Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Jeg kommer aldrig over Eto'o Mr. Visca. Jeg kan ikke styre mine følelser og sådan er det bare. Jeg ved ikke hvor professionel Pep var på det tidspunkt. Han var trods alt ny, og han sagde selv, at det er ham der tog det fulde ansvar. Derfor har jeg ret til at svine ham eller kritisere ham, for hver gang vores erstatninger svigter. Jeg ved ikke hvor stor en uro han skabte, når Iniesta f.eks. har udtalt at man burde lave en statue af Eto'o, eller når Messi bad Pep om ikke at sælge ham. Nu har klubben brugt masser af penge på at købe spillere til høje priser mens man har givet nogle gratis væk eller solgt til discount pris. Nå ja vi har ikke brug for penge i klubben fordi vi er "mere end en klub og har UNICEF bla bla". Jeg siger heller ikke, at han har været en fiasko. Men spørg dig selv, havde vi vundet the treble hvis Iniesta ikke score i 93. minut? Hvis Pinto ikke havde reddet straffe mod Mallorca i pokalen osv.? Spillestilen er den samme som da Rijkard var her, og på et eller andet tidspunkt så tror jeg at vi ender på samme måde. Forudsigeligt, langsomt og boldflytteri. Ikke fordi jeg prøver at lyde som de der Premier League tosser. Men jeg er bekymret for om Pep kan fortsætte med at have succes fremadrettet. Prøv at sammenligne vores startopstilling i år med den vi havde i Peps første år. Der er efter min mening lidt forskel, som betyder fra den stærkeste startopstilling til at være en af de bedste. Det er vi lige nu. Iøvrigt så var det Rijkards ønske længe før Pep kom, at Alves skulle købes.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Elbarca »

Hvor var alle de bagkloge sidste år hvor Etoo ikke rigtigt var nogen profil på Inters hold? :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Visca El Barca »

Goldenbaum;

Du kommer med alt for mange hypotetiske spørgsmål. Men ja, det er da åbenlyst at vi ikke havde vundet C.L, hvis Ini ikke havde scoret i det 93. minut. Det var målet der sendte os i finalen, ligesom hans mål gjorde at Spanien blev verdensmestre. Men hvor vil du hen med det? Nu scorede han jo målet, og længere er den ikke. Man Utd havde heller ikke vundet, hvis Cristiano ikke havde scoret på hovedet og Terry ikke havde brændt straffe. Milan havde ikke vundet C.L, hvis Kaka ikke have scoret og sådan kan man blive ved. Underlig form for argumentation i øvrigt.

Du siger at vi i Peps første år havde verdens stærkeste opstilling og nu har vi bare en stærk opstilling. Det kan du da ikke mene seriøst? Messi er modnet og er blevet bedre. Xavi er den samme, Ini er blevet bedre, Pique er blevet MEGET bedre, Bussi det samme. Abidal er blevet bedre end han var under Peps første år. Og så har hele truppen generelt haft to år til at vænne sig til Peps filosofi og spillestil. Du kan da ikke seriøst mene, at alene salget af Eto' o gør, at vi går fra at være verdens absolut stærkeste opstilling til at være bare nogenlunde?

Nu er du bange for en hel masse. Du er bange for at vi måske bliver forudsigelige. Igen er der mange hvad nu hvis spørgsmål. Noget man ikke rigtig kan bruge til noget. Men se på vores opstilling, se på de kampe vi spiller. Pep gør nemlig alt for at man ikke bliver forudsigelig i sit spil. Tit har han lavet en taktisk genstreg til en kamp. Mod Atleti var de Bussis måde at spille på, noget hele verden bid mærke i.
Mod FCK var Frimann ( en der går meget op i taktik og analyser) helt oppe at køre over eller imponeret over, at Barca egentlig ikke havde en fast taktik. Alle spillere er i stand til at skifte positioner, og angrebene kommer fra alle steder, noget der gør os uforudsigelige, i den grad. Men hvad ønsker du da? "Boldflytteri", som de fleste P.L fans der ikke kan klare os spille rundt med deres hold, klandrer Barca for, er et koncept som er en fast andel af mentaliteten i Barca. Det er sådan man spiller fodbold, og det er den stil der har medbragt succes. Hvad skulle man ellers gøre? Slår over til at satse på kontra? Skal man ligge en hel spillestil om?

Igen, helt ærligt, der er for mange hvad nu hvis. Det er heller ikke sådan at vi med Eto'o ikke spillede nogle dårlige kampe. Der var kampe, med Eto'o på holdet, som var værre end dem vi har spillet i denne sæson. Men det betyder ikke at det var Eto'os skyld, ligesom det ikke er Eto'os fravær, der gør at vi i nogle kampe har kæmpet lidt i denne sæson. Jeg tror det er lidt urealistisk at tro, man med Pep skal træne bare skal vinde og vinde. Der kommer en sæson på et tidspunkt, hvor vi måske ikke vinder et trofæ, men når det sker så er det ikke Peps eller truppens skyld. De har nemlig bevist at de kan vinde. Det er bare normalt i fodbold, at det ikke er det samme hold der vinder altid. Ferguson har jo heller ikke vundet 24 mesterskaber i de 24 han har været i klubben. Hans hold har også haft nogle mellemsæson, men klubben har valgt at holde fast i ham, og det er jo meget klogt.

Lad os lige tage den med ro. Eto'o gør det godt i Inter, godt for ham og jeg er glad på hans vegne. Men det var den rigtig beslutning, at han blev solgt. Det siger Pep i hvert fald det var, og jeg har tiltro til manden. Hans resultater og det store arbejde han har gjort i klubben, fortjener ærlig talt lidt respekt og tiltro. Jeg ved ikke om vi forbliver uovervindelige med Pep som træner ( det håber jeg da vi gør), men jeg ved en ting. Josep Guardiola er den perfekte træner for FC Barcelona, og han er dygtig og professionel nok til at lede en klub som vores.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Quaresma »

Barcelona anno 2008/2009:

- Valdés -
- Alves - Piqué - Puyol - Abidal -
- Yaya Touré -
- Xavi - Iniesta -
- Messi - Eto'o - Henry -

Barcelona anno 2010/2011

- Valdés -
- Alves - Piqué - Puyol - Abidal -
- Busquets -
- Xavi - Iniesta -
- Messi - David Villa - Pedro -

Vel nok vores stærkeste opstillinger.

Rent forsvarsmæssigt er vi kun blevet bedre, no doubt - Valdés ligeså.

På den defensive midtbane må jeg indrømme, at jeg ville foretrække en Yaya anno 2008/2009 end en Busquets 2010/2011, men smag og behag. Af Xavi og Iniesta er det kun Iniesta, der er blevet bemærkelsesværdigt bedre.

I angrebet har Messi tydeligvis flyttet sig i den positive retning. Hvis David Villa begynder at score mål, kan han blive endnu vigtigere og bedre end Eto'o var for os, men indtil da vil jeg foretrække Eto'o. Af Pedro og Henry ville jeg også vælge 2008/2009 - Pedro kan dog sagtens nå at blive bedre end Henry var dengang.

Derudover er det vel værd at tage ind i sine overvejelser, at modstanderne har lært at læse holdets spil langt bedre, og holdet nok ikke er helt så sultne efter at bevise deres værd, som efter to år uden titler.


Hvilket hold der er bedst, ved jeg ikke.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Elbarca skrev:Hvor var alle de bagkloge sidste år hvor Etoo ikke rigtigt var nogen profil på Inters hold? :)
Vi var her såmænd også, og vi tog også debatten. Vi var aldrig bagkloge, vi var bare kloge :wink:
Og Eto'o gjorde det altså også godt hos Inter sidste år, bare i en væsentlig anden rolle.

btw, syntes der var en del der tog for givet, at fordi Eto'o kunne score på samlebånd, så kunne alle. Det blev argumenteret fra bl.a. min side, at Eto'o var med til at gøre folk som Iniesta, Xavi, Alves m.fl. gode. Det blev totalt forkastet. Eto'o var en angriber, der var dårligere end deres mormor. Jeg ved ikke hvor mange af dem, som havde den holdning, rent faktisk fulgte Barca før Eto'o. Men der er ingen tvivl om, at Eto'o var en ganske særlig angriber, som vi var enormt priviligerede af at have på vores hold. Han er, og var, en af de farligste angribere jeg overhovedet kan mindes. Det er måske ikke det mest teknisk lækre spil han besidder, men han arbejder, og banker kasser ind som nærmest ingen andre. Han er en vinder i samtlige fibre i hans krop. Sjovt nok lidt en type, som vi et eller andet sted mangler nu. Ville elske at se hans iver, og fanden-i-voldske attitude lede vores angreb igen.
- Men det kommer ikke til at ske.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Elbarca »

Jeg mindes bare at denne tråd var præget af larmende stilhed 8) Etoo spillede fløj men var på ingen måde en særlig profil. Det var alle mulige andre som tog overskrifterne.

Jeg elsker Etoo men også jeg stolede på Guardiolas beslutning.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Så husker du forkert.

Se hvordan jeg blev mobbet ud af tråden i maj måned :lol:

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Elbarca »

Har lige taget et hurtigt kig tilbage i tråden og kan se der i en periode på 5 måneder ikke var et eneste indlæg. Men da Inter nærmede sig the treble så kom de bagkloge straks på banen. Point prooven ;)

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Ej vel?

Prøv at spørge visse brugere herinde om de diskussioner vi har haft vedrørende Eto'o. Prøv at se over tråden kontinuerligt, både før, op til, og efter hans salg.
Når man endelig vovede sig ud i, at Eto'o var en fantastisk spiller, også i sidste sæson for Inter (hvilken mange ellers tog som indicie for, at han var færdig som topspiller), var det dømt gruppemobning med postulater som, at mormødre kunne gøre det bedre. Ved ikke hvor du får dit "bagklogskab" fra, når det er samme holdning man hele tiden har haft - og har holdt fast i.

Det er i øvrigt ikke mange andre eks-barcaspillere hvis tråde er så aktive som denne. Tror ikke engang Ronaldinhos kan mønstre det. Spillere som Henry, Bronckhorst, Oleguer, Deco, Guily, Henke, Gudjohnson m.m.fl. har ikke haft tråde med i nærheden af samme aktivitetsniveau, efter at de blev solgt. Du forventer vel ikke at vi skal kommentere Eto'o, hver gang han har scoret et mål?

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Altså, stilheden i tråden er vel også et udtryk for det går godt for manden.

Synes ligesom i Busquets tråden, at det er underligt hvordan kritikere bliver pænt knotne, når andre påpeger, deres mening ikke var ubegrundede.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Ja Ladislau. Enig. Det er heller ikke altid man gider skrive sin holdning, når man ved den vil skabe heftig debat og skal forsvares ;)

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Elbarca »

Guardiola jeg siger ikke at du og andre ikke har talt jeres sag omkring Etoo eller betvivler hvad i mener om ham. Men faktum er at Etoo fuldstændig var i andre spilleres skygge sidste år og ikke var afgørende for Inters titler. Jeg fulgte Inters resultater sidste år, nærmest kun pga Etoo. Her på forum var der ikke aktivitet i 5 mdr om en eks Barca spiller som var en stor stjerne hos os? Kritikere af Etoos salg havde ikke rigtigt noget ammunition at komme med. Det går bedre i år, men hans tid i Barca var moden og jeg er hverken ked af at vi forsøgte os med ZLatan eller nu har fået Villa.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Whatever Elbarca.

Men jeg tror jeg ved hvad jeg mener om Eto'o bedre end du gør. Gider sgu ikke kaldes for bagklog, fordi du ikke føler dig pleaset, efter et par måneder uden indlæg i tråden. Jeg reagedere, da Eto'o blev kaldt elendig - vel at mærke FØR denne sæsons mål. Jeg skrev før gruppespillet sidste sæson, at Inter ville vinde CL. Hvad pokker mere er det, du forlanger?
"Ikke havde noget krudt at skyde med" - Åndsvagt postulat. Er ked af at skuffe dig, men skriver ikke herinde for at du skal få på det rene, hvad jeg mener om visse spillere.
Når Eto'o bliver svinet, så reagerer jeg.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Elbarca »

Ved ikke hvorfor du mener jeg direkte hentyder til dig. Jeg reagede blot ved at stemningen i denne tråd var vendt fuldstændigt i forhold til sidste år. Bemærk den smiley jeg bruger i min kommentar om det at være bagklog. Så seriøst er det ikke ment :)

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Okay Elbarca. Sorry. Følte sgu det var lidt irriterende, først at skulle diskutere hvorvidt han var god eller ej. Derefter forsvare ham, når han blev kaldt elendig efter salget og ikke scorede sit vanlige antal mål. For derefter tilsidst at skulle høre man var bagklog, fordi man ikke havde skrevet nok i tråden.

Anyway, jeg syntes han er, og var, en helt igennem fantatisk angriber.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster