5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Jakob skrev:@Daluigi
Hvem så du overtage Busquets plads? Ville du hellere have en box-to-box spiller som Yaya Touré tilbage?
Ja tak!!!

Jeg tror vi har mulighed for en ny dimension i spillet med en sådan type spiller. Song har ikke ved første øjekast bragt dette, men nu må vi se om han er mand for det.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Det ved vi godt, Visca - og for dét, hylder vi dig. Eller. Jeg gør i hvert fald! :cool:
Lad nu vær med at opmuntre ham, blot fordi det tjener det formål at nedgøre mig. Hans indlæg er af ringe værdi, hvis du vil være fortaler for en konstruktiv debat.
Årh nej, du tog det seriøst.

At du ikke fangede ironien i både mit og Blaugrana92 indlæg, kan eller vil jeg desværre ikke beklage.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Hvis Yaya kom til Barca (håber aldrig det sker, manden ville, ligegyldig hvad grunden var, selv væk, og hans alder taler imod ham), så skal han i hvert fald ikke have samme funktion på holdet, som han har i City. Jeg er overbevist om, at vi har brug for en Busi type, så længe vi praktiserer den spillestil som Pep stod for, og endda den spillestil som Tito står for.

Jeg mener kampen i går er endnu et eksempel på, at vi kan havne i problemer, når vi har en en type liggende bagerst på midten, som har en tendens til at tage løb opad banen.

Jeg synes desuden Busi sagtens kan klare at gøre det, hvis han bliver bedt om det. Det gør han så ikke, og den opgave han bliver tildelt, løser han til perfektion.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:
Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Det ved vi godt, Visca - og for dét, hylder vi dig. Eller. Jeg gør i hvert fald! :cool:
Lad nu vær med at opmuntre ham, blot fordi det tjener det formål at nedgøre mig. Hans indlæg er af ringe værdi, hvis du vil være fortaler for en konstruktiv debat.
Årh nej, du tog det seriøst.

At du ikke fangede ironien i både mit og Blaugrana92 indlæg, kan eller vil jeg desværre ikke beklage.
Du ved godt jeg fangede ironien. Den var bare malplaceret og ikke særlig sjov, eftersom den var anvendt for at latterligøre mit argument.... Længere er den sådan set ikke, Visca ;-)
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:
Visca El Barca skrev:
Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Det ved vi godt, Visca - og for dét, hylder vi dig. Eller. Jeg gør i hvert fald! :cool:
Lad nu vær med at opmuntre ham, blot fordi det tjener det formål at nedgøre mig. Hans indlæg er af ringe værdi, hvis du vil være fortaler for en konstruktiv debat.
Årh nej, du tog det seriøst.

At du ikke fangede ironien i både mit og Blaugrana92 indlæg, kan eller vil jeg desværre ikke beklage.
Du ved godt jeg fangede ironien. Den var bare malplaceret og ikke særlig sjov, eftersom den var anvendt for at latterligøre mit argument.... Længere er den sådan set ikke, Visca ;-)
Hmm så har du desværre heller ikke fanget pointen. Min hensigt var slet ikke at letterliggør dit argument (eller vent lige, mener du Blaus indlæg, jeg er lidt forvirret :? ), men fair nok, du synes ikke det var sjovt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Heller ikke fanget?... Jeg fangede sarkasmen, så må du meget gerne forklare mig pointen, hvis ikke den var til for at bringe debatten ned på et useriøst niveau. Jeg er skam ikke sur, jeg er bare ikke lige i humør til at lade dig slippe så let afsted med den bortforklaring ;-)
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Ja tak!!!

Jeg tror vi har mulighed for en ny dimension i spillet med en sådan type spiller. Song har ikke ved første øjekast bragt dette, men nu må vi se om han er mand for det.
Hvem skal så erobre de bolde som Busquets plejer at erobre? Touré er ikke i nærheden af at erobre ligeså mange bolde som Busquets. Det var han heller ikke da han spillede hos os. Busquets er simpelthen bare flere niveauet over Touré rent defensivt. Han vinder sågar ligeså mange hovedstødsdueller som Touré, på trods af at han tilsyneladende ikke har noget at byde ind med, i de fysiske nærkampe, taget hans manglende muskelmasse i betragtning.

Desuden skabte Touré ligeså mange chancer da han spillede hos os, som Busquets gør lige i øjeblikket. Funktionen, som du selv har lagt vægt på tidligere, er en hæmsko for en spiller som Touré, der er glad for at tage de offensive løb og gå med i spillet på den sidste tredjedel af banen. Det er ikke meningen at han skal gøre det, så selvom han har evnerne til det, vil de ikke blive udnyttet, fordi den rolle han skal spille, ikke indebærer at han er ligeså offensiv som han har været siden han kom til City.

Personligt synes jeg at der er behov for at have en spiller med denne funktion på den defensive midtbane. Vi har før prøvet os ad med tre mere dynamiske og offensive-minded spillere på midtbanen, der så ikke har samme defensive pligter som Busquets har, og det er sjældent gået godt. Med Busquets på den defensive midtbane erobrede vi verden og spillede noget af det flotteste fodbold jeg nogensinde har set, og det har jo især været på midtbanen at vi har domineret, fordi vi har været i stand til at køre bolden rundt i trekanter på midten af banen, bringe modstanderholdets midtbane ud af balance, og så ellers rykke spillet frem ad banen, når hullerne mellem kæderne opstod. Hvordan man fortsat kan stille spørgsmålstegn ved mandens evner, er mig virkelig en gåde.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Heller ikke fanget?... Jeg fangede sarkasmen, så må du meget gerne forklare mig pointen, hvis ikke den var til for at bringe debatten ned på et useriøst niveau. Jeg er skam ikke sur, jeg er bare ikke lige i humør til at lade dig slippe så let afsted med den bortforklaring ;-)
Det var bare noget spas, jeg læste Blaus sætning, og så kunne jeg ikke lade være med at kommentere på det. Man kan vel godt sige, at det var en lille smule off-topic, men også lidt on-topic :cool: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Toure er en matchvinder type, hvadenten han spiller off eller deff midt. Vi så det mod Bilbao i pokalfinalen... Det år hvor vi vandt the treple... Med Toure på holdet - Han var med til at erobre fodboldverden.

Jeg er ikke enig i, at han var en svækkelse for os defensivt.. Man kan tale nok så meget om Busquets flotte meritter, faktum er bare, at Toure har ligeså flotte meritter, hvis ikke flottere nu hvor han har vundet mesterskabet til City. (Ja han var i den grad kreatøren bag deres mesterskab)
Men vi bliver ikke enige, når vi ikke kan enes om de tos styrker offensivt kontra defensivt.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Det der med at bruge præstationer i enkelte kampe som argumentation, er lidt uholdbart synes jeg. Yaya scorede i CDR finalen, men så kan man sige, at Busi blandt andet var fremragende mod selvsamme Athletic. At han på sin helt egen måde er en matchvinder type, bevist han som sagt mod Athletic forrige sæson, hvor han lukke kampen til 3-1, efter at Athletic havde reduceret til 2-1 og vi havde fået Villa udvist.

Du har dog ret, i bliver ikke enige, det gør vi to sikkert heller ikke. Du forlanger lidt mere af Busi eller af manden der spiller den position, med andre ord, jeg læser det som om du ønsker vores DM skal spille lidt anderledes.

Du har det egentlig med Busi, som jeg har det med Tito. Selvom det de gør, holder så ønsker vi lidt mere og vil se lidt mere..
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Toure er en matchvinder type, hvadenten han spiller off eller deff midt. Vi så det mod Bilbao i pokalfinalen... Det år hvor vi vandt the treple... Med Toure på holdet - Han var med til at erobre fodboldverden.

Jeg er ikke enig i, at han var en svækkelse for os defensivt.. Man kan tale nok så meget om Busquets flotte meritter, faktum er bare, at Toure har ligeså flotte meritter, hvis ikke flottere nu hvor han har vundet mesterskabet til City. (Ja han var i den grad kreatøren bag deres mesterskab)
Men vi bliver ikke enige, når vi ikke kan enes om de tos styrker offensivt kontra defensivt.
Jeg siger ikke at Touré var en svaghed i vores defensiv. Jeg siger blot at Busquets har været en markant forstærkning for os, rent defensivt. Som jeg skriver så bidrog han heller ikke med synderligt meget mere rent offensivt, da han var hos os, end Busquets har gjort siden han smuttede. Som sagt er den rolle den defensive midtbanespiller udfylder hos os, en kæmpe hæmsko for en spiller der er så glad for at tage de offensive løb, som Touré er.

Flottere meritter end Busquets, har Touré næppe. Det er under alle omstændigheder ikke faktum. Jeg ser eksempelvis ikke noget VM eller EM. Eller noget Africa Cup of Nations, hvis vi også lige skal kigge på den afrikanske pendant til EM, hvilket and andet lige ville være mest fair overfor Touré, når nu han ikke kan vinde EM.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Hvis du vil være fair overfor Toure, så tror jeg ikke du skal begynde at drage landshold ind i det. Bussi har immervæk de bedste holdkammerater i verden, modsat Toure, som ikke ligefrem spiller på et klasse landshold. Og nej, du behøver ikke liste de 2-3 stjerner Elfenbenskysten har op.

Mener du helt serist du vil drage landsholdsbold ind som meritter? Messi er velsagtens heller ikke verdens bedste spiller, fordi han ikke har vundet VM?..

Som Visca siger, så forventer jeg mere af en spiller på Bussis position. Det kunne Toure tilføre IMO. Mod de hold som parkerer bussen, er Busquets simpelthen ikke meget værd. Der kunne man godt bruge Toures drive og killerinstinkt i form af skud fra distancen.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Siden hvornår er det kun blevet relevant at kigge på klubfodbolden? På samme måde kan jeg sige at Touré spiller på et stjernespækket Manchester City mandskab, der har brugt jeg ved ikke hvor mange penge, på at vinde det ene engelske mesterskabet, de indtil videre har høstet. Nej, Touré spiller muligvis ikke på et hold med klasse til at vinde VM, men det er vel ikke for meget forlangt at et hold med spillere som Kolo Touré, Didier Zokora, Cheick Tioté, Gervinho, Salomon Kalou, Didier Drogba, Didier Ya Konan og så i øvrigt Yaya selv, slår Zambia. Her siger jeg ikke at Yaya alene bærer skylden for at de ikke vandt African Cup of Nations i år, for det gør han naturligvis ikke. Men han bærer en del af skylden, præcis på samme måde som Busquets bærer en del af æren for Spanien's VM og EM triumfer i 2010 og i sommers. Fodbold er en holdsport med 11 spillere på banen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Det vil normalvis være trænerens ansvar at få de spillere til at slå Zambia. Dit argument køber jeg ikke, da jeg finder det urimelig tyndt, at sammenligne Yayas landshold med Busquets. Hvis vi er helt derude for at fiske ting der kan tale Busquets op, så gider jeg ganske enkelt ikke mere.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Vi er slet ikke 'ude nogle steder for at fiske ting der kan tale Busquets op'. Du nævnte selv at Yaya har ligeså fine meritter som Busquets, og kaldte det sågar for et faktum, hvilket jeg naturligvis ikke mener er sandt. Tværtom mener jeg at Busquets kan prale af en samling meritter, som stort set ingen anden 24-årig fodboldspiller nogensinde har kunnet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster