10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7240
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1891 gange
Blevet takket: 1122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
lør aug 07, 2021 10:56 am
Jeg ved ikke om psg er pålagt de samme regler som os (1/4 specifikt). For ellers kan de vel bare give spillerne væk og gøre plads i lønbudgettet. De har ikke rigtigt brug for at få penge ind qua deres utømmelige pengepung.

Men altså det går næsten for hurtigt med kontrakten osv til ar det kan passe. Det må og skal simpelthen tage længere tid at få en spiller ind på så høj en løn.
Præcis
Der er noget, der ikke går op.

Noget helt andet er, at Messi kommer til at få det sjovt i den liga, hvor der er meget få hold, der kan byde PSG op til dans.

Red
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Dytrax skrev:
lør aug 07, 2021 11:13 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 07, 2021 10:56 am
Jeg ved ikke om psg er pålagt de samme regler som os (1/4 specifikt). For ellers kan de vel bare give spillerne væk og gøre plads i lønbudgettet. De har ikke rigtigt brug for at få penge ind qua deres utømmelige pengepung.

Men altså det går næsten for hurtigt med kontrakten osv til ar det kan passe. Det må og skal simpelthen tage længere tid at få en spiller ind på så høj en løn.
Præcis
Der er noget, der ikke går op.

Noget helt andet er, at Messi kommer til at få det sjovt i den liga, hvor der er meget få hold, der kan byde PSG op til dans.
Altså der har jo tydeligvis været kontakt før og PSG har da sikkert haft denne kontrakt klar just in case og så har Messi jo nok været (sur/skuffet) nok til bare at ville videre tænker jeg. Ift. Løn har det nok ikke været noget problem det er nok mere de mindre dele i kontrakten jeg syntes gik stærkt

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 419 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
lør aug 07, 2021 10:56 am
Jeg ved ikke om psg er pålagt de samme regler som os (1/4 specifikt). For ellers kan de vel bare give spillerne væk og gøre plads i lønbudgettet. De har ikke rigtigt brug for at få penge ind qua deres utømmelige pengepung.

Men altså det går næsten for hurtigt med kontrakten osv til ar det kan passe. Det må og skal simpelthen tage længere tid at få en spiller ind på så høj en løn.
Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror godt på, at PSG har folkene til at kontakte Messi for at forhøre sig hos ham og derefter udarbejde en kontrakt til ham. Måske gik de igang med det samme om torsdagen. Penge kan en del. Også at få Messi til PSG.


Det undre mig at man ikke har prøvet andre alternativer til at beholde Messi. Vitterligt smidt Umtiti, Lenglet, Coutinho på b-holdet. Så er ikke har en anden udvej. Selvom det er dårlig stil. Hellere lidt ballade med dem end et barca uden Messi.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Mon ikke Messi og PSG allerede havde lavet en forhånds aftale sidste år da Messi sendte burofaxen

Det gjorde han nok ikke hvis ikke han havde en plan.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Sagde laporta ikke at man har taget sit forsøg på at holde Messi til “grænsen”? Jeg mener der var snak om at det kunne ende i retten med de nævnte spillere hvis klubben altså gik videre end man gjorde.

Og som vi tidligere har været inde på så skulle de alle væk. Og griez. Vi skulle fjerne 2 mio fra lønnen og jo mere man hører om det jo mere ligner det en umulig opgave fra starten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nyhuus »

Har Ligue 1 slækket på deres FFP-krav (som alle andre ligaer end LL…) ?
For hvis de har, er det vel nok årsagen til, at PSG bare kan blive ved i en uendelighed, med at smække nye tunge lønposter på budgettet. Jeg hader den klub så uendeligt meget. Håber de bliver fældet en dag.

Havde UEFA nu bare haft modet til at indføre et lønloft, som man ser det fra diverse sportsgrene i USA, så havde vi formentlig ikke haft det problem her.

Men det er også bare undskyldninger. Det hele står og falde på Barto, som jeg håber lever ulykkeligt til hans dage ende, og så Tebas/LL.

Jeg har altid hadet betegnelsen “det spanske/catalanske galehus”. Men den passer sgu i øjeblikket…
Senest rettet af Nyhuus lør aug 07, 2021 11:29 am, rettet i alt 1 gang.

Kvoller
Indlæg: 5177
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 583 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Dytrax skrev:
lør aug 07, 2021 10:15 am
Griezz blev mødt med negative tilråb i går, da han mødte til træning. På SoMe, på tværs af diverse kommentartråde, går fænomenet igen; De spillere, vi ikke har fået solgt, får skylden for Messis afgang. Det er i særdeleshed Umtiti og Lenglet, der står for skud.
Roberto og Cou, nævnes også flittigt. Stemningen er, med andre ord, jævnt dårlig.

Vi skal have ny anfører, det bliver formentlig Busi og så skal der vælges én og her er ter Stegen, i min optik, en oplagt kandidat.

I øvrigt har jeg ikke fattet det endnu. Messi skal spille for den klammeste klub i hele verden. Uanset hvem PSG nogensinde spiller imod, holder jeg altid med modstanderen.
Synes det er ynkeligt at de andre skal stå for skud. Hvis den hedder 4/1 så skal halvdelen af holdet vel skibbes af, før der var den mindste chance for, at han kunne blive? Jeg tror det var umuligt for os med La Ligas regler uanset hvad.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nyhuus »

Jeg forstår i øvrigt ikke den forfærdelse og kritik, man ser på sociale medier (Twitter), vedr. lønbudgettet, der fylder. 95% af det samlede budget lige nu.

Det er sgu da klart, når der dårligt er nogen indtægter?
Vi er gået fra at kunne give løn for ~650m euro til 180.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det giver ingen mening… Den situation vi befinder os har ikke noget med laporta at gøre. Spørgsmålet er så om han har været klar nok i dine udmeldinger?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nyhuus »

Jeg har haft forståelsen, at han det sidste stykke tid har forsøgt at finde nye sponsorer til klubben/stadion, for at få en masse penge til at forbedre situationen.
Jeg kan ikke diske op med en artikel, der underbygger det. Ved ikke om jeg har læst det på Twitter et sted.

Men hvis det er sandt, kan det vel være en del af forklaringen. Skaber trods alt en bedre historie, at han har kunne se, hvor grælt det stod til, og man ikke kunne signe Messi. Men så skaffede han lige en halv milliard euro til klubben og bum, alt presserende problemer er løst.

Men det er ren gætværk. Finder vi vel først svaret på om 20 år, fra en selvbiografi eller dokumentar.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det har Easy også skrevet flere gange. Spørgsmålet var om de aftaler var der eller han troede CVC ville være noget andet end det var.

Jeg håber vi får mere info snart men du har ret i at det sikkert kan tage lang tid før vi virkelig ved hvad der skete.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »



Hvordan skal det her tolkes?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5177
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 583 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Men kunne det tænkes, at de sponsorere afhang af, at Messi forlængede? Det synes jeg at have hørt. Så vi var fucked, lige så snart vi ikke kunne få aftalen med Messi igennem.

Kvoller
Indlæg: 5177
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 583 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
lør aug 07, 2021 11:43 am


Hvordan skal det her tolkes?
Den fatter jeg ikke helt heller?

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rekick »

Kvoller skrev:
lør aug 07, 2021 11:45 am
Piquénbauer skrev:
lør aug 07, 2021 11:43 am


Hvordan skal det her tolkes?
Den fatter jeg ikke helt heller?
Er det ikke bare et forsøg på at stille Laporta i dårligt lys.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster