Victor Valdes Arribas

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Så Valdes vil have samme løn som Iniesta og Xavi? HAHAHAHAHAHAHAHA

Nu er det også bare rygter, jeg tror ikke på det. Men hvis det var tilfældet, så kan jeg ikke se, at det skulle være så useriøst? Valdes har været ligeså vigtig for vores succes og vores fodboldfilosofi som de to du nævner. Derudover er han en af lederne, han er en af kaptajner.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Elbarca »

Ah valdez er ikke på niveau med de to. Hvis han var det havde casillas ikke været foretrukket på landsholdet. Valdez er en god målmand for os men han er slet ikke i nærheden af xavi og iniesta. Håber det ikke er årsagen. Hvad får han egentlig i løn?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Så Valdes vil have samme løn som Iniesta og Xavi? HAHAHAHAHAHAHAHA

Nu er det også bare rygter, jeg tror ikke på det. Men hvis det var tilfældet, så kan jeg ikke se, at det skulle være så useriøst? Valdes har været ligeså vigtig for vores succes og vores fodboldfilosofi som de to du nævner. Derudover er han en af lederne, han er en af kaptajner.
Jeg går ud fra at du er alvorlig, fordi der er ikke nogle smilies, eller små-skrift hvor der står sarkasme eller sådan noget. Bevares Valdes er god, men laaaangt fra ligeså god som Casillas, Chech, Buffon, Neuer og ingen af dem tjener så mange G'z! Valdes er klart den største svaghed ved Barca, imo!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Quaresma »

Valdés har bestemt spillet en rolle med hensyn til klubbens vanvittige succes de seneste år, men lad os være ærlige; manden havde højst sandsynligt aldrig fået chancen (ej heller blevet hentet fra andre klubber), hvis han ikke havde været et La Masia-produkt. Og med rette.

Det er ikke for at tage noget fra ham, men han er unægteligt vores svageste punkt.

...Han hev dog næsten ene mand Champions League-trofæet hjem i 2005/2006-finalen.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Så Valdes vil have samme løn som Iniesta og Xavi? HAHAHAHAHAHAHAHA

Nu er det også bare rygter, jeg tror ikke på det. Men hvis det var tilfældet, så kan jeg ikke se, at det skulle være så useriøst? Valdes har været ligeså vigtig for vores succes og vores fodboldfilosofi som de to du nævner. Derudover er han en af lederne, han er en af kaptajner.
Jeg går ud fra at du er alvorlig, fordi der er ikke nogle smilies, eller små-skrift hvor der står sarkasme eller sådan noget. Bevares Valdes er god, men laaaangt fra ligeså god som Casillas, Chech, Buffon, Neuer og ingen af dem tjener så mange G'z! Valdes er klart den største svaghed ved Barca, imo!
Nej jeg er alvorlig, jeg tror heller ikke på rygtet (det er meget sjældent at en målmand tjener ligeså meget som en offensivspiller), men det er alligevel ikke så langt ude synes jeg.

Vi er så bare uenige, jeg synes han hører den absolutte top, og modsat dig mener jeg hans spil netop har været en af styrkerne hos os. Det er måske et meget godt billede på, hvorfor han vil væk. Folk betegner ham stadig som det svageste led, det er absurd synes jeg.

Gary Neville bl.a havde en god analyse omkring Valdes' betydning for holdet, han mente at han aldrig i sit liv havde set en målmand lave noget lignende. Jeg synes jeg kan fornemme, at de fleste Barca fans meget naivt tror, at Valdes kan erstattes uden nogle problemer. Selvom jeg synes det er vemodigt han vil skifte, er jeg alligevel glad for hans beslutning, til sommer vil vi få svaret omkring, hvor stor hans betydning har været for vores spil og filosofi. Jeg er ret sikker på, at vi enten laver lidt om på spillestillen og filosofien ved hans afgang, eller at vi vil se langt flere mål blive begået, med den nye målmand.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Brombi »

Som Quaresma siger så tror jeg, at det han er fra La Masia har spillet en afgørende rolle for hans karriere i Barcelona. Hvad er det for noget storhedsvanvid Valdes har fået? Hvis ikke Valdes er det svageste led ved Barca, hvad er så?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Som Quaresma siger så tror jeg, at det han er fra La Masia har spillet en afgørende rolle for hans karriere i Barcelona. Hvad er det for noget storhedsvanvid Valdes har fået? Hvis ikke Valdes er det svageste led ved Barca, hvad er så?

Andre målmænd fra La Masia med talent er altså blevet siet fra, lidt unuanceret at bruge dette argument. Han spiller for Barca, fordi han er god, nok den der passer bedst til vores spillestil. Det er jo ikke fordi han er kommet til spilletid, uden nogen som helst konkurrence, han har derimod slået gode målmænd af, for at spille fast.

Det er lidt hårdt at beskylde manden for det ene og det andet, når det blot er et rygte. Hvad det svageste led ved Barca skulle være? Masser af ting, f.eks. at vores angribere generelt ikke er skarpe nok (bortset fra Leo), at vi næsten ikke kan score på langskud, og derfor ikke kan true udefra, at vores indlæg er oftest uduelig, at vi har problemer hver gang modstanderen har en dødbold, jeg kan blive ved. Valdes er ikke det svageste led, han er tværtimod en af styrkerne på dette hold.

Men jo mere tid der går, jo flere reaktioner jeg læser, synes jeg det er godt at Valdes skifter. Jeg mener ikke Valdes kommer til at lide af det, men det gør Barca derimod, det er jeg ret sikker på.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Quaresma »

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:Som Quaresma siger så tror jeg, at det han er fra La Masia har spillet en afgørende rolle for hans karriere i Barcelona. Hvad er det for noget storhedsvanvid Valdes har fået? Hvis ikke Valdes er det svageste led ved Barca, hvad er så?

Andre målmænd fra La Masia med talent er altså blevet siet fra, lidt unuanceret at bruge dette argument. Han spiller for Barca, fordi han er god, nok den der passer bedst til vores spillestil. Det er jo ikke fordi han er kommet til spilletid, uden nogen som helst konkurrence, han har derimod slået gode målmænd af, for at spille fast.
Det er ikke unuanceret. La Masia har ganske enkelt ikke produceret så mange gode målmænd gennem tiden. Bevares, Valdés er god, men har sejret på hans La Masia-fortid. Og hvilke gode målmænd? Rüştü?
Visca El Barca skrev:Men jo mere tid der går, jo flere reaktioner jeg læser, synes jeg det er godt at Valdes skifter. Jeg mener ikke Valdes kommer til at lide af det, men det gør Barca derimod, det er jeg ret sikker på.
Hvorfor er det godt, at Barça kommer til at lide af det?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af ladislau »

Synes også, at den der La Masia baggrund er lidt for letkøbt. Reina slog jo ikke igennem trods La Masia baggrund.
Selvom Valdes ikke har slået nå mange af, så har der været en række målmænd, som klarede sig mindre i Barca; Dutruel, Hesp, Bonano, Enke, Arnauog førnævnte Reina. De har alle været ude af stand til at stå distancen mellem Zubi og Valdes perioderne.

Ovennævnte havde ikke de hold foran sig, som Valdes har haft, men modsat de andre har han kunnet skabe stabilitet og tillid på sin plads. Det bør man sgu anerkende.
Valdes har nogle åbenlyse svagheder, især i luftspillet. Han har dog været sygeligt god i en mod en, hvilket har hevet mange point hjem. Vigtigst af alt, så får vi svært ved at finde en så god fodboldspillende målmand. Det kan i høj grad komme til at svække vores spil .

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Bager »

Hvordan fanden tackler man denne situation med at bytte målmand? Ikke nok med at vores førstemålmand gennem en lang årrække forlader os, vores andenmålmand er også ved at være oppe i årene. Det vil sige, at begge skal skiftes ud inden for en nær fremtid. Valdés har kontrakt til sommeren 2014. Jeg tror, man beholder ham indtil da. Men når vi skal have en ny målmand, tror jeg meget vel man kan tænkes, at hente ham nu til sommer for at køre ham ind på holdet, og oplære ham i at være målmand for barca, inden han skal i ilden. Så skulle man bruge ham som andenmålmand et år. Det vil sige at Pinto trækker det korte strå og skal enten være tredjemålmand eller forlade klubben.
Hvem man henter afhænger også af om der er nogen i ungdomsafdelingen, man i fremtiden kunne tænkes at satse på. Hvis der ikke er, så kan man fint hente et relativt ungt talent. Hvis der er et talent i la masia, som kunne tænkes at overtage engang i fremtiden, men er for ung til det de næste 3-4-5 år, så kunne man sagtens købe en målmand som Reina. Til den tid når Reina for alvor er oppe i årene, vil den nye kunne tage over. Reina ville derimod nok ikke bryde sig om at være andenmålmand i et år.

Nu har jeg nævnt Reina som en mulig afløser, for han er den eneste jeg sådan rigtig kender. Hvem der ellers kunne overtage skal jeg ikke lige gøre mig klog på. Jeg kender ikke så meget til De Gea, Guita, Ter Stegen, Courtois osv. Ikke endnu ihvertfald!

Når alt dette er sagt, så synes jeg det er tragisk, uforståeligt og lidt uvirkeligt at Valdés forlader os. Jeg havde helst set ham blive. Og tåbeligt tidspunkt at annoncere det, men nok om det.
Visca el Barca

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Visca El Barca »

Messi: "Camp Nou supporting Valdes despite decision not to renew? He's the best keeper in the world, he deserves the support of the fans."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:
Messi: "Camp Nou supporting Valdes despite decision not to renew? He's the best keeper in the world, he deserves the support of the fans."
Messi er en sød dreng. Men Valdes er dælme ikke verdens bedste keeper.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:
Visca El Barca skrev:
Messi: "Camp Nou supporting Valdes despite decision not to renew? He's the best keeper in the world, he deserves the support of the fans."
Messi er en sød dreng. Men Valdes er dælme ikke verdens bedste keeper.
Det er han åbenbart........ifølge Leo.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

Det er det, som jeg synes er lidt klistret på en måde. Han behøver ikke kalde alle sine medspillere for verdens bedste, når nu der ikke ligefrem bliver spurgt direkte til det. Men jaja, han er en god dreng som sagt
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Det er det, som jeg synes er lidt klistret på en måde. Han behøver ikke kalde alle sine medspillere for verdens bedste, når nu der ikke ligefrem bliver spurgt direkte til det. Men jaja, han er en god dreng som sagt

Hvordan ved du, hvilket spørgsmål journalisten har stillet ham? Jeg er bare nysgerrig?

Nu svarer han jo på noget konkret, nemlig tilskuernes opbakning. Han forklarer det med, at støtten er fortjent, fordi han er verdens bedste målmand. Hvor alt det søde kommer ind i alt det her, forstår jeg ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster