også er. Neymar har ikke spillet i barca, som han gør for Brasilien, om det bare er startvanskeligheder eller om det er pga. at spillet hovedsagligt går igennem Messi, det vil tiden vise.
Nu vil vi så smide endnu en spiller ind, der går fra at være den ubestridte stjerne til at skulle indordne sig under Messi. Det kan i værste tilfælde gøre mere skade end gavn. På den anden side ville det jo også være et vildt angreb, hvis det fungerer. Men er det værd at smide en helvedes masse penge efter en spiller, der er 1 bid til væk fra måske at blive udelukket et halvt år (hvis vi regner med at den næste straf vil være højere end 4 måneders udelukkelse)?
Vi allerede har en klassespiller i Alexis, der ingen problemer har med at indordne sig, selvom Tata af en eller anden grund spillede ham alt for lidt.

Selvom vi virkede mætte sidste sæson, så skifter vi jo meget ud i truppen ligemeget om Suarez kommer eller ej, så der burde komme rigeligt med sultne spillere ind. Jeg synes, vi gambler, hvis vi køber Suarez og smider en masse penge (plus en klassespiller i Alexis) væk for noget, der ser godt ud på papiret, men som er mere tvivlsom i praksis.
Det der er meget klogt skrevet, fyr. (See what I did?) Og i forhold til at vi virkede mætte i sidste sæson, så må man jo bare sige at en af de få spillere, der virkede alt andet end mæt, er ham vi så åbenbart ønsker at smide væk nu, nemlig Alexis. Desuden synes jeg også at vi risikerer at stå med tre angribere, der knapt nok arbejder defensivt, hvis vi smider Alexis væk og tager Suárez ind. Jeg synes Alexis er vigtig for at opretholde balancen, for hvis Alexis giver den gas defensivt og i presspillet, er det til at leve med at Messi og Neymar ikke laver nær så meget. Bevares, Suárez har skam også lavet et fint stykke defensivt arbejde i Liverpool, men han er altså ikke ligeså engageret og involveret defensivt som Alexis er.

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af emo »

Fifpro støtter op omkring Suarez og kræver at Fifa går sagen i gennem igen, og reducerer straffen.

Fifa har desuden accepteret protester fra Uruguay til morgendagens kamp.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Skydefinten »

Foock yeah, Blau8900
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2598 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster