10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Remmen

Indlæg af Remmen »

Elbarca skrev:Ronaldo er en målscorer i mine øjne. Sidste år scoret han mange mål. Det er dét han kommer til at vinde den gyldne bold på. Ikke fordi han er verdens bedste. En mand der trods at han skulle have scoret i en carling cup og fa cup ikke kan imponere, når han møder stærke forsvar elller er i modvind, kan ingen træner seriøst kalde den bedste, selvom Ferguson er hurtig til at gøre netop dette. C. Ronaldo formår ikke at sætte sine modstandere til side og gennemtrumfe hans overlegenhed. At han får scoret en enkelt pind mod nogle af topholdende i PL sidste år er fint, men i sig selv er det ingen triumf.

Der har gennem tiden været mange store målscorere, men ikke mange Zidane, Maradona, Ronaldinho, Rivaldo, Ronaldo 9 og selvfølgelig nu Messi!
Helt enig!

@ forzabarca: han spillede på ingen måde godt i CL-finalen, selvom han lavede et mål.. Han brændte også et straffe i samme kamp og for den sags skyld, imod barca.. Bare fordi man laver mål, behøver man ikke at spille godt..

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 850
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Og bare fordi man brænder et straffe behøver man ikke spille dårligt...
El Señor de las Tartas

Remmen

Indlæg af Remmen »

Diabolito skrev:Og bare fordi man brænder et straffe behøver man ikke spille dårligt...
nej, men hvis man kan sige man spiller godt fordi man laver et mål, så spiller man ikke godt hvis man brænder et straffe..

Men jeg synes på ingen måder Ronaldo var god eller farlig hverken i finalen eller mod Barca..

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

Remmen skrev:Men jeg synes på ingen måder Ronaldo var god eller farlig hverken i finalen eller mod Barca
C. Ronaldos første halvleg i finalen var rigtig, rigtig god. Han dominerede faktisk, noget som han ellers ikke gør så meget mere, pga. et stilskifte i sit spil. Prøv at se finalen igen. Hans anden halvleg var mindre god, men der havde United det generelt svært. Alligevel gjorde han det tilstrækkeligt godt til at blive kåret som en af de allerbedste af BBC, Sky Sports og flere andre medier.

I semifinalen var der ingen offensive spillere som reelt spillede godt (jeg synes ikke Messi gjorde særlig meget skade, selvom mange herinde sikkert er uenige). C. Ronaldo var dog stadig farlig, og var vel nok de to kampes mest chanceskabende spiller, dog uden at dominere på nogen måde.

messi19

Indlæg af messi19 »


Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

messi19 skrev:messi dominerede vildt i semifinalen se her :wink::



http://www.leo-messi.fr/index.php?file= ... &dl_id=169 og her:
http://www.leo-messi.fr/index.php?file= ... &dl_id=168

8)
Jeg har set semifinale-kampene flere gange (selvom kampen på Camp Nou trækker tænder ud pga. det lave tempo og de få chancer), så det er ikke noget, jeg bare hiver ud af den blå luft.

Videoerne understreger i øvrigt kraftigt min pointe. Ét skud indenfor målrammen, to sløje spark som slet ikke truer og en slags frispilning til Eto'o, som dog ikke får truet Van der Sar. Det var alt hvad Messi fik ud af over 150 minutter. Det er altså ikke farligt. Jeg har set dusinvis af spillere true Uniteds mål mere sidste sæson end Messi gjorde.

I modsætning til dette kan du så stille C. Ronaldos produktion (herog her): Han laver to store chancer til Park og Nani, trækker et straffe (som han dog så brænder), burde have fået endnu straffe, da Abidal tackler ham ned bagfra, kunne have fået et tredje da han opsnapper en løs bold og bliver væltet af Marquez, har et sløvt skud forbi mål og endeligt er han med til at skabe målet.

Min pointe er, at ingen af dem spillede særlig godt. Messi driblede godt, men fik reelt ikke skabt særlig meget. C. Ronaldos driblinger fungerede ikke helt så godt (slet ikke på Old Trafford), men han fik skabt mere end Messi. Og begge spillere blev udsat for hårde tacklinger og mange frispark. Ingen af dem var dog i nærheden af at være de to kampes bedste spiller - den pris går utvivlsomt til en forsvarsspiller.

... og derudover: Who cares? Det var to kampe, hvor Barca var i så dårlig form, at det ville være unfair at dømme Messi på baggrund af dem, og United spillede så defensivt, at det ville være unfair at dømme C. Ronaldo på baggrund af dem.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Indlæg af Elbarca »

Remmen skrev:
Diabolito skrev:Og bare fordi man brænder et straffe behøver man ikke spille dårligt...
nej, men hvis man kan sige man spiller godt fordi man laver et mål, så spiller man ikke godt hvis man brænder et straffe..

Men jeg synes på ingen måder Ronaldo var god eller farlig hverken i finalen eller mod Barca..
Ronaldo var helt anonym mod Barca og formåede ikke at vise noget mod Chelsea, når holdet havde brug for ham. Så første kamp mod Barca sammen med en tøs, der ikke kunne forstå at Ronaldos talenter blev sammenlignet med Messis. Ronaldo var helt anonym og hvis Ferguson vitterligt mente at Ronaldo kunne gøre skade, så ville han ikke satse så defensivt med Ronaldo på toppen. Med Ronaldo sidder man og venter på at han tryller i de vigtige kampe, mens man med Messi får det foræret. Messis evne skinner igennem i pressede situationer mod bedre modstandere formår han at vende udfaldet af kampene. Det er Maradona, Zidane, Dinho klasse!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

here we go again. :roll:
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:here we go again. :roll:
Uendelige og ligegyldige diskussioner er ethvert internetforas føde. :wink:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Ikke nødvendigvis..
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Indlæg af emo »

Jeg ved at man på baggrund af klip ikke kan drage konklussioner, men dette vil jeg så gøre alligevel.

De to videoer Messi19 poster, viser især kampen i Manchester at Messi var langt mere chanceskaber-søgende end Ronaldo. I alle de aktioner Messi sætter igang spiller han ikke bolden tilbage til en medspiller en eneste gang (iflg. klip), men derimod fremad banen, først på egen hånd hvor han flere gange lykkeds at sætte op til flere modstandere af og dernæst stikning/spilning til en medspiller der er fremadstormende eller en der allerede ligger i front.

I de klip Flax poster laver Ronaldo fine tekniske detaljer, som oftest efterfølges af en tilbagespilning til en medspiller eller blot et forkølet forsøg på et indlæg. Samtidigt bliver han dog også taklet flere gange af Barcelonas forsvar, og flere gange end Messi bliver.

Vi kan vel alle blive enige om at Ronaldo vandt prisen på baggrund af hans mange mål og CHL, finalen, da denne tæller meget. Samtidigt kan vi også blive enige at Messi er et vidunder på en fodboldbane og overstråler Ronaldo rent underholdningsmæssigt.

messi19

Indlæg af messi19 »

EMO du har ret...
flax du for det jo til at lyde som du er kæmpe utd fan!!! :wink:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:De to videoer Messi19 poster, viser især kampen i Manchester at Messi var langt mere chanceskaber-søgende end Ronaldo. I alle de aktioner Messi sætter igang spiller han ikke bolden tilbage til en medspiller en eneste gang (iflg. klip), men derimod fremad banen, først på egen hånd hvor han flere gange lykkeds at sætte op til flere modstandere af og dernæst stikning/spilning til en medspiller der er fremadstormende eller en der allerede ligger i front.

I de klip Flax poster laver Ronaldo fine tekniske detaljer, som oftest efterfølges af en tilbagespilning til en medspiller eller blot et forkølet forsøg på et indlæg. Samtidigt bliver han dog også taklet flere gange af Barcelonas forsvar, og flere gange end Messi bliver.
At C. Ronaldo ikke spiller helt så meget fremad og ofte blev lukket inde skyldes i høj grad, at han i Nou Camp-kampen spillede som enlig angriber og derfor ikke havde særlig mange at spille til.

Faktum er dog stadig, at Messi har ét skud indenfor målrammen og skaber én halv-chance til Eto'o. That's it. Hvis Messi var farlig i de to kampe, så har United mødt utrolig mange farlige spillere i de seneste år.

Mens C. Ronaldo skaber to ganske store chancer til Park og Nani, burde have fået et par straffespark og var involveret i at skabe kampenes eneste og derfor afgørende mål.

Som jeg hele tiden har sagt: Ingen af dem var gode eller særlig truende, men hvis man tæller reelle chancer var C. Ronaldo altså lige en tand mere skabende. Men som sagt (og for sidste gang): Ingen af dem var i nærheden af at være kampenes bedste spiller.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Ikke nødvendigvis..
Det kan du tro! :wink:

Og de ender kun hvis en af parterne generer en mod eller admin:

Billede

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Ha ha..

Anywho.. Hvorfor var Ronaldo med i Scholes mål? Zambrotta laver en wack aflevering til Scholes, som skyder udefra..
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster