10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hævneren »

Sjovt som der ikke bliver skrevet så meget i denne tråd. Folk er vist blevet vant til at Messi bare er fantastisk. Nåmen jeg synes han var ekstra fantastisk igår :)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

haha amen ja prøv lige at læs et par sider af denne tråd. alle indlæg er bare "Han er genial".. "jeg mangler ord" osv. :P

Men nu jeg er her vil jeg også gerne sige... KÆÆÆÆÆFT HVOR VAR HAN VILD IGÅR!!! på trods af et nonchelant straffe
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Hævneren skrev:Sjovt som der ikke bliver skrevet så meget i denne tråd. Folk er vist blevet vant til at Messi bare er fantastisk. Nåmen jeg synes han var ekstra fantastisk igår :)
Haha, det er jo fuldstændig overflødigt! Dette er nok en af de eneste tråde på hele forum overhovedet, hvor alle er enige - Messi er bare THE MAN! To mål og to assists i går - det er verdensklasse + drys! :D

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:haha amen ja prøv lige at læs et par sider af denne tråd. alle indlæg er bare "Han er genial".. "jeg mangler ord" osv. :P

Men nu jeg er her vil jeg også gerne sige... KÆÆÆÆÆFT HVOR VAR HAN VILD IGÅR!!! på trods af et nonchelant straffe
Hans assist til Alves var prikken over i'et, han er bare ustyrlig. Han kan nærmest kun forbedre sig på sin fodbold intelligens. Forestil jer at han får Xavi's overblik samt beholder sine overjordiske afslutter- og løb-med-bold-evner 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5506
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 578 gange
Blevet takket: 570 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

rummenigge skrev:
Daluigi skrev:haha amen ja prøv lige at læs et par sider af denne tråd. alle indlæg er bare "Han er genial".. "jeg mangler ord" osv. :P

Men nu jeg er her vil jeg også gerne sige... KÆÆÆÆÆFT HVOR VAR HAN VILD IGÅR!!! på trods af et nonchelant straffe
Hans assist til Alves var prikken over i'et, han er bare ustyrlig. Han kan nærmest kun forbedre sig på sin fodbold intelligens. Forestil jer at han får Xavi's overblik samt beholder sine overjordiske afslutter- og løb-med-bold-evner 8)
Jeg er næsten lige så god, jeg valgte bare ikke at blive professional.

Jeg overvejede at smutte hen til Pep i lørdags og bede ham om at skifte Messi ud med mig, men jeg opdagede at jeg havde glemt mine fodboldstøvler i Skive! Surt show for Pep, ellers havde vi nok vundet den kamp.

Ej, reality check! Taxi chaufføren sagde som sandt er på vej til airporte: "Messi.... he is extraordinaire.. sublime.. can't compare him to anyone" - men han havde jo heller ikke set mig spille.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2598 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Er jeg den eneste der har lagt mærke til, at Messi ikke udfordre så meget som han har gjort, men der i mod blevet en mål tyv??

Jeg tror det er fordi at i sidste sæson havde vi ikke en mål tyv som Eto'o, så bliver Messi nød til at overtag den rolle, også bliver han automatisk mindre udfordrende.
Denne her sæson har vi heller ikke en mål tyv, eller vendt vi har jo købt Villa, som burde over tage den rolle, men ind til videre ser det ikke ud til at det bliver sådan, Messi har den stadi.
Godt nok er det tidligt på sæsonen, men jeg er lidt i tvivl om villa overhoved får den rolle i denne her sæson..

Er jeg den eneste der vil have den gamle Messi tilbage?? selvom det er total nice at han er blevet en mål tyv :D altså hvis han kan fortsætte fra sidste sæson.
Selvfølgelig vil jeg heller have at han gør begge dele, men hvis jeg skal vælge imellem dem, så vil jeg hellere have den gamle Messi fra The Triple sæson, han var altid fortryllende at se på :D

Så som jeg ser det hvis vi skal have den gamle Messi tilbage, så mangler vi også en verdensklasse spiller på venstre wing, som kan tage noget af opmærksomheden fra Messi så han har mere plads, lige som Henry gjorde i The Triple sæsonen, det var jo meningen at Villa skulle spille i venstre, men det blev jo spoleret da vi solgte Zlatan og ikke købte Torres :wink:, så nu er vi næsten i samme bås som i sidste sæson, hvis ikke Villa tager Mål tyv rollen og Pedro eller Bojan ikke laver en Pedro..

Er det mig der er helt gal på den, eller hvad synes i om det?? :wink:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Raman93 »

Drake skrev:Er jeg den eneste der har lagt mærke til, at Messi ikke udfordre så meget som han har gjort, men der i mod blevet en mål tyv??

Jeg tror det er fordi at i sidste sæson havde vi ikke en mål tyv som Eto'o, så bliver Messi nød til at overtag den rolle, også bliver han automatisk mindre udfordrende.
Denne her sæson har vi heller ikke en mål tyv, eller vendt vi har jo købt Villa, som burde over tage den rolle, men ind til videre ser det ikke ud til at det bliver sådan, Messi har den stadi.
Godt nok er det tidligt på sæsonen, men jeg er lidt i tvivl om villa overhoved får den rolle i denne her sæson..

Er jeg den eneste der vil have den gamle Messi tilbage?? selvom det er total nice at han er blevet en mål tyv :D altså hvis han kan fortsætte fra sidste sæson.
Selvfølgelig vil jeg heller have at han gør begge dele, men hvis jeg skal vælge imellem dem, så vil jeg hellere have den gamle Messi fra The Triple sæson, han var altid fortryllende at se på :D

Så som jeg ser det hvis vi skal have den gamle Messi tilbage, så mangler vi også en verdensklasse spiller på venstre wing, som kan tage noget af opmærksomheden fra Messi så han har mere plads, lige som Henry gjorde i The Triple sæsonen, det var jo meningen at Villa skulle spille i venstre, men det blev jo spoleret da vi solgte Zlatan og ikke købte Torres :wink:, så nu er vi næsten i samme bås som i sidste sæson, hvis ikke Villa tager Mål tyv rollen og Pedro eller Bojan ikke laver en Pedro..

Er det mig der er helt gal på den, eller hvad synes i om det?? :wink:
Jeg er har bemærket, at han udfordre mindre, men han udfordre da stadig en del? Jeg vil hellere have ham, som han er nu. Både en god holdspiller og en god dribler.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2598 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Raman93 skrev:
Drake skrev:Er jeg den eneste der har lagt mærke til, at Messi ikke udfordre så meget som han har gjort, men der i mod blevet en mål tyv??

Jeg tror det er fordi at i sidste sæson havde vi ikke en mål tyv som Eto'o, så bliver Messi nød til at overtag den rolle, også bliver han automatisk mindre udfordrende.
Denne her sæson har vi heller ikke en mål tyv, eller vendt vi har jo købt Villa, som burde over tage den rolle, men ind til videre ser det ikke ud til at det bliver sådan, Messi har den stadi.
Godt nok er det tidligt på sæsonen, men jeg er lidt i tvivl om villa overhoved får den rolle i denne her sæson..

Er jeg den eneste der vil have den gamle Messi tilbage?? selvom det er total nice at han er blevet en mål tyv :D altså hvis han kan fortsætte fra sidste sæson.
Selvfølgelig vil jeg heller have at han gør begge dele, men hvis jeg skal vælge imellem dem, så vil jeg hellere have den gamle Messi fra The Triple sæson, han var altid fortryllende at se på :D

Så som jeg ser det hvis vi skal have den gamle Messi tilbage, så mangler vi også en verdensklasse spiller på venstre wing, som kan tage noget af opmærksomheden fra Messi så han har mere plads, lige som Henry gjorde i The Triple sæsonen, det var jo meningen at Villa skulle spille i venstre, men det blev jo spoleret da vi solgte Zlatan og ikke købte Torres :wink:, så nu er vi næsten i samme bås som i sidste sæson, hvis ikke Villa tager Mål tyv rollen og Pedro eller Bojan ikke laver en Pedro..

Er det mig der er helt gal på den, eller hvad synes i om det?? :wink:
Jeg er har bemærket, at han udfordre mindre, men han udfordre da stadig en del? Jeg vil hellere have ham, som han er nu. Både en god holdspiller og en god dribler.

Ja han udfordre rimelig meget, men slet ikke i den grad han gjorde i The Triple sæsonen, der udfordre han også mange flere gange i en kamp, men scoret stadi mange mål..

Men det er jo en smags sag, om man kan lide rigtig mange udfordringer og mange mål, eller rimelig mange udfordreingere og rigtig mange mål.. :wink:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Raman93 »

Drake skrev:
Raman93 skrev:
Drake skrev:Er jeg den eneste der har lagt mærke til, at Messi ikke udfordre så meget som han har gjort, men der i mod blevet en mål tyv??

Jeg tror det er fordi at i sidste sæson havde vi ikke en mål tyv som Eto'o, så bliver Messi nød til at overtag den rolle, også bliver han automatisk mindre udfordrende.
Denne her sæson har vi heller ikke en mål tyv, eller vendt vi har jo købt Villa, som burde over tage den rolle, men ind til videre ser det ikke ud til at det bliver sådan, Messi har den stadi.
Godt nok er det tidligt på sæsonen, men jeg er lidt i tvivl om villa overhoved får den rolle i denne her sæson..

Er jeg den eneste der vil have den gamle Messi tilbage?? selvom det er total nice at han er blevet en mål tyv :D altså hvis han kan fortsætte fra sidste sæson.
Selvfølgelig vil jeg heller have at han gør begge dele, men hvis jeg skal vælge imellem dem, så vil jeg hellere have den gamle Messi fra The Triple sæson, han var altid fortryllende at se på :D

Så som jeg ser det hvis vi skal have den gamle Messi tilbage, så mangler vi også en verdensklasse spiller på venstre wing, som kan tage noget af opmærksomheden fra Messi så han har mere plads, lige som Henry gjorde i The Triple sæsonen, det var jo meningen at Villa skulle spille i venstre, men det blev jo spoleret da vi solgte Zlatan og ikke købte Torres :wink:, så nu er vi næsten i samme bås som i sidste sæson, hvis ikke Villa tager Mål tyv rollen og Pedro eller Bojan ikke laver en Pedro..

Er det mig der er helt gal på den, eller hvad synes i om det?? :wink:
Jeg er har bemærket, at han udfordre mindre, men han udfordre da stadig en del? Jeg vil hellere have ham, som han er nu. Både en god holdspiller og en god dribler.

Ja han udfordre rimelig meget, men slet ikke i den grad han gjorde i The Triple sæsonen, der udfordre han også mange flere gange i en kamp, men scoret stadi mange mål..

Men det er jo en smags sag, om man kan lide rigtig mange udfordringer og mange mål, eller rimelig mange udfordreingere og rigtig mange mål.. :wink:
Altså, du glemmer også en meget vigtig ting. Han er blevet meget bedre til at sætte sine medspillere i scene. Man ser tit nu, at han laver en assist. Han er også blevet meget bedre til at deltage i spillet, hvor han før kun var i højresiden og afventede. Han har udviklet sig til nu at også at kunne spille mere centralt - bag en forward. Det fungerede ikke med Ibra, men det var Ibra. Det er ikke ensbetydende med, at det ikke vil fungerer bag en anden. Han er god til at finde rummet i bagkæden, derfor vil det være guf for Bojan, hvis Messi spillede bag ham. Messi har fået langt flere facetter i sit spil, end han havde før i tiden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tror også at det hænger sammen med at han er blevet meget bedre til at se, hvornår han skal udfordre og hvornår han ikke skal udfordre. Det er i mine øjne bedre at udfordre 3 gange end 6 gange, hvis der så til gengæld kommer 2 mål ud af det, i stedet for 6 frispark. Som der også nævnes er han blevet meget mere 'moden' på en Xavi-agtig måde, altså forstået sådan at han er langt bedre til lige at stoppe op, kigge op og sende bolden videre til en medspiller, i stedet for at tage en løbetur med bolden - en aflevering er trods alt hurtigere end en dribling.

Desuden vil jeg da absolut mene at vi har en mand der har verdensklasse til at spille den venstre kant, enten i form af Villa eller i form af Pedro. Pedro spiller simpelthen med så vanvittig høj en kvalitet, og så lægger han jo en sandt arbejdsraseri for dagen hver gang han spiller.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2598 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Blaugrana92 skrev:Jeg tror også at det hænger sammen med at han er blevet meget bedre til at se, hvornår han skal udfordre og hvornår han ikke skal udfordre. Det er i mine øjne bedre at udfordre 3 gange end 6 gange, hvis der så til gengæld kommer 2 mål ud af det, i stedet for 6 frispark. Som der også nævnes er han blevet meget mere 'moden' på en Xavi-agtig måde, altså forstået sådan at han er langt bedre til lige at stoppe op, kigge op og sende bolden videre til en medspiller, i stedet for at tage en løbetur med bolden - en aflevering er trods alt hurtigere end en dribling.

Desuden vil jeg da absolut mene at vi har en mand der har verdensklasse til at spille den venstre kant, enten i form af Villa eller i form af Pedro. Pedro spiller simpelthen med så vanvittig høj en kvalitet, og så lægger han jo en sandt arbejdsraseri for dagen hver gang han spiller.
Enig at Messi har udviklet og modnet sig meget, og det er også hun godt at han kan udvikle sig på flere områdere, men jeg savner bare det der rush hvor han dribler 6 man og score eller laver en lækker aflevering :D

Og med hensyn til venstre kanten..
Pedro er en rigtig god spiller, men jeg synes slet ikke at han er verdensklasse i nu.
Ja så har vi Villa, men hvad så med på toppen, så har vi ikke en verdensklasse der?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hævneren »

Pedro er da verdensklasse for os. Jeg vil hellere have Pedro - Villa - Messi, end Villa - Torres - Messi. Pedro har A) vist at han er en skidegod spiller, og B) han fungerer sammen med Xavi, Iniesta og de andre hvilket betyder alt.

ladislau
Indlæg: 1267
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Pedro er verdensmester for lands og klubhold. Hvor meget mere verdensklasse vil du have? Plus vi ved ikke om det her er top niveauet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Drake skrev:Enig at Messi har udviklet og modnet sig meget, og det er også hun godt at han kan udvikle sig på flere områdere, men jeg savner bare det der rush hvor han dribler 6 man og score eller laver en lækker aflevering :D

Og med hensyn til venstre kanten..
Pedro er en rigtig god spiller, men jeg synes slet ikke at han er verdensklasse i nu.
Ja så har vi Villa, men hvad så med på toppen, så har vi ikke en verdensklasse der?
Tja, man kan jo også vende den om og sige at det stadigvæk er fantastisk smukt og underholdende at se ham spille, og at det tilmed nok er blevet effektiviseret. Så på den led vil jeg nu stadig mene at det absolut er en positiv udvikling.

Med hensyn til Pedro, så har ladislau og Hævneren sagt hvad der er at sige.
Og på toppen. Jeg ved ikke om vi har brug for en decideret top. Det er så dynamisk et samarbejde Messi, Pedro og Villa har at vi ligeså vel kan sige at vi har 3 toppe som at vi har 3 kanter.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Messi er i øvrigt vores mest scorende spiller i CL-sammenhæng (antageligvis under det nuværende format, hvor det hedder Champions League) med 27 mål oven på de to i går. Nr. to er Rivaldo med 25.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster