Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

Der er ikke "katalansk selvstændighed" med Qatar på trøjen? Ha ha ha.

Jeg er ellers enig. Jeg ville gerne være foruden både UNICEF og Qatar.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jønde »

zqa skrev:Der er ikke "katalansk selvstændighed" med Qatar på trøjen? Ha ha ha.

Jeg er ellers enig. Jeg ville gerne være foruden både UNICEF og Qatar.

Hvorfor griner du ad mig?

Den bare trøje har altid været et tydeligt sumbol på selvstændigehed.

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Jønde skrev:Jeg var også imod aftalen med UNICEF, men jeg acceptere den, da den ikke gav afkald på vores helt grundlæggende principper i klubben (catalansk selvstændigehed), vi gav ikke afkald på vores værdier for penge, vi "opfandt krativt" nye værdier og måder at brande vores klub på.
Aftalen med Qatar er den største sellout nogensinde...
Ægte barca passion, sjæl og hjerte ville til hver en tid, heller give afkald på sportlig succes end vores grundlæggende værdier.
Hvis vores økonomi er så slem, så sælg dog Messi, Alves og iniesta, og brug nogen af de unge. Fair nok vi vinder måske ikke mesterskabet og CL de næste par år, men vi er stadig os selv...
Det er en lorte sellout aftale og alle med ægte barca hjerte bør aldrig nogensinde købe en trøje med sponsor på. Det er min mening og sådan er det bare.
Man glemmer nogen gange, at Barcelona også er en forretning. Du kan ikke køre en virksomhed på kram og knus.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jønde »

Hvem taler om kram og knus...
Barca har nogen grundlæggende principper som klubben er bygget op omkring. Og du glemmer måske at barca først og fremmest er en sportsklub, ikke en forretning.
Barca`s grundlæggende principper går ud på selvstændigehed, respekt for lokale særpræg og kultur og en holdning om at det handler ikke kun om at vinde for enhver pris men mere om måden man vinder på...
Hate it or love it, men det ændre ikke på at det er blandt andet disse principper klubbens ånd og sjæl er bygget op omkring.

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Jønde skrev:Og du glemmer måske at barca først og fremmest er en sportsklub, ikke en forretning.
Sportsklubber eksisterer ikke, hvis forretningen bag ikke kører. De er vel mere afhængige af hinanden, og man kan vel ikke fremhæve den ene over den anden.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jønde »

Jbninc skrev:
Jønde skrev:Og du glemmer måske at barca først og fremmest er en sportsklub, ikke en forretning.
Sportsklubber eksisterer ikke, hvis forretningen bag ikke kører. De er vel mere afhængige af hinanden, og man kan vel ikke fremhæve den ene over den anden.

Og hvem gør så det?
Kan slet ikke se hvor du vil hen med det her.
Hvis du antyder at jeg skulle fremhæve klubben frem for økonomien fordi jeg argumentere for en bevarelse og respekt for vores grundlæggende principper, så syntes jeg sku det er lidt tyndt.
Er alt så okay i "kampen" om at tjene penge?
Eks. Skal vi også ligesom så mange andre sælge vores stadion navn? Tror der er gode knaster i det. Og hvis ikke hvorfor skal vi så ikke det?

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Guardiola »

Guys, det er en super afsporing I har gang i. Omkring sponsor, reklamer, og salg af stadionnavn bør I venligst tage den videre diskussion i anden tråd. For eksempel den om klubbens økonomi. Her vil jeg gerne bede om, at vi vender tilbage til Guardiola.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jamial »

Guardiola skrev:Guys, det er en super afsporing I har gang i. Omkring sponsor, reklamer, og salg af stadionnavn bør I venligst tage den videre diskussion i anden tråd. For eksempel den om klubbens økonomi. Her vil jeg gerne bede om, at vi vender tilbage til Guardiola.
Egoist!!! :P

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Guardiola »

Meh :mrgreen:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

Så har Pep netop underskrevet den ny kontrakt til 2012.

Me Like!

Pics af en glad træner og pres:

http://ow.ly/i/8te4

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

Er der nogle, der kan fortælle mig, hvordan Peps forhold til Rosell egentligt er? Nogle af mine Barca-venner fortalte, at Pep var mere glad for Laporta, end han er for Rosell? Kan nogle forklare det? :-)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Man kan sige at Laporta måske var mere tro mod traditionerne i klubben end Rosell har været, og man kan hurtigt drage en konklusion der hedder at Guardiola lever og ånder for klubben, så en mand der kommer til og vil lave store og drastiske ændringer - set i forhold til hans forgænger - kan jeg levende forestille mig ikke ville blive modtaget med kyshånd af de der går allermest op i klubben og dens traditioner - herunder Guardiola. Men omvendt tror jeg at Pep er godt tilfreds så længe har får den sportslige frihed, og hvad der nu ellers følger med her rent økonomisk, til at gøre hvad gerne vil, således at han kan sætte sit aftryk i klubbens historiebøger - endnu mere end han allerede har gjort. ;)

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Guardiola »

Tja, den slags er jo svært at vide.

Men faktum er, at Guardiola blev håndplukket af Barcas ledelse (med Laporta i spidsen) til at overtage roret da Rijkaard blev udskiftet. Der er var debat om, hvilken træner der skulle overtage, men man valgte den uprøvede, klubbens mand (Guardiola). Der ud over, er der polemik om, at Laporta var lidt en marionet for Cruijff (hvilket i øvrigt også en vis ærespris kunne indikere), og Guardiola var anfører under Cruijff. Jeg tror ikke der er tvivl om, at Laporta stod Cruijff mere nær end Rosell gør det, og at der heller ingen tvivl er om, at Cruijff og Guardiola står hinanden nær.

Så alt i alt er det meget plausibelt, at Guardiolas forhold til Laporta måske var bedre end det er til Rosell. Det tror jeg dog intet betyder i det professionelle forhold der er mellem dem. Måske på et venskabeligt plan, ja.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Bager »

Guardiola skrev:Tja, den slags er jo svært at vide.

Men faktum er, at Guardiola blev håndplukket af Barcas ledelse (med Laporta i spidsen) til at overtage roret da Rijkaard blev udskiftet. Der er var debat om, hvilken træner der skulle overtage, men man valgte den uprøvede, klubbens mand (Guardiola). Der ud over, er der polemik om, at Laporta var lidt en marionet for Cruijff (hvilket i øvrigt også en vis ærespris kunne indikere), og Guardiola var anfører under Cruijff. Jeg tror ikke der er tvivl om, at Laporta stod Cruijff mere nær end Rosell gør det, og at der heller ingen tvivl er om, at Cruijff og Guardiola står hinanden nær.

Så alt i alt er det meget plausibelt, at Guardiolas forhold til Laporta måske var bedre end det er til Rosell. Det tror jeg dog intet betyder i det professionelle forhold der er mellem dem. Måske på et venskabeligt plan, ja.
Enig. Tror begge er så fornuftige og så blaugrana indeni, at de ikke vil lade personfnidder gå ud over klubben. Der er jo heller ikke noget galt i at have en rent professionelt forhold når man er kollegaer.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

Fedt at høre, at det ikke skader klubben. Min barca-fan fik det bare til at lyde som om, at Pep måske var utilfreds med Rosell som præsident.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 25 gæster