Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Mja, jeg synes, at det er et lidt rodet indlæg.

Forfatteren skriver i det ene øjeblik, at straffen er "too severe," for derefter at slutte af med: "Fifa's disciplinary committee has, ironically enough, taken the Suarez incident as an opportunity to bear its teeth. It has set a precedent with the four-month suspension - and should be commended for doing so." Kan han beslutte sig for om FIFA skal have ris eller ros?

Derudover hiver han Pepe ind i sagen. Ja, Pepe er også vaneforbryder og han fortjener også en hårdere straf, men hvad har det med Suarez at gøre? Er pointen, at fordi Pepe slipper for billigt, så skal Suarez også slippe billigt? Men two wrongs don't make a right, vel?

Ellers er hovedpointen, at FIFA er inkonsistente, når der bliver uddelt karantæner. Sandt, men havde vi virkelig brug for Suarez-sagen til at fastslå det? FIFA er generelt set en hovedrystende ringe organisation, og jeg har derfor flere gange argumenteret for mere forudsigelighed, rimelighed og konsekvens i deres beslutningstagen.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af theKing1988 »

Flax_Generous skrev:Mja, jeg synes, at det er et lidt rodet indlæg.

Forfatteren skriver i det ene øjeblik, at straffen er "too severe," for derefter at slutte af med: "Fifa's disciplinary committee has, ironically enough, taken the Suarez incident as an opportunity to bear its teeth. It has set a precedent with the four-month suspension - and should be commended for doing so." Kan han beslutte sig for om FIFA skal have ris eller ros?

Derudover hiver han Pepe ind i sagen. Ja, Pepe er også vaneforbryder og han fortjener også en hårdere straf, men hvad har det med Suarez at gøre? Er pointen, at fordi Pepe slipper for billigt, så skal Suarez også slippe billigt? Men two wrongs don't make a right, vel?

Ellers er hovedpointen, at FIFA er inkonsistente, når der bliver uddelt karantæner. Sandt, men havde vi virkelig brug for Suarez-sagen til at fastslå det? FIFA er generelt set en hovedrystende ringe organisation, og jeg har derfor flere gange argumenteret for mere forudsigelighed, rimelighed og konsekvens i deres beslutningstagen.
Hans argumentation tenderer til at være lidt usammenhængende det har du ret i.

Og nej, jeg synes generelt ikke at Suarez skal straffes mildere fordi Pepe bliver det. Jeg synes Pepe skal behandles efter de samme standarder som Suarez og straffes hårdere. For er der nogen der kandiderer til prædikatet Vaneforbryder på en fodboldbane, så er det sgu ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Er pointen, at fordi Pepe slipper for billigt, så skal Suarez også slippe billigt?
Tværtimod. Pointen er at når suarez bliver straffet så hårdt så skal pepe også.
men havde vi virkelig brug for Suarez-sagen til at fastslå det?
Den har i hvert fald vist hvor hovedrystende inkonsistente FIFA er så ja det havde vi åbenbart.

Hele ideen bag artiklen er at FIFA nu har vist hvordan de straffer usportslig adfærd og de skal nu fortsætte med denne linje. Desværre har de hverken taget hånd om sakhos albue eller robbens film efterfølgende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af emo »

Men hvad har Fifa med Pepe at gøre? Eller hvad er det for en Pepe skandale vi snakker om? Den under VM? Ja klart to dage ude. Forstår ikke den ene dag. Men Pepe skandaler domestic kan Fifa ikke gøre det store ved, dem klare forbundet.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis FIFA kigger på suarez' tidligere forseelser og tager dem med i deres overvejelser så skal de vel også kigge på pepes?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af emo »

Men Pepe har haft en voldsepsoode på banen. Lui er på sine tredje nu. Den ene senest som for et år siden. Det er mine tanker.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

1? Snakker vi virkelig om den samme pepe?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af A$AP »

Så er han lige kommet med en officiel undskyldning på twitter.

Billede

Nu er han vores. ;-)

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af A$AP »

Billede

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

Så er den vist sikker. Han joiner Barça.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: Luis Suárez

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:1? Snakker vi virkelig om den samme pepe?
Ja, hvis det er deciderede voldsepisoder, så mener jeg han kun har haft den der med Getafe. Har haft et hav svinske frispark, men de var en del af spillet, og det er det ikke at sparke en mand som ligger ned, eller bide tre gange.
Allez...

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af mathi »

Det er da altid noget at han nu er mand nok til at stå ved det lort han har lavet. Casper C ville dog være skuffet: "Benægt, benægt, benægt!"..

Kan Suarez i øvrigt spille i forsvaret? Jeg troede vi skulle bruge en world class CB.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

Der kan næppe være tvivl om, at Pepes svinestreger har været ti gange værre end Suárez'. Sidstenævntes aktioner har bare været en smule mere bizarre.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: Luis Suárez

Indlæg af emo »

Quaresma skrev:Der kan næppe være tvivl om, at Pepes svinestreger har været ti gange værre end Suárez'. Sidstenævntes aktioner har bare været en smule mere bizarre.
Enig. Et bid sætter ikke en karriere på spil, det gør en mistimet takling. Dog er en takling fodbold, det er et bid ikke. Det er sådan jeg sætter det sammen.

Men ingen tvivl om at der er en personlig hetz igang imod Lui fra alle sider.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Kan stadig ikke fatte at pepe slap for at trampe på messis hånd. Men sådan er det åbenbart at være real spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster