10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Lille Thiago gider ikke det der familie pic. Han er vist skuffet over hans far :))

Billede
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Som jeg skrev tidligere, så er Messi måske ikke alene om manglende skatteindbetaling. Iker Casillas og så Xabi Alonso nu:
Taxman wants Xabi Alonso to cough up €6 million

Last week we found out some information about the investigations the Spanish tax authorities are carrying out into a number of well-known football players, in particular those who represent Real Madrid. Iker Casillas for example has had to pay back €2 million on specific incomes the keeper had earned.

http://www.marca.com/2014/05/13/en/foot ... 07687.html

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

[1/4] The reliable @xavitorresll says that Leo was supposed to sign his new contract yesterday or today,
[2/4] but didn't because the club sent Leo a contract with slightly different term than the ones they had agreed to last week.
[3/4] Now they have to accept the terms they had previously agreed upon and find a date to sign the contract,
[4/4] but it's difficult because tomorrow is Puyol's ceremony and after that there's the Atleti game.
Terms all agreed with only Messi’s signature pending and the board manages to fuck it up. Unbelievable.
Øhm hvad? Der er også en grænse til hvor meget Messi kan tage med denne her ledelse. Forhåbentlig forlænger han inden han tager afsted med ti VM forberedelse, som faktisk er meget snart.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

FC Barcelona has reached an agreement to adjust the terms in the contract binding Leo Messi to the club as a professional first team player. The revised and updated contract will be signed over the next few days.
Kilde:
http://www.fcbarcelona.com/football/fir ... -leo-messi

Det er som om, at ledelsen tror det fjerner de negative historier, hvis man forbedrer Messis kontrakt. Dette lille stunt kommer til at koste klubben rigtig mange millioner.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Messi er vel Barcelonas vigtigste brand, p.t. Jeg kan godt forstå, de poster millioner i det.
Messi er sin tids bedste spiller (og historiens bedste), vel også naturligt at han som konsekvens, er den bedst betalte... eller?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Guardiola skrev:Messi er vel Barcelonas vigtigste brand, p.t. Jeg kan godt forstå, de poster millioner i det.
Messi er sin tids bedste spiller (og historiens bedste), vel også naturligt at han som konsekvens, er den bedst betalte... eller?
Det er totalt uansvarligt i mine øjne. Der er jo ikke engang tale om en kontraktforlængelse. Aftalen løber stadig til 2018. Eftersigende stiger hans grundløn med €7 mio om året efter skat. Det er altså en ekstraudgift på €15 mio om året for at lade Messi være den bedst betalte for en stund. Derudover er aftalen med tilbagevirkende kraft, så Messis nye løn også gælder for sidste år.

Hvad gør klubben, når Messi om et stykke tid ikke længere er den bedst betalte? Skal hans kontrakt så forbedres igen? Det er fuldstændig vanvittigt, især når man tænker på Messis lade attitude det sidste stykke tid.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Tjah. Messi er vel egentlig kun lad, efter Messi standard. Man er blevet forvænt, efter min mening.

Jeg er enig i, at det generelt er absurd med lønninger i top-fodbold. Men det er desværre konkurrencevilkår. Vi er velsignet af at have historiens bedste spiller, og vi betalte ikke 700 mil +, for at købe ham til klubben. Messi kunne uden tvivl tjene mere andre steder.
Jeg synes ikke, det er på ham vi skal spare. Og tror ikke det er ham, der vælter budgettet - kæmpe summer han har været manden bag, at skaffe til Barca. Kan huske den graf der var lavet over lønninger ifht til omsætning, tror jeg det var, der var barca meget fornuftigt placeret - andre storklubber hang ikke nær så godt sammen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Guardiola skrev:Tjah. Messi er vel egentlig kun lad, efter Messi standard. Man er blevet forvænt, efter min mening.

Jeg er enig i, at det generelt er absurd med lønninger i top-fodbold. Men det er desværre konkurrencevilkår. Vi er velsignet af at have historiens bedste spiller, og vi betalte ikke 700 mil +, for at købe ham til klubben. Messi kunne uden tvivl tjene mere andre steder.
Jeg synes ikke, det er på ham vi skal spare. Og tror ikke det er ham, der vælter budgettet - kæmpe summer han har været manden bag, at skaffe til Barca. Kan huske den graf der var lavet over lønninger ifht til omsætning, tror jeg det var, der var barca meget fornuftigt placeret - andre storklubber hang ikke nær så godt sammen.
Det der en dag knækker Barcas økonomi er de høje lønninger. Vi har været velsignet med mange fantastiske spillere fra vores eget akademi, men historien viser, at dette kommer i perioder. Der kommer er tidspunkt, hvor vi ikke længere har holdet fyldt af egne talenter, men har hyret lejesoldater i vores desperation efter succes. Til den tid skal der ikke meget modgang til før, at hele økonomien vælter og klubben står med kæmpe underskud. Vi har simpelthen ikke råd til at købe spillere fra den øverste hylde og give dem de højeste lønninger, hvis vi ikke nyder stor succes på banen.

Jeg frygter i hvert fald den dag talenterne ikke længere slår til. Og tro mig, den dag vil komme.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Sådan er det vel, for alle klubber på det niveau?

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

Det er vanvittigt og hvis hans dårlige form fortsætter, så kan det blive en yderst pinlig og bekostelig affære for vores kære ledelse..

Ren Win win

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Jeg brækker mig over det evindelige ræs om at være den "bedst betalte spiller i verden" - det stinker langt væk af forfængelighed. I Messis tilfælde har han (mig bekendt) aldrig selv krævet mere i løn, fordi Ronaldo eller en helt tredje nu fik mere i løn, hvilket bare gør det endnu mere tåbeligt.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Bah. Han regner vel sin markedsværdi ud, ud fra et kig på markedet. Han er historiens bedste spiller, så...
Men ja, der er nok også et element af grådighed.

Men lad mig så i stedet høre: hvad skulle ledelsen gøre? Sige nej desværre Messi - du er i Barca, og her betaler vi ikke så meget i løn som andre steder. Fornuftigt nok, bortset fra, at Messi er et unikum. Vi havde ikke vundet i nærheden af, hvad vi har vundet de sidste 7 år, havde det ikke været for ham. Det er sten sikkert. Havde han leveret som han har, for en vis anden spansk klub (gud forbyde det), havde vi sgu ikke stået tilbage med mange titler. Det er jeg overbevist om.

Noget helt andet. Et generelt lønloft i professionel fodbold, multilateralt, virker ikke helt skørt. Forudsat, at der ikke bare bliver fundet smarte måder at omgås, ved frynsegoder eller lignende (20 kasser bananer om ugen til Alves, og naturalier i form af mindreårige prostituerede til franskmændende). Og det ville jo nok ske desværre.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Guardiola skrev:
Noget helt andet. Et generelt lønloft i professionel fodbold, multilateralt, virker ikke helt skørt. Forudsat, at der ikke bare bliver fundet smarte måder at omgås, ved frynsegoder eller lignende (20 kasser bananer om ugen til Alves, og naturalier i form af mindreårige prostituerede til franskmændende). Og det ville jo nok ske desværre.
:lol:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Ribéry slikker sig allerede om munden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Messi has averaged 1.36 goals+assists per start this season, more than any other player in Europe’s top 5 leagues #fcblive

Fint med en ny kontrakt. Nu skal det skide VM overståes og så kan han spille igen uden at være bange for skader.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster