10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:Det har I nok svært ved at indse, da I har en farvet mening ...
Jeg tror ikke at der er nogen herinde, der har svært ved at indse at det var knaldhamrende dumt.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

emo skrev:
# 23 skrev:Altså Messis aktion med at losse bolden ud i mod stakkels uskyldige tilskuer er IMO fuldkommen til grin. Det har I nok svært ved at indse, da I har en farvet mening, men den bevidste handling der er IMO slet ikke Messi værdig.
Frustration... det kan ske. Heldigvis skete det kun en gang for ham.

Han er dog ikke den type der skal hovere eller nedgøre andre med sine mål-fejringer. Det er der mange andre der gør stort ud af, senest Suarez i Everton kampen, men ellers er Cristiano super god til det også. Faktisk har jeg aldrig set et hold fejre deres mål "mere neutralt", end de nuværende Barcelona hold (Bortset fra spillere som Alves og Thiago). Selv OB fejrer dem vildere...
Om det er en gang eller andet, det er ligemeget. Det Messi er gør er under al kritik. Han skyder hårdt i mod publikum, som reelt set ikke har gjort ham noget fysisk.

Jeg har ikke noget imod, at man som spiller gestikulerer tilbage, hvis publikum er imod en, hvis man f.eks. lige scorer et mål, så længe det ikke er sådan fuldkommen ude af propertioner. F.eks. synes jeg ikke, at det var forkert af Adebayor, da han i sin tid som City-spiller spurtede fra det ene mål, hvor han scorede helt hen til det andet mål, hvor han løb hoverende hen til Arsenal-fans, der kampen igennem havde svinet sange om ham, og endda en virkelig grim sang om Adebayor og hans liv. Jeg kan ikke lige huske teksten helt, men det var noget med hans familie. Så længe det er med bevægelse på banen, du gør det, men lige det der med at Messi i en bevidst handling jerner bolden på publikum er kritisabelt. Det samme med Cantona, da han sparkede en fan ned.

Det er IMO forkert, at du handler via fysiske parametre, hvis publikum er imod dig. IMO er jeg det fint med, at spillerene svarer tilbage, hvis de gør det på banen via bevægelser, altså ikke fysiske kontakt såsom at slå en fan eller sparke en bold derud, men som Zlatan, der hoverende stillede sig op foran Inters fan, da han førte Milan på 1-0, eller Balotelli, der mod Dortmund lavede en hånd, der snakkede til Weidenfeller, da Weidenfeller inden straffesparket gik op i hovedet på ham og prøvede at psyke ham. Så længe der ikke rækkes til fysisk handling med kontakt.

Selvom jeg hader Suarez som pesten, så synes jeg at hans dive-scorings-scene i går foran Moyes var god humor og acceptabelt, da Moyes op itl kampen havde kritiseret Suarez for at dive for meget.

Selvom Moyes har ret, så kan jeg da godt forstå, at man som spiller personligt vil svare tilbage. Så længe han ikke bringer spillet i miskredit.

Og så skal vi huske på, at Ronaldo ikke er den mest vellidte person i blandt fans. At han til tider selv har været med til at fremprovokere det, er så noget helt andet, men derfor kan det ikke irritere mig, at han f.eks. laver den der "calm down-håndtryk" til Barca-fans, når han scorer mod Barca. Det er jo bare følelser, for han er jo et hadeobjekt til Barca-fans, og når Barca-folk sviner ham til, så er det hans måde at svare tilbage på.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Jeg ser det ikke som noget hævn overfor publikum. Ser det som en fustrations-akt, og ikke som en fysisk parameter hvor han svarer igen med at sparke bolden ind i en folk mennesker.

Det er ikke pænt, nej. Men, IMO er det ikke så slemt, som du beskriver det. ;-)
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

emo skrev:Jeg ser det ikke som noget hævn overfor publikum. Ser det som en fustrations-akt, og ikke som en fysisk parameter hvor han svarer igen med at sparke bolden ind i en folk mennesker.

Det er ikke pænt, nej. Men, IMO er det ikke så slemt, som du beskriver det. ;-)
Han rammmer en tilskuer i brystkassen? Det synes jeg sgu ikke er bløde sager. Det og så at det er en bevidst handling er en meget dumt valg.

Jeg vil vædde med, at havde Pepe gjort det der på Camp Nou havde hele Barcas trup omringet ham og han havde fået rødt kort. Men Messis generelle kølige personlighed kom ham nok til gode der.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Åh, den offerrolle. Gu' havde Pepe ej fået rødt kort, for at fyre bolden ud mod publikum. Pepe er ofte sluppet afsted med aktioner der er mindst ligeså slemme. Og når jeg siger ofte, så mener jeg virkelig ofte. Han fik eksempelvis ikke engang et gult kort for denne søde lille eftertackling på Dani Alves.

[youtube]5VgWqTJ4HYY[/youtube]

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:Åh, den offerrolle. Gu' havde Pepe ej fået rødt kort, for at fyre bolden ud mod publikum. Pepe er ofte sluppet afsted med aktioner der er mindst ligeså slemme. Og når jeg siger ofte, så mener jeg virkelig ofte. Han fik eksempelvis ikke engang et gult kort for denne søde lille eftertackling på Dani Alves.

[youtube]5VgWqTJ4HYY[/youtube]
Ideen med at indlemme var Pepe var at indlemme hans ry. Jeg mener, at det var mere Messis ry, der kom ham til gode, hvorimod havde det været en som Pepe, hvor alle hader ham (af gode grunde) havde det nok været en anden slutakt, det havde endt med.

At du så linker til en video, hvor Pepe skal have gult for at gå hensynsløst i tacklingen er noget andet, men nu overdriver Alves også tacklingen, for reelt set giver han ham en flyvetur, men Alves får det til at være som om, at han er blevet stemplet. Dybt uacceptabelt aktion af begge spillere.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:Ideen med at indlemme var Pepe var at indlemme hans ry. Jeg mener, at det var mere Messis ry, der kom ham til gode, hvorimod havde det været en som Pepe, hvor alle hader ham (af gode grunde) havde det nok været en anden slutakt, det havde endt med.

At du så linker til en video, hvor Pepe skal have gult for at gå hensynsløst i tacklingen er noget andet, men nu overdriver Alves også tacklingen, for reelt set giver han ham en flyvetur, men Alves får det til at være som om, at han er blevet stemplet. Dybt uacceptabelt aktion af begge spillere.
Jeg er skam fuldt ud klar over hvad idéen med at smide Pepe ind i billedet var. Den holder bare ikke. Selvfølgelig var han ikke blevet smidt ud for det, uanset den forskel der naturligvis er på Messi og Pepe, hvad angår ry blandt dommerne.

Overdriver Alves? Sig mig engang, spiller du selv fodbold? Pepe kommer med 110 i timen og kommer så i øvrigt også lige 110 timer for sent. Det er ikke flyveturen der gør ondt, men den kontakt der forårsager flyveturen. Og, jo. Det gør fandenrendemig ondt at blive pløjet ned på den måde. Intet uacceptabelt fra Alves' side i lige netop dén situation. Overhovedet.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:
# 23 skrev:Ideen med at indlemme var Pepe var at indlemme hans ry. Jeg mener, at det var mere Messis ry, der kom ham til gode, hvorimod havde det været en som Pepe, hvor alle hader ham (af gode grunde) havde det nok været en anden slutakt, det havde endt med.

At du så linker til en video, hvor Pepe skal have gult for at gå hensynsløst i tacklingen er noget andet, men nu overdriver Alves også tacklingen, for reelt set giver han ham en flyvetur, men Alves får det til at være som om, at han er blevet stemplet. Dybt uacceptabelt aktion af begge spillere.
Jeg er skam fuldt ud klar over hvad idéen med at smide Pepe ind i billedet var. Den holder bare ikke. Selvfølgelig var han ikke blevet smidt ud for det, uanset den forskel der naturligvis er på Messi og Pepe, hvad angår ry blandt dommerne.

Overdriver Alves? Sig mig engang, spiller du selv fodbold? Pepe kommer med 110 i timen og kommer så i øvrigt også lige 110 timer for sent. Det er ikke flyveturen der gør ondt, men den kontakt der forårsager flyveturen. Og, jo. Det gør fandenrendemig ondt at blive pløjet ned på den måde. Intet uacceptabelt fra Alves' side i lige netop dén situation. Overhovedet.
Jeg har nu spillet fodbold i 16 år, og altid blevet udsat for slemme tacklinger, fordi jeg er kantspiller med flair og tricks, men altså, jeg har aldrig tudet, for jeg gav bare igen og fodbold er kontaktsport (Nej, ikke kontaktsport a la Pepes hjerneblødninger), hvor man gerne må være fysisk anlagt (No homo).

Men Alves overdriver altså der. Men igen, det er jo typisk Alves at overdrive sine tacklinger. At jeg så ikke ville turde at forudse Di Marias reaktion, hvis Pepe havde gjort det på ham, er så en anden side af sagen :D
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15077
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1696 gange
Blevet takket: 1131 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Brombi skrev:
Antonella (girlfriend Messi): "Leo spends his afternoons on the couch. There's no way to get him out of the house." [via elpais]
<3
Han må være vildt spændt og alt det han har opnået i hans liv indtil videre
betyder ikke noget. Hans søns fødsel vil overgår alt.
Tror alle dem som har børn er enig med mig.

Kom nu Antonella, lad vandet gå! :cool:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

@23

Du skriver at Ronaldo ikke er en særlig vellidt person blandt fans. Men at han selv er skyld i det, mener du så er en anden side af sagen!? Øhhh det er jo sådan set afgørende for hvorfor han ikke er vellidt blandt så stor en del af fans. Og nej, hvis du siger jalousi nu, så må jeg desværre kaste op udover mit tastetur, for det er blot en undskyldning for hans arrogante handlinger.

At du ikke kan se forskel på en frustrationshandling i et splitsekund fra Messis side, og så Ronaldos evindelige provokationer og dårlig opførsel, er mig en gåde. Der er da ingen herinde, som ikke kan se, at det er dumt af Messi. Men det er nu engang et enkeltstående tilfælde, som ingenlunde er en kalkuleret og velovervejet handling. Derfor er den hurtigt tilgivet blandt stort set samtlige fornuftige mennesker, da vi alle har prøvet at handle i vrede. Lur mig om du i dine 16 år som spiller, ikke også har "givet igen" på en hård maner. Det praler du ihvertfald med...

Det er ydermere tosset, at du påstår Pepe havde fået rødt kort for det som Messi gør. Det er er jo helt fjollet, at du mener den skal give rødt kort? Måske et gult, hvis dommeren vurderer at Messi losser bolden væk for at trække tiden eller signalerer sin utilfreshed med en dommeraktion.

Og så jeg dig lige sammenligne en bold i brystkassen, med Cantonas cirkelspark på en tilskuer? Du skulle seriøst skamme dig.

@Lopezzz

Hahahaha du skriver seriøst de mest sindsyge sætninger herinde :razz:
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Det er mærkeligt at diskussionen handlede om Ronaldo og hans arrogante fejringer, og at det er Mallorca træner som påpeger det, men at Madridista inddrager Messi ind i diskussionen. Det har intet med sagen at gøre, for jeg tror at alle er klar over at det Messi foretog sig, var fuldkommen åndssvagt, men igen hvad har det med Messi at gøre, at Ronaldo skal agere sådan, når han scorer, altså skal det forsvares med at " jamen Messi sparkede jo også bolden mod tilskuere, så Ronaldo må gerne være hoverende", det holder ikke. Det er bemærkelsesværdigt at Barca bliver inddraget i diskussionen, når andre kritiserer Real, og man skal bemærke ordet andre, for hvis det var Barcas trænerstab, som langede ud efter Real, så måtte man gerne sige hvad man vil, men igen hvad har det med Messi at gøre? Jeg spørger bare.


Det skal siges at jeg er ret ligeglad hvordan Ronaldo fejrer sine mål, for det kan ikke pisse mig af, da jeg bare griner af sådan noget.


Lad være med at forsvare mennesker på den måde, at han gjorde det, så derfor må jeg gerne gøre det jeg gør.
Senest rettet af Kubala tirs okt 30, 2012 3:26 pm, rettet i alt 1 gang.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Hvis diskussionen oprindeligt går på om man er ydmyg nok, forstår jeg slet ikke hvorfor episoden med Messi trækkes ind i det. Det er pærer og bananer. Der kan ikke være to meninger om at Messis aktion var torskedum, men det handlede om at miste besindelsen/være frustreret (og hey - nu var det nok ikke fordi han ligefrem forsøgte at ramme en tilskuer), men i mine øjne har det ikke at noget at gøre i en diskussion om hvorvidt man er ydmyg eller ej.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Daluigi skrev:@23

Du skriver at Ronaldo ikke er en særlig vellidt person blandt fans. Men at han selv er skyld i det, mener du så er en anden side af sagen!? Øhhh det er jo sådan set afgørende for hvorfor han ikke er vellidt blandt så stor en del af fans. Og nej, hvis du siger jalousi nu, så må jeg desværre kaste op udover mit tastetur, for det er blot en undskyldning for hans arrogante handlinger.
Nej, jeg siger, at Ronaldo har en skyld i, at folk anser ham som arrogant. Men jeg synes, at man så længe kun anvender gestikuleringer, så er det ikke slemt i mine øjne. Fodbold er følelser, og hvis fansene buher af Ronaldo, og han kvitterer med en jubelscene som modsvar, så kan jeg ikke se det store problem. Selvfølgelig mener jeg ikke her, at Ronaldo får lov til at løbe 180 km/t hen ved fansene med en fuckfinger strittende til alle fans af modstanderen, men hvis han f.eks. bare laver den der "Jeg-kan-ikke-høre-Jer"-gestikulerende eller lignende, så synes jeg ikke det er slemt. De begge kører på hinanden, og så længe det er inden for de rammer der, så er det IMO acceptabelt. SÅ længe man ikke benytter sig af fysisk kontakt.
Daluigi skrev:At du ikke kan se forskel på en frustrationshandling i et splitsekund fra Messis side, og så Ronaldos evindelige provokationer og dårlig opførsel, er mig en gåde. Der er da ingen herinde, som ikke kan se, at det er dumt af Messi. Men det er nu engang et enkeltstående tilfælde, som ingenlunde er en kalkuleret og velovervejet handling. Derfor er den hurtigt tilgivet blandt stort set samtlige fornuftige mennesker, da vi alle har prøvet at handle i vrede. Lur mig om du i dine 16 år som spiller, ikke også har "givet igen" på en hård maner. Det praler du ihvertfald med...
Igen, jeg ser mere hårdt på Messis aktion end Ronaldo bare fordi Messi sparker bolden med forholdsvis hård kraft mod Reals tilskuer. Jeg kan selvfølgelig godt se, at det er et frustrationsspark i kampens hede, men det gør det jo ikke mere acceptabelt? Jeg mindes ikke at have set Ronaldo gøre sådanne ting, men han appellerer mere til modstanderens fans. Igen, så længe det er inden for provokationens rammer uden du antyder til fysisk kontakt, så er det bare et spil mellem to parter. Jeg synes, det er forkasteligt det Messi gør, og jeg vil også finde det forkasteligt, hvis fansene synes racistiske eller hånende sange om den pågældende spillere, såsom at Ronaldos far var en afdanket alkoholikere, eller at Adebayors familie var elefantsælgere eller lignende (tror det var det Arsenals fans sang). Der synes jeg man går over stregen, når det bliver FOR personligt og ens familie inddrages i det.

Jeg har givet igen - PÅ BANEN! Jeg har sgu da aldrig sparket en bold ud til publikum. Selvfølgelig har jeg lavet en hævnakt, men det har jeg gjort mod min modstander på banen og sgu da ikke inddraget publikum i det. Der er IMO en stor forskel. Det er fuld forståeligt, at en spiller bliver frustreret på en modstander, men igen, det skal ikke gå ud over fansene, at man løber ud til en fan, der provokerer dig og sparker ham ned eller du sparker bolden hårdt ud rettet i mod publikum.
Daluigi skrev:Det er ydermere tosset, at du påstår Pepe havde fået rødt kort for det som Messi gør. Det er er jo helt fjollet, at du mener den skal give rødt kort? Måske et gult, hvis dommeren vurderer at Messi losser bolden væk for at trække tiden eller signalerer sin utilfreshed med en dommeraktion.
Jeg siger, jeg har en formodning om, at havde Pepe gjort det der på Camp Nou, så er jeg sikker på, at Pepe var blevet smidt ud. Jeg har sgu da set i sydamerikansk fodbold, at spillere er blevet smidt ud af dommeren, fordi de kastede en bold på bolddrengen eller lignende - det er uacceptabelt opførsel, og usportsligt opførsel kan også takseres til rødt kort. Jeg siger ikke, at han decideret skal smide Messi ud, men et kort havde været på sin plads. Det er, igen, uacceptabelt, og så kan man ikke bruge den der undskyldning af det var en frustrationsmoment. Mange ting, som er uacceptable, sker pga. frustration og der er mange, der har fået rødt kort.

Og igen, jeg er fuldkommen ligeglad, at hvad Messi tænker på, men hans handling er helt ude i skoven.
Daluigi skrev:Og så jeg dig lige sammenligne en bold i brystkassen, med Cantonas cirkelspark på en tilskuer? Du skulle seriøst skamme dig.
Det er jo forhelvede i samme kategori - nemlig det at du reagerer ved at anvende fysisk kontakt rettet mod tilskuerne.. Så nej, det er dig, der burde skamme dig for at dække over Messi. Jeg ved godt, at Messi er generelt en spiller, der er rolig og er et godt forbillede, men når han så endelig gør noget dumt, så skal han sgu da ikke forsvares. Det er da forkasteligt af dig at nedtone det, som om det er helt acceptabelt, for det er lige denne ene gang.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Teknisk set er det overhovedet ikke rigtigt, # 23. Messi rørte ikke nogen tilskuere. Overhovedet. Kun bolden.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Kubala skrev:Jo men du giver mig jo et eller andet sted ret, og det er heller ikke sådan at jeg mener at man ikke kan leve op til navnet, men det er jo en myte at man automatisk bliver superstjerne, når man besidder superstjerne gener, vil snarere sige at det kan hæmme en, for man skal leve op til forventningspresset. Så vi er da stort set enige.


Du har også ret i at der er fodboldspillere som Rafinha og Thiago, som åbenbart kan leve op til navnet, eller i hvert fald sidste nævnte, da han har taget det store spring. Rafinha skal stadigvæk vise at han kan levere på højeste plan, da jeg stadigvæk mener at han er under udviklingen, ikke at Thiago er fuldt udviklet, men han spiller på højeste plan, og mangler måske mindre i sin udvikling end Rafinha.
Enig :smile:

Til alle jer andre, siden hvornår er det blevet fedt at beskæmme Messitråden med Pepes fuldstændige unødvendige eksistens?!

:cool:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster