Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Rivaldo10

Re: Guardiola

Indlæg af Rivaldo10 »

Synes ikke Rijkaard på nogen måder var/er en bedre træner end Pep. Overhovedet ikke faktisk. Den trup Rijkaard overtog var ikke så dårlig, som folk gør den til. Heller ikke den trup vi havde under Gaspart, da det gik ad helvedes til. Klubbens situation var derimod forfærdelig, dvs. sammelignelig med Liverpools nuværende og Milans.

Rijkaard skal da roses for sit arbejde, men jeg synes hans 2 sidste år af de 5 i alt, gør at billedet af ham er lidt blakket, hvert fald for mit vedkommende. Vi havde Europas mest talentfulde trup i perioden 2006-2008, alligevel lykkedes det kun at vinde 1 trofæ....

Men ja, 2003-2006 sæsonerne var fantastiske takket være bla. Eto'o og Ronaldinho, som godt nok ikke var absolutte verdensstjerner da de blev hentet, men blandt de største, hvis ikke de største talenter på deres pladser, hvilket købsprisen indikeret (ingen af dem var billige).

Rosell hvad?

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Elbarca »

Dinho og Etoo var måske uprøvet på allerhøjeste plan men de var begge spillere som var eftertragtet af store klubber. Dinho havde f.eks næsten en aftale på plads med United. Vi har gennem historien haft mange af den slags spillere som har vist de kan noget særligt for så at slå igennem i vores klub og blive blandt de bedste i verden.

Det jeg mener omkring Xavi og Iniesta er ikke at FR er uden fortjeneste. Men det var nu engang Dinho og Deco som styrede løjerne og var stjernerne. Det var dem man afleverede bolden til og forventede det uventede fra. Der var ikke spor af det ansvar på Xavis skuldre, selvom han år efter år løb med statistikker omkring succesfulde afleveringer. Det er sandt at FR også gjorde meget godt for ungdomsspillere som Bojan, Iniesta og Giovanni. Specielt Bojan og Giovanni fik meget spilletid på trods af svingende præstationer, men oftest er det også det der skal til. Det er meget sjældent at spillere bryder igennem på første holdet som Pedro, Messi og Busquets har gjort det på kort tid.

I sidste ende ser jeg på det stabile hold og de resultater Guardiola har skabt. Selvom jeg savner Dinhos sindsygt underholdende boldomgang, så nyder jeg øjeblikkets til tider fuldstændtigt overlegne stil.

Rivaldo10

Re: Guardiola

Indlæg af Rivaldo10 »

Enig Elbarca.

Jeg synes dog begge perioder var/er fantastiske. Mange fænomenale minder og storkampe. Og ikke mindt guddommeligt spil.

Det bringer mig til det næste spørgsmål? Hvilket hold synes i var mest underholdende at se på? "Ronaldinhos" eller "Messis"? Jeg må sige Messi for mit vedkommende, selvom det var en fryd for øjet at se Ronaldinho, Eto'o, Deco etc udfolde sig.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jønde »

Gider ikke at diskutere ved der er bedst da jeg finder den slags diskutioner for ligegyldige og små platte.
Jeg syntes at det hold FR overtog stank (groft sagt)
Spillere som Rochemback,Mendieta,Patrick Andersson,Alfonso,Robert Enke,Bonano,Dani,Sergio García,Gabri og Oleguer var bare slet slet ikke gode nok. Desuden slog nyindkøb som Rustu og Quaresma slet slet ikke til.
Cocu og luis enrique som var bærende kræfter var ikke helt på det niveau de havde været før, overmars ligeså, kluivert og saviola syntes jeg altså heller ikke kan måle sig med Zlatan og villa som Guadiola har til sin rådighed i dag.
FR lavede på rekord tid et fantstisk stykke oprydnins arbejde, som jeg slet ikke mener at Guadiola har haft at gøre med i nær samme omfang.

Rivaldo10

Re: Guardiola

Indlæg af Rivaldo10 »

Hvorfor dælen bringer du det så selv på banen, hvis du ikke vil diskutere det?

Hehe Frank er ikke nogen absolut toptræner i mine øjne, hvilket han også har demonstreret fint for Galatasaray.

Hvordan i alverden kan du mene, at Pep ikke havde noget oprydningsarbejde i forhold til FR? Han overtog en klub, der havde floppet i 2 år på trods af Europas bedste trup, havde interne stridigheder, startede uden Deco, Ronaldinho (de 2 ud af de 3 vigtigste på FR's hold), klubben var i en instutionel krise (mistilidsafstemningen), han havde ingen trænererfaring på topniveau osv osv. Også finder manden 6 trofæer på et kalenderår, noget ingen anden klub nogensinde har præsteret i fodboldhistorien....
Senest rettet af Rivaldo10 fre jul 23, 2010 12:39 am, rettet i alt 1 gang.

Rivaldo10

Re: Guardiola

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg siger ikke at den trup FR overtog var bedre end den Pep overtog. Hvor ser du det?

Min pointe er blot, at det er for simpelt at sige, at spillertruppen var ringe, for det var den overhovedet ikke.

Altså vi røg ud til Juve i CL-semifinalen i 2002-2003 samlet 2-3 (Juve score 5 min før tid i overtiden efter at have fået sendt Davids ud), selvom vi spillede langt bedre i de 2 kampe og Juve i den sæson var Europas stærkeste hold.

http://en.wikipedia.org/wiki/FC_Barcelo ... E2%80%9303

Ikke verdens bedste trup nuvel, men stadig blandt de bedste i Europa på det tidspunkt. At det så gik som det gjorde og vi oplevede 3 trænere!!!! på den ene sæson er så en anden side af sagen.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jønde »

Altså Rivaldo lad nu være med at opdigte ting jeg har ikke har sagt...
"Jeg siger ikke at den trup FR overtog var bedre end den Pep overtager. Hvor ser du det?"
Har jeg da heller ikke påstået at du har sagt... Hvor ser DU har jeg har påstået dette??? Svar venligst.

"Hvorfor dælen bringer du det så selv på bane, hvis du ikke vil diskutere det?"

Det har jeg heller ikke gjort.
Ved ikke med dig, men JEG kan nu sagtens diskutere deres arbejde uden at diskutere hvem der er bedst..

Skriver faktisk i mit første indlæg om emnet: "Dog syntes jeg ikke om at sammenligne folk på den måde, syntes det useriøst og umuligt at finde en reel sandhed i den slags diskussioner..."

"Hvordan i alverden kan du mene, at Pep ikke havde noget oprydningsarbejde i forhold til FR?"

FR overtog en klub der havde været i konstant krise i 6 år, ikke 2 år, men 6 år. Iøvrigt en trup ed spillere hentet under 2 forskellige præsidenter og en hav af forskellige trænere, altså en trup der slet ikke hang sammen, ingen rød tråd.

"startede uden Deco, Ronaldinho (de 2 ud af de 3 vigtigste på FR's hold)"
ikke helt enig de 2 spillere havde ikke spillet den helt store rolle under nedturen for FR så deres pladser var stort set overtaget af iniesta og dos santos, inden gua kom til.

"klubben var i en instutionel krise (mistilidsafstemningen),"
Krise er et stærkt ord at bruge i denne sammenhæng hvis du spørger mig, laporta vandt den afstemning og der blev aldrig den helt store polimik omkring det.

"han havde ingen trænererfaring på topniveau"
At guadiola ikke havde noget erfaring, tager da ikke noget fra FR, så den argumentation syntes jeg er malplaceret.

"Også finder manden 6 trofæer på et kalenderår, noget ingen anden klub nogensinde har præsteret i fodboldhistorien...."
Inddiskutabelt fuldstændigt fantastisk NO DOUBT. Men jeg forsøger jo heller ikke at tage noget fra Guadiola, slet ik.

"Min pointe er blot, at det er for simpelt at sige, at spillertruppen var ringe, for det var den overhovedet ikke."
Ja det så din mening, men JEG syntes at truppen var ringe, ihvert fald i forhold til den Guadiola overtog, i min verden er kæmpe forskel på kvaliteten og den råde tråd i 2 trupper.


PS fra et af dine tidligere indlæg:
"Men ja, 2003-2006 sæsonerne var fantastiske takket være bla. Eto'o og Ronaldinho"
Sådan er det vel altid, det tager da ikke noget fra træneren (særligt ikke når spillerne slet ikke levere den samme kvalitet i deres "nye" klubber) i øvrigt er der vel ikke nogen forskel fra det og nu med messi og xavi...

Rivaldo10

Re: Guardiola

Indlæg af Rivaldo10 »

Har fået for meget vin tror jeg. Beklager. Mig dre tåger i det.

Nå hvad kom vi egentlig frem til?

Nå jo, jeg mener altså stadig at Pep havde vanskeligere vilkår, men det uden at devaluere FR's arbejde. Altså man skal også kigge på resultaterne og her er Pep altså foran og det endda på noget kortere tid, men begge perioder var jo succesfulde ingen tvivl om det.

Nå ja, jeg synes heller ikke, at klubben var decideret ringe, det vidner resultaterne heller ikke om, man var trods alt 5 min fra en cl-finale mod milan i 2003.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.totalbarca.com/2010/opinion- ... more-51126

En artikel om, hvorfor Pep Guardiola ikke er saerlig "Special" eller "The Special one". God laesning.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Guardiola »

Fin lille artikel Visca. På en god måde, lykkes det forfatteren at ramme noget meget centralt. Jeg er meget enig i det skrevne.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Ja det synes jeg ogsaa. Synes forfatteren rammer plet. Det er som om Mourinho har et behov for at vaere i centrum. Jeg ved i hvert fald at jeg meget hellere vil have Pep type som traener, end Mourinho.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Raman93 »

Pep og Rosell holdt et top-hemmeligt møde idag. Gad vide, hvad der blev snakket om.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Helt sikkert. I følge mine kilder er de ved at lave nogle tests på Messi, for at se om han virkelig er et menneske. Resultaterne skulle efter sigende foreligge den dag Cristiano Ronaldo spiller en hel kamp uden at brokke sig. Dvs. at der lige går lidt tid.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Guardiola

Indlæg af rummenigge »

Jeg er vild med vores træner, jeg håber inderligt at han er sulten for at træne os de næste 20år, hans udmeldinger til pressen idag er fantastisk intelligente (nope, jeg er ikke ironisk):
http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... obably-the

Han roser Mourinho til skyerne og sætter sig selv og holdet i et ydmygt lys. Presset er dermed lagt på tolken, som nu vil virke grotesk dum hvis han begynder at kritisere vores træner og hans hold, og at give det spotlight-liderlige hold lidt favoritværdighed kan være det rene gift for dem op til Clasico.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster