Gerard Piqué Bernabeu

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af emo »

Men skal vi bænke Pique i næste kamp, eller i kampen i går, hvem skulle så !? Mon ikke at han var blevet sat at såfremt en Puyol var klar og Pique leverede dårligt, det tror jeg da.
Allez...

sonnybarca

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af sonnybarca »

Jeg tager lige følgende med fra kamp-tråden, da jeg kan se at debatten allerede er skudt lidt i gang:

Daluigi skrev:Jeg vil ikke brokke mig over spillet i dag, da resultatet offensivt gav 3 point, og vi skabte en del efter Neymar kom ind.

Men vores forsvar man! Det er simpelthen vanvid? Den hovedstødschance til slut giver ingen mening. Manden er helt alene foran mål! Sådan helt alene. Der står 3 mand og kigger på ham!...

Det er som at se Tanzania!... Og så vil jeg gerne lige udpege Pique - En mand som ledelsen tilsyneladende sukker efter at forlænge med!?!?... Det er så indspist og stærreblindt som noget kan være! Klodsmajoren skøjter jo rundt over det hele! Han lagde sig dog kun ned 2 gange for tidligt i dag... Det er fremskridt.

Jeg er helt enig i det du skriver! Og det med Pique er egentlig en ret spændene debat. Folk har snakket meget om en makker til Pique, som skulle kunne få "styr" på ham. Men hvorfor er Pique egentlig fredet? Måske han egentlig selv, er det største problem? I Guardiolas sidste sæson blev han jo faktisk også sat af holdet i en periode, til fordel for Puyol og Mascherano, pga. dårligt spil.

Det hænder jo at fodboldspillere, selv i deres bedste alder, falder i niveau. Når man tænker på hvor hurtigt legender som Rivaldo og Ronaldinho blev skippet væk, så har Pique sgu fået lang snor!

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Blach »

sonnybarca skrev:Jeg tager lige følgende med fra kamp-tråden, da jeg kan se at debatten allerede er skudt lidt i gang:

Daluigi skrev:Jeg vil ikke brokke mig over spillet i dag, da resultatet offensivt gav 3 point, og vi skabte en del efter Neymar kom ind.

Men vores forsvar man! Det er simpelthen vanvid? Den hovedstødschance til slut giver ingen mening. Manden er helt alene foran mål! Sådan helt alene. Der står 3 mand og kigger på ham!...

Det er som at se Tanzania!... Og så vil jeg gerne lige udpege Pique - En mand som ledelsen tilsyneladende sukker efter at forlænge med!?!?... Det er så indspist og stærreblindt som noget kan være! Klodsmajoren skøjter jo rundt over det hele! Han lagde sig dog kun ned 2 gange for tidligt i dag... Det er fremskridt.

Jeg er helt enig i det du skriver! Og det med Pique er egentlig en ret spændene debat. Folk har snakket meget om en makker til Pique, som skulle kunne få "styr" på ham. Men hvorfor er Pique egentlig fredet? Måske han egentlig selv, er det største problem? I Guardiolas sidste sæson blev han jo faktisk også sat af holdet i en periode, til fordel for Puyol og Mascherano, pga. dårligt spil.

Det hænder jo at fodboldspillere, selv i deres bedste alder, falder i niveau. Når man tænker på hvor hurtigt legender som Rivaldo og Ronaldinho blev skippet væk, så har Pique sgu fået lang snor!
Jeg synes at problemet ligger i at vi skal finde en centerback. Hvis vi også vil have en til at true Pique's plads på holdet, er der lige pludselig brug for to! Og ledelsen har svært nok ved at skaffe én... Ellers er jeg helt enig, påtrods af at vi måske har en Bagnack på spring.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

En lille forklaring på det hele måske?


Billede

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af emo »

Aaah.... Lysfald, kvali...!
Allez...

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

Kvaliteten af billedet er rimelig skod, men man kan alligevel se en lille forandring(omkring maven) fra 2009 billedet til 2013 billedet.
Senest rettet af Kubala søn sep 08, 2013 11:24 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af A$AP »

Han er blevet hurtigere.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Lopezzz »

A$AP skrev:Han er blevet hurtigere.
...til at komme over Shakira ....eller noget...
MDCCCXCIX

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af # 23 »

Hvorfor har Piqué ikke været udtaget til de spanske landskampe? Har Del Bosque fået øjnene op for hans dårlige spil eller?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af emo »

Karantæne... Dårlige spil, kan ikke være dårligere end Ramos i dag.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af # 23 »

emo skrev:Karantæne... Dårlige spil, kan ikke være dårligere end Ramos i dag.
Aha. I to kampe eller?

Haha, var Ramos dårlig i dag da? Så ikke Spaniens kamp.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af emo »

Dagens kamp var venskabskamp, men giver direkte rødt ikke mindst 2 dage? Ham fik den i ConfCup...
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg elsker pique... Men jeg kan ligesom jer andre se at han er faldet voldsomt i niveau over de sidste sæsoner. Og i går fik jeg et chok da jeg så hvor langsom han er blevet. For et par sæsoner siden kunne han følge med ronaldo. Det er slut nu. Desuden er han generelt blevet mere tung i sine bevægelser. Det jeg tænker på er som om det er fordi han har taget på? jeg har set nogle billeder af ham hvor han ser en del tungere (tykkere) ud end før. Er der nogen der ved om der er snak i spanien om hans vægt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

sonnybarca

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af sonnybarca »

Jeg tænker ofte over, hvilken forandring Pique er gået igennem som fodboldspiller siden VM 2010. Jeg husker ham som en meget markering/placering/krops-stærk og afventende spiller.

Pique 2013 er stadig god med bolden i fødderne. Men hele hans defensive spillestil har ændret sig drastigt. Han kaster sig ofte ned i tacklinger, modsat tidligere, hvor han i stedet brugte sin fysisk og markerede modstanderen tæt. Han placere sig næsten aldrig rigtigt på dødbolde og hovedspillet er nærmest ikke-eksisterende. Enten placere han sig forkert eller også bliver han overmatchet fysisk eller i springet, hvilket er vildt, hans størrelse taget i betragtning.

Men hvorfor har han ændret sin spillestil så meget? Er det udelukkende et koncentrations spørgsmål eller er han bare faldet meget i niveau? Jeg så ham virkelig gerne blive truet og presset på hans plads af enten Bartra eller Puyol, når han forhåbentlig bliver fit igen. Måske det kan bringe den gamle Pique tilbage.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


What happened? :eek:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster