10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Drake »

Lionel Messi skrev:Jeg synes godt at han kan forbedre sin højre fod. Det er ikke så tit at han bruger den.
Det synes jeg også, så han ikke bliver alt for venstrefodet..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Tror også Messi træner højrefoden ;)

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Er der en, der kan af- eller bekræfte dette?

Ifølge FM 2011, når man starter et spil, så skrev Messi under på en kontrakt d. 18. september 2009, hvor han får hele 2,5 mio. kr. i grundløn (357143 kr. PER DAG). Derudover får han hele 260.000 kr. per kamp samt 260.000 kr. per mål. Så er der også lige Årets hold bonus på hele 13 mio. kr.

Jeg tror da forhelvede, at Barca har økonomiske problemer, hvis ovenstående stemmer. Selvom Messi tjener mange penge ind til Barca via merchandisesalg og lignende. Men jeg troede, at Ronaldo var verdens bedste betalte spiller med sin 1,9 mio. kr. om ugen var verdens bedste betalte fodboldspiller, med Rooney og Yaya Toure på de næste pladser med hver 1.8 mio. kr. om ugen.

Hvis vi tager udgangspunkt i FMs postulat om Messis kontrakt, så har han i sidste sæson tjent følgende.

Grundløn: 2.500.000 mio. kr * 52 uger = 130.000.000 mio. kr.
Målbonus: 260.000 kr. * 47 mål = 12.220.000 mio. kr.
Kampbonus: 260.000 kr. * 53 kampe = 13.780.000 mio. kr.

Ja, jeg ved godt, at ovenstående ikke helt stemmer, da kontrakten blev skrevet lidt inde i sæsonen, men orker ikek at tælle alle hans kampe og mål for sidste sæson startende fra 18. september 2009. Så tager bare udgangspunkt i hans velkendte stats for sdiste sæson.

Det giver så: 130 mio. kr. + 12,22 mio. kr. + 13,78 mio. kr. + 13 mio. kr. = 169.000.000 mio. kr.

Han fik 169 mio. kr. udbetalt for sidste sæson af Barca. Så skal man lige huske på hans mega kontrakt med Adidas, og hans andre personlige kontrakter med PES, Pepsi.

Ved I noget om, FM 11s kontrakt omkring Messi er rigtigt eller falsk? Ja, man skulle være blevet fodboldspiller.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:Er der en, der kan af- eller bekræfte dette?

Ifølge FM 2011, når man starter et spil, så skrev Messi under på en kontrakt d. 18. september 2009, hvor han får hele 2,5 mio. kr. i grundløn (357143 kr. PER DAG). Derudover får han hele 260.000 kr. per kamp samt 260.000 kr. per mål. Så er der også lige Årets hold bonus på hele 13 mio. kr.

Jeg tror da forhelvede, at Barca har økonomiske problemer, hvis ovenstående stemmer. Selvom Messi tjener mange penge ind til Barca via merchandisesalg og lignende. Men jeg troede, at Ronaldo var verdens bedste betalte spiller med sin 1,9 mio. kr. om ugen var verdens bedste betalte fodboldspiller, med Rooney og Yaya Toure på de næste pladser med hver 1.8 mio. kr. om ugen.

Hvis vi tager udgangspunkt i FMs postulat om Messis kontrakt, så har han i sidste sæson tjent følgende.

Grundløn: 2.500.000 mio. kr * 52 uger = 130.000.000 mio. kr.
Målbonus: 260.000 kr. * 47 mål = 12.220.000 mio. kr.
Kampbonus: 260.000 kr. * 53 kampe = 13.780.000 mio. kr.

Ja, jeg ved godt, at ovenstående ikke helt stemmer, da kontrakten blev skrevet lidt inde i sæsonen, men orker ikek at tælle alle hans kampe og mål for sidste sæson startende fra 18. september 2009. Så tager bare udgangspunkt i hans velkendte stats for sdiste sæson.

Det giver så: 130 mio. kr. + 12,22 mio. kr. + 13,78 mio. kr. + 13 mio. kr. = 169.000.000 mio. kr.

Han fik 169 mio. kr. udbetalt for sidste sæson af Barca. Så skal man lige huske på hans mega kontrakt med Adidas, og hans andre personlige kontrakter med PES, Pepsi.

Ved I noget om, FM 11s kontrakt omkring Messi er rigtigt eller falsk? Ja, man skulle være blevet fodboldspiller.
Jeg ved ikke helt præcist hvor meget han får i løn, men 169 millioner i i løn og bonusser virker alt for vanvittigt, og derfor tror jeg ikke på det. Jeg tror heller ikke at klubberne giver FM folkene adgang til løn oversigter og bonus ordninger, så de nøjagtigt kan se, hvordan lønstrukturen i en klub som Barca ser ud f.eks. Jeg ved dog, at Messi er den bedst betalte spiller i Barca, men 169 millioner virker alt for vanvittigt.

Det med at finde ud af, hvor meget en spiller få i løn er også lidt svært. F.eks har jeg læst utallige artikler hvori der står at det er Yaya som er verdens bedst betalte spiller ( og ikke kun P.Ls bedst betalt), andre siger Cristiano og nogle mener Messi. Det er ikke til at blive klog på.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

"Following a scintillating week, where he has scored eight goals in three games, few will begrudge Lionel Messi for earning 33 million euros a year from Barcelona and coming top of the list." - marts 2010 fra et fransk magasin.

33 mill euro må antages at være med alle sponsorkontrakterne. Det er mange penge, indfør nu loft i spillerlønninger i hele fodboldverdenen, det er jo sindsygt det de tjener på at underholde os...
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

emo skrev:"Following a scintillating week, where he has scored eight goals in three games, few will begrudge Lionel Messi for earning 33 million euros a year from Barcelona and coming top of the list." - marts 2010 fra et fransk magasin.

33 mill euro må antages at være med alle sponsorkontrakterne. Det er mange penge, indfør nu loft i spillerlønninger i hele fodboldverdenen, det er jo sindsygt det de tjener på at underholde os...
Og som punkt nr. to på dagsordenen kan vi indføre lønloft i film- og musikverdenen. Der er dælme nogle af dem, der bliver rige på at underholde os, føj for fanden.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Mander skrev:
emo skrev:"Following a scintillating week, where he has scored eight goals in three games, few will begrudge Lionel Messi for earning 33 million euros a year from Barcelona and coming top of the list." - marts 2010 fra et fransk magasin.

33 mill euro må antages at være med alle sponsorkontrakterne. Det er mange penge, indfør nu loft i spillerlønninger i hele fodboldverdenen, det er jo sindsygt det de tjener på at underholde os...
Og som punkt nr. to på dagsordenen kan vi indføre lønloft i film- og musikverdenen. Der er dælme nogle af dem, der bliver rige på at underholde os, føj for fanden.
Tom Cruise $100.000.000 for én film.Tom Hanks $70.000.000 for forrest gump fx..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Tom Cruise $100.000.000 for én film.Tom Hanks $70.000.000 for forrest gump fx..
Det er satme da uretfærdigt - Tom Hanks er da en langt bedre skuespiller en Tom Cruise! :P

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Rettelse: Man skulle blive prof. fodboldspiller eller Hollywood-stjerne.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Mander skrev:
emo skrev:"Following a scintillating week, where he has scored eight goals in three games, few will begrudge Lionel Messi for earning 33 million euros a year from Barcelona and coming top of the list." - marts 2010 fra et fransk magasin.

33 mill euro må antages at være med alle sponsorkontrakterne. Det er mange penge, indfør nu loft i spillerlønninger i hele fodboldverdenen, det er jo sindsygt det de tjener på at underholde os...
Og som punkt nr. to på dagsordenen kan vi indføre lønloft i film- og musikverdenen. Der er dælme nogle af dem, der bliver rige på at underholde os, føj for fanden.
(Y)

Underholdning er godt, eller ville vi ikke vide hvad vi skulle gør af os selv. Men det er fanme nogle vilde lønninger der er i de brancher. Måske er jeg misundelig, er jeg helt sikkert, men stadig....
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Er skam helt enig i, at det er vildt mange penge for at sparke til en bold - hader bare tanken om lønloft. Der er ingen forskel på lønloft i fodbold og lønloft i filmbranchen, musikbranchen, medicinalbranchen, softwarebranchen, osv.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Kald det noget andet så, en slags restrektioner for hvor meget de må tjene. Lønnen skal afspejle den økonomiske status klubben er i. Læste en bold.dk blog hvor der stod at City har en så lav månedlig indtjening pt. at denne ikke kan dække Yayas løn. Det er da forfærdeligt.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

... men hvilke andre brancher er der restriktioner i?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Mander skrev:... men hvilke andre brancher er der restriktioner i?
Det ved jeg ikke, sikkert ingen ? Men det skal vel ikke være en stopklods for at der indføres et eller andet i moderne fodbold. Nu kommer det der transfer loft, med at man kun kan handle hvis man har økonomien i orden, mener jeg at det er. Det er vel noget der måske kan dæmpe løningerne ved at klubberne ser sig nødsaget til at holde en kontrolleret økonomi, hvis de skal kunne sikre sig selv.

http://www.bold.dk/blog/1217/45/Financi ... ed-og-Fald finder det sq skræmmende.
Allez...

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af fidanho »

1 - Cristiano Ronaldo, Real Madrid : 93,5 millioner kroner om året
2 - Wayne Rooney, Manchester United : 89,6 millioner
3 - Lionel Messi, Barcelona : 85 millioner
4 - Yaya Toure, Manchester City : 84,7 millioner
5 - Samuel Eto'o, Inter : 81,8 millioner
6 - Bastian Schweinsteiger, Bayern München : 75,6 millioner
7- Zlatan Ibrahimovic, AC Milan : 70,1 millioner
8 - Kaka, Real Madrid : 70,1 millioner
9 - John Terry, Chelsea : 70 millioner
10 - Emmanuel Adebayor, Manchester City : 65,4 millioner
11 -Franck Ribery, Bayern München : 62,35 millioner
12 - Fernando Torres, Liverpool : 60,79 millioner
13 - Steven Gerrard, Liverpool : 59,23 millioner
14 - Carlos Tevez, Manchester City : 59,23 millioner
15 - Frank Lampard, Chelsea : 58,4 millioner
16 - Xavi, Barcelona : 58 millioner
17 - Andres Iniesta, Barcelona : 54,55 millioner
18 - Didier Drogba, Chelsea : 50,66 millioner
19- Rio Ferdinand, Manchester United : 50 millioner
20 - Andrea Pirlo, AC Milan : 46,76 milioner

Listen over Europas bedst betalte fodboldspillere er udarbejdet af det belgiske fodboldmagasin Sport Foot Magazine og er lavet på baggrund af oplysninger fra klubber, agenter og medier. Det er en liste over grundlønnen, og den tager derfor ikke højde for bonusser og personlige sponsorkontrakter.

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-36 ... nerne.html

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster