Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Hardgrove skrev:Tak, det vil jeg gøre.

Sid Lowe skriver i øvrigt generelt nogle interessante artikler!
The Guardians podcast, football weekly, har ham også som fast indslag vedr spansk fodbold.
Det var så lidt :).

Jeg er helt enig, Sid Lowe er en yderst fornuftig høre og hans artikler er interessante og meget objektive. Han er faktisk Madridista og har stor kærlighed til klubben fra hovedstaden. Faktisk er Sid Lowe nærmest fast inventar på MadridTV, hvor jeg har hørt ham sige, at han holder med klubben. Det er derfor jeg skriver, at han er meget objektiv, for selvom han er madridista, så er han ikke bange for at rose Barca, spillerene i Barca eller træneren, når der er anledning til at rose dem. På den måde minder han mig om Luna, som vist nok skulle være culé, men er ikke bange for at rose klubben fra hovedstaden.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Det er til gengæld også en halvfarlig tilgang, hvis man ender med at smide for mange point i lavkonjunktur - eller hvis man rammer ind i et godt hold i CL 1/8-finalen, og så ryger ud. Så kan det jo være lidt lige meget, om man peaker i maj måned, for så er der ingen finaler at spille.
Meget enig, det er i hvert fald en interessant strategi måske også livsfarlig. Det kunne da være spændende at finde flere artikler om det (jeg prøver ihærdigt), jeg er især nysgerrig efter, hvor han har hentet sin inspiration fra, eller hvorfra han har fået denne ide. Som sagt, det minder utrolig meget en cykelrytters sæson, som formmæssigt topper ved bestemte tidspunkter.

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:
Mander skrev:Det er til gengæld også en halvfarlig tilgang, hvis man ender med at smide for mange point i lavkonjunktur - eller hvis man rammer ind i et godt hold i CL 1/8-finalen, og så ryger ud. Så kan det jo være lidt lige meget, om man peaker i maj måned, for så er der ingen finaler at spille.
Meget enig, det er i hvert fald en interessant strategi måske også livsfarlig. Det kunne da være spændende at finde flere artikler om det (jeg prøver ihærdigt), jeg er især nysgerrig efter, hvor han har hentet sin inspiration fra, eller hvorfra han har fået denne ide. Som sagt, det minder utrolig meget en cykelrytters sæson, som formmæssigt topper ved bestemte tidspunkter.
Minder det egentligt ikke om det Ferguson har sagt i mange år? Holdet skal toppe i slutningen af sæsonen, hvor de vigtige turneringer bliver afgjort.

Jeg kan huske, at under operation Puerto kom det også ud, at han på jævnlig basis dopede spillere i topklubber rundt omkring i Europa. Et vidne sagde endda, at han ofte så store spillere fra La liga i klinikken. Gad vide hvilke klubber/spillere der var repræsenteret der. Argumentet var netop, at få spillere i topform på det rigtige tidspunkter af året.

SantaCruz

Re: Guardiola

Indlæg af SantaCruz »

Det er for mig en rigtig spændende debat, i forhold til Puerto.
I eliteidræt bevæger man sig jo i en gråzone, hvilket jo er allertydeligst i cykling, men også finder sted i elitefodbold. Her mener jeg bl.a. kosttilskud, smertestillende, restitutionsfremmende præparater - ting som fremmer præstationerne, uden at være direkte ulovlige.

Der var for et års tid siden en række artikler omkring Barcelona brugte steroide-indsprøjtninger i og omkring skadet muskelvæv, hvilket skulle fremme muskelskader helt vildt. Det var dog ikke ulovligt, da det kun blev brugt til at regenere vævet og ikke i et opbyggende øjemed.
Jeg er ret sikker på at det ikke kun er Barca der bruger disse former for gråzone-præparater, men det nu en gang en tankevækkende udvikling.

Nok om det, så synes jeg det er en noget risikabel form-plan for spillerne, men omvendt kan det jo sagtens lykkes for Guardiola. En manager som Alex Ferguson bruger en helt anden metode og forsøger at sætte holdet ud fra hvilke spillere han føler er i topform. Men han på den anden side også en helt anden sammensat trup end Barca har for øjeblikket og ynder desuden at ændre på opstillingen ud fra modstander, samt hvilke spillere der er i topform.

Guardiola har jo nok indset at der er alt for langt niveau fra vores galla-hold, til reserverne (i hvert fald for den offensive del), så det er faktisk slet ikke så dumt at få holdet til at toppe over 2 omgange og derved afgøre sæsonen i de perioder.
Jeg tror dog han havde håbet på spillere som Bojan, Afellay og Adriano ville spille en større rolle en det har været tilfældet i år.


Det blev til lidt forskelligt i dette indlæg, men håber pointerne var til at se! :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

[youtube]HBUJXOawEQg[/youtube]

Del 2 af en lille dokumentar om vores traener/legende. Laeg lige maerke til hvordan Xavi beskriver ham, og hvvilken fighter vores traener er. En staalsat mand, der er i stand til at udkaempe mange haarde, lange og nogen gange (for andre) uovervindelige kampe.

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Guardiola

Indlæg af benjamin »

[youtube]AtYhkbSu7P8[/youtube]

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Stort! Han er en mand alle burde se op til. Denne video viser, at mænd godt må græde, dog kun i visse situationer. :wink:

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2590 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Drake »

http://www.bold.dk/nyt/Guardiola-antyder-Barca-exit

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... barca-exit

Han har bare at blive!!!!

Hvorfor kan man ikke blive langtid i en storklub :shock: han kan bare se på Alex Ferguson og Arsène Wenger?

BarçaDK

Re: Guardiola

Indlæg af BarçaDK »

Drake skrev:http://www.bold.dk/nyt/Guardiola-antyder-Barca-exit

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... barca-exit

Han har bare at blive!!!!

Hvorfor kan man ikke blive langtid i en storklub :shock: han kan bare se på Alex Ferguson og Arsène Wenger?
Helst ikke Wenger ;)

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

" Spillerne bliver trætte af træneren og vice versa, udtaler Josep Guardiola i et interview med den italienske tv-station RAI." - det nægter jeg at tro på at han har sagt. Enten en twist fra journalisten eller er det en aprilsnar.

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Alchemist »

Ifølge sport.es, så er han oprørt over det, og vil til pressekonferencen i morgen -efter kampen forklare situationen. Hmm, håber bare, at det er en af de ting du nævner..

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

emo skrev:" Spillerne bliver trætte af træneren og vice versa, udtaler Josep Guardiola i et interview med den italienske tv-station RAI." - det nægter jeg at tro på at han har sagt. Enten en twist fra journalisten eller er det en aprilsnar.
Nå, der er åbenbart en video der dokumentere dette... hm.

teemuss

Re: Guardiola

Indlæg af teemuss »

lad ham dog smutte så vi kan få morinho i stedet for hehe rolig nu det var en joke. :D

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:
emo skrev:" Spillerne bliver trætte af træneren og vice versa, udtaler Josep Guardiola i et interview med den italienske tv-station RAI." - det nægter jeg at tro på at han har sagt. Enten en twist fra journalisten eller er det en aprilsnar.
Nå, der er åbenbart en video der dokumentere dette... hm.
Det er bare en italiensk journalist, som har været lidt kreativ. Pep har jo altid sagt, at han tror at når man har været træner for Barca i 4-5 år, så nærmer man sig slutning af sin periode. Han har dog også sagt, at så længe lysten er der, og han kan se at spillerene har tiltro til hans evner, har tiltro til ham og han kan lære spillerene noget, så vil han blive i klubben. Som en anden skrev tidligere, der var forlydender om at han var oprørt over at man havde taget tingene ud af kontekst, og det er lige præcis det han sagde på pressemødet i går. Det er hvad han sagde bl.a.
Regarding his statement in the Italian ‘RAI’ interview, Guardiola explained, “You all know what I’ve said is nothing new. Being [a coach] in Barca for three or four years you are always towards the end of your tenure. I will leave when things are not going well, and when I just don’t have the strength anymore, but I never said I was ready to leave, and there’s nothing more to it than that.”

Clarifying his statement further he said that he agreed to the ‘RAI’ interview in light of Brescia’s centenary anniversary and was told it will only be about that, but was upset his statement was taken out of context when answering an unrelated question: “Perhaps I’m still a novice at this, and I will take this as a lesson for the future. If this is how I’m going to be portrayed, I will never again give another interview or make myself available. I was made a fool and the reporter is smart.”
Som man kan se og læse, så siger han ikke noget nyt. Han siger at han ikke tror man kan være træner for en klub som Barca i mere end 4-5 år, men samtidig siger han også, at så længe han føler han kan give noget til klubben, så vil han være her. Det har han jo sagt efterhånden mange gange.

Aziz-Alzeheri

Re: Guardiola

Indlæg af Aziz-Alzeheri »

After a first contact some months ago, future AS Roma president DiBenedetto wants to sign Guardiola in the summer. [corriere dello sport]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster