Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20828
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1140 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Ja, ifølge Peps agent, han skal ikke udtale sig om andre eller andet end Pep :D !
Haha! Vi må da håbe at han ikke ved ordentlig besked, for det kunne være interessant at se Pep & Raul arbejde sammen.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Af alle klamme klubber, vælger han Bayern, føj for satan. Jeg er ikke glad! Jeg er faktisk lidt sur, meget sur faktisk!

Men hans valg giver ikke rigtig nogen mening i mit hoved. Pep er jo en træner, der kommunikerer meget med sine spillere, jeg mener ikke han kan tysk, det er altid en ulempe at man skal til at bruge tolk nu(måske kan han ringe en i Madrid når han nu alligevel skal bruge en tolk. Han kan vidst tysk hehe). Dernæst er der hans kontrakt. Pep har nærmest nægtet at skrive en længerevarende kontrakt, og selvom 3 årig ikke er lang tid, så er der virkelig en kontrast til hans tid i Barca. Da han blev ansat som førsteholdstræner i sin tid, insisterede han også kun på at skrive 1 år, men blev tvunget til at skrive under for 2. I Bayern vælger han en kontrakt på hele 3 år, giver ingen mening. Men Bayern er selvfølgelig ikke Barca, ligesom Pep nok ikke er så meget følelsesmæssigt involveret i Bayern, som han var i Barca.

Så er der ligaen, det er da en stærk liga, men P.L og den spanske liga er bedre, hvorfor så lige Bayern og Bundesligaen? Så er der klubben, Bayern har ry for at være noget af et galehus, hvis han mente at presset i Barcavar stort, bliver det i hvert fald ikke mindre i Bayern. Pressen, klubbens fans (som på mange måde minder om Barca fans) og de forskellige klublegender skal nok blande sig i alt.

Ok svaret skal måske findes i, at manden er lidt af en romantikker, han er sikkert faldet for fankulturen i tysk fodbold, de fyldte stadion, den gode stemning på stadions, Bayerns historie osv osv. Der er også spillermateriale, Bayern har et hold der kan spille tiki-taka. De har i Lahm og Alaba to backs som minder om Barca backs, de har gode midterforsvarsspillere, som kan spille bold og så er der midtbane, en af de stærkeste der findes med folk som Schweinsteiger, Kroos og Javi Martinez.

Derudover skal Sammers betydning i det hele ikke undervurderes. Sammer er som bekendt sportsdirektør i klubben, han er blevet hentet til klubben med det ene formål, at klubben skal spille offensivt og boldbesiddende og at stammen skal komme fra klubbens akademi. Sammer var for nogle dage siden ude at sige, at han mener han kan løse opgaven, men at det kræver 3-4 år, det passer sammen med Peps kontrakt. Sammer er dseuden kendt for noget af en taktikker, lidt ligesom Pep var han også trænerens forlængede arm og nærmest træneren på banen, mens han aktiv. Jeg tror de to herrer har fundet ud af, at de kan drive det til noget stort, desværre, for jeg kan som sagt ikke klare Bayern.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jamial »

Jeg tror det skal ses mere i lyset af, at han vil til en topklub. Samtidig vil han have råderum, og meget specifikke krav opfyldt. Bayern har vel bare givet ham de beføjelser han ville have, samtidig med at han nu kan vise sine evner i en liga som måske ikke er så god, men samtidig er det så bare dét mere imponerende hvis de præsterer på samme niveau som Barca gjorde da de vandt the treble under Guardiola.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

Nu har han tid til at blive træner for Katalonien !

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

- Top 3 liga (ser den over Serie A).
- En storklub og en traditions-klub.
- Alle kan vel engelsk i Tyskland, efterhånden.
- Galehus og galehus, synes længe at der har været stille og styr på tingene, der er en struktur i klubben, ikke det samme man kan sige om alle de andre kandidater der har været.
- Det er fedt nogle gange gøre noget uventet, så som at sige nej til Cfc, City, Milan osv., gå ned i løn fordi man prioritere noget andet.

Som jeg skrev før og som jeg ser det, kan han sq kun skuffe. Han skal levere, presset er der for at vinde ligaen år efter år, at komme langt i CHL, semi- måske finaler. Alt i alt spændende projekt..
Allez...

BarçaDK

Re: Guardiola

Indlæg af BarçaDK »

Jeg er virkelig spændt på at se, hvad der sker med Robben, fordi pasningsspil og defensivt arbejde er ikke noget jeg forbinder med ham, men det er i den grad hvad Pep står for. :smile:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

"Spændende" om han kan hive nogle spillere til klubben, af de yngre eller marginalspillere. Puha.

Ville dø hvis jeg så ham på CFC' s sidelinje. BM er sgu et godt valg.
@barcastuff: Josep Maria Orobitg (agent Guardiola): "The contract with Bayern was signed around 20 December." [efe]
utroligt det kan holdes hemmeligt.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

TheOnlyOne

Re: Guardiola

Indlæg af TheOnlyOne »

Er rimeligt sikker på at han vil forsøge at hente en del af vores spillere, og jeg er sgu nervøs for at han kan lokke dem. Han kan lokke med vildere lønninger til mange spillere

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JBN »

Åbner det nye muligheder for at udeleje de unge talenter, som der ikke lige er plads til næste sæson. Man kunne også indgå en aftale som Real har gjort med Leverkusen om talentet Daniel Carvajal. Vil Guardiola overhovedet være interesseret i en sådan kortsigtet løsning hvor man (muligvis) mister spilleren året efter, hvad tror I?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

Bayern har lige så mange talenter som Barcelona har. Så hvorfor skulle de være interesseret i en sådan aftale?

Fantastisk med Pep i Bayern imo. Jeg glæder mig helt vildt til at følge Bayern intenst (igen) fra sommeren af. Han kommer til at få fantastiske arbejdsbetingelser. Godt setup, faciliteter, super økonomi og så en af Europas bedste trupper (som i øvrigt passer glimrende til Pep's stil). Glimrende valg! YES!
#jesuisSheep

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Guardiola

Indlæg af abx »

Hans problem i Barca var presset. I Bayern er presset ikke ligeså stort. Bayern forventer ikke at vinde chl. De forventer at vinde ligaen ja. Det samme kan man ikke sige om united og chelsea, hvor man forventer at vinde chl.
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Joseph Guardiola skal være træner i Bayern München. Satans også .. Så blir det endnu et halvår med Auri ved roret i BIF
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Daluigi »

abx skrev:Hans problem i Barca var presset. I Bayern er presset ikke ligeså stort. Bayern forventer ikke at vinde chl. De forventer at vinde ligaen ja. Det samme kan man ikke sige om united og chelsea, hvor man forventer at vinde chl.
Jeg tror kun det er i Real og Barca at man reelt forventer en triumf i CL. Kender ikke mange Chelsea og United fans som mener at deres hold bør vinde alle turneringer
Forumlegende

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20828
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1140 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Heartbreaker skrev:
Joseph Guardiola skal være træner i Bayern München. Satans også .. Så blir det endnu et halvår med Auri ved roret i BIF
:lol: :grin:

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JBN »

zqa skrev:
Bayern har lige så mange talenter som Barcelona har. Så hvorfor skulle de være interesseret i en sådan aftale?

Fantastisk med Pep i Bayern imo. Jeg glæder mig helt vildt til at følge Bayern intenst (igen) fra sommeren af. Han kommer til at få fantastiske arbejdsbetingelser. Godt setup, faciliteter, super økonomi og så en af Europas bedste trupper (som i øvrigt passer glimrende til Pep's stil). Glimrende valg! YES!
zqa skrev:
Lige så mange talenter?? Der er jeg så ikke enig når man tænker på både A-truppen og alle de gutter der løber rundt nede på vores B-hold. Så får Bayern da i hvert fald ikke nok ros for det arbejde.

Han skulle da være interesseret i det, da det jo netop er spillere der er uddannet i det system som han gerne ville spille, han har måske allerede arbejdet med spilleren før og har et dybere kendskab til kvaliteterne og taler samme sprog.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster