10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Squix

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Squix »

Fra Twitter;

Poll result: "It's just Messi wins the Ballon d'Or 2010?" Yes 41% - No, Iniesta deserved it 8% - No, Xavi deserved it 51%


Syntes sgu' det er lidt synd for Messi at folk ikke kan acceptere han vandt.
Mange laver jo ikke andet end at snakke om Sneijder og om at Fifa er korrupt.

Specielt nu hvor det er Messi som selv er en meget ydmyg person, og helt nede på jorden, så det sgu' synd folk ikke vil stå ved hans talent.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Squix skrev:Fra Twitter;

Poll result: "It's just Messi wins the Ballon d'Or 2010?" Yes 41% - No, Iniesta deserved it 8% - No, Xavi deserved it 51%


Syntes sgu' det er lidt synd for Messi at folk ikke kan acceptere han vandt.
Mange laver jo ikke andet end at snakke om Sneijder og om at Fifa er korrupt.

Specielt nu hvor det er Messi som selv er en meget ydmyg person, og helt nede på jorden, så det sgu' synd folk ikke vil stå ved hans talent.
Dem der snakker om Sneijder er primært folk, der af en eller anden grund har svært ved at acceptere Barcas succes. Disse folk vil på alle tænkelige måder sætte spørgsmålstegn ved alt der har med Barca og succes at gøre, sådan er det bare.

Så er der dem, der taler for Xavi. Her er det vel bare et udtryk for, at man anser Xavi som en meget sympatisk person, og en man føler ikke har fået den anerkendelse han har fortjent. Derfor mener folk vel, at en Ballon d'Or havde været en slags lifetime achievement award, og hermed en endelig anerkendelse af hans talent og hans stor betydning for Barcelona såvel som det spanske landshold. Jeg tror egentlig selv en Messi havde undet ham det.

Udover det kan jeg virkelig ikke se det fornuftige i at argumentere mod valget af Messi som verdens bedste. Tit har skeptikere af prisen talt om, at prisen gives til den spiller hvis holdet har mest succes og ikke den der er den bedste. Nu hvor verdens klart bedste spiller får prisen, vil det virke lidt hyklerisk at hvis man begynder at tale Sneijders sag (en god spiller, helt klart, men milevidt fra Messis niveau). Og jeg spørger igen, hvor mange havde fulgt Sneijder i Serie A sidste år? I Serie var han tit ikke den afgørende spiller, og han havde sine problemer, mange problemer endda. Eller er 7 gode C.L Kampe nok til at blive kåret som verdens bedste?

Summa summarum, jeg tror altså Messi er lidt ligeglad med disse afstemninger. Han ved sikkert selv, ligesom størstedelen af fodboldinteresserede gør, at manden p.t er et niveau over alle andre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

teemuss

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af teemuss »

det ser ud som om mange har ondt i deres bagdel over at det blev messi,man skal bare støvsuge nettet så er man ikke i tvivl.
det gør faktisk lidt ondt på mig eftersom jeg jo nærmest forguder den dreng. :(

Squix

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Squix »

teemuss skrev:det ser ud som om mange har ondt i deres bagdel over at det blev messi,man skal bare støvsuge nettet så er man ikke i tvivl.
det gør faktisk lidt ondt på mig eftersom jeg jo nærmest forguder den dreng. :(
Har det på fulstændig samme måde!

ikke mindst fordi Messi er en så dejlig person - ydmyg og beskeden - Han kunne jo aldrig finde på at sige det var ufortjent hvis det var gået en anden vej - om det så var Ronaldo der havde vundet.
Tror faktisk ikke det er gået op for ham, at han faktisk er den bedste i verden, og at alle frygter ham. Han ved da sikkert godt at han er dygtig, men tror ikke han ved hvor dygtig.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

For at være fair er der altså også en del, der intet har imod hverken Barca eller Messi, men lægger mere vægt på Sneijders titler i 2010, også selvom de mener, at Messi er verdens bedste spiller. Det er ikke en sammensværgelse hver gang.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Le Roi Soleil

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Le Roi Soleil »

Sneijders store problem er jo, at manden har vaeret elendig fra august af til december. Altsaa naesten halvdelen af kalendeaaret 2010. Det har nok haft sin del at sige, naar det kommer til top 3. Mange glemmer ogsaa, at hans bidrag for Inter ikke var meget anderledes end Xavis (maal, assist), altsaa andet end, at det lige saa godt kunne have vaeret Xavi, der havde slaaet Sneijder ud i semifinalen. Coppa Italia gider jeg ikke tage med i vurderingen for enhver, der foelger Serie A bare en lille smule, eller italiensk fodbold, ved at trofaet rangerer med Mickey Mouse Cuppen i England, naar det kommer til prestige.

Jeg synes naesten, at han var mest imponerende under VM, hvor han rent faktisk spillede en enorm rolle, modsat Inter, hvor jeg mener, at Mourinho, Lucio og Milito var vigtigere. Havde han vundet VM, saa havde han kunne tillade sig august-december perioden og formodentlig stadig vundet ganske klart. Men ingen husker taberne og VM/La Liga kontra CL/Serie A er vist ikke en fair kamp.

Skulle man brokke sig, saa er det nok over det manglende valg af Xavi, der rent statistisk (maal, assist var paa niveau med Sneijder), men rent faktisk vandt MERE betydningsfulde titler og var lige saa stabil som altid fra august til december. Men saadan skulle det ikke gaa.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Jeg er da fuldstændig ligeglad med Sneijders titler. Messi er verdens bedste fodboldSPILLER. Ikke manden der vinder flest titler, ikke manden på det rigtige hold.

Han er verdens bedste fodboldspiller. Titlen er fuldt fortjent, og jeg forstår ikke trænere som Michael Laudrup der mener Sneijder skulle have haft prisen. Han er ikke i NÆRHEDEN af Messi. Overhovedet. Han er god, mens Messi er fantastisk. Cronaldo er bedre en Sneijder.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jamial skrev:Jeg er da fuldstændig ligeglad med Sneijders titler. Messi er verdens bedste fodboldSPILLER. Ikke manden der vinder flest titler, ikke manden på det rigtige hold.

Han er verdens bedste fodboldspiller. Titlen er fuldt fortjent, og jeg forstår ikke trænere som Michael Laudrup der mener Sneijder skulle have haft prisen. Han er ikke i NÆRHEDEN af Messi. Overhovedet. Han er god, mens Messi er fantastisk. Cronaldo er bedre en Sneijder.
Lige mine tanker!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Man skal osse tænke på at prisen afgøres ved en masse journalisters meninger. Det er jo ikke sådan at det er én persons mening. Tingene er jo ikke taget ud af den blå luft.

Man skal osse gøre op med sig selv om definitionen af prisen. Er det verdens mest vindende fodboldspiller? Verdens bedste fodboldspiller? I så fald hvad vil det sige at være bedst? Er det den som betyder mest for sit hold? Den som scorer flest mål? Den som praktiserer det smukkeste fodboldspil? Spilleren med bedst teknik? Hurtigste? Mest intelligente? Flair?

Efter min mening burde det være den spiller som har størst betydning for sit hold sammenholdt med den mest vindende spiller. Iniesta er min favoritspiller, men han har været for meget skadet til at være blandt de tre nominerede efter min mening. Sneijder havde et fremragende VM selvom han fik sølv, han spillede godt i CL hvor hans hold vandt. Jeg ser ikke så meget italiensk fodbold, men efter hvad jeg kan forstå, har hans betydning her været stor, men ikke afgørende - især ikke i denne sæson. Og prisen går trods alt på hele året. Messi havde et ok VM på et svingende Argentinsk hold. Han er efter min mening den mest betydningsfulde spiller for Barca. Man kan se når han ikke er med sammenlagt med hans hjernedøde scoringsrate. Xavi binder spillet sammen på midtbanen for det spanske landshold som vandt sit første VM i historien og på et Barcelona-hold som spiller noget af det mest blændende fodbold verden nogensinde har set. Sat (ekstremt) meget på spidsen så skaber Messi resultaterne, mens Xavi skaber spillet. Begge spillere har gjort dette hele året uden nævneværdige afbrydelser. Sneijder har haft et godt år, men tvivler på at hans år vil blive husket i historiebøgerne som hverken Xavi eller Messis. Og når alt kommer til alt er Messi verdens bedste i øjeblikket. Dette har i sidste ende sikkert været afgørende.
Visca el Barca

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Goldenbaum skrev:Er jeg den eneste der synes at Xavi havde fortjent det? :(
Jeg mener Xavi blev snydt for den i 2008 da han blev kåret til EMs bedste og toppede nok spillemæssigt (konkurrencen var dog hård pga Christinas supersæson som også havde fortjent det). Xavi har nærmest opretholdt niveauet siden, men Messi har vist sig at være lige så konsistent på et højere niveau og scoret vanvittig mange mål!

Messi synes jeg fortjente den i år, efter dét han har vist i La Liga og CHL. Jeg ved godt at traditionelt så får han hæderen med den største titel, som f.eks. i Cannavaros tilfælde...

...men Messi har været grotesk god gennem hele året men blev ladt i stikken af en grotesk dårlig taktisk anlagt Argentina hold. Så skal man også tage med at Messi har præsteret overmeneeskeligt i mere end 2 år nu, det fortjener klart to balloner i streg (og hvis han fortsætter 3 8) ). Her kan Sneijder ikke være med., og vil aldrig få en SÅ lang periode på et niveau han udviste i foråret.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Bager skrev:Efter min mening burde det være den spiller som har størst betydning for sit hold sammenholdt med den mest vindende spiller.
Så individuelle evner (teknik, etc.) er uden betydning? Så er vi da dybt uenige. :)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Det er en kombi af de to.

Det var bl.a. derfor det kunne lade sig gøre for Cannavaro at vinde trofæet. Titler og enorm betydning for klub såvel landshold - og så fordi han var en af verdens bedste forsvarsspillere.

Messi er i øvrigt begge dele. Så han er ret svær at komme udenom.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Jamial skrev:
Bager skrev:Efter min mening burde det være den spiller som har størst betydning for sit hold sammenholdt med den mest vindende spiller.
Så individuelle evner (teknik, etc.) er uden betydning? Så er vi da dybt uenige. :)
Der er så mange spillere som har en god teknik som ikke kan omsætte det. Bare se på Ronaldinho. Wallcott er jo osse en af de absolut hurtigste, Drogba en af de stærkeste osv.

Det at have betydning for holdet indebærer i sagens natur osse at man har nogle evner.
Visca el Barca

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Bager skrev:
Jamial skrev:
Bager skrev:Efter min mening burde det være den spiller som har størst betydning for sit hold sammenholdt med den mest vindende spiller.
Så individuelle evner (teknik, etc.) er uden betydning? Så er vi da dybt uenige. :)
Der er så mange spillere som har en god teknik som ikke kan omsætte det. Bare se på Ronaldinho. Wallcott er jo osse en af de absolut hurtigste, Drogba en af de stærkeste osv.

Det at have betydning for holdet indebærer i sagens natur osse at man har nogle evner.
Og du mener Messi har mindre betydning for Barca end Xavi, Iniesta? Eller mindre betydning for Barca end Sneijder har for Inter?

Messis individuelle evner - med bolden - er over alle andre, det kan der vel ikke være tvivl om. Hans betydning for sit hold er i min optik mindst ligeså stor som Sneijders og vel på niveau med både Xavis og Iniestas.

Han kan og skal ikke klandres for at hans landshold ikke er stærkt - hvis Xavi var fra New Zealand, ville han vel ikke skulle straffes (i sådan en afstemning her) for at New Zealand aldrig kommer langt til VM, vel?

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Øhh, nej jeg siger jo netop at Messi er - efter min mening - vores mest betydningsfulde spiller. Når det er sagt er Xavis betydning for Barca jo osse enorm. Og jo, i ballon d'or sammenhæng bliver man straffet hvis man er på det forkerte klubhold eller landshold netop fordi det osse handler om at vinde mest. Især i et år med VM. Gjorde det så åbenbart ikke så meget i år, sansynligvis fordi Messis evner er så svære at komme uden om, men se på ballon d'or for fire år siden hvor Cannavaro vandt.

Skriver jeg virkelig så utydeligt?
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 32 gæster