Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Nu har jeg fulgt med i debatten, og udover Blaus glimrende argumenter, vil jeg blot tilfoeje, at det godt nok er hovedloest at bruge kvaliteten af spillere som argument imod Pep.

Hvis man ikke lige har fulgt med i Barca i saerlig mange aar, sa kan man da laese de utallige artikler, som jeg blandt andet har postet herinde, om Barcas krise i Rijkaards sidste saeson. Spillerene var psykisk nede, truppen var splittet til atomer, spillet hang SLET IKKE sammen, spillerne gad ikke at arbejde for hinanden, de ville hellere feste og score laekre modeller.

Ledelsen foretager saa et kontroversielt valg, det sikre havde vaeret at gaa efter en vel-etableret navn, det gjorde de ikke. Pep skal i den grad have kredit for, og det vidner om hans klasse, at han som en meget uproevet traener, havde lid til sig selv. Han havde tiltro til sine egne evner og sine egne ideer, og dem valgte han at satse paa. Husk paa, at han langt fra var et populaert valg, tag et tilbage kig paa dette fora f.eks, og se hvordan folk reagerede. Det var ikke alle positive indlaeg, der blev postet herinde.

Hans saeson startede meget skidt, og allerede efter to runder var han under et kaempe pres, hvor ogsaa catalanske medier begyndte at beskylde Laporta for naivitet og kaldte Pep for et daarligt valg. En mere uproevet traener havde vaeret under pres og havde maaske endda skiftet paa sin spillestil og havde afviget fra sine ideer, det gjorde Pep ikke, det vidner om klasse, autoritet og stor kapacitet. Soeg Pep's words paa youtube, og se det glimrende dokumentar om Pep, se hans autoritet, hvordan han tackler medier, ogsaa paa sin allerfoerste pressemoede, hvor han bliver afsloeret som ny Barca traener.

Man kan ogsaa soege efter artikler paa The Guardion, NY Times, Zonal Marking, eller artikler skrevet af folk som Cruyff (Klummer), Graham Hunter, Ben Hayward, artikler fra sports Illustrated ogsaa skrevet af den anerkendte engelsk journalist ( som jeg vildt nok, har glemt hvad han hedder lige nu), som selv er erklaeret madridista. Hvis man laeser disse artikler, saa vil man kunne se, hvor stor betydning Pep har haft for fodbolden, og hvordan han er ved at revolutionere fodbolden. At sige manden ikke har lavet om paa spillestilen, er helt hen i vejret. Han opfandt nogle af de ting og finpudsede dem, som man kender fra Cruyff og Barca, men han har i den grad tilfoejet sine ting, saasom det ekstreme presspil ( naermest ikke-eksisterende under Cruyff og Rijkaard), brug af backs i offensivt saavel som defensivt, noget som er nyt i fodboldens verden. Man kan evt laese en glimrende artikler om netop dette, her paa siden, under emnet " artikler om Barca". Han gav den DM nye rolle, foerste gang set under Atleti kampen, hvor Bussi droppede fra sin DM og agerede midtstopper, saa man gjorde banen spillet bredt. Den artikler kan man finde paa Zonal Marking.

For at snakke om store ting, som man hiver ud af aermet til kampe, saa kan jeg naevne hans modige sats med Leo som angriber til hans foerste El Clasico paa Bernabeu, det overraskede Real og det var lige netop det, der gjorde ondt paa dem. Hans brug af Dani som hoejre kant under en anden el clasico, for at presse Casillas til at lave fejl, hans taktik om at se bort fra en decideret angriber mod Man Utd i C.L finalen i aar, noget som Vidic og Rio var inde paa, var en af de stoerste aarsag til deres nederlag, sammen med Leo selvfoelgelig. De vidste nemlig ikke hvad de skulle goere, fordi de ikke havde en decideret modstander at daekke op, de blev bare bombarderet af Villa som kom ind fra Hoejrekanten, og Leo som kam fra sin position som offensiv mid/den falske 9'er.

Jeg synes aerlig talt at disse argumenter med at Pep har haft spillermateriale som er af en anden verden, holder simpelthen íkke, fodbold er dertil mere indviklet end at den bedste start 11' er vinder hver gang. Pep har allerede vundet 2 C.L titler, hvor han aldrig er afviget fra sin spillestil, det har taget andre traenere 25 aar at vinde samme antal. eller mere end 10 aar. Grunden til at argumenter som, " det er spillerene ikke Pep der er skyld i det" kan bruges imod Pep er, at manden selv er alt for ydmyg, han saetter aldrig sig selv i centrum, ligesom visse andre traenere. Men det er lidt svaert at argumentere imod en mand, som har skabt verdens bedste hold nogensinde, husk at han ikke fik verdens bedste spillermateriale til sin raadighed, han har skabt dem og spillet. Laes de forskellige interviews med Xavi, Ini, Leo og Valdes, for at finde ud af, hvordan de har udviklet sig under Pep, og hvordan de er i stand til at fortolke fodbolden bedre.

Oversaetteren havde en uhyre staerk trup til sin raadighed i Chelsea, han brugte jo enorme summer paa dem, han havde en uhyre staerk trup i Inter, og han har en uhyre staerk trup i Real, det skal man have for at opnaa store resultater, saadan er det bare. Det samme kan siges om Sir Alex, forskellen er bare, at hvor Oversaetteren og maaske, jeg siger maaske Sir Alex har gjort alt for at vinde, paa bekostning af alt andet, saa har Pep aldrig nogensinde afviget fra sine ideer, og han har vundet samtidig med at han har skabt historie. Hverken Chelsea, Inter, nogle af Man Utds hold eller Inter er blevet omtalt som verdens bedste hold, selvom de har brugt milliarder i disse klubber, det er kun Peps Barca der goer det. Den stoerste del af denne aere skal tilfalde Pep, det er selve spillere vist ogsaa enige i.

Og for at slutte af med det hele, saa har Xavi engang sagt, at forskellen paa Pep og Oversaetteren er, at Oversaetteren vil vinde masser af trofaer, Pep vil vinde trofaer men samtidig skabe historie indenfor fodbolden, og det er stortset alle de diverse eksperter enige om.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Michman »

Han kan ikke undværes i Barca.. Han er efter min mening den bedste træner vi har haft..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Rigtig godt indlæg! At mange ikke tillægger Guardiola den respekt, han fortjener skyldes - som du også skriver - at han altid udtaler sig så ydmygt og aldrig lovpriser sig selv. Det er dette endnu et eksempel på:
barcastuff skrev:Guardiola: "Nomination Best Coach? I've been nominated because we won trophies. I don't consider myself better than my colleagues."
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:Nu har jeg fulgt med i debatten, og udover Blaus glimrende argumenter, vil jeg blot tilfoeje, at det godt nok er hovedloest at bruge kvaliteten af spillere som argument imod Pep.
Nej, det er så absolut ikke hovedløst kigge på den spillerkvalitet, som Pep Guardiola besidder, for den er så markant en faktor for succén i Barcelona, at den selvfølgelig ikke skal negligeres, uagtet hvor meget man vil fremhæve en Barcelonaarvet træner.

Som Guardiola selv ofte påpeger, så er det spillerne, der udgør den store forskel. Han gør bare sit arbejde. At han gør det fantastisk, at han udvikler spillet skal ikke undlades, men han er som træner nok lidt 'light' endnu. Dygtige trænere kan jo klare store omstillinger som f.eks. habile generationsskifte, nye klubber etc. Han har, med alt respekt for hans præstationer, haft verdens absolutte bedste spillermateriale, kender klubben ud og ind og spiller videre med det oprindelige, som stille og roligt er blevet videreudviklet.

Jeg siger ikke, at han er en kransekagefigur, for han har haft stor betydning, men at sætte ham i klassen Ferguson og Mourinho er måske lige i overkanten.

Og ikke at dette skal være et slagsmål, men er det ikke en smule barnligt at kalde Mourinho for Oversætteren? Altså, med alt det hate, der er smidt i hovedet på Mourinho givet hans dårlige opførsel kan det opfanges en smule dobbeltmoralsk, at man ikke selv besidder et højere niveau.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Heartbreaker skrev:Rigtig godt indlæg! At mange ikke tillægger Guardiola den respekt, han fortjener skyldes - som du også skriver - at han altid udtaler sig så ydmygt og aldrig lovpriser sig selv. Det er dette endnu et eksempel på:
barcastuff skrev:Guardiola: "Nomination Best Coach? I've been nominated because we won trophies. I don't consider myself better than my colleagues."
Exactly, det eksempel som du kommer med er et af utallige mange, hvor han ikke bringer sig selv i centrum. Det betyder dog ikke, at man kan bruge det som et arguument mod ham, det er som sagt, taabeligt og meget meget unuanceret, at bruge dette som argument. At bruge spillermateriale som et argument imod ham, er endnu mere taabeligt, naar man ellers kigger paa, hvilken spillermateriale de andre traenere, som han maales med, har haft til sin raadighed.

Jeg kan sige det saadan, hvis en anden traener havde formaaet at slaa en kamepe favorit, og maaske det staerkeste hold paa det tidspunkt, i en C.L finale, i sin foerste saeson, med en DM som central forsvar, en gammel venstreback, som ikke havde spillet saerlig mange kampe, en 20 aarig uproevet knaegt paa den DM, en midterforsvarer som var blevet kasseret i samme klub. Hvis en anden traener havde gjort det, og paa saadan en overbevisende maade, saa var han blevet udraabt som det stoerste geni. Med Pep, ja saa er han bare heldig, fordi han har den trup til sin raadighed, som han har. Det siger Pep ogsaa selv, de har praesteret saa vanvittige ting, at det nu ikke er nok, hvis de vinder 2 eller 3-0. Goer de det, saa er der naesten en krise stemning.

Som sagt, Sir Alex Ferguson og Oversaetteren blandt mange andre toptraenere, har haft vanvittige trupper til sin raadighed, Rijkaard har ligesaa, men ingen har omtalt de hold som historiens bedste. En traener som flytter saa mange ting ved fodbolden, som de fleste anerkendte fodboldeksperter og personligheder mener, har revolutioneret fodbolden, skal i den grad betragtes som en af de bedste i gamet lige nu. Selv hvis Pep ikke skulle vinde mere med holdet ( Gud forbyde det), saa vil han stadig betragtes som en legende. Det er heldigt, at fodboldeksperter og tidligere storespillere har samme mening.

Manden er genial, han har udspillet Sir Alex ( historiens bedste traener efter min mening) to gange, han har udspillet Oversaetteren saa meget, baade taktisk og teknisk, at manden ikke kunne klare det mere. Han gjorde ham saa desperat, at manden naermest mistede besindelsen i ren desperation, og lavede nogle vanvittige ting paa banen.

Jeg tror slet ikke ikke der kan vaere nogen tvivl om, at Pep er en af de bedste i dagens fodbold, maaske den allerbedste lige nu, og det er folk som Cruyff, Sacchi, Ancelotti, Hiddink, Sid Lowe, Graham Hunter, Gary Lineker blandt mange andre, enige i.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Heartbreaker skrev:Rigtig godt indlæg! At mange ikke tillægger Guardiola den respekt, han fortjener skyldes - som du også skriver - at han altid udtaler sig så ydmygt og aldrig lovpriser sig selv. Det er dette endnu et eksempel på:
barcastuff skrev:
Jeg tvivler stærkt på, at folk tager trænerens medie-taler i betragtningen til, hvem de synes er den bedste. Og hvilken træner går ud og siger, at det er hans taktik, der vandt, og ikke spillernes gode arbejde? Jeg husker i hvert fald ikke en Ferguson eller Mourinho smide sådanne vendinger ud i pressen.

Guardiola er sindssyg ydmyg, og andet ville også være sindssygt, når nu han kræver det samme af spillerne.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Man bedømmer nok ikke en træner ud fra, hvad de siger i medierne, men du må da give mig ret i, at det stadig har en indflydelse. Når man hver gang går ud og siger: "hele holdets succes er udelukkende spillernes fortjeneste", så kan man som Barca-hater let få den tanke, at alle trænere i verden kunne have ført dem til de samme trofæer.
Og den med taktikken, den skal nok komme før eller siden fra Mourinho ;)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Heartbreaker skrev:Man bedømmer nok ikke en træner ud fra, hvad de siger i medierne, men du må da give mig ret i, at det stadig har en indflydelse. Når man hver gang går ud og siger: "hele holdets succes er udelukkende spillernes fortjeneste", så kan man som Barca-hater let få den tanke, at alle trænere i verden kunne have ført dem til de samme trofæer.
Jeg er ret sikker på, at selv en Barca-hater kan se, at Guardiola er helt speciel for Barcelona. Måske verdens bedste træner for Barcelona, men at det er lig med, at han er verdens bedste træner, stiller jeg mig kritisk overfor.

Kan han lave resultater på andre hold, der ikke kan spille shortpassing-fodbold? Det er dét, jeg mangler at se, før jeg vil sætte ham i boks med Mourinho f.eks.
Heartbreaker skrev:Og den med taktikken, den skal nok komme før eller siden fra Mourinho ;)
:) - det ser man nok aldrig, selvom han har meget dramatik at byde ind med.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg har på intet tidspunkt udnævnt ham som verdens bedste træner, men nu er det jo også årets bedste man skal kåre, og her mener jeg klart, at Guardiola er en favorit. :)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Her er et interview med Pep, hvor man virkelig kan se, hvad han staar for!. Manden er yderst intelligent, og han ved tydeligvis en hel masse om alle aspekter af fodbold. Enjoy!

Guardiola: It's all about common sense
(FIFA.com) Monday 12 December 2011
Guardiola: It's all about common sense
© Getty Images

Though barely into his 40s, Pep Guardiola has already made an indelible mark since taking up the reins at his beloved Barcelona. Under his remarkable stewardship, the Catalan giants have won every trophy there is to win, doing so in a captivating style that has made their young coach a role model in the global game.

A born winner, Guardiola is as tactically astute as they come, a man with a gift for expressing his ideas with clarity off the pitch and executing them with deadly precision on it. Saturday's thrilling Clásico win over Real Madrid provided just the demonstration of his and his team's extraordinary capabilities, and ahead of his side’s departure for Japan, where they will run out in the FIFA Club World Cup, Guardiola spoke exclusively to FIFA.com.

FIFA.com: Pep, it’s been one success after another in your three and a half years in charge at Barcelona. What’s been the secret?


Pep Guardiola: There’s nothing special about it really. First of all, I’ve tried to be faithful to the history of Barcelona, which is a great club in every respect. And then it’s just been a question of making good signings and blending them in with the homegrown players, handling them in the right way and not being scared to give the youngsters a chance when the time’s right.

You made an instant impact when you took over. How did you manage that?

I was an unknown quantity when I came in, and the first thing I asked the team to do was to put their trust in me. I told them everything would work out fine. I wanted the fans to see that the team was going to work hard, run, play good football, and take pride in their work on the pitch. People want to be entertained. They don’t want to be cheated. The fans can accept a poor performance but they won’t take it when you choose not to put in the effort. The team’s come one and we’ve made changes and tweaked a few things here and there. The idea is still the same, though: to attack, score as many goals as possible, and play as well as we can.

You’ve reached the FIFA Club World Cup again by winning the UEFA Champions League for the second time in three years. Looking back, how do you rate that achievement?


It was important to win the group. That’s always been a priority for me in the Champions League, because the knockout rounds are tough and you never have it easy. A lot’s been said about the semi-final with Real Madrid, and there’s no question that was a big hurdle for us. Sometimes it’s even harder for us than the final. Just look at the semi we won against Chelsea three years ago, then Inter and now Madrid.
Midfielders are intelligent players who have to think about the team as a whole. They’re selfless players who understand the game better than anyone.
Pep Guardiola on the importance he places on midfielders

But then you went and turned it on against Manchester United in the final, which was perhaps one of Barcelona’s greatest ever performances.

That’s true, but it’s important to remember that finals are usually very close games, which is what made our performance against Manchester United stand out even more. There have been other games when we’ve played really well, but it’s always more difficult to do that in a final because of the emotional factors that come into it and the quality of the opposition. Our preparation for that game was crucial. We went to London a good few days before, made ourselves feel at home there, and went into the match in really good shape. Things like that tend to get overlooked but they make the difference in big games.

Turning to this season now, you’ve made a few tactical alterations. Why change something that works?

People talk about tactics, but when you look at it, tactics are just players. You change things so that the team can get the most out of the skills they have to offer, but you don’t go any further than that. When it comes to tactics you have to think about what the opposition does and the players who can hurt you. What I’ve done this season is a response to the game plans our rivals are now adopting against us. As time goes by, people get to know you better. They pose problems for you and you have to come up with solutions.

Finding intelligent players must be a priority for you then.


Absolutely. The problem is you can’t always get them. You can sign players on the recommendation of friends and colleagues and based on what you see on TV, but it’s only when they’re out on the pitch with you that you find out if they can do what you want them to. It’s not easy. Sometimes it’s worked for me and sometimes it hasn’t.

You also need versatile players because your squad’s not as big as those of other teams.

I’ve never been worried about having a small squad. In fact, being a little short on options is probably better for us than having a lot, especially as I’ve got players with so much quality to call on. I’ve got complete faith in the team and my philosophy is that there’s a solution to every problem. Whenever there’s a potential problem I’ll always look at the alternatives I’ve got in the first team and even among the youngsters.

A lot’s been said about the way you use midfielders in a range of different positions. Where did that approach come from and what do you hope to achieve by it?

The midfield is a crucial part of any team. Midfielders are intelligent players who have to think about the team as a whole. They’re selfless players who understand the game better than anyone and the more midfielders you have, the easier it is to slot them into other positions. That’s how they become versatile and that helps us to have smaller squads that are still able to offer more options.


As a coach, how much have you learned from Johan Cruyff, and have any other coaches influenced you along the way?


Cruyff’s been my biggest influence. I spent six years with him and I learned an awful lot. Juan Manuel Lillo has also been an essential figure. He was my coach for just six months in Culiacan, Mexico, but we had a great time and I learned a lot. I think highly of him and I’m very grateful to him, because he was very generous and passed his knowledge on to me. And he knows a lot too.

In a recent interview, Lionel Messi spoke about your attention to detail, how you came in and changed the players’ diets straightaway.


Rest and a good diet are essential when you depend on your body for your job, so the idea is to be in the best possible shape. That’s why we try to get the players to rest at home, play well and eat well too. The fuel that powers the muscles is very important, and that goes for any player, not just Messi.

You’ve also bucked the modern trend of getting your team together in a hotel the day before games.


People don’t spend the day before they go to work locked up in hotel. We just try to make things the same for them. If they don’t rest, they’re not looking after themselves and that means they’ll play worse and lose their jobs. I judge my players on the work they do, not on their private lives. I’m not a policeman. I’m in bed at ten o’clock and I’ve got no urge to go and check up on my players. That’s why I’d rather have them at home and not cooped up in a hotel with nothing to do. We’re just trying to use our common sense. You wanted to know why we keep getting good results? That’s the answer: common sense.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Endnu engang fremragende læsning, tak for det Visca! :smile:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Guardiola & Don Andrés under kampen mod Real Madrid:
Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Pep Guardiola took over as coach at FC Barcelona in 2008. Since that time he has faced Real Madrid seven times in Liga Clasico matches. Out of the 21 points in play in these games, Real Madrid have snatched just one. Just one!

Stats: MundoDeportivo
Vildt. :cool:

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

Marti Perarnau (journalist): "Just when Jose Mourinho thought he had the answers, Pep Guardiola changed the questions." [el periodico]
Problemet for Mourinho er at Guardiola spiller med 2-4 forskellige systemer, hvilket gør det naturligvis gør det svært for Real at vinde over Real Madrids eneste system siden Mourinhos ankomst. De skifter f.eks. Khedira, Kaka og Higauin ind, men det ændrer ikke på det system de spiller, et system som Barca er blevet bedre til at spille imod. Dette er elementet bag vores succes.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
Marti Perarnau (journalist): "Just when Jose Mourinho thought he had the answers, Pep Guardiola changed the questions." [el periodico]
Problemet for Mourinho er at Guardiola spiller med 2-4 forskellige systemer, hvilket gør det naturligvis gør det svært for Real at vinde over Real Madrids eneste system siden Mourinhos ankomst. De skifter f.eks. Khedira, Kaka og Higauin ind, men det ændrer ikke på det system de spiller, et system som Barca er blevet bedre til at spille imod. Dette er elementet bag vores succes.
Jeg er enig. Jeg vil citere Cruyff, som i sin seneste klumme kommenterer paa lige netop dette.
As it was, Barça had more of the possession than Madrid in that match. I am not saying that just because Madrid players saw less of the ball that they are a weak side, for among other things, when two top teams meet, there is no weak side. All I’m saying is that Barça ended up imposing its game, and added to that, was clearly more able to maintain that level for 20 to 25 minutes. And the best that Madrid can do to compete with the blaugranes was through the series of mistakes they forced on them in the early part of the first half. Of course, having seen what we saw, Barça is [still] above Madrid, not only with regards to all the questions raised, but that it can still sow doubts in Mourinho’s men’s [ablilities]. For even when they are now [supposed to be] at their strongest they still lost comprehensively. It is pretty obvious come the next round of el Clasico the blancos coach will again have to come up with another formula to end Barça’s dominance.
Han har ret, selvom de nu skulle vaere paa toppen, og det er Mourinhos anden saeson og hans hold spiller bedre i anden saeson ( det bruger man tit for at forsvare Mourinhos sidste saeson), saa var vidner til, at de eneste de kan goere er, at presse os, presse os til at lave fejl. Deres kontra og hurtigt omstilling spil fik vi lukket af for, ret effektivt, i loerdags. Deres floeje og deres backs overlap hvor floejene traekker indad, eliminerede vi ogsaa, da Dani rykkede op, Ini rykkede til venstre og Cesc ned paa midten og Leo som den falske 10'er. Det eneste de kunne goere var, at presse os til at lave fejl, de udnyttede endda den ene fejl til at score et maal, men som vi alle ved, det er umuligt at opretholde saa intens pres i alle 90 minutter.

Mourinho har en stor opgave overfor sig, naeste gang han skal moede os.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster