5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10089
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Jamial skrev:
Kubala skrev:Det kunne han åbenbart ikke, siden han sad på bænken i Barca. Om man vil det eller ej, så var han reserve for Bussi, det siger det hele. Så kan man komme med al mulige forklaringer osv. Men Pep havde større tiltro til Bussi.
Fis i en hornlygte. At Pep havde en mancrush på Busquets gør ikke Busquets til en bedre spiller. Det var et kæmpe tab at barca solgte Touré. Det kan godt være verden nu har to fantastiske midtbanespillere fordi Busquest fik tillid, men ville stadig hellere have Touré i Barca.

Altså Bussi er en bedre DM-spiller, og mere er der ikke at sige, det har flere trænere ytret, f.eks. Del Bosque, Alex Ferguson og Cruyff. Toure er jo også boks-til-boks midtbanespiller i city, og derfor spiller de også med ham i spidsen, og benytter sig af Barry og Javi Garcia som de to centrale, når de skal satse offensivt. Og med en Barry og Toure, så plejer Toure at spille længere oppe på banen, altså på modstanders banehalvdel.

Men igen, så er det åbenbart bare fis i en hornlygte, hvem ved. :glad:

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Kubala skrev:
Jamial skrev:
Kubala skrev:Det kunne han åbenbart ikke, siden han sad på bænken i Barca. Om man vil det eller ej, så var han reserve for Bussi, det siger det hele. Så kan man komme med al mulige forklaringer osv. Men Pep havde større tiltro til Bussi.
Fis i en hornlygte. At Pep havde en mancrush på Busquets gør ikke Busquets til en bedre spiller. Det var et kæmpe tab at barca solgte Touré. Det kan godt være verden nu har to fantastiske midtbanespillere fordi Busquest fik tillid, men ville stadig hellere have Touré i Barca.

Altså Bussi er en bedre DM-spiller, og mere er der ikke at sige, det har flere trænere ytret, f.eks. Del Bosque, Alex Ferguson og Cruyff. Toure er jo også boks-til-boks midtbanespiller i city, og derfor spiller de også med ham i spidsen, og benytter sig af Barry og Javi Garcia som de to centrale, når de skal satse offensivt. Og med en Barry og Toure, så plejer Toure at spille længere oppe på banen, altså på modstanders banehalvdel.

Men igen, så er det åbenbart bare fis i en hornlygte, hvem ved. :glad:
Fis i en hornlygte det du skrev første gang. Det du skriver nu giver bedre mening. Så er der jo så bare lige dét, at jeg er uenig! :D

Kubala
Indlæg: 10089
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Jamen jeg har heller ikke noget at sige end at vi er uenige. Nogen Barca fans kunne/kan lide Toure som vores DM, og andre Bussi, og med Bussi har vi vundet en hel masse, det er et faktum, derfor er jeg ikke kede af, at vi mistede Toure til City. Du er sikkert uenig, og føler, at det var et stort tab, ligesom Daluigi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamial skrev:Fis i en hornlygte. At Pep havde en mancrush på Busquets gør ikke Busquets til en bedre spiller. Det var et kæmpe tab at barca solgte Touré. Det kan godt være verden nu har to fantastiske midtbanespillere fordi Busquest fik tillid, men ville stadig hellere have Touré i Barca.
Har Vicente del Bosque også et mancrush på Busquets? Eller kunne det tænkes at der var en lille chance, bare en lille, spinkel, nærmest usynlig chance, for at Busquets er hvor han er i dag, fordi han er en dygtig fodboldspiller, og ikke fordi Pep, del Bosque eller Tito har eller havde et 'mancrush' på ham?

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Blaugrana92 skrev:
Jamial skrev:Fis i en hornlygte. At Pep havde en mancrush på Busquets gør ikke Busquets til en bedre spiller. Det var et kæmpe tab at barca solgte Touré. Det kan godt være verden nu har to fantastiske midtbanespillere fordi Busquest fik tillid, men ville stadig hellere have Touré i Barca.
Har Vicente del Bosque også et mancrush på Busquets? Eller kunne det tænkes at der var en lille chance, bare en lille, spinkel, nærmest usynlig chance, for at Busquets er hvor han er i dag, fordi han er en dygtig fodboldspiller, og ikke fordi Pep, del Bosque eller Tito har eller havde et 'mancrush' på ham?
Du læser den kommentar udenfor kontekst. Jeg skrev den som en direkte reaktion på Kubalas kommentar, hvor han brugte Pep's valg, som et argument for hvem af dem der er bedst.

Touré er ikke spanier, så hvorfor skulle del Bosque sige noget som helst andet? ;)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg nævnte del Bosque, fordi det meget let kunne lyde som om at du mener at Busquets vandt pladsen i vores startellever, fordi Pep havde et mancrush på ham, og så kunne det naturligvis være interessant at høre, om Busquets også har sin plads på det spanske landshold, fordi del Bosque har et mancrush på ham.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Jamial;

Du benytter dig blandt andet af "fis i en hornlygte" men samtidig formår du at skrive "Det var et kæmpe tab at Barca solgte Touré"? Giver det mening? Et kæmpe tab for hvem? For dig, ja måske men for Barca som et hold, nej faktisk ikke. Det har Busi bevist.

Deusden burde i læse, hvad The Guardian skriver, Busi er en ren DM og på det punkt meget bedre end Yaya. Hvis i har fulgt City (hvilket jeg i øvrigt går ud fra at i har), så har Yaya haft størst succes, når han har spillet længere frem på banen. Derudover har han generelt en meget offensiv rolle på Citys hold, en DM på Barcas hold kan ikke spille sådan som Yaya spiller i City, og længere frem på banen har vi folk som Ini, Xavi og Cesc, de er alle bedre end Yaya til at udfylde den rolle, synes jeg.

Derudover glemmer i altså lidt, at Pep gerne ville ham i Barca, han kunne bare ikke garantere ham en stamplads, husk at Pep sagde flere gange at han var ked af hans afgang. Der var samtidig noget med en kontrakt og lønchek som Barca ikke var klar til at betale, det hele var altså ikke så sort/hvidt som "Pep elskede Busi fordi han er hans uægte søn, derfor fik han pladsen". Yayas agent, Seluk, var pain in the ass.

Selvom Yaya er en rigtig god spiller, synes jeg slet slet ikke vi har lidt et tab. Med tanke på at Busi har slået til, er jeg egentlig også glad for at Yaya røg til City. Vi fik gode penge for ham, som vi købte gode spillere for. Han fik den løn som han selv mente han fortjener (og lidt mere til), og han spiller fast på et hold, der kæmper om mesterskabet. Samtidig har vi en spiller, der passer bedre til vores koncept end Yaya.

Hvis det er noget, så er det en win-win situation for alle.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Visca El Barca skrev:Jamial;

Du benytter dig blandt andet af "fis i en hornlygte" men samtidig formår du at skrive "Det var et kæmpe tab at Barca solgte Touré"? Giver det mening? Et kæmpe tab for hvem? For dig, ja måske men for Barca som et hold, nej faktisk ikke. Det har Busi bevist.

Deusden burde i læse, hvad The Guardian skriver, Busi er en ren DM og på det punkt meget bedre end Yaya. Hvis i har fulgt City (hvilket jeg i øvrigt går ud fra at i har), så har Yaya haft størst succes, når han har spillet længere frem på banen. Derudover har han generelt en meget offensiv rolle på Citys hold, en DM på Barcas hold kan ikke spille sådan som Yaya spiller i City, og længere frem på banen har vi folk som Ini, Xavi og Cesc, de er alle bedre end Yaya til at udfylde den rolle, synes jeg.

Derudover glemmer i altså lidt, at Pep gerne ville ham i Barca, han kunne bare ikke garantere ham en stamplads, husk at Pep sagde flere gange at han var ked af hans afgang. Der var samtidig noget med en kontrakt og lønchek som Barca ikke var klar til at betale, det hele var altså ikke så sort/hvidt som "Pep elskede Busi fordi han er hans uægte søn, derfor fik han pladsen". Yayas agent, Seluk, var pain in the ass.

Selvom Yaya er en rigtig god spiller, synes jeg slet slet ikke vi har lidt et tab. Med tanke på at Busi har slået til, er jeg egentlig også glad for at Yaya røg til City. Vi fik gode penge for ham, som vi købte gode spillere for. Han fik den løn som han selv mente han fortjener (og lidt mere til), og han spiller fast på et hold, der kæmper om mesterskabet. Samtidig har vi en spiller, der passer bedre til vores koncept end Yaya.

Hvis det er noget, så er det en win-win situation for alle.
Se hvad man får ud af en KONSTRUKTIV kommentar? :)

Jeg er enig, langt hen ad vejen - og i fodboldelskerens verden er det jo win-win, fordi der er kommet to gode spillere ud af det, som får spilletid i to store klubber.

Busquets er blevet en af de (hvis ikke den) bedste på sin plads, men det var han IKKE da han startede, og Yaya var "miles better". Og det er en underdrivelse. Så på daværende tidspunkt var tabet af Touré stort, men det er så bare godt for klubben at Busquets (Under Pep) udviklede sig som han har gjort.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Ja Yaya var en bedre spiller, da Busi var ved at slå igennem, det er der egentlig ikke så meget at sige til, Yaya var etableret hvorimod det var Busis første år på førsteholdet. Jeg synes dog, at Busi allerede dengang viste lovende takter blandt andet i C.L finale mod dengang favoritter, selvom han også lavede flere fejl i sit spil og sine kampe.

Det vigtigste for ham var dog, at der hele tiden var en fremgang at spore i hans spil, han er ret god til at lære synes jeg, og hans fodboldhjerne gør, at han næsten altid træffer de rigtige belsutninger. Sammensat det med hans pasningsspil (det er decideret forkert at kalde ham en bodflytter, han er f.eks. eminent til at spille sig ud af presset og dermed hele holdet ud af presset, det kræver teknik. Han er også eminent til at lave afleveringer mellem 3-4 modstandere, altså mellem linjerne. Jeg synes det tit og ofte er ham, vi søger samt han selv tilbyder sig, når vi skal sille os ud af et vanvittigt pres), og så det faktum at han er skræddersyet til vores system, synes jeg ikke der et tab at Yaya røg til City. Jeg må indrømme, at jeg selv var ked af at se ham rejse, men det gik hurtigt op for mig, at det egentlig var fornuftigt at skille sig af med ham, når nu han ikke kunne få mere spilletid og vi samtidig fik en god portion penge for ham.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:
Daluigi skrev:
Kubala skrev:Det kunne han åbenbart ikke, siden han sad på bænken i Barca. Om man vil det eller ej, så var han reserve for Bussi, det siger det hele. Så kan man komme med al mulige forklaringer osv. Men Pep havde større tiltro til Bussi.
Som du selv siger, så er der jo forklaringer for dette... Om man vil det eller ej!?.. Toure var ikke ligefrem en reserve, når han spillede 50 % af kampene, hvis ikke også mer?...

Pep var/er pjattet med Busquets. Dette resulterede i at vi mistede verdens 9. bedste spiller, pga verdens 14. bedste var i kridthuset hos træneren.
Haha, din indsigt er simpelthen slående, Daluigi ...
Så find de konkrete tal hvis du vil modbevise det jeg siger (Jeg mindes blot at han spillede over halvdelen af kampene).... Eller det var måske blot et surt opstød fra din side af, i forsøget på at latterliggøre en holdning du ikke deler?...
Forumlegende

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Is på.
Om Touré er en bedre spiller end Busquets, er noget nær umuligt at sige. Det står dog ganske klart, at Busquets passer bedre ind på Barças hold. Hans pasningsspil, teknik og spilforståelse er eminent og matcher kravende til en defensiv midtbanespiller i Barcelona perfekt.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Visca El Barca skrev:Ja Yaya var en bedre spiller, da Busi var ved at slå igennem, det er der egentlig ikke så meget at sige til, Yaya var etableret hvorimod det var Busis første år på førsteholdet. Jeg synes dog, at Busi allerede dengang viste lovende takter blandt andet i C.L finale mod dengang favoritter, selvom han også lavede flere fejl i sit spil og sine kampe.

Det vigtigste for ham var dog, at der hele tiden var en fremgang at spore i hans spil, han er ret god til at lære synes jeg, og hans fodboldhjerne gør, at han næsten altid træffer de rigtige belsutninger. Sammensat det med hans pasningsspil (det er decideret forkert at kalde ham en bodflytter, han er f.eks. eminent til at spille sig ud af presset og dermed hele holdet ud af presset, det kræver teknik. Han er også eminent til at lave afleveringer mellem 3-4 modstandere, altså mellem linjerne. Jeg synes det tit og ofte er ham, vi søger samt han selv tilbyder sig, når vi skal sille os ud af et vanvittigt pres), og så det faktum at han er skræddersyet til vores system, synes jeg ikke der et tab at Yaya røg til City. Jeg må indrømme, at jeg selv var ked af at se ham rejse, men det gik hurtigt op for mig, at det egentlig var fornuftigt at skille sig af med ham, når nu han ikke kunne få mere spilletid og vi samtidig fik en god portion penge for ham.
Problemet jeg havde dengang, og som jeg stadig har ift. Guardiola, er netop det at Yaya på daværende tidspunkt var bedre. Hvorfor så lade Busquets spille så meget, og i vigtige kampe? :p

Men som Quaresma siger, det er jo gået godt, og er nok bedre for Barca NU! ;)

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Måske fordi Busquets potentiale var større til at blive den spille Pep ville have til netop den position. Det et klart at Toure var en bedre spiller end Busquets da denne kom frem (selvf.), men han havde tydeligvis ikke det Pep ville have på den position.

Desuden var det ikke også noget med at Toure ikke var fan af rotation, og ville spille meget mere (lol, hvem tror han at han er Messi? ;-)).
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Så find de konkrete tal hvis du vil modbevise det jeg siger (Jeg mindes blot at han spillede over halvdelen af kampene).... Eller det var måske blot et surt opstød fra din side af, i forsøget på at latterliggøre en holdning du ikke deler?...
Præcis hvad er det jeg skal finde tal på? Mig bekendt skriver jeg ikke noget som helst om at du ikke har ret i at han spillede over halvdelen af kampene. Det er slet ikke den del af indlægget jeg referede til. Det er mere det der med at 'fordi Busquets var mere inde i varmen hos Pep end Touré var, mistede vi en spiller der ligger højere på The Guardian's liste end Busquets gør'. Som jeg ser det så mistede vi ikke Touré. Vi solgte ham for en klækkelig sum, altså var det en gensidig beslutning, og hvor andre hold tidligere har haft problemer med at erstatte den slags spillere (mest nævneværdig er Makélélé i Madrid), har vi ikke gjort det dårligere siden Touré forlod os.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Nu vandt vi The Treple med Toure på holdet.. Så at sige vi ikke har gjort det dårligere, er jo direkte forkert.

Men det er en meget kynisk målestok, er jeg godt klar over.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster