10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Og Messi er tilsyneladende heller ikke hurtig.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

JonasV skrev:
Aha...
Spændende...
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Jeg synes den debat kommer til at sætte sig en anelse ukomfortabelt mellem to stole. Man er nødt til at skelne mellem verdens såkaldt største (/mest populære) og verdens bedste. Det er muligt at Messis rolige gemyt bevirker at han aldrig kommer til at få samme kultstatus som über-rock n' rolleren El Diego, men det hænger jo ikke nødvendigvis sammen med hvem der rent faktisk er den bedste på en fodboldbane. Og selv dét er jo i øvrigt umuligt reelt at sammenligne, når de ikke har spillet samtidig.

Men jeg er sikker på at Messi har det helt fint med ikke at være "den største", hvis han så derimod slipper for at skulle ud i alle de ekstremer Maradona har været ude i. Det passer i øvrigt også mig helt fint at det eneste forsidestof Messi leverer, er hans fænomenale evner på en fodboldbane.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

At de skriver han har vundet alt på "det måske bedste Barcelona-hold nogensinde", vidner også klart om, at skribenten bestemt ikke er vild med Barca. Der diskuteres i højere grad om det er historiens bedste hold, punktum!

Det er simpelthen så trættende og plat, at der fortsat skal forsøges at rakke Messi ned.

Hvad blir det næste? Skal vi nu til at sammenligne Ronaldo med ham igen? Pfff
Forumlegende

Kvoller
Indlæg: 5212
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 804 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Billede

Messi er tydeligvis i familie med De Niro!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

JonasV skrev:
Aha...
Der er godt nok ikke meget videnskab over den artikel der.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Den er i hvert fald godt rodet, elendig og ligegyldig. Jeg tager også fodbold fremfor coke, utroskab og kaos.
#jesuisSheep

dinhxa

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af dinhxa »

Messi forlænger til 2018

Hvor er det smukt!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5506
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 578 gange
Blevet takket: 570 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

dinhxa skrev:Messi forlænger til 2018

Hvor er det smukt!
Og sådan går det når Google translate gør arbejdet for mig:
I 2018 opfylde Messi 31 år, så der ville være opnået delvis den store formål, som amatør drøm culé: skjold revnen og gøre sin karriere næsten fuldstændig Barca kjole.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

... og det er præcis 12 år siden at han fik sin første kontrakt. Den på servietten, I ved! Fantastisk dag at forlænge på.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Hmm ... på forsiden af AS i dag, står der at en talsmand fra FIFA har sagt at de ikke kan anerkende Messi's rekord, fordi de ikke kan tjekke alle kampene spillet i 'las competiciones nacionales'. Der står også at de heller ikke anerkender hverken Chitalu eller Müller. På FIFA's hjemmeside står der dog intet om det. Det lyder også lidt mærkeligt og lidt Madrid-avis agtigt.

Okay, jeg søgte lige lidt på det, inden jeg godkendte indlægget. Det viser sig at der faktisk aldrig har været en officiel rekord. Den har hele tiden være uofficiel. Alex Stone, som tydeligvis er Senior Media Relations Manager hos FIFA, blev interviewet af BBC.

Med andre ord så bliver det fra nu af sådan noget:
'A har rekorden!'
'Nej, B har rekorden!'
'Næh næh næh, C har rekorden!'

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af klogfyr »

jeg kan ikke forstå hvorfor folk skriger på at det er ham Chitulhu (eller hvad han hed), der har rekorden. Han scorede dem i den zambiske liga for mange år siden. Jeg vil ligge hovedet på blokken og vove at sige at den zambiske liga er en smule ringere end den spanske.

Der er en grund til at når man uddeler prisen for den, der har scoret flest mål i en sæson (den hedder den gyldne støvle ikke?), så tæller mål i de største ligaer for mere end de mindre ligaer. Jeg gad godt at se om madrid fans råber ligeså højt hvis Ronaldo lå til at vinde den gyldne støvle efter han har scoret 50 mål, men der er en fra den lettiske liga, der har scoret 60. ifølge det nuværende system ville Ronaldo vinde, men ifølge madridfans logik så er det den, der scorer flest mål, der skal have prisen, så den må gå til den lettiske angriber.

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Det læste jeg også, og kom også til den konklusion at så var der hellere ikke en officiel "FIFA" Muller rekord. Hvilket er fint nok, da jeg godtager deres forklaring om at de ikke har kunne notere alt og alle siden dag 1.

Men ofte ser man rekorder skrevet som, "... siden", eller "...i de sidste x år", eller noget i den dur. Hvad angår ham den anden gut, tænker jeg. Hvis han har scoret flere så har han scoret flere, men så skal alle forbund og klubber gå tilbage i historien, mon ikke der er nogle 1-2-3 divisions eller serie spillere, der har scoret mere end ham ? De er vel også spillere på ligefod med Zambia dude og andre.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Den rekord er da så ligegyldig. Det Messi gør i nutidens fodbold i Europæisk fodbold vil ALDRIG blive overgået!

Længere er den ikke. Til helvede med målrekorden i Zambia og 3. division i Finland. Det Messi gør her og nu er aldrig set lignende... og det sker nok heller ikke igen lige forløbig
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Question to Sergio Agüero: Name the three best attackers in the world
Agüero: Messi, Messi and Messi!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster