10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

emo skrev:Ligeså plat som Uefalona...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Helt enig. Synes bare det er et lavt niveau at synke til, at man kalder andre for Uefalona, Penaldo, Cristina osv. Lad os nu lige højne debatten en smule.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Det er vel kun en fordel, at have en så sikker straffeskytte som Ronaldo. På dette punkt kunne Messi ihvertfald godt tåle forbedring.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
emo skrev:Ligeså plat som Uefalona...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Helt enig. Synes bare det er et lavt niveau at synke til, at man kalder andre for Uefalona, Penaldo, Cristina osv. Lad os nu lige højne debatten en smule.
Jeg har intet imod det. Folk må gerne kalde ham hvad de har lyst. Jeg er pro anti-penaldo og sådan er det.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Leomessi@

Meget enig ift ballon. Noget statistik med forudbestemt graduering af kampe og spilleres bidrag som mål, assist, kreerede chancer, drib, succesfulde tacklinger, clearinger, etc etc.

For som du siger, så bliver det meget noget med følelsee og eksponering etc.

Ronaldos saksespark, giver ham garanteret alene 100 point i før nævnte point score, hvilket jo er helt sort. Altså Messi scorede direkte på frispark, var det 3 eller 4 kampe i træk? Ihverfald noget ingen havde gjort før. Hele Ronaldos efterår burde jo nærmest give 0 point, hvilket næsten allierede burde dømme ham ude. Men eftetåret betyder ingenting, selvom Real jo tabte mesterskabet i den periode, lige så meget som de måske vinder CL her i forårs perioden...

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Messis heatmap for sæsonen, som viser, at han som offensiv midtbanespiller stadig formår at outperforme samtlige angribere i verden. For ikke at komme ind på alle de chancer han samtidig også kreere.

Billede
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

LeoMessi skrev:Messis heatmap for sæsonen, som viser, at han som offensiv midtbanespiller stadig formår at outperforme samtlige angribere i verden. For ikke at komme ind på alle de chancer han samtidig også kreere.

Billede
Men kan han altså dive eller få hårfjerningsbehandling på sin torso?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Jeg er ikke med. Hvordan viser det heatmap at han formår at outperforme alle andre angribere?
Visca el Barca

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Bager skrev:Jeg er ikke med. Hvordan viser det heatmap at han formår at outperforme alle andre angribere?
En heatmap viser jo hvor det er, den enkelte spiller bruger det meste af tiden på en bane. Sammenligner man Messis heatmap med f.eks. Ronaldo eller Mohamed Salah, så ser man, at disse to befinder sig langt mere i feltet, og knap så meget på midten som det er i Messis tilfælde.

Messis heatmap kan sammenlignes med f.eks. en spiller som David Silva, altså en midtbanespiller, derfor er det fuldstændigt vanvittigt, at han samtidig stadig ender med at scorer flest mål i Europa.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Har du et tilsvarende for Ronaldo, Salah ?

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Antimadridista skrev:Har du et tilsvarende for Ronaldo, Salah ?
Jeg har desværre ikke hele sæsonen for Ronaldo og Salah. Men jeg kan se via enkelte kampe, at de er at finde inde i boksen væsentligt mere end Messi, især Ronaldo.

Ser man kampene, så synes jeg også det giver god mening og Messi har selv været ude og sige, at han er faldet længere tilbage på banen i denne sæson. Han er også den spiller der har scoret flest mål udenfor boksen i denne sæson, og det gør sig vidst også gældende i Champions League.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Leo@

Er fuldstændig bevidst om de store forskelle Messi og Ronaldo oppererer ud fra, gad bare godt se beviset:)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Er Messi ikke lige nu den mest scorende spiller i alle turneringer i denne sæson?
Han mangler en kamp mere ligesom Penaldo og Salah.
Jeg googlede mig frem til:
Messi 45
Salah 44
Penaldo 43

Har jeg ret?
MDCCCXCIX

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Lopezzz skrev:Er Messi ikke lige nu den mest scorende spiller i alle turneringer i denne sæson?
Han mangler en kamp mere ligesom Penaldo og Salah.
Jeg googlede mig frem til:
Messi 45
Salah 44
Penaldo 43

Har jeg ret?
Tager man samtlige kampe med ser det således ud:

Lionel Messi: 47 (55 kampe)
Mohamed Salah: 46 (54 kampe)
Cristiano Ronaldo: 44 (44 kampe)

Ret flot af Ronaldo alligevel, da han har spillet væsentligt færre kampe.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Messi skal være med i sidste kamp så han kan få den allersidste assist fra Don Andrés
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

LeoMessi skrev:
Lopezzz skrev:Er Messi ikke lige nu den mest scorende spiller i alle turneringer i denne sæson?
Han mangler en kamp mere ligesom Penaldo og Salah.
Jeg googlede mig frem til:
Messi 45
Salah 44
Penaldo 43

Har jeg ret?
Tager man samtlige kampe med ser det således ud:

Lionel Messi: 47 (55 kampe)
Mohamed Salah: 46 (54 kampe)
Cristiano Ronaldo: 44 (44 kampe)

Ret flot af Ronaldo alligevel, da han har spillet væsentligt færre kampe.
Gad godt at se Messi spille for Reals hold eller bare have en supporting cast, der hed Modric, Kroos og Isco, og så have en angriber som Benzema, som er fantastisk til at skabe ting og plads til dig, men horribelt til at afslutte, så alt hvad Messi skulle fokusere på var at fiske og score mål. Han ville smadre så mange bolde ind.

Men ak nej, hos os skal Messi agere Modric, Kroos, Isco, Benzema og Ronaldo på én og samme gang. Suarez kan ikke tæmme en bold, Paulinho falder i bolden, Coutinho misbruges, Dembele er skadet eller får splinter, Iniesta kæmper mod alderen. Busquets er den eneste, der tilnærmelsesvis har været outstanding af vores midtbanefolk og angribere. Alba vs Marcelo vinder Alba selvfølgelig klart i denne sæson med hans bidrag til Messi, men ellers er det sgu næsten Messi alene mod verden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster