Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Guardiola »

Rivaldo10 skrev: At du mener det er aggresivt, kan jeg ærlig talt kun grine af.
Det er dig, der er gal på den her Rivaldo. Har du ingen fornemmelse af, hvad det er vi bruger kræfter på at komme til livs?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Daluigi »

Det er jo på ingen måde fordi han har/er en svinsk spiller jeg ikke er tilfreds med hans debut!! Om man vil det eller ej, så var han tæt på at få 2 gule kort allerede efter 1 halvleg! Om frisparkene var svinske eller ej er en definitionssag, som er ret så irrelevant for min pointe - Mascherano skal fralægge sig den dårlige vane med at lave mange frispark, da dette ikke går ustraffet hen i den spanske liga.
Forumlegende

Rivaldo10

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

Jo, det kan jeg godt, men jeg kan ikke lide at få skudt i skoene, at jeg skulle være aggressiv, fordi jeg finder det morsomt, at man kan kalde et skulderskup for svinsk spil.

Dailugi: Det er jo ingen der skriver, at han havde verdens bedste debut og at han ikke var lige lovlig overgearet. Men der er altså langt fra det til så at kalde ham svinsk på baggrund af gårsdagens kamp. Men hey, vi er sikkert alle skuffede over nederlaget og ser på tingene mere pessimistisk.
Senest rettet af Rivaldo10 søn sep 12, 2010 1:11 pm, rettet i alt 1 gang.

Jbninc

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Jeg syntes heller ikke at hans debut var helt efter bogen. At han blev skiftet ud, var tydeligvis fordi Guardiola var bange for det 2. gule kort, som han egentlig godt kunne have fået. Men han skal have tid. Spillerene skal altså have en chance for at falde til, før de bliver stemplet.

Meget få kan gå direkte ind og gøre godt. Lige hvad jeg kan huske, er det vel kun Maxwell og Villa der har kunnet gøre det inden for de seneste transfervinduer. Ikke engang Alves var særlig overbevisende i starten. Pique skulle jo næsten have et halvt år.

Rivaldo10

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg synes han er undskyldt. Faktisk vil jeg gå så lang til at sige, at han var banens bedste sammen med Pedro og Valdés og til dels Adriano, der trods hans hjerneblødning, viste gejst og vilje. Men det siger naturligvis heller ikke så meget, nu når vi nu engang var elendige.

Jeg synes nu Pique var overbevisende lige fra starten af næsten og det var tydeligt at se, at vi havde skudt papegøjen IMO. Alves ligeså. Men det er måske bare mig. Men selvfølgelig var der en form for tilvending, men det gik MEGET hurtigt, som jeg husker det.

Villa er da også blevet ingreret fint på holdet. Maxwell husker jeg ikke, om end han vist blev spillet ind på holdet langsomt og først for alvor fik en vigtig rolle i den sidste halvdel af sæsonen.

Jbninc

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Rivaldo10 skrev:Jeg synes nu Pique var overbevisende lige fra starten af
Jeg tror du har fortrængt hvor rystende usikker han var i starten. Han udviklede sig helt ustyrligt i første sæson, og var næsten en anden spiller i den sidste halvde. Det er netop min pointe. Folk skal have tid.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Guardiola »

Anyway - om Masch, så vil jeg give dem der siger, at det ikke lige var sådan en spiller vi havde brug for igår, ret. Lidt svært at se en "destroyers" store berettigelse, når vi har bolden mere end 70 % af tiden - og det er målchancerne det kniber med. Men der skal nok komme kampe, hvor der bliver brug for ham (vil jeg tro). Og retfærdigvis skal det da også siges, at han langtfra var den eneste som var pinligt dårlig.

Rivaldo10

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

Var Mascherano virkelig så dårlig, hvis man ser bort fra hans frispark. Jeg var hvert fald selv imponeret over hans løbevillighed og hans forbavsende gdoe pasningsspil, både kort og langt. Noget kritikkerne jo (inklusiv mig selv) kritiserede ham for inden købet og til dels efter. Jeg synes nu at han har sin beretiggelse på holdet, uaget om vi måtte have 70-75 procent boldbesiddelse. Altså vi skal spille med 1 defensiv midt under alle omstændigheder, så et alternativ til Busquets kan da ikke være af vejen. Og glem nu ikke, at han i mine øjne er selvskrevet sammen med Busquets centralt mod en god modstander ude i CL eller ligaen for den sags skyld.

Altså:

Mascherano-Busquets

---------Xavi------------

Messi---Villa-----Iniesta

F.eks.

Jbninc: Vi er helt enige om, at spillerne skal have deres tid. Helt afgjort. Om Pique var rystende usikker i starten husker jeg ærlig talt ikke, men mit indtryk var, at han var forbavsende god defensivt og ikke mindst teknisk og offensivt. Han tilbød hvert fald holdet en helt anden dimension. Men jo, der har sikkert været kampe i starten, hvor han var usikker, men om det ligefrem var en tendens i starten kan jeg ikke sige.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Guardiola »

Pinligt ringe, er nok også sagt i nederlagets skuffelse. Men hvad holdet samlet leverede var pinligt - og Masch var en del heraf. Han gjorde ikke det store væsen af sig - også svært i en kamp, hvor spillet mest er på barca-fødder. Valdes kan, efter min mening, som den eneste starter være sin indsats bekendt. Men svært at ændre det store fremadrettet som målmand ;)
Pedro kæmpede om ikke andet også. Han er altså klasse. Hans indstilling er forbilledlig.

Din opstilling Rivaldo kan jeg klart godt se idé i, på udebane i svært CL-opgør.

Men vi må se - umiddelbart syntes jeg Busq har en bedre og mere rolig omgang med bolden, men det er alt for tidligt at dømme noget som helst ud fra kampen i går.
Den var gal oppe i spillernes hoveder. Deres evner er til meget meget mere end det vi så, det ved vi.
Savnede måske mest af alt Puyol som indpisker.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af rummenigge »

Jeg mener Masch spillede en flot debutkamp. Han var boldsikker og fyldte på midtbanen.

Der var dog et par svipsere, f.eks. den episode hvor han nær havde fået det røde kort.

Det var dog generelt bare en post landsholdsvirus off-day, hvor nærmest kun Pedro og Valdes holdte deres utroligt høje niveau. Alves var også god da han kom på banen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.totalbarca.com/2010/intervie ... more-51394

Et interview med Masch, hvor han kommer ind paa, hvordan det gaar med hans integration paa holdet. Nu blev han kritiseret af nogle herinde ( meget haardt endda, nogle har allerede doemt ham som en fiasko, men det er jo ikke saa uvant for dette forum at man goer det. Laes Pique bl.a :) ), for sit haarde spil, men det er da oploeftende at se, han arbejder paa den del af spillet og er opmaerksom omkring det. Desuden er det bare god laesning at laese interviewt. Man faar nemlig et indtryk af en spiller som er dyb professionel, og som ved hvad der kraeves af ham I barca og er parat til at arbejde haardt for at levere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:http://www.totalbarca.com/2010/intervie ... more-51394

Et interview med Masch, hvor han kommer ind paa, hvordan det gaar med hans integration paa holdet. Nu blev han kritiseret af nogle herinde ( meget haardt endda, nogle har allerede doemt ham som en fiasko, men det er jo ikke saa uvant for dette forum at man goer det. Laes Pique bl.a :) ), for sit haarde spil, men det er da oploeftende at se, han arbejder paa den del af spillet og er opmaerksom omkring det. Desuden er det bare god laesning at laese interviewt. Man faar nemlig et indtryk af en spiller som er dyb professionel, og som ved hvad der kraeves af ham I barca og er parat til at arbejde haardt for at levere.
Har endnu ikke set nogen dømme ham som en fiasko herinde, men fint han erkender han ikke er skarp nok som tilfældet er lige nu. Det viser han ved hvad der skal arbejdes på.
Forumlegende

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jønde »

For mig at se er problemet eller rettere bliver problemet (muligvis) at han slet slet ikke er kreativ nok i sit pasningsspil. Han er rimlig sikker, laver ikke tonsvis af fejl (ala C.Poulsen) men han spiller næsten kun safety bolde til nærmeste mand. På den måde bryder han ikke rytmen på samme måde som Bussi eller specielt Yaya var rigtig god til. Min frygt er at vi bliver for nemme at spille mod, lidt ala da vi havde Motta eller Marquez på DM, hvor det var tydeligt at vores modstandere pressede rundt om vores DM, så de begrænsede hans spille muligheder og ofte pressede ham til at lave chance bolde, som ofte gik galt. Det er min frygt.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af SirJonas »

Jønde skrev:For mig at se er problemet eller rettere bliver problemet (muligvis) at han slet slet ikke er kreativ nok i sit pasningsspil. Han er rimlig sikker, laver ikke tonsvis af fejl (ala C.Poulsen) men han spiller næsten kun safety bolde til nærmeste mand. På den måde bryder han ikke rytmen på samme måde som Bussi eller specielt Yaya var rigtig god til. Min frygt er at vi bliver for nemme at spille mod, lidt ala da vi havde Motta eller Marquez på DM, hvor det var tydeligt at vores modstandere pressede rundt om vores DM, så de begrænsede hans spille muligheder og ofte pressede ham til at lave chance bolde, som ofte gik galt. Det er min frygt.
Kan godt se hvad du mener, og hvor du vil hen af.
Jeg tror nu det nok skal gå, når først Mascherano bliver spillet ordentligt ind.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jønde »

Jonas: Hvad får dig til at tro dette? Han har aldrig vist at han er en kreativ pasningsspiller, enig så langt?
Grundet dette kan jeg ikke se hvad der skulle gøre at han pludselig viste kvaliteter han ikke før har vist. Har han holdt dem hemmelige til han en dag kom til barca? Det virker noget usandsynligt for mig. Skulle han kunne lære det på nuværende tidspunkt? finder jeg heller ikke sandsynligt. Om han kan blive en anelse bedre, tjo det tror jeg såmænd godt han kan, jeg tror bare ikke det er godt nok, sat op i mod Bussi eller yaya....
Men lad os nu se om et års tid er vi meget klogere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster