Ronaldinho

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hardgrove

Re: Ronaldinho

Indlæg af Hardgrove »

Husker hvordan man tændte for fjernsynet og næsten var skuffet, hvis han ikke lavede noget youtube-værdigt i den kamp man skulle se. Det var fantastisk. Heldigvis har Messi overtaget dette; ikke helt på samme måde, men på en anden og ligeså god måde!

Ifølge bold skal han tilbage til Brasilien:
http://www.bold.dk/nyt/Ronaldinho-enig-med-Flamengo

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af SirJonas »

har os læst det på tv2sport :)

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Bager »

Fuldstændig vanvittig spiller i sin storhedstid. Han var om nogen Barca i en tid før Xavi, Iniesta, Messi osv., for alvor trådte i karakter. Efter min mening er vi en del stærkere nu som hold. Dengang var vi for meget afhængig af ham. Idag ville hans spillestil fylde for meget på holdet tror jeg.
Visca el Barca

eldurum

Re: Ronaldinho

Indlæg af eldurum »

Det tror jeg du har ret i. Synes dog han var en mere underholdende fodboldspiller end nogen af dem vi har nu, arghh.. man bliver helt nostalgisk.

Rivaldo10

Re: Ronaldinho

Indlæg af Rivaldo10 »

Helt enig. Ronaldinho havde et magisk skær over sig, der gjorde, at man spændt afventede hans optrædener og studerede dem minutiøst. En af mine all-time favoritter og da han var på sit højeste var han IMO den bedste jeg nogensinde har set. Teknikken, blikket for spillet, alsidigheden, fantasien, seværdigheden osv. osv. var fremragende.

Ærgeligt at det skulle gå SÅ meget ned ad bakke. Manden er trods alt "kun" 30 år.



Blot en af de TONSIVSE af fantastiske videoer der er med ham. Ham og Eto'os sammenspil var af en anden verden. Nostalgi der vil noget :cry:

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Quaresma »

Da han var i sit prime, vil jeg faktisk mene, at han var bedre end Messi er nu. I hvert fald mere fortryllende at se på.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Mander »

Ikke bedre end Messi - Messi er meget mere effektiv end Ronaldinho, scorer flere mål, er sværere at stoppe, osv.

Messi laver til gengæld mere simple ting (relativt altså...), hvor Ronaldinho lavede diverse tricks og kunstner. Derfor var han, for mig i hvert fald, mere underholdende at se på, men ikke lige så ophidsende, da han aldrig var lige så uovervindelig som vores lille argentiner..
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Elbarca »

Forskellen er efter min mening at det nuværende hold fungerer meget bedre kollektivt. I Dinho tiden var alt mere afhængigt af om Dinho kunne trylle os frem til sejrene når det kneb mest. Den samme effekt mener jeg ikke Messi helt har haft. Holdet har været alt for velfungerende hvis man kan sige det sådan.

Selvom Messi gjorde det ok for Argentina, så viser det alligevel hvor meget medspillerne betyder. Jo Dinhos medspillere var ikke dårlige, men alt for ofte var det Dinho, der gjorde forskellen. Hans inflydende på medspillerne var enorm idet Dinho også havde en stor playmaker rolle, hvor Messis deltagelse i spillet er meget mere dynamisk. Hvem der er bedst i topform kan jeg ikke rigtigt afgøre da holdet uden de to nok ikke have vundet alle de titler. Måske et lille plus til Messi da han trods alt har scoret vanvittigt mange mål de sidste 2 år.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af fidanho »

Ronaldinho sammen med 50cent.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af # 23 »

Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at man siger, at Messi er på det niveau, som Ronaldinho var på, da han var på sit højeste. Er det ikke lidt for meget? Ronaldinho er den bedste spiller i mange år, verden har set sammen med Zidane og Ronaldo, hvis I spørger mig.

Ronaldinho bar IMO næsten Barca alene, hvorimod Messi nyder godt af Xavi og Iniesta fantomarbejde i hver kamp. Messi er IMO mere end en angriber, end ham, der skaber det hele, som Ronaldinho var. Ronaldino var nu heller ikke en fremmed foran et mål med de mål, han nu lavede i sin tid hos Jer.

Men ja, hvor var det en fryd at se Ronaldinho voldtage samtlige hold i verden. Hans dansemål på Petr Cech, der dengang IMO var verdens bedste målmand med flere længder, hans betonmål mod Chelsea, hvor John Terry blev moset væk, hans mål mod Milan efter en slap udgave af Elastico, og hans utallige forsvarssplittende afleveringer til Eto'o og Giuly/Messi. Minderne kommer frem, og hvor er det syndt for ham, at han skulle følge det brasilianske trend med, at man topper lige lige i nogle år, og så tager man slap på det som Adriano f.eks.

Og stadigvæk den dag i dag bliver jeg vred, sur, irriteret over, at hans aftale med Manchester United gik i vasken i 2003, før Laporta kom til. Fuck Peter Kenyon (Tidligere direktør for United, der stod for køb og salg og andre ting, og kort tid efter i Ronaldinho aftalen gik i vasken, skiftede han til Chelsea. Måske ville han ikke have, at United skulle få på det tidspunkt verdens mest spændende spiller).
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Mander »

Som jeg har skrevet før, så havde Ronaldinho flere tricks, og var derfor lidt sjovere at kigge på - lidt à la Cronaldo, da han var i hopla i Utd (dog med bedre tricks). Til gengæld var han aldrig lige så stabil eller effektiv som Messi, der nu i høj grad bærer Barca når det gælder (kampen mod Arsenal, anyone?). Xavi og Iniesta er til gengæld blevet meget bedre siden Ronaldinho-tiden, og derfor er vi ikke så afhængige af én spiller.

Jeg ved godt, hvilken spiller jeg helst vil have på toppen, og han har ikke skæve fortænder. Til gengæld var hans første sæsoner fantastiske, og noget jeg ser tilbage på med glæde. :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Elbarca »

#23 - Det er ikke kun her på Barca foraet folk taler om Messi i store termer. Før VM gik diskussionen i pressen på om han kunne overgå selveste Maradona. Sagen er den at Messi endnu er meget ung (faktisk ligeså gammel som Ronaldinho var da han joinede Barca) og har derfor mange år i sig endnu. Jeg mindes ingen, udover den rigtige Ronaldo, som i så ung en alder har vist så meget som Messi har. Kom lige ind i kampen :)

Det er rigtigt at Messi har bedre medspillere og at Dinho bar mere ansvar, men det tager intet væk fra Messis præstationer at andre spillere på holdet også gør det godt. I modsat fald ville Rivaldo f.eks være bedre end begge, da han om nogen bar holdet til trofæer i en periode hvor antallet af stjerner på holdet var meget fattigt.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Bager »

Synes man skal passe på med at snakke om ansvar iforb. med Ronaldinho, når man tænker på hvor uansvarligt han opførte sig i sine sidste sæsoner i klubben. Vil sige det sådan at vi dengang havde et potentielt lavere bundniveau end vi har nu. Ronaldinho træk en smule mere at læsset i sin storhedstid. Når det er sagt så ville vi ikke have vundet ligaen i år havde det været uden Messi, selvom Messi har mere kvalitet at læne sig op ad.
Visca el Barca

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Champione »

Interessant debat, men det er sgu svært at sammenligne de to...

Messi er mere den eksplosive, imens Ronnie formåede at lave tekniske fantastiske detaljer i kampene, tricks som nærmest kun streetsoccer spillere laver i fritiden, dem formåede han at implementere i kampene, og rent faktisk skabe noget farligt, udaf finterne.

Mange spillere laver smarte ting, upresset, men virkelig få formår at ændre kampenes afgørende momenter, via detaljer.
Der tror jeg stadig Ronnie har været tæt på den bedste nogensinde på det område.

Men derudover vandt Ronnie meget på sin attitude og spilleglæde, hvor Messi holder sig lidt i baggrunden, hvis han havde store armbevægelser, så havde hans præstationer for os været tilset udefra på anden vis.
Men han ønsker den tilbageholdende status, hvilket jeg tror vil bære ham længere, han får ikke et flop-moment, som de kulturbærende spillere oftest gør.

Dog bliver fasen om 5-6 år omkring Messi interessant at følge, hvordan han vælger at omlægge sit spil, når han f.eks. mister noget af sin hurtighed - men dét er en anden debat. Men det var hér Ronnie knækkede nakken :)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Mander »

Meget af debatten handler dog om, hvordan man definerer teknik, og hvad man lægger mest vægt på - er det eks. bedst teknik, at Ronaldinho laver en fantastisk detalje og sætter 1-2 spillere af (hvilket han efter min mening er historiens formentlig bedste til, da han var i sin storhedstid), eller er det Messi, der med fuldt overlæg løber lige ind i en klump på seks forsvarsspillere... og kommer ud på den anden side?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster