Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Af en eller anden grund er der ikke nogen Eto'o tråd her under Barca spillere, og det synes jeg da virkelig vi skal have! Desuden føler jeg virkelig at jeg har brug for at kommentere på "den nye Eto'o". Synes det er helt fantastisk, hvordan Guardiola nærmest har fået vendt vrangen ud af på Eto'o! Manden er virkelig blevet en fryd for øjet, med den glæde han viser for tiden - det er tydeligt at han er blevet gladere for at spillere fodbold efter Guardiolas tilkommen. Desuden er det fantastisk at se hvordan han har fået lagt en dæmper på sit temperament, og hvor dejligt ydmygt han opfører sig nu. Der er selvfølgelig intet galt i at være lidt kæk, men synes nu engang at det fungerer bedre på denne måde! Hans udtalelser virker også til at være en del mere velovervejede, og en del mindre tilfældige, end de var tidligere - i særdeleshed sidste sæson! Det er jo på nærmeste vis en helt frisk Eto'o vi har fået os - og han fungerer! :)

Hvad synes I andre om Eto'os "nye jeg"? :)

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Tja kan ærlig talt ikke helt se hvad du snakker om. Jeg har altid været en STOR beundre af eto`o både som fodboldspiller og som holdspiller. Jeg har aldrig haft nogen former for problemer med etos attitude eller opførsel snarere tværtimod. Det er klart at eto ligesom alle andre på holdet hang lidt med mulen i den sidste tid under FR, men det har vel ikke noget særligt med etoo at gøre.
Jeg syntes at han fra dag 1 af i klubben har udvist sult, vindermentalitet og et kæmpe angagement i kampene. Han hader at blive skiftet ud, han hader at brænde chancer eller når medspillerne ikke ser ham når han er helt fri, han hader at tabe og alle disse ting er han ikke bange for at vise. Jeg syntes det er rart med en mand der tør bære sine føleser uden på tøjet, det var der mange der kunne lærer noget af....
Eto er for mig definationen på en ægte holdspiller.

Jbninc

Indlæg af Jbninc »

Ja, man må sige at den bedste transfer vi lavede i år var den der udeblev. Hold fast hvor er den mand bare skarp oppe foran!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Indlæg af Blaugrana92 »

Jønde:
Nu kom Eto'os frustrationer jo så til udtryk via nogle uheldige episoder og udtalelser, hvilket vi jo ikke i så udpræget grad så hos nogle andre - og dét brød jeg mig ikke om! Eto'o har jeg altid været stor tilhænger - præcis som dig - men hans opførsel det sidste halve år under Rijkaards ledelse, synes jeg var lidt for meget af det gode.

Ellers er jeg jo helt enig! Eto'o viser da kæmpe engagement og er en helt fantastisk målscorer. Desuden har han, som du siger, både vindermentalitet og sult. Jeg synes blot at disse egenskaber lige så stille forvandt de sidste halve år under Rijkaards ledelse. Dérfor synes jeg det er rart at se "den nye" - man fristes måske nærmere til at sige "den gamle"? - Eto'o!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Indlæg af Blaugrana92 »

Forza-Barca skrev:2004- FC Barcelona 118 (90) (Helt frisk statistik) Det er jo sindsygt! Jeg er fandeme glad for at Barca ledelsen ikke fik held med at afskede ham..
Ja, det er faktisk nok så imponerende! :D

Remmen

Indlæg af Remmen »

Blaugrana92 skrev:Jønde:
Nu kom Eto'os frustrationer jo så til udtryk via nogle uheldige episoder og udtalelser, hvilket vi jo ikke i så udpræget grad så hos nogle andre - og dét brød jeg mig ikke om! Eto'o har jeg altid været stor tilhænger - præcis som dig - men hans opførsel det sidste halve år under Rijkaards ledelse, synes jeg var lidt for meget af det gode.

Ellers er jeg jo helt enig! Eto'o viser da kæmpe engagement og er en helt fantastisk målscorer. Desuden har han, som du siger, både vindermentalitet og sult. Jeg synes blot at disse egenskaber lige så stille forvandt de sidste halve år under Rijkaards ledelse. Dérfor synes jeg det er rart at se "den nye" - man fristes måske nærmere til at sige "den gamle"? - Eto'o!
Synes at Etoo var en af dem der kæmpede mest sidste år.. Kan godt være han ikke var god hver gang, men han kom jo også fra en lang skade.. Synes Etoo var en af de eneste der kæmpede hver kamp han spillede, men når der er "sorte får", som ikke gider kæmpe for holdet, så kan det være svært at vinde.. Han er angrebets svar på Puyol :wink:
Etoo=verdens bedste angriber!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Blaugrana92 skrev:Jønde:
Nu kom Eto'os frustrationer jo så til udtryk via nogle uheldige episoder og udtalelser, hvilket vi jo ikke i så udpræget grad så hos nogle andre - og dét brød jeg mig ikke om! Eto'o har jeg altid været stor tilhænger - præcis som dig - men hans opførsel det sidste halve år under Rijkaards ledelse, synes jeg var lidt for meget af det gode.

Ellers er jeg jo helt enig! Eto'o viser da kæmpe engagement og er en helt fantastisk målscorer. Desuden har han, som du siger, både vindermentalitet og sult. Jeg synes blot at disse egenskaber lige så stille forvandt de sidste halve år under Rijkaards ledelse. Dérfor synes jeg det er rart at se "den nye" - man fristes måske nærmere til at sige "den gamle"? - Eto'o!
Hvilken opførsel og hvilke udtalelser.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Forza-Barca skrev:Først.. God initativ!
Jo.. Der havde været problemer med Eto'o ego, i den sidste tid under FR, og man sad med fornemmelsen af at han var et for stort ego til at kunne repræsentere Barca.. Gad ikke give hånd til spilleren til spilleren der kom ind i stedet for ham, ej heller til Rijkaard, og tro det eller lad hver, men også somme tider ej heller med hans holdkammerater på Barca bænken.. Men disse eskipader har jeg mest set som en trang til forandring, og efter den forandring iform af afskedelsen af FR og ansættelsen af Pep, er det somsagt én helt ny Eto'o vi har fået og se.. Mht. målene kommer det ikke som nogen overraskelse for mig.. Han er én af Barca's mest scorende gennem tiden, og har altid scoret mål!

2004- FC Barcelona 118 (90) (Helt frisk statistik) Det er jo sindsygt! Jeg er fandeme glad for at Barca ledelsen ikke fik held med at afskede ham..
Først og fremmest er det IKKE "man" som sad med en fornemmelse ....., men DIG der sad med en fornemmelse. Ej dine meninger og lad være med at påtvinge os andre dem...
Du tolker også på hans adfærd ved at skrive at han ikke "gad" at give hånd. Hvor pokker ved du det fra, og hvis det endelig er skulle være derfor han sommetider ikke stor krammede og gav hånd i visse situationer, kender du ikke omstændighederne bag, pas derfor på med at tolke for meget.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Jønde skrev:
Forza-Barca skrev:Først.. God initativ!
Jo.. Der havde været problemer med Eto'o ego, i den sidste tid under FR, og man sad med fornemmelsen af at han var et for stort ego til at kunne repræsentere Barca.. Gad ikke give hånd til spilleren til spilleren der kom ind i stedet for ham, ej heller til Rijkaard, og tro det eller lad hver, men også somme tider ej heller med hans holdkammerater på Barca bænken.. Men disse eskipader har jeg mest set som en trang til forandring, og efter den forandring iform af afskedelsen af FR og ansættelsen af Pep, er det somsagt én helt ny Eto'o vi har fået og se.. Mht. målene kommer det ikke som nogen overraskelse for mig.. Han er én af Barca's mest scorende gennem tiden, og har altid scoret mål!

2004- FC Barcelona 118 (90) (Helt frisk statistik) Det er jo sindsygt! Jeg er fandeme glad for at Barca ledelsen ikke fik held med at afskede ham..
Først og fremmest er det IKKE "man" som sad med en fornemmelse ....., men DIG der sad med en fornemmelse. Ej dine meninger og lad være med at påtvinge os andre dem...
Du tolker også på hans adfærd ved at skrive at han ikke "gad" at give hånd. Hvor pokker ved du det fra, og hvis det endelig er skulle være derfor han sommetider ikke stor krammede og gav hånd i visse situationer, kender du ikke omstændighederne bag, pas derfor på med at tolke for meget.
Lad os nu lige blive enige om at vores opfattelse af hans adfær er hvad vi ser på banen. Der er forskel på ego og holdspiller. Man kan også give sin mening til kende på andre måder. Jeg var overbevist om(MAN ved det aldrig) at Eto og Deco fik gule kort med vilje så de ikke skulle spille mod RM sidste sæson. Der er ikke en mm af holdspil der. Er er glad for den nye/første Eto, for han har stadig et element af hvad du nævnte men virker mere som en holdspiller. Desuden laver han mange basser ! 13 mål 11 kampe mener jeg..

Exil-Krew

Indlæg af Exil-Krew »

Jeg er mest enig med Jønde herinde. Jeg har aldrig tvivlet på Eto, og de situationer med at han ikke ville give "hånden til kammeraterne"...wtf er der nogen af os der ved hvad der lå bag de situationer?
@ Brombi:

Var du "overbevist" om at han fik gult kort med vilje? Fordi visse medier havde skrevet om det uden at have belæg for det? Hvilken kilder havde du, som vi andre ikke havde siden du kunne være overbevist?

Jeg synes personligt at det var det pinligste jeg havde set barca fans gøre, da de buhede ad eto og deco på camp nou. Og så I forleden i pokalkampen hvordan de jublede da eto blev sat ind på banen. De hoppede og dansede som om der allerede var scoret mål. Jeg synes bare at alle dem der var kritiske i sommers og mente at eto skulle sælges skal holde deres kæft nu, hvor han præsterer. Han har hele tiden været god. Selv efter et halvt års skade scorede han 18 mål i 20 kampe tror jeg...ihvertfald noget i den retning.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Eto'o, Messi og Puyol... Disse er heltene der synges om for tiden på Camp'en... Tag mit ord, jeg er der.

Personligt savner jeg lidt mere anerkendelse til en spiller som Xavi. Men mon ikke det kommer på søndag ;).

Camp Nou is on fire at the moment :) ! Dem af jer der skal herned til næste kamp skal bare glæde sig. Jeg kommer selv. Bliver klasse... YEAH !
El Señor de las Tartas

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Indlæg af emo »

Exil-Krew skrev: Jeg synes personligt at det var det pinligste jeg havde set barca fans gøre, da de buhede ad eto og deco på camp nou. Og så I forleden i pokalkampen hvordan de jublede da eto blev sat ind på banen. De hoppede og dansede som om der allerede var scoret mål. Jeg synes bare at alle dem der var kritiske i sommers og mente at eto skulle sælges skal holde deres kæft nu, hvor han præsterer. Han har hele tiden været god. Selv efter et halvt års skade scorede han 18 mål i 20 kampe tror jeg...ihvertfald noget i den retning.
Hmm okay, men hvorfor skulle kritikkerne holde mund nu? Vi alle havde vores grunde og meninger i sommers. Der var uro i truppen, man ansatte en ikke prøvet træner, transfervinduet var fyldt med rygter og mange af dem var sande, nogle af de største spillere i det moderne Barcelona var på vej væk. Der var vel en grund til at man ville skille sig af med Eto'o. Tror at der var held til stede da Eto'o blev i sommers, klubben ville ikke stå i vejen for et skifte og han var også selv klar på at rykke.

Det er bare så nemt at være bagklog. Vi alle vidste jo hvor god han egentlig var, men ingen havde da forudset at han ville være så vild som han er. Undskyld, for ikke at påtvinge jer mine meninger så må jeg hellere skrive at nogle måske forventede så højt et niveau af Eto'o i år, jeg gjorde jeg ikke, han har overrasket mig meget.

Han virker til at være en følsom fyr, og alle de uheldige episoder der var i sidste sæson er glemt. Hvilken spiller har aldrig fejlet, har de sq alle, og Messi skal også nok fejle på et tidspunkt.

Vi skal være glade for at vi har en sås karp og kompetent angriber som Eto'o. Lad ham føre Barcelona til et par trofær i de kommende og derefter kan han så søge andre græsgange og prøve lykken i måske England.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Indlæg af Guardiola »

Jbninc skrev:Ja, man må sige at den bedste transfer vi lavede i år var den der udeblev. Hold fast hvor er den mand bare skarp oppe foran!
Godt set. Men jeg vil mene, at den bedste transfer var Guardiola.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Forza-Barca skrev:Jønde: Du fulgte godt nok ikke særlig meget med da det gik værst under Rijkaard..
Er du sådan én "fan" der kun følger holdet når det går godt..
Og så prøv lige at skrue lidt ned for "angrebene", det er trættende!
HOST HOST!

Jbninc

Indlæg af Jbninc »

emo skrev:
Exil-Krew skrev: Jeg synes personligt at det var det pinligste jeg havde set barca fans gøre, da de buhede ad eto og deco på camp nou. Og så I forleden i pokalkampen hvordan de jublede da eto blev sat ind på banen. De hoppede og dansede som om der allerede var scoret mål. Jeg synes bare at alle dem der var kritiske i sommers og mente at eto skulle sælges skal holde deres kæft nu, hvor han præsterer. Han har hele tiden været god. Selv efter et halvt års skade scorede han 18 mål i 20 kampe tror jeg...ihvertfald noget i den retning.
Hmm okay, men hvorfor skulle kritikkerne holde mund nu? Vi alle havde vores grunde og meninger i sommers. Der var uro i truppen, man ansatte en ikke prøvet træner, transfervinduet var fyldt med rygter og mange af dem var sande, nogle af de største spillere i det moderne Barcelona var på vej væk. Der var vel en grund til at man ville skille sig af med Eto'o. Tror at der var held til stede da Eto'o blev i sommers, klubben ville ikke stå i vejen for et skifte og han var også selv klar på at rykke.

Det er bare så nemt at være bagklog. Vi alle vidste jo hvor god han egentlig var, men ingen havde da forudset at han ville være så vild som han er. Undskyld, for ikke at påtvinge jer mine meninger så må jeg hellere skrive at nogle måske forventede så højt et niveau af Eto'o i år, jeg gjorde jeg ikke, han har overrasket mig meget.

Han virker til at være en følsom fyr, og alle de uheldige episoder der var i sidste sæson er glemt. Hvilken spiller har aldrig fejlet, har de sq alle, og Messi skal også nok fejle på et tidspunkt.

Vi skal være glade for at vi har en sås karp og kompetent angriber som Eto'o. Lad ham føre Barcelona til et par trofær i de kommende og derefter kan han så søge andre græsgange og prøve lykken i måske England.
Havde det på samme måde da jeg hørte at man ville ansætte forholdsvis ukendt træner. Skal dog ellers lige love for manden har vist at han kan kontrollere en spillertrup. Nu sidder jeg bare med en dårlig smag i munden over at Ronaldinho røg afsted. Hvis Eto kunne ændres så markant på så kort tid, hvad kunne det så ikke ha' blevet til med ham Ronaldinho :(

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster