10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Indlæg af emo »

messi19 skrev:Messi kan da kun være alles idol !!!! Han er ivertfald mit STØRSTE IDOL :D


spørgsmål: Er C.ronaldo bedst eller er Messi bedst. . .

Jeg synes selv at Messi er den bedste . . . . :D :D
Som man ser det.

Tror at der var en god argumentation for og imod Ronaldo/Messi i en af de andre tråde, enten C.Ronaldo tråden eller en tråd med noget United.

Jeg kan bedst lide at se Messi spille da han IMO er mere driblestærk, stabil i sine driblinger, mens Ronaldo er mere træfsikker og har et bedre langskud.

Man kan ikke sammenligne de to spillere.

Ditlev

Indlæg af Ditlev »

ja, C. Ronaldo og Messi er meget forskellige, Messi er nok en bedre dribler mens ronaldo er den hurtigste, og messi har også lidt mere det der Ronaldinho overblik som vi kender.. Men Messi skal bare til at slipper af med alle de skader, og så skal han nok bliver verdens bedste, ingen tvivl om det!

eldurum

Indlæg af eldurum »

´Synes desværre at C. Ronaldo er bedst.. Statistikken fra sidste sæson, siger også en del om ham.
Messi har ikke ført Barca nogen titler endnu.. selvfølgelig kan han heller ikke gøre det alene, men mener bare at C. Ronaldo har større betydning for holdet samt at han har bidraget med mere til united end fx. Messi har bidraget med. Jeg ved godt at Messi var skadet i noget tid i sidste sæson, men stadig.. Jeg tror bestemt ikke at han vil kunne gøre det samme som ronaldo, altså score så mange mål samt lave så mange assists samtidigt.

Selvom jeg ikke bryder mig om Ronaldo, synes jeg stadig han er bedre end Messi PT.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Snakkede med nogle catalanere idag og de havde hørt om at de snakkede om hvem der var maradonas efterfølger og det skulle eftersigende blive afgjort iaften :P noget i den dur..

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Messi

Indlæg af Jamial »

Patricio skrev:Prøv at læs denne her analyse som Clark Whitney fra Goal.com har lavet.. Den handler umiddelbart om Messi, men han sammenligner ham netop med Ronaldo og forklarer hvorfor han synes Messi er den bedste.. Det kan være at den ændre, eller bekræfter jeres holdning.. Det gjorde den i hvertfald med mig! :D

http://www.goal.com/EN/Articolo.aspx?ContenutoId=854151

Visca Barca y Visca Messi!!!
God, velformuleret artikel, men jeg vil stadig mene at Ronaldo er den tand bedre. Det var han i hvert fald sidste sæson.

Et af de argumenter jeg synes falder lidt til jorden, er det at Ronaldo skulle være dårligere i de store kampe. 3 mål i 6 kampe mod de tre andre store taler for sig selv.

Og man vinder altså ikke Premier League ved at slå de 3 andre store i 6 kampe. Man vinder ved at slå alle de små hold, hver gang. Ronaldo ydede sit bedste ligegyldigt modstanderen, og det er klart at de store hold fokuserer meget på ham, og også gerne skulle have spillerne der kan stække ham. Hvorimod de små hold kommer til kort.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Messi

Indlæg af Jamial »

Jamial skrev:God, velformuleret artikel, men jeg vil stadig mene at Ronaldo er den tand bedre. Det var han i hvert fald sidste sæson.
...men hvis Messi fortsætter med at spille som han gjorde idag, og undlader at brænde chancer som den han brændte idag (løb fra egen banehalvdel som han vippede over målmanden, men forbi), så bliver han den største spiller i denne sæson... og i de næste mange år. Fantastisk kamp :)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Messi og co. kan ses i aften kl. 01:10 på Tv2Sport. Udebane mod Chile..

btw, Messi scorede i sidste kamp, på et hovedstød endda.
#jesuisSheep

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Indlæg af Hævneren »


XaviHernandez

Indlæg af XaviHernandez »

Heh Messi fører ganske fortjent.. :P

Jbninc

Indlæg af Jbninc »

Lad os håbe det også er stillingen i den Gyldne bold, men jeg tvivler. Hvor kunne det være fedt hvis han vandt, bare for at høre alle United fans stortude på diverse forums :)

Rivaldo10

Indlæg af Rivaldo10 »

Verdens bedste, så enkelt er det.

Remmen

Indlæg af Remmen »

Jeg vil sige det sådan: Sidste sæson var Ronaldo bedre, men det skyldes i høj grad at Messi var meget skabet.. Jeg mener at Messi har et højere top-level og mere talent end Ronaldo.. Se bare denne sæson, hvor Messi ikke har haft en skade, der har han været meget bedre end Ronaldo.. Messi er pt verdens bedste i verden, det synes jeg ikke der kan være tvivl om, men over det sidste år, har Ronaldo være lige så god, hvis ikke bedre..

Remmen

Indlæg af Remmen »

Forza-Barca skrev:Jeg er virkelig selv personligt splittet..
Du snakker om at Ronaldo var bedst sidste sæson, hvor Messi dog også var skadet.. Men at Messi spiller bedre nu, hvor han ikke er skadet.. Men Ronaldo er jo også først nu ordentlig tilbage efter sin ankel operation..
Cristiano Ronaldo vinder i år, og det kan der ikke være nogen tvivl om.. Jeg tror simpelthen ikke at det er muligt at få en bedre sæson end hans 07-08 sæson.. Men Messi vinder til næste år!

Sorry.. De er begge lige gode! Jeg kan ikke bestemme mig, og det kunne specielt være sjovt og se Ronaldo i spansk forbold.. 8)
Ja, men slev de kampe sideste sæson hvor Messi lige var kommet tilbage fra en skade, der spillede han også utroligt godt, og faktisk(efter min mening) overskyggede Ronaldo, bla. i CL, og især kampene mellem Barca og Man U.. Jeg synes heller ikke Ronaldo spiller godt i de store kamp.. han var elendig i begge kamp mod Barca og var heller ikke god i CL finalen.. De er begge sindsyg gode, men jeg vil mene at Messi har mere talent, og det kun er skader der holde ham tilbage fra at blive en af de bedste fodboldspillere der nogensinde har spillet på denne jord.. Hvilket dog kommer i løbet af de næsten par år :D

Frederik

Indlæg af Frederik »

Forza-Barca skrev:Uhh.. Pas på med det der med at sige at han ikke spiller godt i de "store kampe"...

Hentet fra diskusionen fra den gyldne bold..

- I en alder af 23 år har han scoret i en FA Cup-finale, en Carling Cup-finale og en Champions League-finale (3 ud af 5 finaler, han har deltaget i), samt scoret og spillet godt mod Chelsea, Arsenal, Liverpool, Roma og Lyon (i samme sæson). Jeg kan virkelig ikke se, at det gør ham til et big-game flop.

Men selv hvis han er det, så vil han blive en legende i fodboldkarrieren, hvis han kan gentage den forgangne sæson 7-8 gange i de kommende år. Han vil på den måde slå alle scoringsrekorder og føre Manchester United frem til succes utallige gange. Det burde være rigeligt til at blive en legende.

Bare lige til overvejelse, og som folk ikke tænker på..
Jeg tror næppe på, at Ronaldo kan have en lige så god sæson, som den foregående de næste 7-8 år. Se selv Ronaldinho, man troede slet ikke på at han gik ned i niveau, men efter 2-3 helt fantastiske sæsoner, gik han utrolig meget ned.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Indlæg af Elbarca »

Ronaldo er en målscorer i mine øjne. Sidste år scoret han mange mål. Det er dét han kommer til at vinde den gyldne bold på. Ikke fordi han er verdens bedste. En mand der trods at han skulle have scoret i en carling cup og fa cup ikke kan imponere, når han møder stærke forsvar elller er i modvind, kan ingen træner seriøst kalde den bedste, selvom Ferguson er hurtig til at gøre netop dette. C. Ronaldo formår ikke at sætte sine modstandere til side og gennemtrumfe hans overlegenhed. At han får scoret en enkelt pind mod nogle af topholdende i PL sidste år er fint, men i sig selv er det ingen triumf.

Der har gennem tiden været mange store målscorere, men ikke mange Zidane, Maradona, Ronaldinho, Rivaldo, Ronaldo 9 og selvfølgelig nu Messi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster