Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af benjamin »

Jeg kan godt lide hans ærlighed, men for lige at citere hans udtalelse vedr. det at kysse logoet, og udtrykke følelser for klubben;
"Jeg bryder mig ikke om de spillere der kysser deres trøje efter at have scoret et mål, for de ville ikke tøve med at skifte klub hvis de blev tilbudt flere penge..."
Der mener jeg ikke, at vi skal tvivle hvorvidt Messi, Xavi, Puyol, Iniesta osv. er ærlige når de fks. kysser logoet.
Stick to your guns.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15020
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Lopezzz »

Det er ligemeget hvad han føler for klubben men synes at han går lidt over stregen i sine udtalelser.
Han skaber uro i truppen. Jeg tror at de andre spillere føler sig fornærmet.
Jeg elsker Eto'o men han kan ikke holde ud at han er ikke i centrum som Messi eller som Ronaldinho,
den gang han var i Barca. That's what it is!
Jeg kan heller ikke forstår at der snakkes mere om C.Ronaldo,Messi,Ronaldinho,Kaka o.s.v.
Eto'o fortjener at være over det hele, han er legende som Pele og Maradonna :wink:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Han fornærmer jo netop Messi i sådan en udtalelse.. og som i kan se, så mener han ikke blot dem som gør det uærligt.. han siger jo netop at ALLE ville skifte for flere penge... og mon ikke der er nogle spillere i vores trup som kunne blive stødt af dette? Synes endnu engang det virke rosm om han kræver opmærksomhed som Lopezzz rigtig nok er inde på
Forumlegende

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af benjamin »

Ja, han burde jo netop tale af egne vegne. Han har en tendens til at trække alle andre med ind i hans egne personlige meninger, hvilket er lidt dumt.
Stick to your guns.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Jeg synes nu nok lige i overdramatisere en uskyldig lille bemærkning nu.. Ro på.
#jesuisSheep

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af benjamin »

Den er jo ikke helt uskyldig? Jeg har da respekt for at han udtrykker sig selv, men han blander jo tit andre spillere med ind, i hans kontroverser - oder was?
Stick to your guns.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Jeg kan ikke se kontroverset i denne bemærkning, eller der skulle kunne komme et.

Og tit blande andre ind i hans kontroverser ? Hvilke? Jeg synes at erindrer han "dissede" Dinho og Rijkaard, hvis jeg husker korrekt, og det med rette. Andre?
#jesuisSheep

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af benjamin »

Han giver jo tydeligvis udtryk for, at han ikke bryder sig om spillere der kysser logoet på brystet. Det er vel det samme som, at sige "jeg bryder mig ikke om Messi, når han kysser logoet efter et mål, da jeg ved at hvis pengene kommer på bordet, så ville han rejse med det samme"?

Og ja, jeg refererede til Ronaldinho/Rijkaard situationen, hvilket måske i virkeligheden burde være på sin plads, ved nærmere eftertanke ;)
Stick to your guns.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Jeg synes nu nok lige i overdramatisere en uskyldig lille bemærkning nu.. Ro på.
Det er kontroversielt fordi det er meget sjældent, at fodboldspillere siger sådan noget (og det gælder både at kritisere spillere for deres falske kærlighed og sin egen indrømmelse af, at hans fodboldhjerte ligger udelukkende i en anden klub). Normale fodboldspillere siger ofte det omvendte.

Jeg værdsætter ærlighed, men jeg er ikke sikker på, at jeg værdsætter Eto'os tendens til at gå i pressen med denne. Hvilket i øvrigt var det samme med hans kritik af Rijkaard og Ronaldinho - hvorfor overhovedet sige det til sensationsliderlige, snotdumme journalister, uanset hvor ret han så end havde? Hvornår har det nogensinde hjulpet at kritisere gennem end en forvridende, manipulerende og løgnagtig tredjepart? Han ved vel forhåbentlig godt, at man ikke kan stole på at få sine inderste meninger gengivet korrekt når man udtaler sig til pressen.
zqa skrev:Desuden så vi jo netop i sommers, at Eto'o ikke vil bytte Barca ud for penge, da han blev i klubben fremfor at skifte (dog var Laporta yderst indblandet i det foretagende også).
Hvilke klubber bød på ham?

Jeg har kun hørt om eksotiske asiatiske klubber og Tottenham. Det kan jo godt være af spillemæssige årsager, at han ikke gad at skifte til dem, ikke fordi han nødvendigvis elsker Barca, som du påstår.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Bager »

Éto'o har altid haft en meget bramfri måde at snakke på. Hans udtalelser er uden tvivl guf for massemedierne. Når han siger at han ikke bryder sig om spillere der kysser klublogoet, er det uden tvivl ikke ensbetydende med at han ikke bryder sig om Messi, Iniesta, Xavi osv. Hans udtalelser er meget firkantede, men jeg er tror ikke de er ment sådan. Det man skal læse ud af hans udtalelse er nærmere at han ikke bryder sig om den klubfølelse fans tillægger spillerne fordi der er en økonomisk side af fodbolden også som mange spillere - ifølge Éto'o - vægter højere end klubfølelse, loyalitet, hjerte osv.

Hvad jeg synes er mere foruroligende at at hans udtalelse om at han allerede har besluttet hvor han spiller næste sæson. "Det er min beslutning og den er allerede taget, men på nuværende tidspunkt kan jeg ikke sige noget" udtaler han. Det lyder i mine ører unægteligt som om at han har tænkt sig at forlade Barca. Det lyder til at han ikke har glemt det der skete i sommers. Man kan også sige at det er ledelsens egen skyld når de beder ham om at finde en anden klub. Mit indtryk er at Éto'o aldrig har opført sig uprofessionelt ved at tage på byture eller lignende. Jeg forstod aldrig hvorfor ledelsen gjorde som de gjorde, men nu tyder det lidt på at de til næste sæson skal på jagt efter en ny angriber med over 1 mål per kamp.
Visca el Barca

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Fair nok. Jeg har intet problem med ham, eller hans udtalelse i denne omgang. Synes der bliver langt alt for meget i noget, som der i bund og grund ikke er særlig meget i. Han siger jo som sådan bare, at loyalitet er døende, og penge spiller en LANGT større rolle en førhen.. Hvilket alle jo ved. Oh well.
Desuden er det ikke noget nyt han elsker Mallorca, det ved vi alle vel i forvejen.

Han havde af ledelsen fået lov at forhandle kontrakt med klubber, heriblandt Inter og Milan, hvem han afviste. Grunden til de manglende bud på ham, var at Laporta havde sat hans pricetag ufatteligt højt (40€mil eller deromkring).
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Han havde af ledelsen fået lov at forhandle kontrakt med klubber, heriblandt Inter og Milan, hvem han afviste. Grunden til de manglende bud på ham, var at Laporta havde sat hans pricetag ufatteligt højt (40€mil eller deromkring).
Med hans spil i denne sæson er han det værd. Laporta var vist kvikkere end hans kollegaer i andre klubber. Well done.

And just for the record: Jeg har også lidt svært ved at se Eto'o forlade Barca...

Remmen

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Remmen »

Det er jo en hel Dansk time, med alle de analyser :P
Flax_Generous skrev:Hvornår har det nogensinde hjulpet at kritisere gennem end en forvridende, manipulerende og løgnagtig tredjepart?
Det er jo netop denne tredjepart som er vores kilde, så måske er hans udtalelse også blevet manipuleret..

Jeg er helt enig med Bager.. Jeg kan smatidig godt forstå hvis Etoo ikke er alt for glad for BArca for tiden.. Synes ikke han blev behandlet godt i sommers og som han siger, så var der ikke mange i Barca der ville beholde ham dengang, men nu hvor han laver ca 1 mål pr kamp, så elsker alle ham pludselig.. Kan vi så forvente han skal elske klubben? Synes jeg ikke.. Som han siger: folk glemmer hurtigt.. Så bliver alt det som ham har gjort for klubben endnu engang glemt, når det begynder at gå dårligt igen?

Men nu mister vi sikkert verdens pt bedste angriber til sommer og han bliver ikke let at erstatte..

Rivaldo10

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rivaldo10 »

Altså, jeg må indrømme, at jeg mere hæfter mig ved hans sidste udtalelse, omhandlende et evt. samarbejde mellem ham og Benzema på banen vel og mærke hah.

Jeg tror Laporta pønser på et sidste "stjerneindkøb", inden hans præsidentperiode udløber. Dette kunne meget vel være Benzema. Hvis Perez som ventet bliver Reals præsident til sommer, så foretager R. Madrid nok en række storindkøb, hvilket (jeg tror) vil give anledning til et "stjernekøb" fra Laportas side, for at tilfredsstille fansene.

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

HVIS Eto'o skulle forlade klubben - hvilket jeg virkelig ikke håber, og har svært ved at tro - så håber jeg at han bliver erstattet af David Villa eller Fernando Torres (helst Villa). Håber ikke at det bliver Agüero og Benzema, da de er alt for dyre, og deres klubber har meget svært at slippe dem. Da Valencia er i en økonomisk krise, ville Villa og Silva være røverkøb, samtidig med at vores hold bliver forstærket yderligere.

Men hvis Eto'o forlader Barça ville det virkelig være en kæmpe skam. Han har givet os utroligt meget, samt hele den gamle garde (Ronaldinho, Larsson, Giuly, Deco, Eto'o osv.) ville være helt forsvundet. Jeg har rigtig meget respekt for Eto'o, og Barças tab ville være enormt.

Iøvrigt er 40 millioner euro ikke særligt mange penge. Messis frikøbsklausul er på cirka 120 millioner = 894 millioner kroner!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster