5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Slerf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Slerf »

Helt seriøst, Busq er den største skuespiller på banen. Ja han er boldsikker, men en mand der kun kan lave indersidespark og ellers lægger sig ned og skaber sig med 100% sikkerhed når der er en der tager bolden fra ham har jeg sgu svært ved at se er "en god spiller".
Også totalt klamt at se ham kikke op efter dommeren efter en lille hånd til ansigtet i går til CL kampen mod Inter. Ja gult kort, men fandme ikke rødt! Og Busq skulle også ahve kort for skuespil, eller måske en oscar...
Sorry, men jeg kan bare ikke li' manden og han laver også for mange kiksere i det defensive spil der har ført til mål.
Så hellere Toure, en ordenlig tamp der ikke skaber sig og generelt også spiller bedre end Busq!!!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Altså Motta havde gult, så ligemeget hvad så fortjente han at ryge ud. Syntes helt klart det er til gult, og ikke direkte rødt.

Jep han filmer, gør Alves også. Men gør andre holds spillere også, især Inters filmer utrolig meget i Serie A, og dommeren hopper på det hver gang. Så de smagte lidt af deres eget medicin.
Allez...

F.C. Barcelona

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af F.C. Barcelona »

Mannen er en klovn, det beviste han nok en gang i går. Har ikke veldig sansen for mannen.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

emo skrev:Jep han filmer
Han er bare ikke så god til det endnu...
Billede

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Guardiola »

Ha ha ha Jonas! Er vild med det billede.

Jeg syntes egentlig Busquets gør det ganske godt. Han vælger ofte de nemme og intelligente løsninger syntes jeg. Der er lidt Edmilson over ham, er der ik?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

Når han fokuserer er han faktisk vældigt boldsikker. Han driblede godt i går, og lavede sikre afleveringer. Hans problem er de idiotiske boldtab han laver, når han er ukoncentreret.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rivaldo10 »

Han er den mest talentfulde defensive/centrale midt i forhold til sin alder. Punktum.

Klassespiller i mine øjne og kan godt forstå, at Pep de fleste gange foretrækker ham fremfor Toure. Jo flere kampe han spiller, jo færre uprovokerede fejl vil han lave. Synes allerede jeg kan se en VÆSENTLIG forbedring i forhold til sidste år.

At man ligefrem ikke kan "lide" ham fatter jeg ikke. Men det må folk selvom.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

Syntes folk bliver ved med at foretrække Toure selvom facts er at Busquets bliver ved med at spille mere. Jeg ser mange gode ting i Busquets og de fejl han laver i forhold til hvad han bidrager med, er småting. Jeg tror ikke Busquets får mindre spilletid i fremtiden og jeg er bange for Toure bliver skiftet ud til sommer, selvom jeg ikke ønsker det.

Rivaldo10

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rivaldo10 »

Enig. Toure har dog selv fornyelig udtalt at han mere end gerne vil blive i Barca. Jeg tror dog også nok at han vil få sine kampe, ligesom i år i øvrigt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Toure er bedre over hele linjen i forhold til Busquets. Sådan er det stadigvæk! Bussi udvikler sig nogenlunde. Men er du gal hvor jeg har ondt af Toure. Den mand er verdensklasse, og så må han se sig slået af holdet fordi hans træner foretrækker hans "egne" spillere.. latterligt!

Toure er ydermere et fantastisk offensivt våben, og her er han intet mindre end lysår foran Bussi!

Det er min mening, og jeg vil derfor ikke være ligeså tåbelig som visse andre herinde, og sige "punktum"

Busquets deler vandende på diverse fora rundt omkring. Sådan er det her, og vi bliver nok ikke enige foreløbig. Jeg kan dog se på andre forums (andre fans) at de heller ikke fatter, at vi ikke bruger Toure fremfor Bussi. Dertil kan jeg kun give dem ret jo.
Forumlegende

Rivaldo10

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rivaldo10 »

Nej, det er han altså ikke. Senest i går var Toure ringe og lavede flere fejlafleveringer end Busquets har lavet i de seneste mange kampe I ALT.

Toure er rigtig god ja, men Busquets passer bedre til holdet og er en bedre teknisk spiller. Hvert fald hvad angår boldomgangen. Men når Xavi og Iniesta begge spiller, så er Toure at foretrække da han fylder mere. Når Keita er på banen derimod (en spiller der har været bedre end både Busquets og Toure i denne sæson IMO) er det ikke nødvendigt med Toure. Der passer Xavi-Busquets kombinationen bedre.

Der er ingen der er lysår foran nogle i klubben. Med mindre vi snakker Maxwells defensive evner kontra Abidals.

Igen, jeg tror Pep ved hvad han gør. Det er altså ikke et tilfælde at Busquets har fået så mange kampe som han har de seneste 2 år. Men det er den samme diskussion om igen.

Jeg tror faktisk ikke at der er nogle der har kigget på det sådan som jeg har, i starten af dette indlæg. Altså hvilken spiller der passer til hvilke medspillere. Det er jo rimelig væsentligt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Det er væsentligt på et hvis plan ja. Men Toures boldomgang er på INGEN måde ringere end Busquets! Det er altså en vanvittig påstand efter mit hoved. Dertil kan du kun give mig ret i, at Toure er en bedre offensiv trumf end Busquets.

Lægger man tingene sammen, så er Toure bare bedre - endnu!
Forumlegende

Rivaldo10

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Rivaldo10 »

Uening. Synes Busquets er LANGT bedre til at indgå i kombinationerne. Jeg tror altså lidt du forveksler sidste års Toure med den nuværende og det er altså en rimelig fundamental fejl. Sidste år var Toure den bedste defensive midt i verden, det er han ikke i år.

Igen jeg synes begge spillere er verdensklasse og jeg er blot tilfreds med, at vi har dem på holdet. Man kunne hvis man ville finde en fejl ved hver spiller i hver evig eneste kamp også kun fokusere på det.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Den eneste grund til Toure laver flere fejl iår, er jo fordi Pep konstant holder ham ude, og han mister derfor en masse spilleminutter i fødderne. Den fundementale fejl i sammenligningen i de to som du nævner, er ikke at man tænker på sidste års Toure, det er netop at man slet ikke tager Toures situation i betragtning. Han får ikke nok minutter i benene. Men bare han har spillet to kampe i træk, så ser man allerede hvor fantisk han er, og hans offensive ryk er jo vanvittig til tider. Hvor kommer al den teknik, hurtighed og overblik fra, hos så fysisk en spiller.

Hvis han forlader Barca pga. Peps tåbelige dispositioner iår. Så vil jeg for første gang i hans trænertid være utilfreds med ham.

edit: Jeg var dog også utilfreds i kampen mod Espanyol, da han sætter Maxweel frem i angrebet, da det på ingen måde var den rigtige taktik mod deres fysiske hold. Men det er en anden snak.
Forumlegende

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Forstår slet ikke at det kan være til diskussion. Busquets er en kæmpeklovn, han filmer minimum ti gange per kamp, og det smitter fandme af på de andre. Han får dumme advarsler, og laver en del graverende fejl.

Touré derimod, er en langt mere komplet spiller, har bedre fat når det kommer til det defensive, og bringer en fysik med sig, som vores midtbane har ekstremt meget brug for i de store kampe - efter min mening.

Jo flere kampe han får, jo mere selvtillid får han, jo bedre spiller han. Touré er KLART at foretrække frem for Busquets, og jeg forstår ikke Peps disposition på det område. Han må se noget som vi andre absolut ikke kan se.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster