10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Shit mand. Det er ikke sjovt det der.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Madameskrald »

Det lyder vanvittigt, at man har hentet 4 spillere til klubben, gerne vil tilknytte Messi og snakkede om storkøb (snak med Haalands repræsentanter), når økonomien åbenlyst sejler.

Dertil virker det lidt let købt, at Laporta skyder på La Liga og Bartmou (i dette tilfælde helt berettiget), mens han samtidig har givet udtryk for, at han havde 110% styr på situationen. Man kan diskuterer, hvorvidt LaLiga`s FFP regler er for restriktive post Corona, men reglerne har man jo kendt i et stykke tid - og han har jo på ingen måde kunne leve op til de lønnedgange og afgange, som han har sat i udsigt.

Hvis tallene holder - 95 % løn af samlede indkomst eksklusiv Messi, så har der jo aldrig været en reel chance for at resigne ham uden en ekstrem nedgang i løn eller tilsvarende indtægt. Jeg føler mig lidt ført bag lyset her…

Jeg er klart tilhænger af, at man er ufrivilligt mådeholden i denne situation. Der skal simpelthen ryddes op i det lønvanvid, der er præsteret i de seneste mange år. Jeg vil personligt hellere tage to skridt tilbage og reboote med et nyt spændende hold - end fortsat overkompensere økonomisk.

I øvrigt stor cadeau til Messi, hvis den rygtede kontrakt holder vand (så har han strukket sig virkeligt langt - det gør ikke afsavnet nemmere).

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Busi <3. Han er den eneste der fortjener at bære anførebindet efter Messi. Eksemplarisk figur.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ansu har også skrevet nu!

Og så er der puig:

https://pbs.twimg.com/media/E8HmqQkVkAc ... name=large
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7228
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1888 gange
Blevet takket: 1119 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Xavi on Instagram.

Translation : "As a culé, partner and friend, I can only thank you for everything you have given us during these years. Whatever you do, I wish you the best. 🙏 ♥ ️⚽️
#TheBestInHistory"

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7228
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1888 gange
Blevet takket: 1119 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 6:32 pm
Ansu har også skrevet nu!

Og så er der puig:

https://pbs.twimg.com/media/E8HmqQkVkAc ... name=large
Puig har ikke lige fingeren på pulsen... Den hat.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7228
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1888 gange
Blevet takket: 1119 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

❗Messi will fly to Nice, France on his private jet sometime today or tomorrow to attend a meeting with PSG. [TNT SPORTS]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Føj.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 6:00 pm
Det var da utroligt så aggressivt du skriver. Men undskyld jeg tager altså ikke dine analyser for gode ord. Du slynger om dig med tal uden at have andet belæg end omsætning for dine analyse. Dytrax har fundet en par kilder som kommer ind på de 30%. Jeg ville ikke kalde infoen sikker men det er en start.

Har vi noget info fra klubben som understøtter at Messi står for 30% af indtægterne? Har vi sikker info på sponsorklausuler osv?

Omkring mit skriv så kan vi kun forlænge med Messi hvis vi siger god for CVC. Og det er uforsvarligt at gøre det. Det var vitterligt det laporta sagde. Det kan få store konsekvenser for fremtiden. Mere var der ikke i det.
De tal, du har fået, er så solide, som de bliver. Du får ikke klubben til at poste deres interne info om deres handelsmetoder og aftaler med sponsorer. Det er jo forretnings hemmeligheder og ikke noget, man vil dele med andre, forståeligt nok. Du ser jo heller ikke andre gøre det. Derfor vil det blive eksterne tal, der kommer og de skal nok være nogenlunde spot on

Mine tal omkring omsætning og voksende værdi, er dog officielle tal på beregninger fra nogen af de største revisorer i verden. Det fortæller historien om Messi og Barca's parløb om at blive det største forretningsimperium i fodboldens verden. Så kan du tage det, som du vil
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alias-A »

Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 7:24 pm
❗Messi will fly to Nice, France on his private jet sometime today or tomorrow to attend a meeting with PSG. [TNT SPORTS]
Det gør ondt nok i forvejen hvis han forlader Barca. Men hvis han skifter til den klub, så er jeg færdig med fodbold.
PSG står for alt hvad jeg hader i moderne sport.
93' Iniesta

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

De tal, du har fået, er så solide, som de bliver. Du får ikke klubben til at poste deres interne info om deres handelsmetoder og aftaler med sponsorer. Det er jo forretnings hemmeligheder og ikke noget, man vil dele med andre, forståeligt nok. Du ser jo heller ikke andre gøre det. Derfor vil det blive eksterne tal, der kommer og de skal nok være nogenlunde spot on
Det ved vi desværre ikke om de er. Sålænge analyserne ikke bygger på data fra klubben (som de selv understreger) så er det svært at tage for gode varer.

Min pointe er bare at vi før har set en hel masse teorier omkring spillere og indtjening. Her tænker jeg især på den klassiske fodboldfloskel om at salg af spilletrøjer kunne tjene en transfer ind osv.
Mine tal omkring omsætning og voksende værdi, er dog officielle tal på beregninger fra nogen af de største revisorer i verden. Det fortæller historien om Messi og Barca's parløb om at blive det største forretningsimperium i fodboldens verden. Så kan du tage det, som du vil
Det fortælle en historie om at en af de mest vindende klubbers omsætning voksede. For det er jo reelt bare det. Efter Ronnie kom til begyndte klubben af vinde og vi har haft det rigtig godt med succesfulde hold set over mange år. Her har Messi selvfølgelig sportsligt spillet en enorm rolle men der er stadig ret langt fra dette og så til de postulater du smider på bordet.

Til sidst så er dette jo i bund og grund en økonomisk beslutning. Vi har ikke råd og Laporta mener ikke at CVC (Messis forlængelse) er chancen værd i forhold til klubbens fremtid. Havde han tænkt anderledes hvis en forlængelse af Messi betød markant flere penge i kassen de næste sæsoner? Jeg ved det ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Alias-A skrev:
fre aug 06, 2021 7:32 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 7:24 pm
❗Messi will fly to Nice, France on his private jet sometime today or tomorrow to attend a meeting with PSG. [TNT SPORTS]
Det gør ondt nok i forvejen hvis han forlader Barca. Men hvis han skifter til den klub, så er jeg færdig med fodbold.
PSG står for alt hvad jeg hader i moderne sport.
Alternativet er ikke bedre? City?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7228
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1888 gange
Blevet takket: 1119 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Michman skrev:
fre aug 06, 2021 7:48 pm
Alias-A skrev:
fre aug 06, 2021 7:32 pm
Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 7:24 pm
❗Messi will fly to Nice, France on his private jet sometime today or tomorrow to attend a meeting with PSG. [TNT SPORTS]
Det gør ondt nok i forvejen hvis han forlader Barca. Men hvis han skifter til den klub, så er jeg færdig med fodbold.
PSG står for alt hvad jeg hader i moderne sport.
Alternativet er ikke bedre? City?
Chelsea er også i spil

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

De er heller ikke bedre. Det er de klammeste klubber på jorden og det er selvfølgelig dem der kan hente ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Messi og Ramos..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster