Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Mascherano

Indlæg af mathi »

rummenigge skrev:Cronaldo kommer nok til at slå sig på ham mere end én gang hvis Masche kommer til Barca :wink:
Haha... Småkage :D

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Guardiola »

Mascherano er totalt fodboldens bulldog. Han må være mega irriterende at spille over for.
Han spiller hårdt, og det kunne vi egentlig godt have brug for.

Men igen - hvad skal der ske med Busquets? Busquets har efter min mening virkelig vist sig, at han er en god og vigtig brik. Har sagt det før, men det er for mig ikke i optimalen jeg syntes der skal rokeres på. Kan Masherano gardere på XavIniestas pladser? Det ville være godt, hvis han kunne, så han kan spillere flere kampe.

Han har et ok skud fra distancen, og det kan vi også godt bruge.

Noget der tilgengæld taler imod ham efter min mening, er at han ikke er ret høj. Han ligger i positionen på banen, hvor han skal ind og kæmpe om mange udspark fra målmand - og det ret meget alene. Der kan han ikke gøre sig gældende som Busquets f.eks. Xavi, Iniesta og Mascherano samtidig, så skal bolden bare spilles i 1.70 cm og vores midtbane er elimineret :wink:

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Jeg kan ikke se hvorfor Busquets og Mascherano ikke begge kan spille der. Hvor mange kampe er der over en sæson? 55-60 stykker? Der bør være rigeligt med spilletid til dem begge.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Jamial »

Jbninc skrev:Jeg kan ikke se hvorfor Busquets og Mascherano ikke begge kan spille der. Hvor mange kampe er der over en sæson? 55-60 stykker? Der bør være rigeligt med spilletid til dem begge.
Og hvad så med Keita?

Vil bare lige gentage mig selv: Nej tak. Han må gerne blive langt væk, og helst helt væk fra den spanske liga. Han er alt for aggressiv, alt for hård i sit spil, og tvivler på at hans temperament kan tøjles.

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Tjah, der er jo noget der hedder rotationer. Ydermere kan Keita jo sagtens spille oppe ved siden af Xavi. Det bør ikke være et problem. Det er næste også synd at binde Keita til den defensive midtbane, hvor han ikke har helt så mange friheder til at tage hans kompetente dybdeløb.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Guardiola »

De kan jo ihvertfald ikke spille den samtidig. Frygter det er situationen med Yaya igen.

Hvem af dem skal spille de vigtige kampe, hvis begge er klar?

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Guardiola skrev:De kan jo ihvertfald ikke spille den samtidig. Frygter det er situationen med Yaya igen.

Hvem af dem skal spille de vigtige kampe, hvis begge er klar?
Det vil være det evige dilemma. Der vil altid være nogle forhold man kan udtage ud fra. Form, evt. skader (kan man heller ikke udelukke), taktiske årsager etc.

Busquets vil nok kunne bringe en smule mere i pasningsspillet, i forhold til en evt. Mascherano. Dog syntes jeg ikke at den gode Busquets er helt oppe på et højt internationalt niveau, når det kommer til det defensive. Dér ville Mascherano kunne bringe noget mere.

Jeg frygter ikke Busquets rolle på holdet, for han skal bestemt have mange kampe. Den dag hvor han bliver skadet, så er holdet bare i kæmpe problemer. Jeg syntes at det er lidt den samme problemstilling som i angrebet. Det er ikke to 100% ens typer, og det er en taktisk fordel.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Guardiola »

Jeg er sådan set helt enig. Vi er for tyndt besat på Busquets position. Jeg er bare tilbageholdende med, at forstærkningen skal ske med en spiller, som bør være starter. Man rykker op i noget der virker.
Jeg vil hellere have en spiller, der står under Busquets - så vi ved hvem der som udgangpunkt skal spille.
Det er lidt der her med stjerner på bænken igen, og i øvrigt af samme årsag, at jeg har svært ved at se Cesc i klubben på nuværende tidspunkt.

Hvis ellers Masherano kan spille lidt længere fremme også, syntes jeg det ser bedre ud. Så skal kampene mellem dem nok blive fordelt lidt bedre, så det ikke er situationen, hvor både Busquets og Mascherano kun spiller halve sæsoner - medmindre man netop vil til at nedprioritere den ene.

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Guardiola skrev:Det er lidt der her med stjerner på bænken igen, og i øvrigt af samme årsag, at jeg har svært ved at se Cesc i klubben på nuværende tidspunkt.
100% enig. Har aldrig forstået hvor Cesc skulle gå ind henne, og bænken er bare ikke en mulighed for ham. Nogle mener sågær at man så skal flytte Xavi ned på den defensive position. Skrækkeligt.

Mht. Mascherano, aner jeg ærlig talt ikke om han kan spille på en af de centrale midtbanepositioner. Umiddelbart tror jeg ikke han kan i en kamp, hvor vi skal frem på sædvanligvis. Det er måske muligt i en af de store kampe på en evt. udebane.

Stjerner på bænken er aldrig optimalt, men i store klubber skal der være stor kvalitet også på bredden. Man kan næsten ikke undgå at der sidder masser af kvalitet på bænken i Barcelona. Jeg tror ikke at Mascherano kommer til klubben, hvis han er indstillet på at skulle spille alle de vigtige kampe. Han får nok betingelsen at Busquets er en ligeværdig spiller, som han skal kæmpe mod.

Kommer han, skal han nok være indstillet på det, så på det punkt bør der ikke komme uro i truppen. Alle bør kende sin plads, og det tror jeg også at Mascherano kommer til.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Guardiola »

Ok. jeg er relativt enig. Stjerner er bare ikke særligt gode til at sidde på bænken. Og forståeligt nok, det er de dels ikke vant til, og de bliver slukket som stjerner. Igen vi må se - jeg vil bare mene, at hverken Busquets eller Mascherano er særligt egnede til bænken, og derved har vi problemet hvis han kommer.

Rivaldo10

Re: Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

En handel bliver højst sandsynligt offentliggjort snart. Bestemt ikke dårligt.

Toure

Re: Mascherano

Indlæg af Toure »

Han er altså overhoved ikke hentet endnu? Hvor har i læst at han kommer?

Rivaldo10

Re: Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

Læg mærke til ordet SNART....

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Rivaldo10 skrev:Læg mærke til ordet SNART....
Men hvor har du læst at han snart kommer?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Mander »

Sport og El Mundo Deportivo siger, at det er lige ved. Så må man jo selv vurdere deres troværdighed.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster